מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי ספטמבר 2014

| 03/09/2014 | 0 Comments

מתח באוויר / מומלצי ספטמבר 2014

מתח באוויר / מומלצי ספטמבר 2014

 

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 7 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 
 

 

 

לכל סיפור יש שני צדדים

נעלמת מאת גיליאן פלין

נעלמת מאת גיליאן פלין

נעלמת, ספרה השלישי של גיליאן פלין, הוא מותחן פסיכולוגי, דיוקן מרתק וממכר של אהבה שיורדת מהפסים במהירות ובעוצמה של תאונת רכבת. בספר, שהמבנה שלו מתוחכם לא פחות משני גיבוריו, פלין בוראת עולם שמשתנה מפרק לפרק, שהאמת החולשת עליו מתגלה כאפלה ומצמררת בהרבה מכפי שניתן לדמיין. איימי וניק דאן הם הזוג המושלם. הם חברים בנפש, הם משלימים זה את משפטיו של זה, הם יודעים מה חושב השני עוד לפני שהוא פותח את הפה. אלא שביום נישואיהם החמישי נעלמת איימי מביתם, ועד מהרה ניק הופך לחשוד העיקרי. העובדה ששיקר למשטרה בכמה סוגיות מרכזיות בחקירה מקשה עליו לטעון לחפותו. הימים נוקפים, ואז שבועות, והטבעת סביב צווארו של ניק מתהדקת. מתברר שאיימי פחדה ממנו, שהמחשב שלו עמוס בפרטים הקשורים להיעלמה ושחשבון הבנק שלו מלא בתנועות לא מוסברות. ככל שהוא מתבצר בעמדתו, כך מתמעטים האנשים שמוכנים להאמין לו. אולם השאלה המרכזית בעינה עומדת: אם ניק רצח את איימי, היכן החביא את הגופה? ואם לא, להיכן נעלמה אשתו היפה? מקסים, מהנה ומרתק.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאות ידיעות ספרים ועם עובד, 485 עמ'

 

מבוסס על סיפור אמיתי

יצר המוות מאת ג. רובנפלד

יצר המוות מאת ג. רובנפלד

עלילת המותחן יצר המוות, מאת ג'ד רובנפלד, אשר מתרחשת על רקע אירוע היסטורי אמיתי שלא פוענח מעולם, הפיצוץ ההרסני ב'וול סטריט' בספטמבר 1920, משלבת עובדות ובדיון, מוות ותשוקה, מתח והרפתקה, אשר נוגע ביצרים הפראיים ביותר והנסתרים ביותר של נפש האדם.  ניו יורק, 1920. מלחמת העולם הראשונה הסתיימה, אבל שנות העשרים העליזות של המאה העשרים טרם החלו. מפעלים נסגרים, משפחות מאבדות את בתיהן ומחוסרי העבודה הרבים אינם יכולים להטביע את יגונם בטיפה המרה בגלל חוק היובש. רחובות מנהטן נשטפים זעם ותסכול. פיצוץ עז מחריב את 'וול סטריט' במתקפת הטרור ההרסנית ביותר שהתרחשה עד אז בשטחה של ארצות הברית. בין הלכודים הרבים באזור הפיצוץ נמצאים החייל המשוחרר סטראתֶם יאנגר, הבלש המשטרתי ג'ימי ליטלמור וקולט רוסו היפה והמסתורית. סדרה של ראיות מתעתעות, התקפות תמוהות על קולט וסוד אשר קבור עמוק בעברה, מובילים את השלושה למסע חובק יבשות מפריז לפראג, מגגו של גורד השחקים הגבוה בעולם אל מרתפי משרד האוצר האמריקני, מביתו של זיגמונד פרויד בווינה אל מסדרונות הקונגרס בוושינגטון. חלקי הסיפור, שלכאורה אינם קשורים זה לזה, מתחברים בהדרגה, ובתוך כך יאנגר וליטלמור חושפים את סודה של קולט ואת האמת המזעזעת שמאחורי הטרור שהלם ב'וול סטריט'.

מאנגלית: אראלה לרר, הוצאת מטר, 477 עמ'

אין אפשרות להימלט מן העבר

הצפעוני מאת הוקאן אוסטלונד

הצפעוני מאת הוקאן אוסטלונד

הצפעוני מאת הוקאן אוסטלונד, אחד מכוכבי-העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית, מתרחש באי השליו והפסטורלי גוֹטלֶנד, ומעלה אל פני השטח את האימה המסתתרת מאחורי החיים בעיירה קטנה, שבה אין לאיש אפשרות להימלט מן העבר, ואת הרוע החבוי בתוכנו כצפעוני ומאיים להתפרץ בכל רגע.

אָרוויד טְרֵניוּס, יועץ עסקי קרלב בחברה בינלאומית גדולה, שב הביתה לשוודיה אחרי שהות ממושכת בטוקיו. ארבעה ימים אחרי שובו מגלה עוזרת הבית שתי גופות על רצפת חדר המגורים בחווה שלו, גבר ואישה. תחילה מניח בלש המשטרה פרדריק בְּרוֹמַן שאלה גופותיהם של ארוויד ואשתו, אבל גוויית הגבר מרוטשת קשות ועשויה להיות כל אחד. במהרה מוצא עצמו בְּרוֹמַן מבוסס עד ברכיו בפרשה מורכבת הרבה מכפי שהיה מעלה אי פעם על דעתו. מקסים ומרתק.

 

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת דני ספרים, 413 עמ'

 

מערבולת של מזימות

שש שנים מאת הרלן קובן

שש שנים מאת הרלן קובן

שש שנים הוא ספרו החדש של הרלן קובן. ג'ייק פישר, פרופסור צעיר למדעי המדינה ורומנטיקן מושבע, פוגש את נטלי אייברי, ציירת מבריקה ויפהפייה, במושבת אמנים פסטורלית בוורמונט. הוא משוכנע שמצא את אהבת חייו, אבל דווקא כשנדמה שאושרם בשיאו נטלי עוזבת אותו לטובת האקס המיתולוגי שלה. ג'ייק מתקשה להאמין, אך נאלץ לצפות במו עיניו באהובתו נישאת לגבר אחר. היא דורשת ממנו לנתק איתה כל קשר, וג'ייק שבור הלב נאלץ להבטיח שימלא את מבוקשה. שש שנים שלמות הוא עומד בהבטחתו. ואז, ביום בהיר אחד, הוא נתקל לתדהמתו בהספד על בעלה של נטלי. הוא נוסע להלוויה, וכפי שקיווה, הוא פוגש שם את האלמנה – אבל זו אינה נטלי, אלא אשתו זה עשרים שנה של הנפטר. הגילוי הזה, ואלה הבאים אחריו, מערערים את עולמו של ג'ייק ומטילים אותו למערבולת חסרת מעצורים של סודות, שקרים, תעלומות ומזימות, שבה מעורבים בין היתר אביו הרוחני וכמה מן האנשים המסוכנים ביותר בארצות הברית. אולם ג'ייק נחוש בדעתו: הוא לא ישקוט עד שיגלה לאן נעלמה נטלי ומה באמת קרה בשש השנים הקשות בחייו.

מאנגלית: ירון פריד, הוצאת ידיעות ספרים, 342 עמ'

 

הטובים הם בעצם רק רעים מסוג אחר

פלייבק מאת ריימונד צנדלר

פלייבק מאת ריימונד צנדלר

פיליפ מרלו הוא אחד החשובים שבבלשים הפרטיים הספרותיים ודמות הגבר הבודד, המחוספס והציני הפכה לדמות הגיבור האמריקני במלוא תפארתו. פלייבק הוא הספר האחרון בסדרת הבלש פיליפ מרלו שריימונד צ'נדלר השלים לפני מותו, יצירת מתח מרתקת. הפרוזה הקשוחה והמדויקת של צ'נדלר העושה שימוש ציורי בדימויים השאובים מהתרבות הפופולרית האמריקנית שינתה את פניה של ספרות הבלש, הקימה לה דור של חקיינים והשפיעה השפעה ניכרת על הקולנוע האמריקני ועל הקולנוע האירופי. הבלש פיליפ מרלו נשלח לעקוב אחרי יפהפייה מסתורית בתחנת רכבת. הלקוח ששלח אותו למשימת המעקב מתעקש להישאר אנונימי ומסרב לחשוף את הסיבה לחקירה, מה שמעורר מיד את חשדו של הבלש. שני גברים נוספים עוקבים אחר אותה אישה, וגם הם לא מוצאים חן בעיניו. כשמרלו נקלע למשחק של שקרים וזהויות מתחלפות, הוא מבין שאין ביכולתו להשליט צדק בעולם ושייתכן שהטובים הם בעצם רק רעים מסוג אחר.

תרגום: אסף שור, הוצאת כתר, 202 עמ'

 

 

אל תבטחו באיש

לפני השינה מאת ס.ג. ווטסון

לפני השינה מאת ס.ג. ווטסון

המותחן לפני השינה, הרומן הראשון של ס.ג'. ווטסון, הפך לסרט קולנוע בכיכובם של ניקול קידמן וקולין פירת'.

בכל בוקר, כאשר כריסטין מתעוררת משנתה, נדמה לה שהיא בשנות העשרים לחייה. בכל בוקר היא מגלה שזה לא כך. היא כבר בת ארבעים ושבע, אבל בעקבות תאונת דרכים היא מאבדת את כל זיכרונותיה בשנתה, שוכחת את שמה, את עברה, את האנשים בחייה.

כאשר היא מתעוררת היא צריכה ללמוד מחדש מי היא ומי הייתה. אבל האם מי שמספר לה על חייה אומר את האמת?

 

מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצאת כתר, 361 עמ'

 

 

 

כשמילים יכולות להרוג

לקסיקון מאת מקס ברי

לקסיקון מאת מקס ברי

לקסיקון הוא ספרו החמישי של מקס ברי. הם גייסו את אמילי רף מרחובות סן פרנסיסקו. הם אמרו שזה בגלל שהיא טובה במילים. הם עוד יתחרטו על זה. הם אמרו שוויל פארק לא היה אמור לשרוד. אבל הוא לא זוכר. עכשיו הם רודפים אחריו והוא לא יודע למה. יש מילה, הם אומרים. מילה שהורגת. והם רוצים אותה בחזרה… בעיירה באוסטרליה קרה אסון. כל תושביה נספו, ואיש אינו יודע מדוע. רק אדם אחד יצא משם בחיים, וגם הוא לא זוכר מה קרה. קוראים לו ויל, ועכשיו חבורה משונה של אנשים רודפת אחריו, חוטפת אותו, ולגמרי לא ברור לו אם הם בעדו או נגדו ולמה. אמילי דף התגוררה ברחובות סן פרנציסקו והתפרנסה מלהטוטי קלפים ברחוב. כשיום אחד מציע לה איש שאינו מכירה להתגורר בפנימייה יוקרתית, שם תזכה למזון וקורת גג לצד חינוך מעולה אמילי מתפתה. בהמשך מתברר שבית הספר שייך לאיגוד של אנשים המכנים עצמם משוררי (ואכן נוטלים לעצמם שמותו של משוררים מפורסמים) הלומדים את אמנות המניפולציה  המילולית. באמצעות כוחן של מילים הם מסוגלים לחדור לתודעה של אחרים ולגרום להם לעשות כרצונם. מהר מאוד מסתבר שאמילי היא התלמידה המוכשרת ביותר שהצמיח בית הספר – אבל האם היא  גם המסוכנת ביותר? או אולי דווקא אמילי היא המחסום האחרון בפני רצון מפלצתי להשתלט על העולם ולהשיב אותו לתוהו ובוהו?  ספר מעורר מחשבה ומהנה מאוד.

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 400 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.