הרצאה עם פרופ' דו-סוטוי מחבר רבי המכר "המוזיקה של המספרים הראשוניים" ו"סימטריה"

| 25/12/2011 | 0 Comments

פרופסור מרקוס דה סוטוי הוא אחד המתמטיקאים הבולטים בבריטניה המשמש גם כראש הקתדרה להבנה ציבורית של המדע באוניברסיטת אוקספורד (שבה החליף את ריצ'רד דוקינס ב-2008). תחומי המחקר העיקריים שלו הם תורת הקבוצות ותורת המספרים. הוא פרסם מאמרים וספרים רבים בנושאים מתמטים, ובשנת 2001 זכה בפרס ברוויק (Berwick Prize) שמעניקה החברה הלונדונית למחקר הטוב ביותר למתמטיקאי שטרם מלאו לו ארבעים.

פרופ' דה סוטוי יקיים הרצאה פתוחה לקהל על "מסעו של מתמטיקאי בעולם הסימטריה" ויספר על הסימטריה המקיפה אותנו תוך הפניית מבט ייחודי אך תוך המוח המתמטי באמצעות חקר הסימטריה.

 

בעברית יצאו לאור ספריו: "המוזיקה של המספרים הראשוניים" ו-"סימטריה" בהוצאת "ספרי עליית גג" שהערב בחמד"ע – המרכז לחינוך מדעי בתל אביב, מתקיים כחלק משיתוף הפעולה עמה.

 
הסימטריה מקיפה אותנו. עיננו ומוחותינו נמשכים לעצמים סימטריים, מן הכדור ועד לכוכב הים ומן הפירמידה ועד לפנטגון. לתופעה הייחודית והמצויה-בכל הזאת יש משמעות יסודית לדרך שבה אנו מפרשים את העולם שמסביבנו והיא מורה על היחסים הדינמיים שבין עצמים. בכימיה ובפיזיקה, רעיון הסימטריה מסביר את מבנה הגבישים ואת התיאוריה של החלקיקים היסודיים. בביולוגיה של האבולוציה אנו רואים כיצד עולם הטבע מנצל את הסימטריה במלחמת ההישרדות. ומעל לכל זאת, הסימטריה – ושבירתה – היא מושג מרכזי באמנות, בארכיטקטורה ובמוזיקה.

ההרצאה מפנה מבט ייחודי אל תוך המוח המתמטי באמצעות חקר הסימטריה שעורך מרקוס דה סוטוי.

 

הרצאה פתוחה לקהל על "מסעו של מתמטיקאי בעולם הסימטריה". יום ראשון, 1.1.2012 בשעה 19:00

חמד"ע – המרכז לחינוך מדעי בתל אביב, רח' הפרדס 7 (ליד גן העיר) ת"א. 

 

האירוע חופשי וללא תשלום אך מספר המקומות מוגבל ומומלצת הרשמה מוקדמת בטל

03-5210802. ההרצאה באנגלית.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.