מתחת לאדמה – זוכה בפרס "דוקרן הזהב" לספר המתח הטוב ביותר ב-2010

| 14/11/2011 | 0 Comments

בלינדה באואר היא ללא ספק התגלית הגדולה של השנים האחרונות בעולם ספרות המתח הבריטי. היא נולדה באנגליה, גדלה באנגליה ובדרום אפריקה, ולפני שפנתה לכתיבת רומנים הייתה בעיקר תסריטאית מוערכת. הספר הראשון שלה, "מתחת לאדמה" (או במקור BLACKLANDS) ראה אור ב-2010, היה מיד לרב מכר, קיבל ביקורות אדירות ממש וזכויות התרגום שלו נמכרו לשפות רבות. הספר זכה בפרס היוקרתי ביותר בעולם המוענק לספרי מתח, CWA GOLD DAGGER AWARD, שלאורך השנים זכו בו כל גדולי סופרי המתח בעולם (מינט וולטרס, הנינג מנקל, איאן רנקין, פטרישיה קורנוול ועוד).

באואר כותבת  LITERARY CRIME, כלומר מתח "גבוה" וספרותי. ואכן, מתחת לאדמה אינו מכיל עוד מבנה שגרתי של "מותחן". אין כאן חוקר או בלש אלא מעין "משחק מוחות" פסיכולוגי עדין, המתרחש באמצעות התכתבות, בין נער רגיש בן 12 לבין רוצח סדרתי שכלוא בבית סוהר. וכוחו הגדול של הספר – מעבר לכך שהוא מותח מאוד, ממש מורט עצבים לקראת סופו – הוא בתיאור ריאליסטי דק ומפורט של החיים במעמדות הנמוכים בפריפריה האנגלית.

סטיבן, הילד שהוא גיבור הרומן, חי במשפחה חד-הורית ענייה ותיאור שגרת החיים האכזרית, הדלה (מבחינה חומרית ורגשית) שלו ושל משפחתו, ממש שובר לב. נכון שיש בספר עלילת מתח ועניין עם רוצח סדרתי – אבל האכזריות האמיתית בספר היא היחסים האומללים בתוך המשפחה ההרוסה למחצה.

 

מתחת לאדמה, מאת בלינדה באואר, הוצאת כתר, שנת 2011, 272 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: דף הבית פרוזה, מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.