ביקור בית עם הסופר אושי גרוס: נוש-נוש הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה

| 16/01/2012 | 1 Comment

 

אושי גרוס, שחקן, בדרן, זמר וסופר. שולט בכ-180 חיקויים ורץ עם הצגה בשם "אין דבר כזה ילד רע". הוציא עד כה שלושה ספרים העוסקים בקשייהם של ילדים לקויי למידה ונכתבו בהשראת סיפור חייו. גרוס הוא לקוי למידה עם הפרעות קשב וריכוז. בילדותו – תקופה בה לא הכירו עדיין בבעיה, יצרו הפרעות אלה בעיות התנהגות.  הסביבה ראתה בו ילד רע והוא סבל מניכור חברתי. קרש ההצלה שלו היה החום והתמיכה שקיבל מהוריו, חוש ההומור שלו וקולו היפה.  

נוש נוש היא בתו השניה. רוני ונוש נוש (נעם) בילו את שנותיהן הראשונות עם הוריהן ועוד חמישה עשר ילדי אומנה. חוויותיהן בתחום זה משולבות גם הן בספר שכתב "נוש נוש הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט".

 

 

 

 

שם: אושי גרוס

גיל: 39

סטטוס: נשוי לפלגית ואב לשלושה

מגורים: שכונת הר חומה ירושלים

יריית פתיחה: הוציא לאחרונה את הספר נוש-נוש הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט, בהוצאת ספרית בית אל (2011).

מאין אתה שואב את השראתך בכתיבתך? מהמשפחה שלי, מחוש ההומור שלי, מלקות הלמידה שלי וההיפר אקטיביות שלי.

כמה זמן ארכה כתיבת ספרך? בערך שלושה חודשים.

איזה ספרים קראת לאחרונה? עכשיו אני קורא את "היד של פאטימה", רומן היסטורי מאת אילדפינסו פלקונס.

מי הסופר שכתביו הרשימו אותך יותר מכולם, והאם הייתה לו השפעה כלשהי על כתיבתך? כסופר נוער אני מעריץ את דבורה עומר ואסתר שטריט וורצל. אני גם אוהב את רוגר זילאזני בספרות המדע הבדיוני ואת סטיבן קינג שדרך קריאה בספר שלו למדתי לכתוב  בילדותי אהבתי את יגאל מוסינזון ואת תמר בורנשטין לזר. אני אוהב גם את הווארד פאסט ואת הנרי שריר, מחבר הפרפר את  מחבר מילא שמונה עשרה ואקסודוס לאון יוריס

אילו ספרים קראת בילדותך? חסמבה, קופיקו, דנידין, ציפופו, מכתבים לבתיה, סדרת אל עצמי, החמישיה והשביעיה הסודית, טרזן ועוד.

אילו שלושה ספרים תיקח איתך לאי בודד? ספר של בשביס זינגר, ספר הזוהר ואת ספר התנ"ך.

האם הוצאת בעבר ספרים נוספים או שזה הוא ספרך הראשון? זהו ספרי הרביעי. ספרי הקודמים "אין דבר כזה ילד רע", "אני לא ילד רע!" ו"סיפור מעודד", עוסקים בקשייהם של ילדים לקויי למידה ונכתבו בהשראת סיפור חיי. אני לקוי למידה עם הפרעות קשב וריכוז. בילדותי, בתקופה בה לא הכירו עדיין בבעיה, יצרו הפרעות אלה בעיות התנהגות.  הסביבה ראתה בי ילד רע וסבלתי מניכור חברתי. קרש ההצלה שלי היה החום והתמיכה שקיבלתי מהורי, חוש ההומור שלי והקול שלי.

לאחר שהופיע בלהקת הייצוג של בני עקיבא צוות הווי, התקבל ללהקת הרבנות הצבאית כסולן ומשם החל את דרכו בעולם כאדם שנועד לשמח, כזמר, בדרן וסופר.

ספר קצת על הספר שכתבת: "נוש נוש" הוא סיפור על ילדה מצחיקה מאוד שתשובותיה לעולם האפור מעלים חיוך ושמחת חיים קוראים לה נעם, אבל אבא שלה קורא לה נוש נוש. היא אוהבת חתולים, את רוני (אחותה הגדולה), את הגננת והסייעות, ובכלל את כולם. כולם גם אוהבים את נוש נוש, אבל לפעמים החיים שלה מסתבכים כמו התלתלים בבוקר, רגע לפני שהיא מסתרקת. נוש נוש עולה לכיתה א', והחיים שלה מלאים בהרפתקאות משעשעות.

נוש נוש היא בתו השניה של אושי. רוני ונוש נוש (נעם) בילו את שנותיהן הראשונות עם הוריהן ועוד חמישה עשר ילדי אומנה. חוויותיהן בתחום זה משולבות גם הן בספר שכתב "נוש נוש הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט". החלטתי לתעד אותן את האירועים הקוראים להן בספר, כדי שגם אתם תקראו, תתרגשו והכי חשוב – תחייכו. בסוף כל פרק מוגש מילון המסייע בהבנת מילים מסובכות.

 

גרוס מגיש את הסיפורים בשפה מדוברת וקולחת כך שכל ילד (וגם מבוגר) יוכל להתחבר בקלות לעלילה המשעשעת ולהזדהות עם הסיפורים, המתבססים ברובם, על מקרים שהיו באמת.

האם אתה כותב בימים אלה ספר נוסף או מתכוון להוציא ספר נוסף בתקופה הקרובה?  כן, אני כותב ארבעה ספרים בבת אחת. הספר הראשון הוא "הילדים של החיים שלי", סיפורם של ילדי פנימיה שאני ואשתי גידלנו בביתנו במשך שש שנים.  הספר השני נותן פרושים קלים ומצחיקים לתורה "דבר התורה הראשון שלי". הספר השלישי הוא "נוש נוש  עוברת דירה", ספר המשך בסדרה. הספר הרביעי הוא  "עיברי", ספר מתח לכל המשפחה, על נער עברי בתקופת הפרעונים.

מה הטיפ שלך לסופר מתחיל? לך על זה ואל תפחד. תמיד יש עורך שיתקן לך את הטעויות ויוציא לך את המיץ.

משפט מסכם: אני אוהב אדם והעולם מענין וכשם ספרי הראשון "אין דבר כזה ילד רע".

 

נוש נוש הרפתקאותיה של ילדה מצחיקה בהחלט מאת: אושי גרוס, איור: נעמה להב, הוצאת ספריית בית אל, שנת 2011, 78 עמודים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , ,

Category: ביקור בית - משוררים וסופרים, ספרות ילדים

Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. אחיה רובין הגיב:

    אושי הוא נשמה גדולה שהעולם הזה וממשפחתו זכו לו. ראיתי את ההופעות שלו פעמיים, פעם בחיקויים ובשירה ופעם ההצגה "אין דבר כזה ילד רע" – מרגש, מדהים ומצחיק! חשוב מאוד להורים ומחנכים! הרבה הצלחה בכל מעשיך הטובים!
    אחיה רובין מנחה לחינוך חברתי – מורה מדריך במשרד החינוך והתרבות, זמר ומלחין במוסיקה יהודית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.