כריסטינה קומנצ'יני מגיעה לארץ להשקת ספרה 'כשהלילה' ולהקרנת סרטיה

| 24/01/2012 | 0 Comments

הספריה החדשה בשיתוף המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב מארחים את הסופרת והבימאית האיטלקייה כריסטינה קומנצ'יני עם צאת ספרה כשהלילה בספריה החדשה. לכבוד בואה יערכו כמה אירועים מרכזיים בנוכחות הסופרת:

ביום שלישי, 14.2 בשעה 20:00 תערך קבלת פנים בסינמטק תל אביב, לאחר מכן יערך מפגש עם קומנצ'יני, משתתפים גם מנחם פרי והמתרגם אלון אלטרס, אחר כך יוקרן הסרט בבימויה של קומנצ'יני שמבוסס על ספרה 'כשהלילה'. כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בסינמטק ת"א.

ביום רביעי, 15.2 בשעה 18:00 יוקרן סרט נוסף בבימויה של קומנצ'יני 'אל תספרי'. הסרט היה מועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. כרטיסים ניתן לרכוש בסינמטק תל אביב.

ביום חמישי, 16.2 בשעה 19:30 יערך מפגש קוראים עם הסופרת בסטימצקי גן העיר, בהשתתפות: אברהם.ב יהושע, אלון אלטרס, מנחם פרי. הכניסה חופשית

 

 

פרטים על הסרטים שיוקרנו:

http://www.newlibrary.co.il/htmls/page_1401.aspx?c0=16528&bsp=14661

 

 

על הספר

 

מרינה, אשה צעירה, מגיעה בקיץ לחופשה של חודש באַלפִּים האיטלקיים. לבדה, בלי בעלה, יהיה עליה להתמודד עם חוסר-האונים שלה כאם שבנה בן השנתיים, שכמעט אינו מדבר, בוכה בלי הפסקה, יומם ולילה. בעל-הבית שלה, מנפרד – מדריך טיולים שתקן ומתבודד שאשתו נטשה אותו – מתגורר בקומה שמתחת לדירה ששכרה אצלו. השניים בקושי מחליפים מלה, וכל אחד מהם מצטייר לאחר כמוזר ומעורר הסתייגות.

לילה אחד קולט מנפרד שמשהו משונה מתרחש בדירתה של הדיירת, ופורץ לדירה. מכאן ואילך הוא נתקף אובססיה לחשוף את מה שלדעתו אירע, להביא את מרינה להודות במה שהיא מסתירה מכל העולם ואפילו מבעלה; להתמודד עם האפֵלה שבתוכה.

במאבק-הכוחות העוין בין השניים הולכת ונחשפת ילדותו של מנפרד עם אֶחיו באכסניה המרוחקת שבהרים למעלה, בצל אב חמור שאשתו נטשה אותו ואת ילדיהם.

מרינה עוד תחזור לחופשה קצרה בכפר הזה כעבור חמש-עשרה שנה. השניים הפכו לנוכחים-נעדרים תמידיים זה בחייו של זה. כמו תאי הרכבל של ההר, הם נעים בכיוונים מנוגדים, ומצויים באותה נקודה רק ברגע הקצר שבו הם חולפים זה על פני זה.

"על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד", מצטטת קומנצ'יני את ספר בראשית במוטו לרומאן שלה, המפרק את הקביעה הפשוטה הזאת. איש אינו עוזב באמת את אביו ואת אמו, אלא הוא גורר אותם, ואת ילדותו, אל האישה של חייו. היחסים בין מנפרד למרינה מתחוללים כפי שהם משום שמנפרד מתערבב בהם עם כל גלריית הדמויות של עברו, ואף עם הגבר השני של אמו, ועם בנה ובעלה של מרינה.  הוא מזדהה עם כל אחת מן הדמויות הללו, השונות מאוד זו מזו, ובו בזמן גם מעמיד את עצמו בניגוד להן וכמתחרה. ומרינה לוקחת חלק בהישאבות הזו של מנפרד, מספחת אל עצמה את אמו הנוטשת ומטילה עליו את בנה.

הגלישה הזאת בין זהויות מעניקה ליחסיהם את התזזית של התנועה בין הניגודים הקיצוניים ואת עוצמתה הבלתי רגילה. והיא מאפשרת את הדרמה שמפעימה את הספר, ואת הדיאלוגים הבלתי נשכחים שבו.

כריסטינה קומנצ'יני, ילידת רומא, 1956, היא מחברת רומאנים, תסריטאית, במאית סרטים ומחזאית. 'כשהלילה', הרומאן השביעי שלה – והראשון בעברית – היה רב-מכר באיטליה וצולם כסרט בבימויה. היא אחת מן הסופרות האיטלקיות הנועזות בנות-זמננו אשר קוראות תיגר על המוסכמות של האימהוּת הטובה, והיא מבקשת לאפשר לאימהוֹת את "האהבה והשנאה כלפי הילד שילדתי".

 

כשהלילה, מאת כריסטינה קומנצ'יני, הוצאת הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד, שנת 2011, 236 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.