חגי ליניק הוא הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2011

| 17/01/2012 | 0 Comments

 

הסופר חגי ליניק הוכרז כזוכה בפרס היוקרתי לספרות על ספרו "דרוש לחשן" בהוצאת הספרייה החדשה, בטקס מרגש ומותח, שהתקיים במתחם רידינג 3 שבנמל תל אביב ביום שני בערב (16/1), במסגרת טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2011 .

חגי ליניק, הפתעת העונה, התרגש עד מאוד כאשר הכריזו על זכייתו בפרס ובנאום שנשא הביא את רוח הספורט לנאומו וצעק בהתלהבות: "כמו בכדורגל, באתי קטן יצאתי גדול".

מנימוקי השופטים: "ספרו של חגי ליניק "דרוש לחשן" מגולל את סיפורה של משפחה ישראלית, הטעון בטראומה בין דורית של שכול ואובדן. הרומן חודר לרבדים עמוקים ומכאיבים של תודעות זוג ההורים העומד במרכזו. קולו רווי בעדינות ובחריפות, בהשתאות ובהומור, לנוכח העוצמות שמזקק כאב אנושי. מתוך סיפורם הפרטי של מירה, גיורת ופליטת מלחמה גרמניה בעברה, ובעלה נחמיה, עסקן פוליטי, נפרש ייצוג אמיץ ומדוייק של המציאות הישראלית. גם לאחר סיום הקריאה בו, הספר נותר חי בזכרון וממשיך לייצר רגש ומחשבה. בשל כך הוא ראוי לזכייה בפרס ספיר לשנת 2011".

 

במהלך הערב הוענק פרס לסופר יאיר אסולין זוכה פרס הביכורים על סיפרו "נסיעה" בהוצאת חרגול.

כל אחד מהמועמדים הנכלל ב"רשימה הקצרה" והזוכה בקטגורית ספר ביכורים, זוכים בפרס כספי בסך 25 אלף ₪.

הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2011, יקבל פרס כספי בסך 150 אלף ש"ח. כמו כן, מפעל הפיס יתרגם את הספר הזוכה לערבית וזאת בנוסף לתרגום לשפה זרה עפ"י בחירתו של הסופר הזוכה.

את הערב הנוצץ, הנחה אברי גלעד בסימן המילה הכתובה. בתכנית האמנותית לקחו חלק השחקנים אניה בוקשטיין ואורי פפר שהקריאו קטעים מתוך ספרי המועמדים, הזמרים אוהד שרגאי ומיי פיינגולד שרו שירים מתוך סיפורים ידועים וביצעו שיר שהורכב במיוחד ממילות השיר "מהם המילים" של שלמה ארצי ו"רק מילה טובה" של יהודית רביץ. הזמר שלומי שבן שר וניגן בפסנתר את השיר "הללויה" בגרסתו העברית ולראשונה בטקס התקיים דואט ראשון של שבן ואניה בוקשטיין לשירו של דוד אבידן.

יו"ר מפעל הפיס, אלוף במי"ל עוזי דיין בישר במעמד זה שבשנת 2012 הם מחכים לאישור להכפלת התקציב הניתן לתרבות ואמנות לשנת 2012 אשר יעמוד על 30 מיליון ₪.

יו"ר ועדת השיפוט, הגב' דליה דורנר אמרה כי: "את הספר בחרנו פה אחד. ללא ספק יש לו ערך חשוב. הייתה לי חוויה לעמוד בראש חבר השופטים אשר בקיאים בספרות. מה שמפליא הוא שאנו עם קטן, כותבים בשפה עתיקה, אחד מפלאי הציונות…אלא מה, זו פרנסה קשה, ויפה עושה מפעל ראוי כמו מפעל הפיס שמעודד ספרות.

דולין מלניק, מנהלת אגף תרבות אמרה כי "לפני עשור הוסיף מפעל הפיס לתחומי פעילותו גם את הסיוע לקידום התרבות והאמנות. במסגרת זו נוסד פרס ספיר לספרות שמאז ועד היום הפך לפרס משמעותי ולא רק בגלל הפרס הכספי שהוא מציע. הפרס הצליח להפוך את הספרות לנושא מדובר גם מחוץ לעמודים הפנימיים בעיתונות וסייע בחשיפה של ספרים וסופרים בפני הקהל הרחב.

                                                                  

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה, חולק זו הפעם האחת עשרה לכותר הטוב ביותר של השנה עפ"י בחירת חבר השופטים, בראשותה של היו"ר, הגב' דליה דורנר. לא פחות מן הסופרים, מחכים כל שנה חובבי הספרות בארץ להכרזה הדרמטית על פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס. הספרים הזוכים הופכים

לשיחת היום ומעוררים סקרנות ציבורית, ובכך מוגשם החזון שהוליד את הפרס – עידוד הספרות העברית ותרבות הקריאה.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: אירועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.