רשת השמים רחבה מאת ליאן הרן, מעגל מכושף מאת הרלן קובן, מצבי הרוח מאת יואל הופמן, שרלוק הולמס – כל הסיפורים מאת ארתור קונן דויל,

| 03/12/2011 | 0 Comments

לורד שיגרו, יורשו של שבט האוטורי מוצא את עצמו חייב להגן על שלמות השבט ועל נכסיו למול שר המלחמה של משפחת האידה הרוצה את ראשו. בנוסף, עליו להתמודד גם עם בוגדנותם של דודניו. הלורד הצעיר מובס והוא חייב להמתין בסבלנות ליום בו בעתיד, בעזרת בני האחווה – המתנקשים יחזיר לעצמו את הנגזל. 

ליאן הרן כתבה רב מכר (פסיעות על רצפת הזמיר). ואז הוא התרחב והפך לסדרת ספרים, ואז הסתיים. אבל עם הצלחה לא מתווכחים, ואם אי אפשר להמשיך קדימה, אין בררה, חוזרים לאחור, (מה שמכונה בפי העם פריקוול) וממלאים עוד 500 עמודים בהרפתקאות תככים ותיאורים יפהפיים של החיים ביפן בימי הביניים. רב מכר כבר אמרתי? אחלה.      

 

קרובי משפחה: לחובבי ההיסטוריה של יפן רצוי לקרוא את היצירה הבלתי נשכחת "שוגון" מאת ג'יימס קלאוול, למתקדמים אפשר להוסיף את "טאי פן" מאת אותו המחבר. לחובבי התככנות הפוליטית ניתן להוסיף את "הקיסרית" מאת שאן סה. ולחובבי ההתמכרות, יצירת המופת ההיסטורית "משחקי הכס" מאת ג.ר.ר.ר. מרטין.      

רשת השמים רחבה מאת ליאן הרן, הוצאת כנרת 540 עמודים

 

————————————————

 

מירון בוליטר, סוכן ספורטאים ובלש בעל כורחו עומד לצרף לעצמו כלקוחה את שחקנית הגולף הטובה ביותר בעולם. אלו החדשות הטובות. אבל החדשות הרעות הם שכדי לצרף לעצמו את השחקנית הוא נאלץ להתגבר על אהבה נכזבת, לפתור תעלומת חטיפה וערמת גופות וכל זה בסוף שבוע אחד.    

הארלן קובן רושם לעצמו עוד וי אחד בסדרת ספרי מירון בוליטר. גיבור המשלב בתכונותיו את סוכן הספורט ג'רי מגוואיר ובלש אמריקאי רב תושייה וכישורים. זהו ספר מתח רב תכליתי, טוב לסוגו מהנה ומבדר, סוג של המבורגר אמריקאי גדול עם קטשופ ומיונז, טוגנים וקולה במק'דונלד בתוספת טפח מעולם הספורט המקצועני. אין מה להתלונן, שלוש שעות של הפסקה. 

 

קרובי משפחה: כעשרת אלפים ספרי מתח שונים, אבל למה להכליל? אפשר לקרוא את ספריו הקודמים של קובן, אפשר גם את "המנכ"ל" מאת ג'וזף פיינדר. כדאי להרחיק לאחור עד לספרים "מוריד הגשם" ו"מלך הנזיקין" של ג'ון גרישם, ולמצטיינים אפשר להרחיק עד לספרי המתח הקלילים של דיק פרנסיס, "הימור חסר סיכוי" ו"הבנקאי".

מעגל מכושף מאת הרלן קובן, הוצאת ידיעות ספרים, 319 עמודים

————————————————————

 

וישנו עוד אדם שרצינו לדבר עליו אבל שכחנו את שמו ושכחנו את מראהו.

אנו זוכרים רק את הדברים האחרים. שהיה במרחק של גוף אדם מפני האדמה. שקרב ורחק. שהלילה כיסה עליו והיום האיר אותו ודברים מעיין אלו.

האדם הזה הולך איתנו לכל מקום ואלמלא הוא היינו מתים משברון לב.

מה כבר אפשר לכתוב על הדבר האחר והזר והשונה הזה בנוף הספרות הישראלית שלא נכתב כבר אלפי פעמים. מה באמת? אם אתה או את מאוהביו של יואל הופמן, הרי לפניכם עוד פנינה אחת מיצירתו ומעולמו האחר. ואם לא, אז לא תעזור כאן אף מילה נוספת. כותב שורות אלו שייך לזן האוהב.         

 

קרובי משפחה: שלא במפתיע, זכרוני שלח אותי לקרוא מחדש את תרגומיו הנפלאים (ומקור ההשראה) של הופמן עצמו לצמד אוספים מופלאים מאין כמותם. האחד, "אומרי שיר על סף המוות", אוסף שירים יפניים, והשני, "לאן נעלמו הקולות", אוסף שירי האיקו וסיפורי זן. ואחר כך שלפתי לעצמי את "קולות האדמה" מאת טצואנג צה.     

מצבי הרוח מאת יואל הופמן, הוצאת כתר

 

———————————————————

 

שרלוק הולמס, הבלש האגדי של קונן דויל, איש ההיגיון המובהק, הג'נטלמן האצילי, פותר התעלומות המוכר והמפורסם ביותר שייצאה אי פעם האימפריה הבריטית לעולם הברברי והלא מנומס, האגדה שהונצחה באינספור סרטים, צברה לעצמה מיליוני אוהדים והפכה לנכס צאן ברזל. והוא חוזר למדפי החנויות בישראל. למען האמת, כבר שנים רבות שאין למצוא את סיפורי שרלוק על מדפי חנויות הספרים החדשים ובאמת הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה. זהו כרך ראשון של אוסף סיפורים קצרים שנונים, חדים ומבריקים, בריטיים עד לשד עצמותיהם. שלא לדבר על התרגום המחודש, על הכריכה המרהיבה. מה יש? לדור הצעיר לא מגיע להכיר קלאסיקה? מגיע. שאפו להוצאת "מחברות לספרות" על היוזמה.       

 

קרובי משפחה: לחובבי בריטים, "ארבעה אנשים ישרים" מאת אדגאר וואלס. לחובבי הומור בריטי, "טוב ויפה, ג'יבס" מאת פ. ג'. וודהאוס. ולאחרונה גם תורגם הספר האפל והמצוין "האיש שהיה יום חמישי" מאת גילברת קית' צ'סטרסון. וחובבי ספרות עכשווית ייהנו מסדרת ספרי הבלשית המקסימה סאלי לוקהארט (אבן האודם) מאת פיליפ פולמן

שרלוק הולמס – כל הסיפורים מאת ארתור קונן דויל, הוצאת מחברות לספרות, 463 עמודים

 

קובי קמין

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.