תחרות: תנו את שורת הפתיחה לקאמי, סלינג'ר או עגנון וקבלו פרס כספי וארוחה ספרותית עם סופר

| 07/07/2014 | 0 Comments

תחרות: תנו את שורת הפתיחה

תחרות: תנו את שורת הפתיחה

עירית לינור, דורית רביניאן וחיים באר ישפטו בתחרות כתיבה יוצאת דופן פרי יוזמתו של המרכז האקדמי שלם: המשתתפים נדרשים לכתוב את שורת הפתיחה לספר המשך של אחד מספרי המופת הבאים – התפסן בשדה השיפון, של ג'י די סלינג'ר, הזר של אלבר קאמי או תמול שלשום של ש"י עגנון.

שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרס כספי (500, 1000, ו 3000 ש' בהתאמה) ואילו זוכה המקום הראשון יזכה לחוויה ייחודית נוספת – ארוחת צהריים ספרותית אחד על אחד עם הסופר חיים באר – חוויה קולינרית ותרבותית כאחד. עוד חמישה כותבים יזכו בציון לשבח.

את השורות יש להגיש באתר התחרות עד 31 ביולי.

"העוצמה ביצירת מופת", מסביר הסופר חיים באר, "טמונה בעולם שנברא בלבו של הסופר. כאשר הוא מניח את העט מידו ומסיים את הספר, הסיפור לא נגמר – שהרי לאף סיפור אין סוף – אלא נעצר בנקודה על הרצף הסיפורי. מי שרוצה לכתוב את המשך העלילה צריך לשים את האצבע על החלקים הלא מגולים מתוך השלם הסיפורי. לכך לא מספיקה רק שורה יפה, אלא הבנה של העולם שמתוכו יצר הסופר. משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, כך גם הסיפור: הולך ומתגלגל"

"אני מביעה זעזוע מכובד מחילול הקודש" הוסיפה הסופרת עירית לינור את תגובתה המקורית, כהרגלה "תחרות שמזמינה לכתוב משפט פתיחה לאחד משלושה ספרים שבעולם מתוקן צריך להתייחס אליהם ביראת כבוד; שלא לדבר על העובדה שסופרים מכובדים הסכימו לשפוט בתחרות כזאת בלי להביא בחשבון שמישהו עלול לחשוב שסופרים נהנים לפעמים. ואחרי שהבעתי והזדעזעתי אני מפצירה במתחרים שיפציצו עם משפטי פתיחה שיטלטלו את עולמי, וכשאני אומרת "יטלטלו את עולמי" אני מתכוונת שאם אפשר – שיהיה מפתיע ומבריק ומצחיק. הרי ברור שאי אפשר באמת להמשיך ספר מופת, וגם לא בהכרח רצוי. אבל אם כבר עושים – אז שיהיה כיף. כיף למופת".

אתר התחרות: http://shalem.ac.il/nextline/

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: אירועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.