פרס ראש הממשלה ללשון העברית ע"ש אליעזר בן-יהודה לשנת תשע"ד יוענק ליועצת הלשון רות אלמגור – רמון

| 27/01/2014 | 0 Comments

פרס ראש הממשלה ללשון העברית על שם אליעזר בן יהודה לשנת תשעד יוענק ליועצת הלשון רות אלמגור רמון

ועדת השיפוט בפרס ראש הממשלה ללשון העברית ע"ש אליעזר בן-יהודה בחרה ברות אלמגור – רמון כזוכה בפרס לשנת תשע"ד . שוויו הכספי של הפרס: 70 אלף שקל. פרס ראש הממשלה ללשון העברית ע"ש אליעזר בן-יהודה מוענק זאת השנה הרביעית. הפרס נועד לעודד ולקדם את שימורה, התפתחותה, שגשוגה, חיזוקה וטיפוחה של הלשון העברית כלשון הדיבור וכלשון התרבות במדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת צפויים להעניק לאלמגור-רמון את הפרס בטקס שיתקיים בערב הפתיחה של כנס "לשון ראשון" לשפה העברית המתקיים זו השנה השביעית ברציפות.  כנס "לשון ראשון" ה- 7 בשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט ועיריית ראשון לציון יתמקד השנה בהשפעת העידן הדיגיטלי והאפליקציות על התפתחות השפה אצל הילדים, השפעת המרחב האינטרנטי והטלוויזיוני על שפת הנוער, והשפעת הכפר הגלובלי על מעמדה של העברית. בכנס לוקחים חלק כוחות רבים ומגוונים מעולם האקדמיה החינוך התיאטרון החברה והתרבות והינו בעל משקל רב בעיצובה של התרבות והשפה בישראל המודרנית. הכנס יתקיים בין התאריכים  11  – 14 בפברואר 2014 בעיר ראשון לציון ובמהלכו יתקיימו פאנלים, מופעים סיורים ועוד בנושא השפה העברית.

רות אלמגור רמון

רות אלמגור רמון

שרת התרבות והספורט לימור לבנת ברכה את רות אלמגור-רמון על זכייתה בפרס: ״רות הקדישה את חייה לחקר הלשון העברית והנחלתה לדורות הבאים. בזכות הידע העצום בתחום השפה ותחבירה, אהבתה העזה לעברית, אמונתה בחשיבותה ותחושת השליחות שמלווה אותה לאורך השנים, אני סבורה שרות היא בחירה יותר מראויה לפרס. אני מאמינה כי שימור השפה העברית, טיפוחה ופיתוחה הם אינטרס לאומי וערובה להבטחת המשך קיומנו הלאומי. חובתנו היא להמשיך לשמר אותה ולשמור עליה. כנס ראש הממשלה לשפה העברית והפרס ללשון העברית הם ביטוי לחשיבות שאנו רואים בטיפוח הלשון העברית בכל תחומי חיינו".

שפטו בפרספרופ'  זוהר לבנת – יו"ר, פרופ' אברהם טל , פרופ' אבנר הולצמן

מנימוקי השופטים: השופטים החליטו פה אחד להעניק את הפרס לגב' רות אלמגור-רמון. "עבודתה רבת השנים של רות אלמגור-רמון מגלמת בשלמות את מטרותיו של פרס ראש הממשלה המוענק "על תרומה מיוחדת לחיזוק מעמדה של הלשון העברית". בעיסוקה כיועצת הלשון של רשות השידור היא קובעת את דיוקנה של העברית המושמעת על גלי האתר ומציבה אמת מידה לעברית מתוקנת. פינתה הוותיקה "רגע של עברית" מהווה שיעור מתמשך ברזי השפה העברית. כל הפעילות הענפה הזאת נעשית ברובה מאחורי הקלעים, שלא על מנת לקבל פרס אלא ממניעים של אהבת העברית, ומתוך אמונה בחשיבות הנחלתה של העברית המתוקנת לאנשי הלשון בפרט ולדוברי העברית בכלל. עבודתה של רות אלמגור-רמון נעשית מתוך תחושת שליחות, ועם זאת בדרכי נועם ובאורך רוח. מגישתה נעדרים הלהט והקיצוניות המאפיינים את הקנאים לשפה, המרחיקים מעליהם אנשים מן השורה. אישיותה הנעימה, יכולת ההקשבה שלה, צניעותה, נגישותה הרבה, לצד הידע הרב והחכמה העמוקה שניחנה בה – כל אלה מושכים אליה את לבם של כל הבאים עמה במגע ובכך מאפשרים לה להשפיע עליהם מתוך רצון ולא מתוך כפייה".

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.