גילי והמכשפה הקטנה – ספר פנטזיה לילדים מאת שרית גורן

| 29/12/2011 | 0 Comments

גילי והמכשפה הקטנה הוא ספר פנטזיה ישראלי מאוד המיועד לילדים (יש מעטים בז'אנר הזה, ספרי הפנטזיה הרואים אור בישראל מיועדים, לרוב, לנוער). הספר מלווה באיוריה היפים של כריסטינה קדמון, היוצרת מקבילה משכנעת בריאליסטיות שלה, על אף שמעורבים בעלילה מכשפה שטסה על מטאטא עם צב תלוי על גבה.

 

בספרה של שרית גורן יש שילוב רב קסם בין עולם פנטסטי, המאוכלס במכשפות על מטאטא וצבים מדברים, לבין מציאות ישראלית מוכרת, של יישוב ישראלי קטן בו כולם מכירים את כולם, וכל הילדים הולכים לאותו בית ספר. גורן בוראת עולם שבו דמיון ומציאות נפגשים בטבעיות מוחלטת. בעט קל ובוטח היא מובילה את הגיבורה הקטנה-גדולה שלה אל תוך סיפור פנטזיה המתרחש במציאות ישראלית פנטסטית בזכות עצמה.

 

הגיבורה של גורן היא מטילדה, מכשפה מזן המכשפות הקטנות, היוצאת למסע על מטאטא עם הצב הפרטי שלה. המטרה: לשחזר את מחברת הכשפים שלה, שנמחקה באופן מסתורי, לקראת הסמכתה למכשפה מן המניין (ועצם, זהו סיפור על תהליך הגדילה, לקיחת האחריות והתבגרותם של ילדים).

 

שרית גורן, 35, היא מחזאית ותסריטאית. בין מחזותיה "הג'ירפה הנמוכה" עטור השבחים שעלה בתיאטרון אורנה פורת וזכה להצלחה מסחרית, "דני אמר" שהיתה מועמדת לפרס התיאטרון להצגות ילדים, ו"כאן נמלה. רות. קיבלתי". בין תוכניות הטלוויזיה לכן כתבה תסריטים: "רחוב סומסום", "באלי דליק ושלוק", "הקונצונים", וכן לתוכניות בערוץ "לוגי". גילי והמכשפה הקטנה הוא ספרה הראשון.

גילי והמכשפה הקטנה מאת שרית גורן, איורים: כריסטינה קדמון, הוצאת כתר, שנת 2011, 122 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , ,

Category: דף הבית ילדים ונוער, ספרות ילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.