ספרים חדשים – מומלצי השבוע 09/11/14

| 08/11/2014 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 09/11/14

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 09/11/14

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.  

 

 

 

 

לשנות את החיים האפורים

 

אודסה סטאר מאת הרמן קוך

אודסה סטאר מאת הרמן קוך

מה הייתם עושים אילו נתקלתם בחבר מהתיכון שהפך לאחד מראשי הפשע במדינה? בספרו אודסה סטאר בוחן הרמן קוך (מחבר 'ארוחת הערב' ו'בית קיץ עם בריכה') את הערכים המוסריים והאלימות בחברה המודרנית, תוך שהוא מיטיב להישיר מבט אל היצרים האפלים המקננים בלב המעמד הבינוני. מקס ח' הוא כל מה שפרד מורמן חולם עליו בסתר: יהיר ואכזרי, מלווה תמיד בשומר ראש ובנשים עוצרות נשימה, לא חושב פעמיים. הוא בדיוק הטיפוס שלא היה משלים  עם חוצפתה של השכנה הזקנה המרגיזה או של גיסו חדל האישים. פרד מורמן רואה במפגש המקרי עם מקס הזדמנות לשנות את חייו האפורים. הוא חוצה את הגבול שרובנו לא מעיזים לחצות, בלי להתחשב במחיר שבוודאי יצטרך לשלם. מקסים

מהולנדית: ענבל זילברשטיין, הוצאות כתר ועברית, 295 עמ'

 

 

 

 

פריז – עיר לילית מסחררת וחושנית

בבית הקפה של הנעורים האבודים מאת פטריק מודיאנו

בבית הקפה של הנעורים האבודים מאת פטריק מודיאנו

בבית הקפה של הנעורים האבודים מאת פטריק מודיאנו יוצא לאור כחודש לאחר ההכרזה על זכייתו של המחבר בפרס נובל לספרות לשנת 2014. בספר נמצאים הרומנים "בבית הקפה של הנעורים האבודים" ו"עשבי הלילה", שמציגים, בין היתר, את סוד קסמו וייחודו של מודיאנו, ומעידים על הסיבה שבזכותה הפך לסופר מוערך כל כך ברחבי העולם. הרומן הראשון – בבית הקפה של הנעורים האבודים, שבמרכזו עומדת חידת היעלמותה של צעירה בשם לוּקי, הוא סיפורם של צעירים פריזאים תועים ותלושים משכונה אחת בפריז של שנות השישים. מסופר מארבע נקודות מבט: של אחד מאורחי בית הקפה שבו בילתה אותה צעירה מסתורית; של בלש פרטי הנשכר על ידי בעלה של לוּקי לאתר את עקבותיה; של סופר בשם רולאן שהתרועע עם לוּקי; ושל לוּקי עצמה. במהלך מסעם לפענוח היעלמותה הפתאומית של לוּקי, נעים המְסַפּרים השונים ממקום למקום, מתוודעים לאנשים שהכירו אף הם את לוּקי, ובכל אותו הזמן נותנים לגחמות הזיכרון, לרחובות הפריזאיים ולמשחקי האור והצל להדריך את צעדיהם. גם במרכז הרומן השני, עשבי הלילה, עומדת דמות מסתורית של אישה, דָני שמה. המְספר, סופר שמתחקה ממרחק הזמן אַחַר קורות היכרותו עם דני, נעזר בפרטֵי מידע שכתב בשעתו בפנקס השחור שלו, על מנת להבין מי היתה אותה אישה, מה היה פשר הקשר ביניהם, ואיך כל זה קשור לחקירה משטרתית שעבר ולחבורה מפוקפקת ומאיימת שסבבה את דני.  פריז, על שלל רבעיהָ, שכונותיה, טיפוסיה ובתי הקפה שבה, היא אולי הגיבורה הראשית בשני הרומנים. זוהי עיר לילית מסחררת וחושנית, שמלאה בנשים בלתי מפוענחות ובמראות המשתקפים מבעד לחלונות – עד שנדמה שדבר בה, כולל הדמויות שבורא הסופר, אינו כפי שהוא נראֶה. מודיאנו, שמבקש ללכוד במילים את אופיו המתעתע של הזיכרון, נותן לגיבוריו לשוטט בפריז וכמו לשנן לעצמם, שוב ושוב, את שמות רחובותיה, כאילו בכך תהיה להם איזו אחיזה במציאות. 

מצרפתית: ניר רצ'קובסקי, הוצאת אחוזת בית, 247 עמ'

מסע קסום

מה שקרה לברנבי ברוקט מאת גון בוין

מה שקרה לברנבי ברוקט מאת גון בוין

מה שקרה לברנבי ברוקט מאת ג'ון בוין (מחבר 'הנער בפיג'מת הפסים') הוא סיפור מקסים ומעורר מחשבה על גילוי עצמי. משפחת בּרוֹקֶט היא המשפחה הכי צפויה, רגילה ומשעממת שיש בעולם. והם גאים בכך. הם מעקמים את האף מול כל דבר שונה ומוזר. אבל מהרגע שנולד בנם השלישי, בּרנֶבּי בּרוֹקֶט, מתברר שהוא הילד הכי שונה שאפשר להיות. הילד פשוט מרחף לו באוויר למורת רוחם של הוריו שלא מפסיקים לדאוג: מה יגידו השכנים? כדי לרַצות את הוריו בּרנֶבּי מנסה להישאר עם שתי רגליים על הקרקע, אבל הוא פשוט לא מסוגל. ואז, ביום גורלי אחד, ההורים מחליטים שמספיק ודי. הם לא מסוגלים להתמודד עם ילד שונה כל כך, מרחף כל כך. בּרנֶבּי צריך ללכת, או יותר נכון, לעוף. מפוחד ובודד מרחף לו בּרנֶבּי לדרכו ומתחיל במסע קסום ומיוחד במינו סביב העולם.

 

איורים: אוליבר ג'פרס,   מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת ידיעות ספרים, 278 עמ'

 

ממלכת השוקולד

 

צרלי בממלכת השוקולד מאת רואלד דאל

צרלי בממלכת השוקולד מאת רואלד דאל

ב-12 באוקטובר חגגו יובל ליצירת המופת השנונה והעוקצנית צ'רלי בממלכת השוקולד מאת רואלד דאל, במסגרתה יצא תרגום חדש ומעודכן בעברית.

דאל לוקח את קוראיו לביקור בלתי נשכח בממלכת מתוקים חלומית. חמישה ילדים בני מזל נכנסו בשערי בית החרושת העצום של ווילי וונקה לראות את פלאי ממלכת השוקולד: גרגוריוס שלוק הגרגרן, ורוקה באלי המפונקת, ויולטה בלוני לעסנית המסטיק, מייק טיווי המכור לטלוויזיה וצ'רלי באקט העני וטוב הלב. אילו הפתעות מחכות להם בממלכת השוקולד? ומה יגלו בסופה של הרפתקה?

 

תרגום: אורי בלסם, איורים: קוונטין בלייק, הוצאת זמורה ביתן, 173 עמ'

 

 

 

בית הספר היחיד מסוגו בעולם

 

STAR WARS הדור הבא מאת גפרי בראון

STAR WARS הדור הבא מאת גפרי בראון

STAR WARS – ג'דיי הדור הבא, מאת ג'פרי בראון, צייר וסופר קומיקס, סוחף את קוראיו הישר אל כותלי בית הספר היחיד מסוגו בעולם: בגלקסיה הנמצאת מרחק שנות אור מכאן. "כל החיים תכננתי ללכת ללמוד בבית הספר לטיסה כמו כל שאר החברים ובני המשפחה שלי- אבל לא התקבלתי! ואז יצור ירוק קטן בשם ג'דה הזמין אותי ללמוד בבית הספר לג'דיי. עכשיו אני לומד שם יחד עם חייזרים, חבוטים וברגנים שמשתמשים בחרבות אור ויכולים להזיז דברים בכוח המחשבה! איך בדיוק אני אמור להתחרות בזה? כאילו שלהתחיל ללמוד בבית ספר חדש זה לא מספיק קשה". סיפור מקסים הלוכד את כל הומור, המבוכה, הכיף, והתסכולים של בית הספר התיכון – המסופר דרך קומיקס, רישומי יומן, מכתבים, שרבוטים, וקטעי עיתונות של ילד אחד בגלקסיה רחוקה.

 

מאנגלית: שחר סמוחה, הוצאת ידיעות ספרים, 160 עמ'

 

 

דינמיקה פתולוגית של יחסים

ממעמקים מאת אוסקר ווילד

ממעמקים מאת אוסקר ווילד

ממעמקים מאת אוסקר ויילד היא יצירה רבת רבדים שניתן לקרוא באופנים רבים: כיצירה ספרותית הבנויה כמכתב אהבה שבליבו דינמיקה פתולוגית של יחסים; כדיון פילוסופי בטיבם ומשמעותם של הסבל, החירות, הגאולה האלוהות, האינדיבידואליזם והאמנות; כניסיון לספק הסבר להתנהגותו של ויילד לדורות הבאים; וכיצירתו האוטוביוגרפית היחידה. כתיבתו הסתיימה אמנם ב- 1897, אך רק ב- 2013 ראתה אור באנגליה מהדורה מדויקת ושלמה. קדמו לה הרבה גרסאות מצונזרות או לא מדויקות ואינספור מאבקים משפטיים. איגרת זו, שנכתבה על גבי עשרים גיליונות פוליו כחולים של בית הכלא, שבו ריצה ויילד עונש מאסר עם עבודת פרך בגין הומוסקסואליות, מוענה ללורד אלפרד 'בוזי' דאגלס, שהיה מאהבו בשנתיים שקדמו למאסרו. היא מועט המחזיק את המרובה. "זה המסר שהועידה נשמתי לנשמותיהם של בני האדם", אמר עליה ויילד; הוא ביקש ש'ממעמקים' יראה אור רק לאחר מותו, אך תוכנו של המכתב והמאבקים המשפטיים הממושכים בשאלת הבעלות עליו איפשרו רק פרסום של גרסאות מצונזרות וחסרות שלו. את הספר מלווה הקדמה שנכתבה עבור הקורא של ימינו, שאינו מצוי בהכרח בפרטי הביוגרפיה של ויילד ואינו מכיר את גלגולי ההליכים המשפטיים שהביאו למאסרו; עם תרגום המבוא שכתב נכדו של ויילד, מרלין הולנד, למהדורת הפקסימיליה של 'ממעמקים' שראתה אור בשנת 2000 על ידי ספריית המוזיאון הבריטי הלאומי; ועם אחרית דבר מרתקת מאת ד"ר רבקה איילון, המומחית ליצירתו של ויילד.

מאנגלית: ליה נירגד, הוצאת מודן, 273 עמ'

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.