הכל משנה מאת רון קורי, הצד המואר של הירח מאת אנה

| 03/12/2011 | 0 Comments

מגיל 3 ג'וניור שומע קול שמימי המבשר לו שהעולם יסתיים כשיגיע לגיל 40. ג'וניור מתבגר, הופך לאלכוהוליסט, ננטש בידי חברתו הסבורה כי הוא מטורף, ומנהל מערכת יחסים סבוכה עם אביו, אמו ואחיו. ג'וניור מתבגר ובגלל ידיעותיו את העתיד לבוא הוא נחטף בידי הממשל האמריקאי, משתף עימו פעולה ונחשב כמת עבור משפחתו. אך מחלת הסרטן המתגלה אצל אביו מכריחה אותו לחזור למשפחתו ולקבל את ההחלטה החשובה בחייו.   

לרון קורי ישנו שפע של כישרון ודרך ייחודית ומשכנעת לספר סיפור. בעזרת שימוש מושכל בצורת כתיבה הכוללת את נקודת המבט של אביו, אחיו, אהובתו, הקול ה'שמימי' וג'וניור עצמו, מצליח קורי למשוך את הקורא לצלול למעמקי הסיפור, להיות מופתע, נבוך, משועשע ועצוב בכל נקודות המפתח בסיפור שבסופו של חשבון, עיסוקו המרכזי הוא שאלת הבחירה האישית. לסיכום: כמה וכמה שעות של הנאה מובטחת.     

 

קרובי משפחה: מתנהל קצת כמו קצב הסיפור ב'אשתו של הנוסע בזמן', משעשע, מרתק, נוגע ללב ומעורר מחשבה בדומה ל'איש הקוביה' מאת לוק ריינהרט, ואפלולי בדומה לספר הקלסי 'על החוף' מאת נוויל שוט.

הכל משנה מאת רון קורי, הוצאת ידיעות ספרים, 414 עמודים

———

יומן המלווה כשנה וחצי מחייה של אנה (שם בדוי) בחורה ישראלית הנכנסת בעיניים פקוחות למעגל הזנות בעקבות קשיים כלכליים. למרות שהכסף הקל מרגיל את אנה לרמת חיים גבוהה וממכרת, היא שואפת לצאת ממעגל הזנות ולשוב לחיים הרגילים.  

 

למען האמת, אחרי קריאת הספר לא איכפת לי מי היא אנה. האם ניתן להפיק מהספר הנאה? לא בטוח. עניין וסקרנות, כמובן. עניין סוציולוגי, לא באמת. מציצנות, בוודאי. האם ניתן לבנות ספר שלם על אותו עניין המציצנות? נדמה כי כן, עובדה היא שהספר, שאינו מצטיין באיכויות ספרותיות, או בשפה עשירה במיוחד, בכל זאת מושך את הקורא לסיים אותו, וברור כי לו היה הספר נכתב אודות מלצרית למשל היה נזנח כלאחר יד אחרי שלושים עמודים לערך.

 

קרובי משפחה: פשפשתי בזיכרוני והספר היחידי שעולה בדעתי הוא הספר 'בית התענוגות' מאת קסאוירה הולנדר, זונת הצמרת הידועה שסיפורה כבש את מדפי הספרים בארץ מתי שהוא באמצע שנות השבעים. מצד שני, מי שנדמה לו שהספר מזכיר ולו במעט את 'סיפורה של או' או דברים מסוג זה – יתאכזב מרה.      

 

הצד המואר של הירח מאת אנה, הוצאת רסלינג 161 עמודים

 

קובי קמין

  

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.