מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי מרץ 2015

| 28/02/2015 | 0 Comments

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות מומלצי מרץ 2015

מתח באוויר / הרפתקאות, רצח ותעלומות מומלצי מרץ 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:5 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

 

שערי הגיהינום נפתחים לרווחה

צוות חשאי מאת בראד תור

צוות חשאי מאת בראד תור

צוות חשאי מאת בראד תור, הוא מותחן משובח, לוהט ומסחרר שכבש את העולם. זהו ספר רלוונטי מאין כמותו לחיים של כולנו. תור כתב עלילה מרתקת ומאתגרת וארג לתוכה את כל הסכנות שמולן ניצבת ארצות הברית. כאשר גופה מרוטשת ועליה סימן הגולגולת והעצמות המוצלבות מתגלה על אי קטן בסמוך לחופי ג'ורג'יה, ארה"ב, איש אינו מעלה על דעתו שבזאת נפתחת תיבת פנדורה העלולה למוטט את הכלכלה העשירה והחזקה בעולם. אך כשמתברר שמדובר בגופתה של קלייר מרקורט, אחת מחמשת המועמדים לרשת את מקומו של מנהל הפדרל ריזרב, הבנק הפדרלי של ארצות הברית, שנפטר זה עתה, וששאר ארבעת המועמדים נחטפו במפתיע באותו יום מבתיהם, שערי הגיהינום נפתחים לרווחה. אחת מהחטופים, קלייר מרקורט, נרצחת בצורה אלימה במיוחד, באמצעותה מנסים הרוצחים להעביר מסר חברתי-כלכלי משמעותי. לפתרון התעלומה מגויס סקוט הרוואת, איש השייטת, לוחם "אריות הים" לשעבר שפרש ועובד כעת עבור חברת אבטחה פרטית המתמחה בטרור. הוא סוכן מדופלם ומוערך בעולם הביון האמריקאי, והפעם נשלח למשימה בבוסטון. יחד עם לארה קורדרו, בלשית יפהפייה ממשטרת בוסטון, הארוואת צולל לחקר העניין ומגלה שהרוצחים מחקים קבוצה חתרנית היסטורית שמרדה במתיישבים הבריטיים שהשתלטו על בוסטון בשנת 1700 ודרשו מהתושבים מס גבוה; כלומר, זהו שחזור של מרד אלים בשלטונות ובצמרת הכלכלית. הם מגלים שמדובר במזימה חובקת עולם שבה מעורבים סוכני אף־בי־איי, בנקאים מושחתים וצוות חיסול סודי וקטלני במיוחד. במהרה מבין הרוואת שהפעם אולי הוא הסתבך במשימה שהיא מעל לכוחותיו.

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת דני ספרים, 448 עמודים

 

כוח על טבעי

נסיבות טבעיות מאת גיימס אוסוולד

נסיבות טבעיות מאת גיימס אוסוולד

נסיבות טבעיות מאת ג'יימס אוסוולד, הוא הספר הראשון בסדרת ספרי פשע שבמרכזה עומד המפקח טוני מקלין, בלש במשטרת אדינבורו שקודם לא מזמן לדרגת מפקח ומנסה עדיין להתמודד עם האחריות והבירוקרטיה הנלווים לתפקיד.

הספר נפתח בגילוי של זירת רצח מזעזעת מן העבר: גופתה המושחתת של נערה שנרצחה לפני שישים שנה מתגלה בחדר תת קרקעי אטום באדינבורו. הרצח נראה כמו חלק מטקס פולחני אכזרי ומסתורי. מעט אחרי זה מקלין נקלע לזירת רצח נוספת, גבר זקן ועשיר נרצח בביתו, גרונו ובטנו שוספו וחלק מאיבריו הפנימיים הוצאו. הרוצח של הזקן מתאבד וגופתו נמצאת כמה ימים לאחר מכן, אבל לא הרבה אחר כך גבר נוסף נרצח בצורה דומה, ואחריו אחד נוסף. אחרי כל רצח, איש שלכאורה לא היה קשור לנרצח מתאבד ומתגלה כרוצח. ככל שהחקירות בכל מקרה הרצח מתקדמות, מקלין הולך ומשתכנע שהרציחות החדשות קשורות לרצח הישן, בן שישים השנים, ושיש כוח על טבעי שמעורב בעניין וקיים קשר בין המקרים.

מאנגלית: אורית הראל, הוצאות כתר ועברית, 388 עמ'

 

ג'ק ריצ'ר חוזר

אל תחזור מאת לי ציילד

אל תחזור מאת לי ציילד

המותחן אל תחזור הוא הספר השישה-עשר בסדרת עלילותיו של ג'ק ריצ'ר, החייל לשעבר וחוקר פרטי, מאת לי צ'יילד, מסופרי המתח המובילים בעולם.  בתום מסע קשוח מקוטע כל הדרך מדקוטה הדרומית, ריצ'ר מגיע לבסוף לווירג'יניה. היעד שלו: בניין אבן במרחק נסיעה קצרה מוושינגטון, המִפקדה של היחידה הישנה שלו, מ"צ 110. הדבר הקרוב ביותר לבית שאי–פעם היה לו. המטרה: לפגוש את מפקדת היחידה החדשה, רב-סרן סוזן טרנר. הקול שלה בטלפון מצא חן בעיניו, אבל מאחורי השולחן שלה, השולחן הישן של ריצ'ר , יושב גבר. למה סוזן טרנר לא שם? ריצ'ר המופתע מוצא את עצמו בצרה רצינית, מואשם ברצח שבוצע לפני שש-עשרה שנים. והוא בהחלט לא ציפה לשמוע את המילים האלה: "אתה חזָרָה בצבא, רב–סרן. והתחת שלך בידיים שלי". מי יתחרט על כך שחזר? הוא, או מישהו אחר? מרתק וגיבור קשוח

 

מאנגלית: איה מלמד, הוצאת כנרת זמורה, 413 עמ'

 

לדעת לבטוח בעצמה

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו הוא מותחן ספרותי מעולה בעל עומק פסיכולוגי עם רקע מתוחקר היטב, ומאידך ספר מתח שהוולטז' בו הולך ומתגבר עד לסיום.

פיריו קספרוב, גיבורת הספר היא צינית, מחוספסת ומתוסבכת – אבל אתם עומדים להתאהב בבת בוסטון המבריקה וחריפת-הלשון הזו. גיבורה מיוחדת וכובשת לב. לפיריו הייחודית יש יכולת גופנית לעמוד בפני היפותרמיה, חוש ריח מפותח במיוחד ואינסטינקטים חדים. לאחר שאוניית משא נגחה בסירת הדיג שפיריו שטה בה והטביעה אותה בתוך דקות, הורגת את ידידה נד, היא מוצאת את עצמה בסכנת טביעה במים הקפואים של צפון האוקיינוס האטלנטי. היא שורדת, אבל האסון מערער את חייה. לאחר שאינה מצליחה להתנער מהחשד שהטבעת הסירה לא הייתה תאונה, ולאחר החקירה הרשמית נסגרת ללא תוצאות היא חשה שייתכן שהתאונה הייתה מכוונת ויש מי שרצה במותו של ידידה. ככל שהיא מעמיקה בחקירתה, הולכת הסכנה וקרבה אליה. פיריו מחפשת תשובות בברים עלובים וברציפי הדיג של בוסטון, ומתלבטת שוב ושוב במי עליה לתת אמון. במסע לגילוי האמת היא עוברת מטרקליניה המפוארים של יאכטה יוקרתית דרך יישוב אינואיטי נידח ולבסוף אל מפרצון צר בצפון הרחוק של קנדה, שם עליה להתייצב מול האתגר הקשה מכול: לבטוח בעצמה.

מאנגלית: עידית שורר, הוצאות הכורסא וידיעות ספרים, 424 עמ'

 

מי הרוצח?

כמו שתי טיפות מים מאת סקוט טורו

כמו שתי טיפות מים מאת סקוט טורו

סקוט טורו, אמן המותחנים המשפטיים (בהם "בחזקת חף מפשע" ו"מעבר לספר סביר"), רוקם בספרו כמו שתי טיפות מים עלילה בלתי נשכחת על רצח, סקס ובגידה.

זהו סיפור על שתי משפחות – משפחת ג'יאניס וקרונון, בקהילת המהגרים היוונית בארצות הברית, שחייהן שזורים לאורך שלושה דורות, וגורלן נראה כלקוח היישר מתוך אחת המיתולוגיות של ארץ מוצאן. פול ג'יאניס הוא עורך דין מצליח ומועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לראשות מחוז קינדל. קאס, אחיו התאום הזהה שוחרר זה עתה מהכלא, עשרים וחמש שנים אחרי שהודה ברצח חברתו דיטה קרונון. האל קרונון, אחיה המיליארדר של דיטה, רפובליקאי קנאי ויריבו המושבע של פול, משוכנע שפול היה מעורב ברצח אחותו ומנסה להוכיח את טענתו בעזרת בדיקות דנ"א חדשניות. לפי דרישתו יוצאים אבון מילר, סוכנת FBI לשעבר וטים ברודי, בלש פרטי קשיש, למצוא ראיות שיוכיחו את חשדותיו. בתוך זמן קצר הם מוצאים את עצמם לכודים ברשת סבוכה של שקרים והולכות שולל מהסוג שרק סקוט טורו יודע לטוות. דרמה משפטית מותחת מעולה. 

מאנגלית: נועה בן פורת, הוצאת אריה ניר, 320 עמ'

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.