מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי אוגוסט 2014

| 31/07/2014 | 0 Comments

מתח באוויר - מומלצי אוגוסט 2014

מתח באוויר – מומלצי אוגוסט 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה במיוחד בימים אלו, של מבצע 'צוק איתן', ספר טוב תמיד יכול להשכיח את הכול. בעזרת סיפורים ניתן להפליג בדמיון, להירגע ולהתנתק מבעיות העכשיו, בשונה מקריאת מאמר או חדשות, שמשאירים אתכם בהווה: קריאה במבחר ספרים. וההצעה הפעם: 6 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים, כולל אחד לבני נוער.

 

 

 

 

עניינים אפלים

קריאת הקוקייה מאת רוברט גלבריית

קריאת הקוקייה מאת רוברט גלבריית

קריאת הקוקייה מאת רוברט גלבריית (שם העט של הסופרת ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סדרת הארי פוטר) הוא מותחן ראשון בסדרה, שגיבורה הוא הבלש קורמרן סטרייק.

העלילה ספוגה באווירתה של לונדון – מן הרחובות החרישיים של שכונת מֵייפֶר היוקרתית אל הפאבים שבסמטאות האחוריות של וֶסְט אֶנְד ואל ההמולה התוססת של סוֹהוֹ. ליל חורף מושלג בלונדון, דוגמנית יפהפייה וחסרת מנוח נופלת אל מותה ממרפסת דירת היוקרה שלה. רבים מניחים שהתאבדה. אבל אחיה מטיל ספק במסקנות המשטרה והתקשורת. הוא פונה אל החוקר הפרטי קורמרן סטרייק שיבדוק מה בדיוק קרה שם. סטרייק, בוגר מלחמת אפגניסטן, פגוע בגופו ובנפשו, ובחייו האישיים הוא הולך מדחי אל דחי. החקירה נותנת לו חבל הצלה כספי, אבל היא גובה מחיר כבד: ככל שהוא מעמיק לחדור אל העולם המורכב של הדוגמנית הצעירה, כך מתברר שהעניינים אפלים עוד יותר מכפי שחשב. הוא מוצא את עצמו עומד מול סכנה נוראה.

מאנגלית: אמיר צוקרמן, ספרי עליית הגג וידיעות ספרים, 496 עמ'

הצדק צריך להיראות

האלה העיוורת מאת אן הולט

האלה העיוורת מאת אן הולט

האלה העיוורת הוא ספר נוסף בסדרת המתח 'האנה וילהלמסן' מאת אן הולט, לשעבר שרת המשפטים של נורווגיה וזוכת פרס הריברטון ופרס הקאליבר למפעל חיים בתחום ספרות המתח.

סוחר סמים נרצח ומושלך בסמטה אפלה. הולנדי צעיר תמהוני נמצא משוטט כשהוא מגואל בדם, מכל עורכי הדין שבאוסלו, מתעקש שדווקא זו שמצאה את הגופה, תייצג אותו. ואז מוצאים החוקרים האנה וילהֶלמסֶן והוקון סאנד גופה נוספת: הפעם של עורך דין פלילי מפוקפק. מהר מאוד מתגלה קשר בין המקרים, אבל דווקא הגילוי הזה מעמיד בסכנה את חיי עורכת הדין ושני החוקרים. ככל שהם מתקדמים ומפענחים את הראיות, בהן צופן סודי, מסתבכים החוקרים ברשת של שחיתות וקשרים בין נציגי מערכת המשפט וגורמים עבריינים. כשהם מתקרבים לפתרון התעלומה מתגבר האיום על חייהם, כמו גם ההכרה שכדי שצדק ייעשה, עליו גם להיראות.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה ביתן, 315 עמ'

 

 

פצצה מתקתקת

שלוש מעטפות מאת ניר חצרוני

שלוש מעטפות מאת ניר חצרוני

3 מעטפות מאת ניר חצרוני הוא רומן מתח פרוע ואפל המתחיל במעטפה תמימה לכאורה אותה מקבל אבנר מויאל, בכיר בארגון מודיעיני. בתוכה מתגלה יומן שחופן בין דפיו פצצה מתקתקת. יומן שכתב סוכן בארגון שמת לפני עשר שנים ומגולל את קורות חייו של הסוכן שנקרא 10483 ואת המשימות שנשלח אליהן, משימות החיסול השונות אותן נדרש לעשות במסגרת תפקידו.

במחברת מתגלה אישיות מורכבת ופסיכופתית, טורדת מנוחה וחסרת מצפון של מחסל מקצועי וקר רוח בעל דמיון מופרע הנעזר במוח יצירתי במיוחד המסייע לו בעבודתו. אם סוכן 10483 עדיין בחיים – יש לחסלו מיד. מותחן מופרך, קולח ומפתיע. ספר לחובבי המתח המעמיד במרכזו גיבור שהוא למעשה סוכן של ארגון ביון – ברור מיד שמדובר במוסד ובכך יוצר המחבר מעין  פארודיה על ז'אנר סוכני המוסד.  הגיבור מצליח להערים על מגייסיו והוא בעצמו מתחיל להאמין לדמות שיצר.

הוצאת כתר, 248 עמ'

 

 

להישאר בחיים

גוסטמן מאת רוגר הובס

גוסטמן מאת רוגר הובס

גוסטמן, ספרו הראשון של רוג'ר הובס, זיכה את המחבר בפרס פגיון הכסף על שם איאן פלמינג.

כששוד קזינו משתבש, יש רק איש אחד שאפשר לפנות אליו. הפושעים קוראים לו גוסטמן. לכן, כאשר צלף מיומן יורה בשודדים, השלל מתגלה כממולכד, ומי שהיה אמור להעביר אותו לנקודת המפגש נעדר, למוח שמאחורי השוד אין ברירה אלא לפנות לגוסטמן. הוא בהחלט היה מעדיף שיהיו לו אופציות נוספות, כיוון שבפעם הקודמת שנפגשו זה לא נגמר טוב. גם לגוסטמן אין ברירה אלא לקבל את המשימה, כי בעסק שלהם שורד רק מי שמשלם את החובות שלו. עכשיו, כשזהותו האמיתית עלולה להיחשף, פושע פסיכופת רודף אחריו, והאף–בי–איי ממתין לו בשדה התעופה, יש לו רק 48 שעות שבהן יצטרך להיעזר בכל טריק שהוא מכיר כדי להישאר בחיים.

מאנגלית: אסף שור, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 333 עמ'

 

 

מכור לסכנה

פיטר פן חייב למות מאת גון ורדון

פיטר פן חייב למות מאת גון ורדון

פיטר פן חייב למות מאת ג'ון ורדון, הספר הרביעי בסדרת החקירות של דייב גרני, מצליח להיות מרתק ומותח לא פחות משלושת קודמיו בסדרה.

משלב בין דמות בלש בלתי נשכחת, עלילת חקירה רוויית תעלומות וקצב מסחרר. איש עסקים עשיר עם שאיפות פוליטיות נרצח בהלוויית אמו. אלמנתו מורשעת ברצח ונשלחת למאסר עולם. דייב גרני, הבלש המהולל ביותר במשטרת ניו יורק שפרש לחיים שלווים בכפר, נשכר כדי להוכיח את חפותה. בחקירותיו עולה גרני על עקבותיו של רוצח אכזרי וחמקמק שעצם קיומו נחשב לאגדה: פיטר פן. כשהחקירה מסתבכת והסכנה מגיעה עד סף ביתו המבודד של גרני הוא מבין שלא יוכל עוד לחמוק מהאבחנה של אשתו: הוא מכור לסכנה. האם ההתמכרות הזו תעלה לו יום אחד בחייו שלו?

מאנגלית: עפרה אביגד, הוצאות כתר ועברית, 516 עמ'

 

תקראו – תצפו -תפחדו

הרוח במכונה מאת פטריק קרמן

הרוח במכונה מאת פטריק קרמן

שום דבר כבר לא בטוח בנחל שלדים. הרוח במכונה מאת פטריק קרמן, הוא שני בסדרת ספרי האימה והאינטראקטיבית לנוער 'נחל שלדים'. אתם מוזמנים לקרוא את הספר, לצפות בסרטונים ולפצח את התעלומה. ריאן ושרה לכודים במעמקי המסתורין של נחל שלדים. שום דבר בעיר הקטנה אינו כפי שהוא נראה לעין. סודות ישנים רוחשים ותוססים מתחת לפני השטח, ויש מספיק אנשים שמעוניינים שהסודות הללו יישארו קבורים… בכל מחיר. רמז ועוד רמז, עוד ועוד חלקים בפאזל מתחברים זה לזה – וכולם מצביעים על סכנה. ריאן מנסה לתעד ביומנו את תגליותיהם. בינתיים, שרה חוקרת ומתעדת את ממצאיה במצלמת הווידאו שלה. (בספר משולבים לינקים לסרטוני הווידיאו המצמררים ששרה שולחת אל ריאן) כשהזמן אוזל, ריאן ושרה נאלצים לנקוט צעדים נואשים יותר ויותר בניסיונם לרדת לשורש התעלומה. מישהו, חי או מת,  מנסה לעצור אותם. ככל שהסיפור נהיה מעניין, כך גם המצב נעשה מסוכן יותר ויותר. לסיפור הזה יש שלושה צדדים: הצד של ריאן. הצד של שרה. והאמת הקטלנית. הספר כולל קישורים לסרטי יוטיוב מיוחדים הממשיכים את עלילת הספר.

מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצאת מטר, 183 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.