מותחן אקולוגי : נהר פתיתי השלג

| 14/11/2011 | 0 Comments

נהר פתיתי השלג מאת בן-עמי אליהו , מותחן הנקרא בשקיקה ובנשימה אצורה עד לסיום המפתיע והמעניק לקורא תחושות ותובנות חדשות לגמרי על מערכת היחסים שבין בני האדם לסביבתם.

 

נהר פתיתי השלג הנו ספר הרפתקאות, ובו זמנית משל על עולם רדוף תאוות בצע, ופגיעה באיזונים העדינים של העולם. בסיפור רב דמיון, מפתיע ופיוטי מתאר בן-עמי אליהו מאבק בין טוב לרע, ישן לחדש ובין רצון חופשי לשליטה, ומאיר את כוחם של הפשטות, התמימות והאהבה.

 

על הספר: עומר, נער פיקח אבל תלמיד גרוע, סובל מהתקפי קור. ההתקפים הם חלק מתופעת התקררות מוזרה הפוקדת את העולם. במסגרת עבודת בית ספר, יוצאים הוא ושותפתו למשימה, לחקור את התופעה. השניים מגיעים למחסן נטוש, ונשאבים לתוך הרפתקה חובקת עולם ומרובת מימדים. הם נעזרים בפרופ' פרץ, מדען שאיבד את זכרונו, החושף בפניהם את הזהרוח – החומר המחבר בין האנושות לבין יסודותיה המסתוריים. במהלך מחקרם הם נאלצים להתמודד עם חברת "מכירת עולם" הענקית, המשתמשת בזהרוח כדי להשפיע על תודעת בני האדם. מסעם הולך ומסתבך: מרדף חסר רחמים של תאגיד דורסני, מפגש עם דמויות עלומות, פתיתי שלג רבי משמעות. וזה רק קצה הקרחון.

 

בן-עמי אליהו, 43, מסביר, כי מבלי שהתכוון לכך בתחילה, נבנה הספר כאלגוריה על המצב האקולוגי והפרת האיזונים בעולם. תופעת התקררות בני האדם בספר ניצבת כנגד תופעת התחממות האקלים. הספר גם עוסק בנושאים נוספים ובהם: השתלטות חברה כלכלית על משאבים, הרוח האנושית והרוח הכלל אנושית, סיפור אהבה בין נער לנערה ומסע התבגרות של השניים מול קשיים פיסיים ורוחניים.

 

בן-עמי אליהו מספר, כי מקור משפחתו היא בעיר קוצ'ין שבהודו. הוא גדל במושב שחר ליד אשקלון. הוריו עסקו בחקלאות. כנער סייע רבות להורים במשק. בצבא שירת ביחידה קרבית ולאחר מכן התגורר מספר שנים בארה"ב. כשחזר עבר להתגורר בתל אביב. בגל ההייטק ששטף את המדינה, סיים קורס תכנות קצר ובמהרה מצא עצמו בעמדה ניהולית בחברת הייטק.  הוא המשיך להתקדם, עבר מחברה לחברה, בכל פעם עם משכורת גבוהה יותר. בשלב מסוים, במקום להמשיך את נתיב ההצלחה הכלכלית והיציבות שנראתה כה מובטחת, הוא נטש לפתע את הכול. והחליט לעשות מעשה. "לקחתי את כל  החסכונות ונסעתי למקום בו גדלו הורי – קוצ'ין שבהודו. ביחד עם חבר הקמנו כפר נופש, שבאופן טראגי-קומי נהרס שוב ושוב על ידי חזירי בר". בן-עמי חזר לישראל, למושב, שם בנה בית במו ידיו ונטע כרם ענבי מאכל. בן-עמי נשוי לנטשה, פסיכותרפיסטית, ואב למרים.

 

נהר פתיתי השלג, מאת בן-עמי אליהו, הוצאת הספרים גוונים, שנת 2011, 255 עמודים,.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: ספרות נוער, פרוזה מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.