מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יולי 2014

| 01/07/2014 | 0 Comments

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יולי 2014

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יולי 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 9 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

 

אתה חשוף ופגיע מתמיד

ישנונית מאת מארק בילינגהם

ישנונית מאת מארק בילינגהם

מארק בילינגהם זכה בפרסים ספרותיים מגוונים בתחום המתח. סדרת המופת שלו "טום ת'ורן" מונה עד כה 11 ספרים ונוגעת בפשע מנקודת מבטם של הקורבן, הבלש והפושע בו זמנית. ישנונית, הוא הספר הראשון בסדרה והוא נבחר לאחד הספרים שעיצבו את ספרי המתח בבריטניה של שנות האלפיים.

המפקח טום ת'ורן חושד שאליסון היא ההצלחה הראשונה של רוצח סדרתי, שכבר הרג שלוש נשים אחרות. לרביעית היה מזל… בערך. אליסון חיה, בקושי. מישהו גרם לה באופן מלאכותי לשבץ מוחי. היא יכולה לראות, לשמוע, להרגיש אבל לא לתקשר. הגוף שלה הפך לבית כלא. הרוצח אוהב לשחק באנשים, לשלוט בהם, נפשית ופיזיולוגית. ת'ורן מבין כי השיטות המקובלות לא יעבדו בתיק הזה. ולכן הוא נאלץ להשתמש בראיות נסיבתיות, בתחושות בטן ובקיצורי דרך כדי לנסות ולהרשיע את החשוד העיקרי שלו- ג'רמי בישופ, רופא מרדים. ת'ורן יודע שלרוצח יש אג'נדה ייחודית ומעוותת והעדה היחידה שיכולה לספק לו נקודת מבט בלעדית איננה מסוגלת לתקשר עמו. לאט לאט חלקי הפאזל השונים מתחילים להתחבר וניסיונותיהם של ת'ורן ואליסון לפרוץ את חומות הכלא שלה נושאים פרי. אלא שאז הם מבינים כי במצב בו הגוף בוגד והחושים הם כל מה שנותר לך, אתה חשוף ופגיע מתמיד. מותחן נפלא, סדרה מרתקת.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה ביתן, 368 עמ'

שפע של אקשן

פחדן מאת מארק בילינגהם

פחדן מאת מארק בילינגהם

פחדן הוא הספר השני בסדרת "טום ת'ורן" מאת מארק בילינגהם. טום ת'ורן חוזר והפעם הוא מתמודד לא עם רוצח אחד, אלא עם שניים. זה היה רצח אכזרי ומחושב. הרוצח בחר את קורבנו, עקב אחריה לביתה וחנק אותה למוות לעיני בנה הצעיר. באותו זמן מתגלה גופת  אישה נוספת שנרצחה באותו אופן, וצירוף המקרים הזוועתי מזכיר  לחוקרים זירות קודמות.

מציאת הגופה היתה תמיד החלק הקשה בשגרת עבודתו של הבלש תום ת'ורן, אבל לא עוד. עם כל גופה שמתגלה, יודע ת'ורן כי איפשהו נמצא קורבן נוסף שנרצח באותו אופן.  ככה זה כשרצח הופך לתחרות שטנית בין שני רוצחים: האחד אכזרי ושולט, השני כנוע ומבועת. כדי לעצור אותם ת'ורן מוכרח ללכוד אדם שהצורך שלו במניפולציה עז לא פחות מהדחף שלו להרוג. אדם שלא יהסס להכות גם בקרובים ביותר לת'ורן, ושיוכיח לת'ורן שהיכולת להטיל אימה היא הנשק הקטלני ביותר.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה ביתן, 376 עמ'

 

 

יצורים לא אנושיים

דוקטור סליפ מאת סטיבן קינג

דוקטור סליפ מאת סטיבן קינג

דוקטור סליפ היא יצירתו המורכבת, הבשלה, המותחת והמפחידה ביותר של סטיבן קינג מאז 'הניצוץ'. בשנת 1977 ראה אור הספר 'הניצוץ', והיה בן־לילה לאחד הספרים האהובים ביותר והמפחידים ביותר של סטיבן קינג. אחד הגיבורים של 'הניצוץ' היה דני טורנס, בנו הקטן של ג'ק טורנס, הסופר שדעתו נטרפת עליו עד כדי רדיפת בנו כמעט עד מוות. לאחר שנשאל שוב ושוב מה עלה בגורלו של דני, החליט סטיבן קינג לברר את הסוגיה הזאת, וכך נולד דוקטור סליפ.

כעת, בשנות הארבעים לחייו, דני הוא אדם בודד, שנאבק באלכוהוליזם ומתפרנס מעבודה כסניטר בהוספיס, התחנה האחרונה לחולים סופניים. הוא מכונה 'דוקטור סליפ' משום שהוא גורם לחולים בהוספיס לשקוע בשינה שלווה שממנה הם אינם מתעוררים עוד. דני יודע שיש בתוכו 'ניצוץ': אותו כישרון לדעת מתי מישהו נוטה למות, לקרוא מחשבות ולמצוא חפצים אבודים. כאשר ילדה קטנה בשם אָבְּרָה מתחילה לשלוח לו מסרים באמצעות 'ניצוץ' רב־עוצמה משלה, מתברר לדני שהרוע הצרוף של מלון אוברלוק לא עלה באש. אברה ודני, יחד עם צוות קטן ומוזר, יוצאים למלחמה ב'קשר אמיתי', חבורה של יצורים לא אנושיים, רצחניים, בהנהגתה של אמזונה יפהפייה. במסווה של אזרחים שומרי חוק מסתובבים אנשי 'קשר אמיתי' בכל רחבי ארצות הברית, רוצחים ילדים בעלי 'ניצוץ' וניזונים מנשמותיהם. ויותר מכול הם רוצים את אברה.

מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 511 עמ'

האמת שמאחורי העבר

מחבואים מאת ליסה גרדנר

מחבואים מאת ליסה גרדנר

מחבואים מאת ליסה גרדנר הוא מותחן מעולה, עתיר תפניות. מישהו מנסה לתפוס את אנאבל גריינג'ר. היא לא יודעת מי ולמה, אבל הוריה לימדו אותה לא לשאול שאלות. היא מחליפה תדירות זהות וכתובת. אנאבל גריינג'ר היא מומחית למחבואים. אבל כשבחדר תת קרקעי בשטח בית החולים הפסיכיאטרי מתגלות שש גופות, ואחת מהן עונדת תליון שנושא את שמה, לאנאבל אין בררה: היא מחליטה להפסיק להתחבא ולהתחיל לחפש.

היא יוצאת למרוץ כנגד השעון לגילוי האמת אודות עברה…וזהות האלמוני שמנסה להרוג אותה. כשהבלשים די–די וארן ובובי דודג' מגיעים לזירת הרצח, הם מזהים מיד דפוס פעולה מוכר. הבעיה היא שאת הרוצח הפסיכופת שזה דפוס הפעולה שלו, הם כבר הכניסו לכלא לפני שנים, והוא כבר איננו בחיים. עכשיו הם צריכים להתמודד עם האפשרות שמדובר בחקיין, בשותף סודי או משהו מזעזע בהרבה.

 

מאנגלית: יעל סלע שפירו, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 383 עמ'

 

בעולם בו ידע הוא כוח

המידענית מאת טיילור סטיבנס

המידענית מאת טיילור סטיבנס

המידענית הוא הספר הראשון בסדרת 'ונסה מונרו' שכתבה טיילור סטיבנס. ונסה "מיקל" מונרו מתפרנסת מאיסוף מידע. היא צריכה תרחיש ומדינה, והיא כבר תמצא דרך. שולפת עובדות לראשי ממשלות, תאגידים ולקוחות פרטיים. מונרו היא זיקית טורפת עם יכולת יוצאת דופן לשפות. נולדה במרכז אפריקה, והיבשת הקשוחה עיצבה אותה וצילקה אותה רגשית. היא אזרחית העולם הגדול, בלי לאום או דגל ומתוך הריסות חיה המציאה את עצמה מחדש. כבר בנעוריה נמנתה על חבורה של מבריחי נשק ובנתה לעצמה מוניטין של מי שניחנה בחושים חדים ובאכזריות הנדרשת להצליח. אבל המחיר שנאלצה לשלם היה גבוה מדי והותיר אותה מצולקת.

מונרו בורחת מהיבשת השחורה לטקסס, שם היא בונה מחדש את חייה כמידענית עבור העשירון העליון. כשאיל נפט מקומי מוכן לשלם לה כדי שתגלה מה קרה לבתו המאומצת שנעלמה בג'ונגלים לפני ארבע שנים, מונרו מגלה שיש הצעות שקשה לסרב להן. אבל האתגר המקצועי, גורל הנערה והכסף הם רק תירוצים. בתוך תוכה יודעת מונרו שכדי להתמודד עם השדים שרודפים אותה לילה–לילה היא חייבת לשוב ולהתייצב במקום שנשבעה לעצמה כי כף רגלה לא תדרוך בו. מקסים, מותחן משובח.

מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 334 עמ'

לחצות את הגבולות

חוזרים אל הדם מאת טום וולף

חוזרים אל הדם מאת טום וולף

בספרו חוזרים אל הדם שהוא גם מעין כור היתוך נוסח אמריקה, דבר לא חומק מעטו המושחז של טום וולף, ('מדורת ההבלים'). בסגנון היפר־ריאליסטי, קצבי ומסחרר, הוא בודק את הגבולות, ואף חוצה כמה מהם: את הוולגרי, הסרקסטי, והמצחיק עד דמעות.

השוטר נסטור קמאצ'ו, בן למהגרים קובנים, רק החל לשרת ביחידת הסיור הימי של משטרת מיאמי, וכבר הוא נקרא לצאת למבצע הצלה מרהיב: לעיני קהל של מאות אנשים ועשרות מצלמות, עליו לטפס על תורן ספינה בגובה עשרים מטרים ולהוריד משם פליט קובני לפני שייפול אל מותו. נסטור רק רוצה להיות גיבור. אלא שבמיאמי דבר אינו פשוט כל כך. אוכלוסיית העיר היא לבה רותחת של קהילות ואינטרסים, וכולם בוחשים בקלחת: ראש העיר הקובני שרק רוצה שקט, מפקד המשטרה האפרו אמריקאי שרק רוצה כבוד ומגדלנה, חברתו של נסטור, אחות במרפאה פסיכיאטרית המטפלת במיליונרים מכורים לפורנו, שרק רוצה לצאת מהגטו הלטיני. לכל מקום שנסטור פונה אליו הוא מסתבך בעוד ועוד צרות. ובדרך הוא גם נתקל במשפחתו של פרופסור מג'מייקה שמאמין כי הוא בעצם צרפתי, קהילה של מהגרים רוסים בעלי עסקים מפוקפקים, ו'אמריקנו' לבן אחד, בוגר ייל, עיתונאי נלהב שרק רוצה לגלות את האמת.  

מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 568 עמ'

להתחקות אחר העקבות

מטען חורג מאת דיוויד באלדאצי

מטען חורג מאת דיוויד באלדאצי

מטען חורג ספר נוסף בסדרת 'קינג ומקסוול', מותחן פעולה קצבי, שנון ונוגע ללב שבו ממשיך דיוויד באלדאצ'י לבסס את מעמדם של שון קינג ומישל מקסוול, כצמד החוקרים המבריק והמושך ביותר בספרות המתח העולמית העכשווית.  

ברגע ששון קינג ומישל מקסוול רואים את הנער בורח אל תוך היער החשוך ואקדח בידו, הם יודעים שמשהו קרה. משהו רע מאוד. כאשר הם מצליחים להגיע אליו מספר להם הנער, טַיילר וינגו, כי זמן קצר קודם לכן קיבל את הידיעה על מותו של אביו החייל באפגניסטן. טיילר, שאיבד את אמו בנסיבות טרגיות, מתקשה להתמודד עם העובדה שנותר בודד בעולם ועם רסיסי ההסבר שקיבל על נסיבות מותו של אביו. לאחר שהם מסייעים לו לחזור לביתו, וכאשר הוא משוכנע שהם עומדים לצידו, טיילר שוכר את שירותיהם של שון ומישל כדי לגלות מה באמת עלה בגורל אביו. וכאשר הוא מקבל מאביו המת מסר, שלושתם מבינים כי מישהו שיקר לטיילר, ובגדול. שון ומישל מפעילים את כל קשריהם וכישוריהם כדי להתחקות אחר עקבותיו של סם וינגו, אביו של טיילר, ולהבין מה השתבש במשימה שאליה נשלח. מה היה מטענה של המשאית העצומה שהוביל במדבריות אפגניסטן, ולאן הוא נעלם? מדוע נשלח אל המשימה לבדו? ומי רודף עד חורמה את צמד החוקרים ומנסה להניא אותם מלגלות את האמת? תוך שהם מתמרנים בין הכדורים השורקים לבין פקידי ממשל עוינים, מישל ושון מגלים כי הם נתקלו בפרשייה ביטחונית, דיפלומטית וכלכלית מפותלת ומסוכנת, המאיימת על מעמדה של ארצות־הברית ועל חייהם.

מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצאת מודן, 427 עמ'

חייו לעולם לא ישובו להיות כשהיו

אל תפנה את מבטך מאת לינווד ברקלי

אל תפנה את מבטך מאת לינווד ברקלי

אל תפנה את מבטך מאת לינווד ברקלי הוא מותחן קצבי וסוחף, החושף את המסתורין האפל הרובץ מתחת לפני השטח של חיי משפחה שלווים.  כאשר דייוויד הרווד הגיע עם אשתו גֶ'ן ובנו בן הארבע איתן לבילוי רגוע בפארק השעשועים 'חמשת ההרים', הוא לא העלה בדעתו שזהו הבוקר הנורמלי האחרון בחייו. תוך שעה מהגעתם לפארק, דייוויד מתמודד גם עם חטיפה (לכאורה?) של בנו וגם עם היעלמותה של אשתו.

מאותו הרגע הופכים חייו של דייוויד, כתב בעיתון המקומי של העיירה פרוֹמיס פוֹלז, לסיוט מתמשך של חרדה ובלבול. בעודו תוהה האם יש קשר בין סימני הדיכאון שהראתה ג'ן לאחרונה לבין היעלמותה, למשטרה תהיות משלה, והן לא מבשרות טובות עבור דיוויד. מעורבותו העיתונאית בפרשיית שחיתות עירונית מסבכת את התמונה עוד יותר, ומצביעה על כיוון חקירה מדאיג נוסף. אבל ככל שנוקפים הימים, נאלץ דייוויד להכיר באפשרות שהפתרון לתעלומה הנוראה שנקלע אליה פשוט יותר ונורא הרבה יותר מכל מה שדמיין. הוא יודע שמכאן ואילך, מרגע שהעבר החל לפלוש באכזריות לתוך ההווה, חייו לעולם לא ישובו להיות כשהיו

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצאת מודן, 458 עמ'

 

שכבות של סודות אפלים

מעבר לדלת הסגורה מאת קמילה לקברג

מעבר לדלת הסגורה מאת קמילה לקברג

קמילה לקברג ידועה גם כ'אגתה כריסטי השוודית', מסופרות המתח המצליחות בעולם, רוקמת במעבר לדלת הסגורה, ספרה הרביעי, תעלומה מורכבת החושפת שכבות של סודות אפלים הטמונים בבני האדם, ומפגינה שליטה מרהיבה בחולשותיהם ובפנטזיות שלהם. 

גופת אישה מתגלה במכונית שהתנגשה בעץ, מן הסתם קורבן של תאונת דרכים טראגית. אלא שעד מהרה מתברר כי זו רק אחת משטף של תאונות עלומות לכאורה בעיירה המנומנמת טָאנוּמסהֶדֶה, שמסמלות את קיצו של חורף רגוע. פטריק הֶדסטרוּם, הבלש הוותיק, השקול והשכלתן, שמתמודד בו־זמנית בכמה חזיתות – בת זוג מתוסכלת בבית, חתונה שעומדת בפתח, בוס לא מתַפקד, שוטרת חדשה שאפתנית ומאיימת משהו – נאלץ לגייס את כל  הניסיון והאינטואיציה שלו כדי לחבר את חלקי הפאזל הזה. בד בבד, תוכנית ריאליטי פופולארית מצולמת בעיירה. בזמן שמצלמות עוקבות אחר כל צעד של הכוכבים האלילים, יחסיהם עם המקומיים נמתחים עד לנקודת שבירה. ואז, כשהילולת שתייה מסתיימת ברצח של אחת השחקניות הלא־אהודות, השחקנים ואנשי הצוות הופכים לחשודים. האם ייתכן שהרוצח בא מקרבם? תחת הזוהר של זרקורי התקשורת פטריק נאלץ להתמודד עם החקירה הקשוחה והנפתלת בחייו.

משוודית: יעל צובארי, הוצאת מודן, 344 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.