הרצח הראשון שלי מאת מלכת ספרי המתח של פינלנד לנה להטוליינן

| 22/01/2012 | 0 Comments

 

רב-מכר בינלאומי מאת מלכת ספרי המתח של פינלנד: הרצח הראשון שלי, שראה אור בפינלנד ב-1993, היווה את יריית הפתיחה לסדרת ספרי המתח המצליחה של הסופרת לֵנָה לֵהטוֹלָיינן. גיבורת הסדרה, חוקרת המשטרה מאריה קאליו, שמציגה תשובה נשית לז'אנר הגברי בדרך כלל, התקבלה באהבה בקרב קהל הקוראים הפיני ובכלל; עד כה פורסמו 11 ספרים בסדרה אשר היו כולם לרבי מכר בפינלנד, תורגמו עד כה ל-15 שפות ונמכרו בלמעלה ממיליון עותקים ברחבי העולם.

 

גיבורת הרצח הראשון שלי, החוקרת מאריה קאליו, היא צעירה סרקסטית וחרוצה שנאבקת כל חייה להוכיח את עצמה ומתקשה להחליט מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה, ובינתיים משמשת ממלאת מקום במחלקה לחקירות רצח. היא תכננה לבלות את היום החופשי שלה בבטלה גמורה, אך גופת גבר שטבע בים במזרח הלסינקי משבשת לה את התוכניות. הנרצח, צעיר עשיר ויפה תואר בשם יוקה פלטונן, טבע בחלקת החוף הסמוכה לבית הנופש של הוריו. יחד איתו שהו בבית חברי מקהלת סטודנטים, שהגיעו כדי להתאמן תחת הנהגתו לקראת הופעה חשובה.

על ראשו של יוקה מופיע סימן חבטה, דבר שמעלה את החשד שמדובר ברצח ולא בתאונה. וכך, שמונה הזמרים והזמרות נהפכים לחשודים המיידים במעשה. בשל היעדרותו של מפקדה מאריה מוצאת עצמה אחראית על התיק, כשהיא נאלצת להתמודד גם עם יחסם המזלזל של עמיתיה בשל גילה הצעיר ובשל היותה אישה. משימת הפענוח תתגלה כסבוכה במיוחד כיוון שמאריה מכירה את הנרצח וגם חלק מהחשודים. היכרותה עם המוניטין שצבר יוקה כרודף שמלות מובילה אותה לחשוב שהרצח נגרם כתוצאה ממריבת אוהבים, אך בהדרגה יתברר לה שהשלדים בארונו של יוקה אפלים בהרבה, וכי תיאלץ לשלם מחיר יקר בניסיון לפענח את תיק הרצח הראשון שלה.

 

להטוליינן, שהוכתרה כ"מלכת ספרי המתח של פינלנד", כתבה את ספרה הראשון כבר בגיל 12. לאחרונה החלה בכתיבת טרילוגיית מתח חדשה שבמרכזה שוב גיבורה נשית.

הרצח הראשון שלי הוא ספרה הראשון שרואה אור בעברית.

 

"יצירתה של להטוליינן נקראת בנשימה אחת, היא אנושית מאוד, וזוהי מעלתה הגדולה ביותר"(פוהיוליינן)

אתר הסופרת: http://www.ahlbackagency.com/aba_authors/lehtolainen-leena/

 

הרצח הראשון שלי מאת לנה להטוליינן, מפינית: דנה שולגה-רז, פן הוצאה לאור, ספרי חמד, ידיעות אחרונות, שנת 2012, 254 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , ,

Category: מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.