היקום הטרגי שלנו – סקרלט תומס

| 21/11/2011 | 0 Comments

מג קרפנטר היא סופרת צעירה המתפרנסת בקושי מכתיבת ספרי נוער בשם בדוי. היצירה הספרותית הגדולה שלה, שעליה היא עמלה כבר שנים, מתנפחת ומתכווצת וחוזרת שוב ושוב לאותן ארבעים ושלוש מילים. היא חיה בדירה טחובה עם כריסטופר, החבר הלא יוצלח שלה, זה שבע שנים, מפלרטטת עם רואן, מרצה מבוגר ונשוי, והחיים שלה נראים כמו מבוי סתום. אבל אז היא מתבקשת לכתוב ביקורת על ספר שמסביר כיצד לשרוד את קץ היקום, ושרשרת של אירועים מוזרים מתחילה להפר את השגרה שלה.

 

"היקום הטרגי שלנו" הוא ספרה החדש של סקרלט תומס המגניבה והיצירתית ומחברת רב המכר המפתיע "סופו של מיסטר Y" (שראה אור אף הוא בידיעות ספרים). למרות שהוא עוסק בתיאוריית הקוואנטים ובפילוסופים בני זמננו, הצליח "סופו של מיסטר Y" להתנחל בראש רשימות רבי המכר בעולם וגם בארץ:

סקרלט תומס (38, ילידת לונדון), היא סופרת מצליחה ומרצה באוניברסיטת קנט. "סופו של מיסטר Y", שתורגם ללמעלה מ-20 שפות, היה ההצלחה הראשונה שלה. היא מושפעת משייקספיר, אדגר אלן פו, ארתור קונן דויל, דרידה, בודריאר ובארת

 

YNET, פברואר 2008:"'סופו של מיסטר Y' בראש  – ספרה של סקרלט תומס עשה את הבלתי ייאמן והדיח את אשכול נבו וחאלד חוסייני מצמרת הטבלה".

"היקום הטרגי שלנו" הוא ספר על ספרים, על עלילות ועל סופרים, שמתחבט בשאלה אם הספרות צריכה – ויכולה – לחקות את החיים.

 

על "היקום הטרגי שלנו" נכתב בטיימס:"תומס מסוגלת לדון ברעיונות פילוסופיים ובפיזיקה קוונטית בעוד שהיא גורמת לקוראים לחוש שהם שקועים בקומדיה רומנטית שנונה".

"בזמן שהיקום יתכונן לקריסה, איש לא יכתוב על כך שירה או יעשה אהבה בפעם האחרונה או פשוט ישוטט בחוסר מעש, מסטול ואדיש… כולם ישנסו מותניים למען מטרה אחת: הישרדות. תוך שימוש בפיזיקה ובידיהם בלבד ירכיבו בני האדם את נקודת האומגה, שבעזרת כוחה האינסופי תוכל, ומסיבות שונות בבירור תצליח, להחזיר את כולם לחיים – כן, אפילו אתכם – מיליארדי שנים אחרי מותם, והיא תאהב את כולם ותיצור גן עדן מושלם. בסופו של היקום יוכל לקרות הכול מלבד דבר אחד: לא תוכלו למות שוב לעולם

"אני אוהבת את היקום, ובייחוד את החלקים העסיסיים כמו תורת היחסות, כוח הכבידה, קווארקים מסוג למטה ולמעלה, האבולוציה ופונקציית הַגל, שאותה כמעט הבנתי. אבל אני לא אוהבת אותם עד כדי כך שאני רוצה לשרוד אחרי קצם הטבעי ולהיתקע עם כולם במעין תרדמת, מחוברת למכונת החייאה קוסמית. פעם אמרו לי – ולאחרונה הזכירו לי שוב – שאני אהפוך לאַין.

מה לעזאזל אני אעשה עם כל הגן עדן הזה?

 לחיות לנצח יהיה כמו להתחתן עם עצמך בלי אפשרות להתגרש. " (מתוך הספר)

היקום הטרגי שלנו, מאת סקרלט תומס, הוצאת ידיעות ספרים, שנת 2011,  398 עמודים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.