אָלֶף מאת פאולו קואלו

| 29/12/2011 | 0 Comments

אלף, ספרו החדש של פאולו קואלו, מזמין אותנו לחשוב שוב על הדרך שבה אנו חיים את חיינו, לשאול את עצמנו אם אנו נמצאים במקום שבו אנו רוצים להיות ואם אנו עושים את הדברים שאנו רוצים לעשות.

 

בשנת 2006 פאולו קואלו נכנס למשבר דתי עמוק ומרגיש שאיבד את שמחת החיים. בעצת מורה הדרך שלו הוא מבין שעליו לעזוב את החיים הנוחים, להיפתח לעולם ולחוות דברים חדשים. קואלו יוצא למסע על פני שלוש יבשות, כשפניו לרוסיה. בעת חצייתו את המדינה ברכבת הטרנס-סיבירית, קואלו פוגש בהִילָל, אחת מקוראותיו הצעירות, שמתעקשת להצטרף למסע. בדרך מתרקם בין השניים קשר חזק, שפותח בפניהם את שערי האלף – הנקודה שמכילה בתוכה את היקום ומלואו – והשניים עוברים לממד אחר, בחיפושם אחר התשובה שעשויה לשנות את חייהם.

 

 

"החיים הם נסיעה אחת מתמשכת, מרגע שבאים לאוויר העולם ועד שמסתלקים ממנו. נוף משתנה, אנשים משתנים, צרכים משתנים, אבל הרכבת ממשיכה לנוע קדימה.

החיים משולים לרכבת, לא לתחנה.

מה שאתה עושה עכשיו זה לא לנסוע אלא להחליף ארצות,

וזה שונה לגמרי".

פאולו קואלו נולד בריו דה ז'נרו ב-1947. לפני שהחליט להקדיש את חייו לכתיבה, ניהל תיאטרון, כתב מחזות, היה עיתונאי ומלחין. משנת 1979 הוא נשוי לאמנית הפלסטית כריסטינה אוֹיטִיסִיקָה.

משנת 2002 הוא חבר באקדמיה הברזילאית לספרות. ספריו פורסמו ב-168 ארצות ותורגמו ל-73 שפות. בין רבי-המכר הבינלאומיים המרשימים שלו: האלכימאי, שנחשב לרב-המכר הברזילאי של כל הזמנים, ורוניקה מחליטה למות, אחת- עשרה דקות, קצרצרים, לבד בפסגה ורבים נוספים. בשנת 2007 זכה בתואר "שגריר שלום" מטעם האו"ם. בשנת 2009 שבר ספרו האלכימאי את כל השיאים של ספרות שתורגמה מפורטוגזית ונכנס לספר השיאים של גינס.

 

להחליט. להשתנות. להיות. להמציא את עצמנו מחדש. לעשות. לקום. להתנסות. להשיג. להתמודד. לחלום. לנצח. לגלות. לדרוש. להתחייב. לחשוב. להאמין. להתחזק. לשאול. לגדול. להשתייך. להתעורר.     אָלֶף / פאולו קואלו

 

 

"הסופר הברזילאי המפורסם חוזר בספרו האישי ביותר, ואולי גם הטוב ביותר." אקטואל, צרפת

"אודיסיאה שלוקחת את הקוראים למסע של צמיחה רוחנית." בוקליסט, ארה"ב

"אלף הוא ספרו הטוב ביותר של קואלו. הוא שופע טוהר, פשטות וכנות." הפינז, הולנד

"קואלו מעודד אותנו להאמין בחלומותינו… הוא מצא את דרכו חזרה אל לב קוראיו." אאמולהטי, פינלנד

 

אָלֶף מאת פאולו קואלו, מפורטוגזית: דלית להב, הוצאת ידיעות ספרים, שנת 2012156 עמ' 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: דף הבית פרוזה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.