ספר ראשון מתחום הסיפורת על רקע המחאה הגדולה של קיץ 2011 – "זרעי קיץ" רומן אהבה ומתח על רקע מחאת האוהלים

 

הספר הראשון על רקע מחאת האהלים והמאבק החברתי הגדול. זרעי קיץ מאת גלית מור גנדלמן הוא רומן אהבה ומתח הנקרא בשקיקה עד הסוף המפתיע. לראשונה, הצליחה הסופרת להוציא לאור ספר קולח וייחודי, שראה אור בטרם התפנו אוהלי מאהל המחאה הגדולה של קיץ 2011.

 

זרעי קיץ הוא סיפור אהבה ומתח המתרחש בתל אביב. זהו סיפורם של ליבי ועוז, שני צעירים תל אביבים המנסים לשרוד במציאות הקשה של ישראל, והופכים בעל כורחם למשתתפים פעילים בתנועת המחאה ששטפה את המדינה. זרעי קיץ מחבר בין הפרטי לכללי, ויוצר סיפור אהבה ומתח המתרחש בשדרות שהיו לסמל המחאה. סיפור בו יוצרת המחברת שילוב מרתק בין קולות שונים ואירועים מסעירים, שהחיבור ביניהם יוצר חווית קריאה מעוררת ומהנה.

 

עלילת הסיפור המתפתחת בלשון קצבית, חושפת סיפור אהבה הצומח במקביל לתעלומה סביב זהותו של הגיבור. לצד כל אלה שזורים מכתבים שליבי ועוז שולחים זה לזו באי-מייל, בהם מגוללים השניים את רחשי לבם. "זרעי קיץ" הוא סיפור כן ונוגע, סיפורם של זוג צעירים המבקשים לעצמם מציאות אפשרית בישראל, צעירים שלא מוכנים לוותר על החיים.

 

זרעי קיץ הוא ספרה הרביעי של המחברת גלית מור גנדלמן, עיתונאית וסופרת, עורכת כיום שני מקומונים ברשת "גל-גפן", אימא לשני ילדים (17, 20), החיה עימם ועם בן זוגה ברחובות. ספריה הקודמים, היו אף הם בהוצאת מסדה: 'דואט לשלושה', 'מתגרשת', 'כשהעצב התחיל לחייך' וכעת, 'זרעי קיץ'. אשתקד, כאשר החלה גלית מור גנדלמן (45) להנביט את ניצני ספרה, היא לא העלתה בדעתה כי קיץ 2011 ישתבץ בטבעיות בסיפור שכתבה. גם בחלומותיה לא תיארה כי המציאות תגיש לה את התפאורה ההולמת לסיפורם של שני גיבורי ספרה החדש.

 

גלית מספרת: "באמצע יולי, עת החלו הקולות הראשונים להישמע, נצמדתי לאירועים הסוערים והתאמתי אותם לעלילה שכתבתי כשנה לפני כן. מניסיוני, לא הייתי יכולה להמציא משהו טוב יותר ממחאת האוהלים. גיבורי הסיפור, שניהם באמצע שנות העשרים, התמודדו בחייהם עם לא מעט מהקשיים שעלו לכותרות בחודשיים האחרונים. שניהם סטודנטים שהגיעו מהפריפריה לעיר, שניהם שוכרים דירות ועובדים קשה, לפעמים גם בשתי עבודות ושניהם מרגישים בהיעדר התקווה. כמו מתוך הסיפור יצאו האוהלים, דפני ליף וחבריה לקחו את המצוקה מדלת אמותיהם אל כלל הציבור, כך גם את ליבי ועוז, הגיבורים שלי שללא ספק הגיבו במהירות למתרחש בשדרה. הפתיע אותי השלב בו המחאה כבשה את רובנו, בעיקר בגלל ששידרה משהו נקי, כן ואותנטי".

 

"זרעי קיץ מספר לפני הכול את סיפורם של ליבי ועוז, הם הציר המרכזי סביבו נע הסיפור. כיוון שסיפורם נולד לפני מחאת הקיץ, מטבע הדברים האירועים מתרחשים ברקע. מבין שלל האירועים בחרתי באלה החשובים בעיניי, מהלכים אנושיים בעיקר, כאלה המניעים תהליכים, פרטיים וציבוריים כאחד. תיעוד המחאה לא עלה בדעתי במהלך הכתיבה, הלוא כולנו מכירים את שאירע, רובנו לקחנו חלק במתרחש בדרך זו או אחרת, לכן לא נראה לי נכון ללעוס עוד את שנלעס". לדעתה של גלית מור גנדלמן המחאה תוביל לשינוי המיוחל, לדעתה "אי אפשר אחרת. זה פועם בלבנו, זה בנפשנו, זה המחר".

 

זרעי קיץ, מאת גלית מור גנדלמן, הוצאת הספרים מסדה וליברוס, שנת 2011, 228 עמודים,

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: דף הבית, דף הבית פרוזה, פרוזה, פרוזה מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.