פעילויות יוצרת לילדים ולכל המשפחה: ליצור ולהכין, לבשל ולחפש, ללמוד ולדעת / ההנאה מובטחת

| 03/06/2014 | 0 Comments

פעילויות יוצרת

פעילויות יוצרת

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 8 ספרי פעילות ויצירה לילדים, לבני נוער ואפילו לכל בני המשפחה. ליצור ולהכין, לבשל ולחפש, ללמוד ולדעת. ההנאה מובטחת.

 

 

ספר השאלות הראשון

ספר השאלות הראשון שלי

ספר השאלות הראשון שלי

בגילאי הגן ומעלה, ילדינו נחשפים לעולמות שלמים וחדשים ולומדים להכיר את הסובב להם ואת מה שבנפש פנימה. לפעמים כמו חצים, הם יורים לעברנו שאלות, ולעיתים אנחנו נותרים ללא מילים, הן מהמתיקות והן מהאחריות שעל כתפנו: תשובותינו להם – עובדות חייהם.

ספר השאלות הראשון שלי – שאלות פילוסופיות לילדים מאת פרנסואז דה גיבר, הוא אנציקלופדיה מקיפה, מקסימה וצבעונית, מנוקדת לילדים, המחולקת לשישה פרקים כשבכל פרק – עשרות שאלות שילדים נוהגים לשאול: מהי האנושות? (מה היה בהתחלה, מהי שפה, מי חי ומי לא, בשביל מה צריך לחיות) מהי משפחה? (האם כשאוהבים זה לתמיד, האם צריך להתחתן כדי להוליד ילדים) מהם רגשות ומהן תחושות? (מה זה לצחוק, האם ילדים יכולים להתאהב, למה החברים צוחקים עלי) מהו בית הספר? (האם לכולנו יש זכרון, מהו ידע, זה יהיה נורא אם אכשל) מהי חברה? (האם יש מקצועות טובים יותר מאחרים, מה זו פוליטיקה, מה זאת עבודה, מה זה כסף, האם אמנות היא רק ציורים במוזיאון) מהי סביבה? (מה זה טבע, מה זה זיהום).

עמוד מתוך ספר השאלות הראשון שלי

עמוד מתוך ספר השאלות הראשון שלי

התשובות מעוררות מחשבה, פילוסופיות כאמור, איורים משעשעים ופינת דעה אישית.

מצרפתית: מיכל אסיג, הוצאת ידיעות ספרים, 157 עמ'

ילדים מבשלים – 1

ביסים קטנים לבשל כמו גדולים מאת הילה קריב

ביסים קטנים לבשל כמו גדולים מאת הילה קריב

ביסים קטנים – לבשל כמו גדולים הוא ספרה השני של הילה קריב, ספר בישול לילדים, שיעניק להם ולהורים שעות של פעילות משותפת ומהנה במטבח. בספר עשרות מתכונים קלים להכנה, בריאים וטעימים להפליא, בתוספת טיפים שיעזרו לילדים להכין בקלות ובמהירות מאכלים נפלאים לכל ארוחה ולכל אירוע: ארוחות בוקר, מנות עיקריות, תוספות וסלטים, מתכוני חגים וכמובן קינוחים ומאפים. 

בין המתכונים בספר: ביסים בסיסיים: שניצל, אורז לבן ואורז מלא; ביסים כשמתעוררים: פרנצ'יז, קשקושקשת, ארוחת סנדוויצ'ים עם פרצופים, הר של פנקייק; ביסים של פסטה: רוטב פסטו, רוטב עגבניות בצ'יק צ'ק, לזניה גבינה ברוטב עגבניות; ביסים של גדולים: מרק תירס מיוחד, פשטידת גבינות וירקות, עוף במרינדת סילאן וג'ינג'ר, קציצות צלויות או מטוגנות; ביסים מתוקים: ארטיקים, סורבה כמו בגלידריה, קרמבל – מאפה פירות ופירורים; ביסים של שוקולד: כדורי שוקולד, בראוניז שוקולד, עוגת יומולדת; ביסים של חגים: כדורי דבש, אוזני המן, קניידלך, עוגת שוקולד לפסח, לביבות מצה עם בצל וגבינה, עוגת גבינה בשכבות.

בתחילת הספר נמצאים הסברים מאוירים על כלי העבודה והמכשירים שישמשו בהכנת הבישולים, ילמדו איך לקחת מידות. הילדים יוכלו לרכוש מיומנויות בישול בסיסיות ושיטות עבודה ולעקוב בקלות אחר ההוראות, כשלכל מתכון צילומים נהדרים ואיורים הומוריסטיים (צד אחד בספר המתכון וממולו עמוד הצילומים המתאים)

ספר מקסים וכיפי לשימוש, שיתרום בוודאי גם לבוגרים ולבני הנוער שמעולם לא בישלו, ושיהנו מחוויה מקסימה והרבה מאוד הנאה גם בזכות ההסברים הנכונים והקלילים. המתכונים כשרים. בתיאבון

איורים: מיכל פדלון, צילום: הילה קריב. הוצאת כתר, 138 עמ'

הכוחות המסתוריים בטבע

 

דוקטור מולקולה מאת אורי וייל

דוקטור מולקולה מאת אורי וייל

"דוקטור מולקולה" שהמציא השחקן והבמאי אורי וייל, הוא מדען פרוע ומצחיק, שמשתוקק לגלות את פלאי העולם, והוא עושה זאת אתכם באמצעות ניסויים מדעיים, שבהם דברים קופצים, מבעבעים, נשרפים ומשפריצים. והכי כיף זה שכל אחד יכול לעשות אותם בעצמו.  בעזרת חומרים פשוטים שיש בכל בית אפשר לערוך ניסויים עוצרי נשימה. עם מעט סקרנות ודמיון תוכלו לגרום לדברים לרחף, להזיז דברים שאף אחד לא נוגע בהם או לשרוף חפצים בלי שיבערו. בספר דוקטור מולקולה – ניסויים מדעיים שאפשר לעשות בבית תמצאו 24 ניסויים שיפתחו לכם דלת לעולם של אש, של מים, של אוויר ושל הכוחות המסתוריים בטבע: רחפת בלונים, שקית תה מעופפת, בקבוק שפריץ, מעלית מים, משאבת מים בוערת, קורנפלור טובעני, כוכב החלב, שיקוי בלשים, הביצה הצנחנית, קרוסלה של מים, פצצת סוכרזית, טיל המקל והגזר, מזרקת קולה, משחת שיניים לפילים, חישוקי אש. כל ניסוי מדגים תופעה מדעית ומלווה בהסבר קצר ופשוט, מלווה בתמונות. הניסויים זמינים ופשוטים לביצוע, לא מסוכנים או מזיקים, לכל היותר תזכו לקצת לכלוך ובלגן. ואם זה לא מצליח, אל תתייאשו, נסו שוב. ההנאה מובטחת.

 הוצאת מודן, 117 עמ', מנוקד

משחק חיפוש

איפה הפינגוין מאת סופי שרי

איפה הפינגוין מאת סופי שרי

איפה הפינגווין? מאת סופי שרי הוא משחק חיפוש לכל המשפחה, ספר הפעלה צבעוני משעשע ומושך, הכולל איורים מקסימים, אשר בכל אחד מהם מתבקשים הילדים למצוא את משפחת הפינגווינים המונה עשרה חברים.

 

משפחת הפינגווינים השובבה, אשר כל אחד מחבריה מאופיין באופי ובמראה שונים, ברחה מגן החיות ויצאה במסע חזרה אל ביתם האמיתי שבאנטרקטיקה. במהלך המסע נקלעים הפינגווינים להרפתקאות שונות ומשונות במקומות מוזרים ומצחיקים כגון מסיבת תחפושות, קניון, מסעדה מפוארת, פארק שעשועים ושוק הומה אדם. ההנאה בחיפוש מובטחת.

מתוך איפה הפינגווין: הבריחה מגן החיות

מתוך איפה הפינגווין: הבריחה מגן החיות

איורים: צ'אק ולון. מאנגלית: חגי ברקת. 45 עמ'. דני ספרים הוצאה לאור

 

יצירות בגומיות

יצירות בגומיות

יצירות בגומיות

אם אתם חושבים שאתם מכירים את כל הדוגמאות בגומיות? הספר יצירות בגומיות מאת ג'ון מק'קאן ובקי תומאס, יפתיע אתכם!

 

במדריך הזה תמצאו 25 רעיונות מקוריים ליצירות חדשות וקישוטים מדהימים מגומיות, וביניהן מחזיק מפתחות, כיסוי לטלפון הנייד, רצועה לשעון, צמיד אוהדים, רוגטקה, טבעת, נונצ'קו, קישוטי שרוכים, ראשים לעיפרון ועוד ועוד הפתעות צבעוניות שיבטיחו לכם שעות מופלאות של הנאה ויצירה!  

 

מאנגלית: הילית בר, כנרת בית הוצאה לאור, 122 עמ'

 

 

 

ליצור דמויות נפלאות מבצק סוכר

סודות של בצק סוכר

סודות של בצק סוכר

אין דבר מתוק יותר מלהפתיע את אהוביך הצעירים ביצירה מדהימה על  עוגת יום ההולדת שלהם. העיניים שלהם נפערות, וחיוך ענק מתפשט על הפנים. עוגה שהיא אושר. סודות של בצק סוכר – עוגות יומולדת מאת רוני אורן וטל קרן כץ, הוא ספר ראשון בסדרה, נותן צעד אחר צעד את הרעיונות, הכלים המעשיים, וההשראה – שתאפשר לכם לעשות זאת בקלות – וגם ליהנות.

הספר מבוסס על שיטתו הייחודית של רוני אורן, שיטה שהיא קלה להפליא. באמצעות שלוש צורות יסוד פשוטות: כדור, נקניקיה ופיתה ניתן ליצור עולם ומלואו. על בסיסה פותחה ויצאה לאור הסדרה "סודות של פלסטלינה", והיא ניתנת ליישום גם בבצק סוכר בהבדלים המתבקשים והנובעים מהשוני בחומרים. תלמדו להכין עוגות בסגנון "יום הולדת לפנדה", "ביקור מהחלל", "פיקניק של דרקונים", "רובוקייק – עוגת רובוטים", "היפית מתגנדרת" , "מסיבת פיג'מה של זברות" ועוד.

 

עוגת פיקניק של דרקונים מתוך הספר סודות של בצק סוכר

עוגת פיקניק של דרקונים מתוך הספר סודות של בצק סוכר

ללמוד להכין דרקון כתום מתוך הספר סודות של בצק סוכר

ללמוד להכין דרקון כתום מתוך הספר סודות של בצק סוכר

הספר שומר על עקרון הפשטות. התוצאה הסופית, מורכבת ככל שתיראה במבט ראשון, עשויה מחלקים ומרכיבים פשוטים מאוד לעשייה. התהליך כולו מודגם שלב אחר שלב ומצולם בגודל 1:1, מלווה בהוראות ברורות ופשוטות. בתיאבון

דניאלה די-נור מוציאים לאור / א-נו-ני-מה, 63 עמ'

ילדים מבשלים -2

טעם של חג - סיפורים ומטעמים לחגים

טעם של חג – סיפורים ומטעמים לחגים

הספר טעם של חג – סיפורים ומטעמים לילדים הוא אסופת סיפורים המשולבים במתכונים, שמציעים יחדיו חוויה משפחתית מעשירה לימים הטובים והיפים בשנה. את הסיפורים כתבו מיה דובינסקי ויעל מולצ'דסקי ואת המתכונים מרב סריג.  טעם של חג הוא טעם המאכלים המסורתיים וגם טעמו ונימוקו של המועד המיוחד במעגל השנה העברי. לכן משולבים באסופה מתכונים וסיפורים לחגי ישראל: ראש השנה, סוכות, חנוכה, ט"ו בשבט, פורים, פסח, יום העצמאות, שבועות, שבת. הסיפורים הקצרים, שנכתבו במיוחד לאסופה, נוגעים בערכי החגים וברעיונות שעליהם הם מושתתים.  הילדים ילמדו מילים חדשות ויוכלו להשתעשע במשחקי מילים.  כך, לדוגמא, ביום העצמאות הילדים יקראו על  דוד ישראל וילמדו להכין פלאפל. המתכונים מאוירים בפירוט כדי לעזור גם לילדים שעדיין לא קוראים לעקוב אחרי שלבי הבישול ולהשתתף בהכנת מאכלי החג. בסוף הספר יש מקום ריק להוסיף את המתכון החגיגי ואת הסיפור המיוחד שלכם. בין המתכונים המוגשים בספר: שבלולי גבינה לשבועות, אזני המן לפורים, עוגיות דבש אישיות בזיגוג לבן לראש השנה, תפוח עץ מצופה על מקל לסוכות, לביבות תפוחי אדמה לחנוכה. (איורים: לאורה גרוסמן, הוצאת כנרת, 45 עמ')

 

ליצור מגלילי נייר טואלט

גלילונה מאת רינת הופר

גלילונה מאת רינת הופר

גלילונה – יצורים ושירים מגלילי נייר טואלט הוא ספר יצירה מבית היוצר של רינת הופר.  בספר זה מתחבאים המון חיות,  דמויות ומשחקים, כולם עשויים מגלילי נייר טואלט. להכנת הדגמים דרושים רק גלילים, מספרים קטנים וטוש שחור. תמצאו 72 דגמים של חיות, יצורים ומשחקים, עשויים כולם מגלילי נייר טואלט, וגם הרבה שירים שכתבה רינת הופר בהשראתם. הספר הוא תוצר של מחקר ארוך שערכה בגלילי הנייר המוכרים. היא מקווה שגם אתם תגלו את הגליל מזווית מקורית ומפתיעה ותוכלו להכין עשרות דגמים בקלות, באמצעות מספריים וטוש שחור בלבד. להכנת הדגמים המסומנים לפי דרגות קושי (קל, בינוני, קשה) לא תצטרכו שום סוג של דבק, או חומרי יצירה יקרים שקונים בחנות. רק כמה גזירות וקיפולים פשוטים יהפכו כל גליל ליצירת אמנות קטנה: איש יושב, ברווזון, טווס, ליצן, חתול יושב, ציפור עפה, קיפוד, חילזון. אפשר לצבוע את הדגמים בטושים צבעוניים לפי הדוגמאות או אחרת ולקשט בכל מיני חומרים, אפשר לשחק איתם או להציג איתם כמו בתיאטרון בובות ואפשר סתם לסדר אותם על המדף

הוצאת זמורה ביתן, 58 עמ', מנוקד

תמונות וצלילים

סדרת מלודי - בחווה

סדרת מלודי – בחווה

איזה קול משמיעה כל חיה בחווה? איזה קול משמיעים כלי התחבורה? מילה אחת – תמונה אחת – צליל אחד, לוחצים על הכפתור ושומעים. ספרוני ההפעלה המיוחדים בסדרת "מלודי", מבית ההוצאה הצרפתית“Gallimard Jeunesse” , ילמדו את ילדיכם להכיר ולקשר בין צלילים וקולות לבין התמונות. לכל ציור מתלווה כפתור הפעלה להשמעת הצלילים והקולות השייכים לו. בכל ספרון 6 צלילים ו- 6 תמונות. כך לדוגמא, בספר בחווה יפגשו הילדים עם חיות המשק השונות  – ברוז, פרה, תרנגול, סוס, כבשה, חזירון, מקום גידולן והקולות שהן משמיעות. בספר נוסעים! נוסעים! יפגשו הילדים כלי תחבורה שונים כמו אנייה, אופניים, רכבת קלה, רכבת, מכונית ומשאית להיכרות ראשונית עם העולם הסובב ועם דרכי התחבורה בהם משתמשים בני האדם

ספרים אלו יאפשרו לכם לבלות בכיף עם ילדיכם ולהעשיר בשיחה אתם את שפתם בסביבה מלאת גרויים של צלילים וצבעים. הם גם יעסיקו אותם שעות רבות בפעילות עצמאית מהנה אף ללא נוכחותכם. בעמוד האחרון יצטרכו הפעוטות לחקות את הקולות שהם יראו בששת התמונות המרוכזות בעמוד. לפעוטות מגיל שנה והלאה. 

מאת "גלימר לילדים", איורים: מריון בילה, הוצאת מטר

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: בישול ואוכל, חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מדריכים ופנאי, ספרות ילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.