עולם אינטראקטיבי / חפשו את המטמון בטרילוגיה משחקי הסוף ועל הפינות האפלות של נפש האדם במותחן סרט לילי

| 19/10/2014 | 0 Comments

משחקי הסוף המפגש מאת ג'יימס פריי ונילס ג'ונסון שלטון

משחקי הסוף המפגש מאת ג'יימס פריי ונילס ג'ונסון שלטון

שני ספרים חדשים לוקחים אותנו לעולם אינטראקטיבי ייחודי שנבנה במיוחד עבורם. הטרילוגיה 'משחקי הסוף' מאת ג'יימס פריי ונילס ג'ונסון שלטון היא הפריצה הגדולה ביותר של הספר, שמשלב את הקוראים בחוויית קריאה ובהרפתקה יוצאת דופן. מרישה פסל פורצת את כל גבולות הז'אנר הספרותי ומגישה לנו סיפור שעובד על כל החושים. ספרה 'סרט לילי', מחבר באומץ בין עולם הכתיבה והטכנולוגיה ובורא עולם שלם – עשיר ואפל שחובר לכמה מדיות דיגיטליות ומזמן לנו חוויית קריאה טוטלית וחדשנית. און ליין ואוף ליין.

 

 

 

 

 

חפשו את המטמון

 

פרויקט משחקי הסוף הוא הפריצה הגדולה ביותר של הספר הכתוב מגבולות הכריכה אל עולם אינטראקטיבי, שמשלב את הקוראים בחוויית קריאה ובהרפתקה יוצאת דופן. הפרויקט מנוהל על ידי ענקיות המדיה גוגל, הוצאת הארפר קולינס האמריקנית, חברת הסרטים פוקס והסופר ג'יימס פרֵיי, ונולד מתוך תפיסה חדשנית של האופן שבו אנו יוצרים וצורכים סיפורים.

משחקי הסוף: המפגש הוא החלק הראשון בטרילוגיה מאת ג'יימס פריי ונילס ג'ונסון שלטון, והוא יריית הפתיחה במסע אינטראקטיבי חובק עולם.

על בסיס רמזים וחידות מתוך הספר יתנהל משחק "חפש את המטמון" גלובלי באמצעות אפליקציות ואתרים אינטראקטיביים שישלבו חידות, צפנים, הוראות ניווט ורמזים שיישלחו באמצעות רשתות חברתיות. למנצח בכל אחד משלושת המשחקים (משחק נפרד לכל ספר בטרילוגיה) יצפה מטמון של מטבעות זהב, בסך כולל של שלושה מיליון דולר, שיופקד בכספת זכוכית שתוצג לציבור. מי שיפתור נכונה את סדרת החידות ימצא את המפתח לכספת, שפתיחתה תשודר ברחבי העולם בשידור חי.

הספר הראשון בטרילוגיה, פורש את המיתולוגיה של עולם משחקי הסוף: הם הגיעו לפני שנים-עשר אלף שנה. הם ירדו מהשמיים באש ובתימרות עשן, בראו את האנושות וקבעו לנו כללים שנחיה לפיהם. הם נזקקו לזהב, ולכן יצרו את התרבויות הקדומות שלנו כדי שנכרה להם את הזהב. אחרי שקיבלו את מבוקשם, עזבו את כדור הארץ. אבל לפני שעזבו, הודיעו לנו שביום מן הימים ישובו לכאן ויערכו סדרת משחקים – משחקים שיקבעו את עתידנו. במשך עשרת אלפים שנה חיו השושלות בסתר. שתים-עשרה השושלות המקוריות של האנושות. כל אחת מהן הייתה צריכה לוודא שבכל רגע נתון יהיה שחקן כשיר מטעמה. השחקנים התאמנו בלי הרף, כל אחד בדורו, דורות על גבי דורות, ורכשו מיומנות בכלי נשק, בשפות, בהיסטוריה, בטקטיקה, בהסוואה וברצח. כל השחקנים יחד ניחנו בכל התכונות: הם חזקים, נדיבים, אכזריים, נאמנים, פיקחים, טיפשים, מכוערים, תאוותנים, שפלים, הפכפכים, יפים, ערמומיים, עצלנים, מלאי מרץ וחלשים. הם טובים ורעים. כמוכם,כמו כולם. אלה הם משחקי הסוף. כאשר המשחקים יחלו, יצטרכו השחקנים למצוא שלושה מפתחות שחבויים אי-שם בכדור הארץ. במשחקי הסוף שלהם יש כלל אחד ויחיד – שאין שום כללים. הראשון שימצא את המפתחות הוא שינצח במשחקים.  

הספר הראשון, כאמור, מתאר את החיפוש אחר המפתח הראשון – ובמקביל לכך הוא חד חידה. הוא מזמין את הקוראים לשחק במשחקי סוף משל עצמם ולנסות לפתור את החידה. מי שיפתור את החידה יזכה לפתוח תיבה מלאה מטבעות זהב. במקביל לחידה יתנהל משחק סלולרי מהפכני, שנוצר במעבדות גוגל ניאנטיק. המשחק יאפשר לכם לשחק בגרסת מציאות רבודה של משחקי הסוף, שבה תוכלו להצטרף לאחת השושלות ולהילחם בסובבים אתכם.

מאנגלית: אמה פלקסר, הוצאת ידיעות ספרים, 519 עמ'

הפינות האפלות של נפש האדם

סרט לילי מאת מרישה פסל

סרט לילי מאת מרישה פסל

מרישה פסל פורצת את כל גבולות הז'אנר הספרותי ומגישה לנו סיפור שעובד על כל החושים. ספרה סרט לילי, בורא עולם שלם שמחבר באומץ בין עולם הכתיבה והטכנולוגיה, עולם שלם – עשיר ואפל חובר לכמה מדיות דיגיטליות ומזמן לנו חווית קריאה טוטלית וחדשנית.

לפני שמרישה התיישבה לכתוב את ספרה השני 'סרט לילי', היא עשתה דבר שאפתני שטרם נעשה על ידי סופר כלשהו לפניה: היא בראה בשבילו עולם עשיר וממשי לכאורה, אשר מתקיים בכמה מדיות במקביל. 22 שחקנים לוהקו להופיע בסרטונים שביימה והפיקה. היא הקליטה חומרים, יצרה ארכיון מסמכים בעזרת צוות מעצבים גרפיים, ואף כתבה ספר ילדים ועוד חמישה עשר תסריטים, לכל סרטי האימה שמוזכרים בספר. בספר כלולות הפניות לסרטונים ולהקלטות שנבראו במיוחד בשבילו. חלק מהסרטונים הועלו ליוטיוב ואחרים לאפליקציה שפותחה וניתן לעקוב אחריה כל אימת שבספר מופיע אייקון של ציפור במעופה.

הביטויים השונים לסיפור באותן מדיות נלוות מחיים אותו, מציפים שאלות מעניינות, ומזמנים חוויית קריאה חדשנית וטוטלית. 'סרט לילי' הוא בלש ומלודרמה גותית. הוא נע בין המציאותי לעל מציאותי, בין הדף המודפס לבין המדיות. מרישה פסל מבקשת בספרה לא רק לעסוק באופן שבו אנחנו בוחרים היום לספר סיפור, אלא גם להציץ ולגעת בפינות האפלות של נפש האדם.

את ההשראה לדמותו של הבמאי בספר, היא קיבלה מסטנלי קובריק.

עלילת הספר: סטניסלב קורדובה הוא במאי סרטי אימה הופכי קרביים ומשני חיים המוקרנים באופן מחתרתי. סרטיו  כה משכנעים עד כי נדמה שבהפקתם נחצה הגבול בין מציאות לבדיון. הבמאי המפורסם והאניגמאטי, מקפיד לא להראות בציבור מאז שנת 1977. הוא מסתגר באחוזתו רחבת הידיים בה הוא מביים את סרטיו. חייו הפרטיים רצופי טרגדיות ומסתורין, שמעריציו מנסים לפענח באתר אינטרנט סגור.

יום אחד מגיעה לסקוט מקגארת, עיתונאי חוקר, פיסת אינפורמציה המחשידה את הבמאי בעבירות הקשורות באופן כלשהו לילדים. כשהעיתונאי מנסה לרמז על סודו של הבמאי, עולה לו הדבר באיבוד משרתו והתמוטטות נישואיו.

זמן מה לאחר מכן, כשהוא לומד שאשלי, בתו המוכשרת והיפה של קורדובה, נמצאה ללא רוח חיים במבנה נטוש בצ'יינה טאון מנהטן, הוא כבר משוכנע שיש כאן קצת יותר מצירוף מקרים.

מקגארת מנסה לשחזר את ימיה האחרונים של אשלי – בעזרת הופר, חבר קרוב של אשלי ובעזרתה של נורה, צעירה השואפת לפתח קריירת משחק ועושה את צעדיה הראשונים בעיר הגדולה. בדרכם לפיצוח התעלומה הם עוברים בבית מחסה לחולי נפש, במועדון מחתרתי ובמקומות שונים במנהטן. החיפוש הופך מרגע לרגע לאפל יותר עד לפתרונו המפתיע.

מאנגלית: ניצן לפידות, הוצאת מודן, 620 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Category: מומלצי השבוע, מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.