החמישייה הסודית/השביעייה הסודית-אניד בלייטון, חקירות ודרישות מאמרי מופת על חברה

| 22/12/2011 | 0 Comments

החמישייה: ג'וליאן, דיק ואן נוסעים להתארח אצל דודם ודודתם, בבית על שפת הים. השלושה פוגשים את בת דודתם ואת הכלב האהוב טימותי. יחד הם שטים בסירה לאי ומוצאים שם אוצר גדול.

השביעייה: שישה ילדים וילדות פלוס כלב אחד פותרים תעלומות שונות ומשונות.

ובכן, לכל דור יש את גיבורי ילדותו. אניד בלייטון חיברה כמה וכמה מאות ספרי ילדים. החמישייה, הרביעייה, השביעייה, חבורת הילדים והכלב, אוסף של הרפתקאות ותעלומות שהרטיטו את ילדותינו.

אחוזת בית לקחה על עצמה לנסות ולהחזיר לנו את הקסם הישן, את התמימות שאבדה. האם זה יעבוד גם על הדור הצעיר של ימינו, דור הטלוויזיה, האינטרנט, הזומבים והערפדים? שאלת מליון הדולר.

 

קרובי משפחה: בעונג רב, סדרת חסמב"ה מאת יגאל מוסינזון. (חודשה לאחרונה) אבנר כרמלי הפליא לכתוב עם "הימאים", "הספורטאים הצעירים", "הבלשים הצעירים", ועוד כמה וכמה סדרות ארוכות… "קופיקו וצ'יפופו" מאת תמר בורנשיין-לזר. ואפילו עידו סתר הצחיק אותנו עד דמעות עם סדרת ספרי "תוכידס". וגם להיצ'קוק הייתה סדרת ספרי בלשים צעירים.   

 

החמישייה הסודית/השביעייה הסודית מאת אניד בלייטון, הוצאת אחוזת בית 182 עמודים

*****

מבחר תרגומים למאמרי מופת שראו אור בכתב העת "תכלת" בעשור האחרון. דיונים רציניים בשאלות מהותיות, מסות משעשעות, עיונים שיטתיים בבעיות השעה, והגיגים על ענייני דיומא. אוסף כותבים הכולל (בין היתר) את: עימנואל קאנט, מקס ובר, חנה ארדנט, מרק טווין, רוברט לואי סטיבנסון, אנדרו קרנגי ועוד.

למי שלא הכיר את המגזין "תכלת" זהו שער רציני המעיד על תוכו ורוחב היריעה של המגזין. ממקום אחר, מקום של עניין אמיתי ביותר מאשר מצב חשבון הבנק ופוליטיקה מקומי. זהו אוסף מאמרים שכמו יצא מן האגדות. חלום שהתגשם לאינטלקטואל המתחיל, הבינוני והמתמיד.

כל שנשאר הוא לקרוא מידי פעם מאמר, לנוח, לחזור למאמר נוסף, וכך עד סוף הספר. תענוג לא קטן (לפעמים).

 

 

קרובי משפחה: גילוי נאות, כבר זמן רב שאני מדיר את רגלי ממדור ספרי הפילוסופיה המודרנית, היות ומרבית הספרים הפכו להיות (עבורי לפחות) משעממים וטרחניים, ובעיקר בעלי גוון אחיד להפליא. אי לכך, אין לי באמת משהו שעולה בי תוך כדי הקריאה בספר זה. זהו.    

 

 

חקירות ודרישות מאמרי מופת על חברה, אמונה ומצב האדםהוצאת תכלת / דביר, שנת 2011,  299 עמודים

 

*****

 

קובי קמין, מבקר ספרות, סופר, פובליציסט בעל הוצאת ספרים ובעל חנות הספרים קדמת עדן.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.