קרבות המפנה במלחמת העולם השנייה

| 15/11/2011 | 0 Comments

עופר ריחני מביא בספר זה את מהלכי שלושת קרבות המפנה במלחמת העולם השנייה. עד אז השיגו גרמניה, איטליה ויפן הישגים צבאיים רבים תוך שהם מקימים אימפריה עולמית של ציר הרשע, המאיימת לכבוש את כל העולם.

 

שלושת קרבות המפנה שהתחוללו בשנים 1942-1943 -קרב מידווי באוקיינוס השקט, קרב אל-עלמיין במדבר המערבי וקרב סטלינגרד, היו קרבות מפתח שהפכו את קערת המלחמה על פיה. (הצילומים של מפקדי הקרבות מופיעים בחזית עטיפת הספר). בסיום קרבות אלה עברה היוזמה לבעלות הברית עד לניצחון הסופי.

 

עד כה פורסמו ספרים על כל קרב בנפרד. ספר זה מאגד לראשונה את שלושת הקרבות תחת קורת גג אחת, תוך הדגשת המשותף ביניהם.

 

עופר ריחני, קורא סקרן וחובב הסטוריה נלהב, כתב את הספר כ-4 שנים, תוך הסתמכות על עשרות ספרים בנושא. זהו ספרו השני של עופר ריחני.

 

אחרי יציאת ספרו הראשון "מלחמת העולם השנייה-הכרוניקה", החל ריחני להרצות בפני תלמידי תיכון לקראת יציאתם לפולין. הספר זכה להצלחה רבה, הומלץ ע"י משרד החינוך ומופיע בוויקיפדיה, ברשימה "לקריאה נוספת" בערך "מלחמת העולם השנייה". המליץ עליו אל"מ ד"ר מאיר פעיל: "זהו ספר חשוב מאוד, מעניין וייחודי. ממש אנציקלופדיה קומפקטית על מלחמת העולם השנייה". הספר עשוי לפתוח בפני הציבור צוהר אל החשיבה הצבאית ואל הבנת מהלכי המלחמה. חשוב שכל אדם יבין נושא זה – לפחות באופן כללי. רצוי כי קציני צה"ל יחזיקו אותו בתרמיליהם. חשוב כי בכל ספריית בית-ספר יהיו שניים-שלושה עותקים של ספר זה".

 

עופר ריחני, יליד 1959, תושב מזכרת בתיה, נשוי לאירית ואב לשלושה, החל לחפש מידע מסודר ובהיר על המלחמה בעקבות רצח סבתו ברטה (ברכה) בראון ע"י הנאצים על אדמת הונגריה הכבושה, בהותירה את אמו, רחל, יתומה בגיל ארבע. בגיל רך זה הצליחה לברוח בעזרת משפחתה דרך ארצות אירופה והרי האלפים ולהגיע לישראל.

 

קרבות המפנה במלחמת העולם השנייה, מאת עופר ריחני,  הוצאת קינג, שנת 2011,  302 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: שואה ומלחמת העולם השנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.