מאנה כץ – אוקראינה פריז ארץ ישראל

| 22/12/2011 | 0 Comments

 

הספר "מאנה כץ אוקראינה פריז ארץ ישראל", מביא את סיפור חייו ויצירתו של האמן והאספן היהודי, פריזאי וציוני מאנה כץ, דרך תמונה פנורמית של מקומות וזמנים – החל בתפר שבין המאות ה-19 וה-20 באוקראינה, בה נולד מאנה כץ וכלה בפריז של אמצע המאה ה-20 בה נפל למשכב, הובא לישראל, נפטר ונקבר בה.

 

מאנה-כץ, מצייריו הבולטים של האקספרסיוניזם היהודי בפריז ומחשובי קבוצת האמנים שכונתה "אסכולת פריס היהודית", הכריז על עצמו, "אני צייר יהודי גאה"  ואמנם מרכז יצירתו (אך לא רק) עוסקת בעולם היהודי ואת עיקר פרסומו השיג בזכות  ציוריו בנושא זה. 

 

הספר המרשים מתעד את יצירותיו מאוסף מוזיאון מאנה כץ ומשלב חומרים מארכיון מהמוזיאון  המאפשרים נגיעות אישיות אותנטיות מהזמנים והמקומות המציירים את תמונת חייו על רקע תקופתו.

   

הספר מתמקד בשלוש התחנות העיקריות בחייו של מאנה כץ, אוקראינה, פריז וארץ ישראל  מבעד למבטו האישי  – זיכרונותיו, כפי שנכתבו בכתב ידו בטיוטה לאוטוביוגרפיה הנמצאת בארכיון מוזיאון מאנה כץ  ומובאת לדפוס כאן לראשונה.  

 

אוקראינה הביאה עמה "מטען עצום של זיכרונות ודימויים",פריז הייתה לעולמו האמנותי, המקום בו חי כל חייו ובו יצר את מרבית ציוריו, וארץ ישראל הייתה לו למקום של השראה והתעלות הנפש.

 

הספר כולל מאמרים של דר' מרים ריינר (אוקראינה) יונה פישר (פריז) ,דר' גדעון עפרת ( ארץ ישראל). דר' אירית מילר (היהדות באמנותו) ונעה תרשיש עורכת הספר (האוספים).

            

מאנה כץ – אוקראינה פריז , ארץ ישראל – עורכת נעה תרשיש, עיצוב גרפי: כפיר מלכא, בהוצאת מוזיאון מאנה כץ, "אהל מאנה כץ", בחסות עיריית חיפה, שנת 2011,  312 עמודים, כ-500 אילוסטרציות

 

       

אתר מוזיאוני חיפה

www.hms.org.il

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , ,

Category: דף הבית פנאי, מדריכים ופנאי, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.