מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי נובמבר 2014

| 13/11/2014 | 0 Comments

מתח באוויר - מומלצי נובמבר 2014

מתח באוויר – מומלצי נובמבר 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 9 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

תברח כי המשחק עדיין בעקבותייך

 

באזז מאת אנדֶרס דה לה מוֹטֶה

באזז מאת אנדֶרס דה לה מוֹטֶה

באזז הוא הספר השני אחרי "משחק" בטרילוגיית המתח מאת אנדֶרס דה לה מוֹטֶה, מותחן מהיר, מבריק וסוחף העוסק בדרכים הרבות שבהן הטכנולוגיה משפיעה על חיינו, ממהלך חייו של האדם הבודד ועד לקביעת גורלן של אומות; מהדרך שבה העולם רואה אותנו ועד הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות.

14 חודשים אחרי שהשתתף במשחק קטלני שכמעט עלה לו בחייו, הנריק פטרסון חי תחת זהות בדויה וסובל מנדודי שינה ומפרנויה. מפגש עם אישה מסתורית בדובאי מוביל אותו למסע מסויט במדבר, שבסופו הוא מואשם ברצח. מי מנסה להפליל אותו? האם זה מנהל המשחק, שעדיין רודף אחריו? במקביל, מגיב אנונימי בפורום אינטרנטי מפיץ שמועות מטרידות על רבקה, אחותו של הנריק. המגיב המסתורי יודע פרטים מביכים על עברה של רבקה ולא מהסס לעשות בהם שימוש.

 

מאנגלית: הדסה הנדלר. הוצאת כתר, 407 עמ'

 

רוצח מחושב וקר רוח

האדס מאת קנדיס פוקס

האדס מאת קנדיס פוקס

האדס מאת קנדיס פוקס הוא ספר מתח אפל, יש פה לא מעט רוע לב, מזל רע, חיים קשים ורגעים שוברי לב ויחד עם זאת זהו ספר מסחרר עם התרחשויות והפתעות בלתי פוסקות.

האדס הוא טיפוס אלים ומלחיץ שמנהל מזבלה אליה מגיעים טיפוסים מפוקפקים על מנת להיפטר מ"חבילות" לא רצויות תמורת תשלום. האדס הוא בעל עקרונות, הוא לא מוכן להעלים אצלו בשטח קורבנות חפים מפשע. לילה אחד מגיע אדם זר עם שתי חבילות קטנות מהרגיל, אלה שני ילדים קטנים שנפלו קורבן לחטיפה שהסתבכה, ומתברר שהם עדיין בחיים. באותו הרגע האדס לוקח החלטה שתשנה את חייו. עשרים שנה לאחר מכן הבלשים פרנק בנט ועדן ארצ'ר ('שתי החבילות') ממונים לחקור את רציחתם של עשרות אנשים שגופותיהם הושלכו לים בתיבות מתכת. החוט המקשר בין כל הגופות הוא שלכולן חסרים איברים. בעודם רודפים אחרי רוצח מחושב וקר רוח, פרנק מתחיל לחשוד שעדן מסוכנת לא פחות מהרוצח שהם מנסים ללכוד.

 

מאנגלית: צילה אלעזר, הוצאת כתר, 261 עמ'

 

להציל את העולם

המנבאים מאת ליבה בריי

המנבאים מאת ליבה בריי

המנבאים מאת ליבה בריי הוא הראשון בסדרה, המספקת הצצה אל התעלומות האפלות השוכנות מתחת לפני השטח הנוצצים של ניו–יורק.

איווי אוניל בת השבע–עשרה נזרקת מעיירת הולדתה המשעממת באוהיו אל רחובותיה ההומים של העיר ניו–יורק והיא מתרגשת. השנה היא 1926, וניו–יורק מלאה בברים אפלוליים, במופעי ג'אז זוהרים ובכייסים חצופים ונאים שמסחררים את ראשה. הבעיה היחידה היא שעליה להתגורר עם דוֹד ויל, שמתעניין בתורת הנסתר ובשאר דברים מפחידים. איווי חוששת שהוא יגלה את הסוד האפל שלה: כוח על–טבעי שעד כה רק סיבך אותה בצרות צרורות. אבל כאשר מתחילות להתגלות גופות ועליהן סימנים מסתוריים, איווי מבינה שבעזרת הכישרון שלה הם עשויים לתפוס רוצח סדרתי שטני. איווי עוד לא יודעת שהיא אינה היחידה. בעיר יש עוד אנשים כמוה, עם יכולות מפליאות וסודות נוראים – ממפיס המשורר, שיודע לרפא במגע; הנרי המוזיקאי המחונן, שמהלך בחלומות; ותיטה נערת המקהלה היפהפייה, שבורחת מעברה ומעוצמה שאסור אפילו לבטא במילים. הספרים הישנים של דוד ויל מספרים על כוח מבעית שעומד להתעורר ועל המנבאים שיקומו כדי להביסו. כעת עליהם להשתמש בכוחות העל־טבעיים שלהם על מנת להציל את העולם ואת החיים שהם כה אוהבים.

מאנגלית: רוני בק, הוצאת מודן, 569 עמ'

לדעת לשחק את המשחק

מועדון החמש מאות מאת מתיו קווירק

מועדון החמש מאות מאת מתיו קווירק

מתיו קווירק מחבר המותחן מועדון החמש-מאות, למד היסטוריה וספרות בהרווארד וסיקר כעיתונאי באטלנטיק חברות אבטחה פרטית, סחר בסמים, טרור וכנופיות בינלאומיות. עם סיום לימודי המשפטים בהרווארד קיבל מייק פורד עבודה חלומית בקבוצת הייעוץ החזקה ביותר בוושינגטון.

על הספר: בעסקה אחת עם השטן הוא עלול לאבד הכול, לסכן את חייו ואת חיי אהוביו. כדי לשרוד עליו לרמות, לשקר ואולי אפילו לרצוח. מי שרודף אחר מייק הם האנשים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם, אבל גם מייק, שגדל בבית של נוכל קטן, יודע לשחק את המשחק. הוא גם יודע שבמשחק הזה מנצחים תמיד חברי מועדון החמש מאות, מועדון ההון והשלטון. האדם היחידי שחזק מהם הוא זה שיודע את סודותיהם. כדי לנצח עליו להפוך לאדם הזה. מקסים ומלא באקשן

 

מאנגלית: יעל סלע שפירו, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 333 עמ'

 

לחתור אל האמת­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

אדום כדם מאת סאלה סימוקה

אדום כדם מאת סאלה סימוקה

אדום כדם מאת הסופרת הפינית הצעירה סאלה סימוקה (33), הוא ראשון בטרילוגיית המתח לנוער שלגייה.

יום שני מתחיל כרגיל עבור לומיקי (שלגייה בפינית) אנדרסון בת ה-17: מינוס 25 מעלות בחוץ, שעון מעורר צווחני והרבה קפה כדי להתעורר ולהתחיל את השבוע בתיכון לאמנויות שבו היא לומדת. אבל כשהיא נכנסת לחדר החושך בבית הספר, לומיקי מבינה שזה לא עומד להיות יום רגיל: בכל פינה תלויים לייבוש עשרות שטרות של 500 יורו. על כמה מהם עדיין אפשר להבחין בכתמים אדומים, ואת החדר אופפת צחנה של דם ישן וקרוש. הנערה מוטלת באחת למערבולת התרחשויות מסחררת שמעורבים בה סוחרי סמים, שוטרים מושחתים וראש ארגון פשע מסתורי, אגדי באכזריותו. במהלך האירועים תיתקל לומיקי ברוע ובחמדנות, תתמודד עם רוצחים, עם מזג אוויר לא אנושי וגם עם זיכרונות לא קלים מעברה. לומיקי אנדרסון היא גיבורה שאי-אפשר לא להתאהב בה: יוצאת דופן, מוזרה לעתים בעיני חבריה, אך גם אמיצה, נדיבה ומלאת תושייה וכישרונות שמאפשרים לה להתגבר על מכשולים ולחתור אל האמת, קשה ככל שתהיה.

 

מפינית: דנה שולגה רז, הוצאת ידיעות ספרים, 227 עמ'

 

היא מבקשת נקמה

הוכחה מוצקה מאת רייצל גרנט

הוכחה מוצקה מאת רייצל גרנט

את ההשראה לכתיבת המותחן הוכחה מוצקה כתבה רייצ'ל גרנט מכמה אירועים אמיתיים שנתנו לה השראה, בהם בזיזת המוזיאון הלאומי העיראקי ב- 2003, והעלמותם של כ- 12 מיליארד דולר שנה לאחר מכן.

על העלילה: אריקה קסלינג היא ארכיאולוגית ימית צעירה ויפה, שהואשמה בגניבת אוצרות משרידי אונייה טרופה בת 500 שנה. נחושה לטהר את שמה, היא מסתירה את עברה ומצליחה להשיג משרה, שאמורה לתת לה גישה אל האדם שרכש את אוצרות האמנות הגנובים. היא סופסוף מתחילה להתקרב אל היעד שלה, כשלפתע מסיח דעתה מתמחה סקסי וכריזמטי להפליא, שגורם לה לרצות עוד משהו מלבד נקמה. אריקה תמיד ידעה שהתשוקה גורמת לה לאבד את הראש, וכעת היא מרגישה שהיא מאבדת גם נקודות איי.קיו, כשהיא רק מסתכלת על המתמחה הצעיר והחתיך.  אבל לי סקוט הוא לא באמת מתחה. הוא מחפש את האשם בקנוניה בינלאומית להברחת אוצרות אמנות, ואריקה היא החשודה העיקרית שלו. הוא יעשה כל מה שצריך כדי לפתות אותה, ויפעיל את קסמיו כדי לזכות באמונה ולגרום לה לגלות את סודותיה. בעוד אריקה ולי מנסים להסתיר זה מזה את תכניותיהם האמיתיות, הם לא מצליחים להסתיר את המשיכה העזה ביניהם. המתח המיני מורגש בכל פגישה ובכל שיחה ביניהם, וגורם לסיפור להפוך למותחן סקסי להפליא. כשהמבצע של אריקה מעמיד את חייה בסכנה, לי חייב לבחור בין נאמנות ישנה לבין אישה שמעולם לא ציפה להתאהב בה.

מאנגלית: שרית פרקול, הוצאת קוראים, 351 עמ'

 

כשהצייד והניצוד נפגשים

חום לבן מאת מלאני מקגראת

חום לבן מאת מלאני מקגראת

המותחן חום לבן מאת מלאני (מ"ג) מק'גראת לוקח אותנו להרפתקה מסעירה באזור קפוא וקר. 

על האי קרייג, שטח ענקי של קרח מצפון לחוג הארקטי, עוסקים שלושה בציד ברווזים: אידי קיגלאטוק, ציידת אינואיטית ומדריכה מומחית, ושני תיירים. כשאחד הגברים נורה למוות בנסיבות מסתוריות, מועצת הזקנים המקומית של היישוב הקטן אאוטיסאק להוטה לבטל את התקרית כתאונה. באותו הזמן מגיעים שני הרפתקנים לאאוטיסאק בתקווה לאתר את שרידיו של חוקר הקוטב הוויקטוריאני האגדי, סר ג'יימס פרפקס. האנשים שוכרים את שירותיה של אידי ואת בנה החורג ג'ו. שתי המשלחות יוצאות בכיוונים מנוגדים. כעבור ארבעה ימים חוזר ג'ו לאאוטיסאק כשהוא סובל מכוויות קור, מהיפורתמיה ומבלבול. ג'ו מדווח שהאיש שליווה נעדר. כאשר מתרחשת תפנית אפלה עוד יותר, אידי ניצבת בפני האתגר הגדול בחייה. המרדף אחר האמת מוציא את אידי למסעה. כשהחורף הופך לאביב ולקיץ והקרח מתחיל להתמוסס, אידי מתחילה להבין שלא כולם באאוטיסאק ראויים לאמון שכן בטונדרה הקפואה רוחשים מניעים שמאיימים על כל היקר לה וזאת לא הייתה תאונה.

 

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה ביתן, 350 עמ'

 

עולמם של המפורסמים המיוחסים

אשמה מאת גונתן קלרמן

אשמה מאת גונתן קלרמן

אשמה מאת ג'ונתן קלרמן הוא מותחן פסיכולוגי מסדרת 'אלכס דלאוור'. שורת אירועים טרגיים מחרידה את שלוותה של שכונה אמידה בלוס אנג'לס. עץ גדול שנפל בחצר בית חושף שלד של תינוק, שנקבר 60 שנה קודם לכן. זמן קצר אחר כך נמצא לא הרחק משם שלד נוסף של תינוק, ובמקביל מתגלה גופת אישה צעירה, שנורתה בראשה. הפסיכולוג המבריק ד"ר אלכס דלוואר עוזר לחברו מיילו סטרג'יס, בלש מחלק הרצח של משטרת לוס אנג'לס, לנסות לפתור את התעלומה. אבל ספק אם אפילו ניסיונו העשיר של הרופא בענייני הנפש ובתחום הפשיעה יספיק הפעם. התחקות אחר העבר מובילה לסיפור על אחות יפהפייה עם מאהב מסתורי, בעל מוניטין מפוקפקים. התעלומה לוקחת את דלוואר ומיילו להוליווד, לעולמם של המפורסמים המיוחסים ולצללים המסתתרים בתוכו.

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצאת קוראים, 394 עמ'

 

 

חשבון לסגור והבטחה לקיים

זמן של מת מאת פיטר גיימס

זמן של מת מאת פיטר גיימס

זמן של מת מאת פיטר ג'יימס הוא התשיעי בסדרת מותחני הפשע, שגיבורם הוא רב פקד הבולשת הבריטי רוי גרייס.

ניו יורק, 1922. גאווין דיילי בן החמש ואחותו איילין בת השמונה עומדים לעלות על הספינה "מאוריטניה" בדרך לדאבלין, ולחיים בטוחים יותר. אמם נורתה למוות, ואביהם, שהשתייך למאפייה האירית, נחטף. שליח מוסר לילד אקח, דף עיתון שעליו רשומים ארבעה שמות ותריסר ספרות, מסר מסתורי שעתיד לרדוף את גאווין כל חייו ואת שעון הכיס של אביו. הספינה מפליגה והילד, הצופה במנהטן ההולכת ומתרחקת אל תוך הערפל, מבטיח חגיגית לחזור יום אחד ולמצוא את אביו. ברייטון, 2012. רב פקד בילוש רוי גרייס חוקר פריצה אלימה בברייטון, שבמהלכה מוכה עד מוות קשישה בת מאה כמעט, ונגנבות עתיקות בשווי מיליונים, ובהן שעון כיס עתיק ונדיר מאוד. להפתעתו של גרייס, המשפחה כמעט אינה מוטרדת בשל העתיקות שנגנבו, אלא מתעניינת רק בשעון. בעוד החקירה הולכת ומעמיקה, מבין רוי גרייס כי בעט בקן צרעות מלא שנאות חדשות וישנות. בלב הקן הזה נמצא אחיה בן ה-95 של הקשישה המתה. יש לו חשבון לסגור והבטחה לקיים, מה שמוביל אותו לנתיב רצחני, שעובר דרך עולם העתיקות של ברייטון, מרבלה שבספרד והעיר ניו יורק.  גרייס, במרוץ נגד השעון כדי למנוע מעשה רצח נוסף, פוגש ביריב המסוכן ביותר שבו נתקל עד כה, גבר זועם, שאין לו מה להפסיד.

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצאת קוראים, 432 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.