ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/10/15

| 03/10/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/10/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/10/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

עולם חבוי של טלקינזיס

 

אדון הטלקינזיס מאת עידן ק

אדון הטלקינזיס מאת עידן ק

אדון הטלקינזיס – עץ עתיק יומין מאת עידן קנוחן הוא ספר פנטזיה מרתק וקסום לבני נוער, ראשון בסדרה, שמתרחש בתוך עולם חבוי של טלקינזיס. העלילה לוקחת אותנו לטלהוויליג', עיירה חבויה במרכז ארצות הברית, שעליה שומרים אנשיה. הם יכולים לגרום לכל רכב שיתקרב יותר מדי בשבילים המוסתרים אליה, להסתובב. הם עושים זאת בשקט בעזרת היכולות הטלקינטיות והטלפתיות שהם ניחנים בהן. איידן, גיבור הסיפור, לא מכיר דבר מלבד העולם הרגיל, ולמיטב זכרונו, מעולם לא הזיז חפץ בלי לגעת בו ומעולם לא ביקר בעיירה של אנשים שיודעים לקרוא את מחשבותיו. מעולם גם לא הואשם בהפנוט מישהו בעל כורחו וחרב הוא מודה, שתמיד רק חלם להחזיק אחת. מפגש בלתי צפוי עם דמות צפויה עוד פחות, הוביל את איידן למכתב מסתורי שהמתין לו שנים רבות. מכתב זה משנה את חייו ללא הכר – לגורל שתוכנן בעבורו בטרם לידתו. הוא מוצא את עצמו מוקף טלקינזיס וטלפתיה, חברים נאמנים, אך גם אויב אימתני שהיה מעוניין להניח את ידיו דווקא עליו. אויב גדול מדי בשבילו, אולי אף גדול מכל העולם הקסום והבטוח שאיידן הספיק כבר להכיר ולהתאהב בו.

הוצ' אוריון, 500 עמ'

 

מי יהיה האלוף?

אלוף - אגדה 3 מאת מרי לו

אלוף – אגדה 3 מאת מרי לו

אלוף מאת מרי לו הוא השלישי בטרילוגיית אגדה, שמגיעה לסיום מזהיר, עלילה סוחפת גדושה מתח ותהפוכות.

יוני ודיי הקריבו הרבה עבור תושבי הרפובליקה, וזה עבור זה, ועכשיו המדינה שלהם נמצאת על סף עידן חדש. יוני עובדת בקרב חוגי העילית של הממשלה, ואילו דיי מוּנה לתפקיד צבאי בכיר. אבל איש מהם לא יכול לחזות את הנסיבות שיאחדו אותם מחדש: בדיוק כשמתגבש חוזה שלום, התפרצות של מגפה מעוררת בהלה בקולוניות, ומלחמה מאיימת שוב על ערי הגבול של הרפובליקה. הזן החדש של המגפה קטלני מאי-פעם, ויוני היא היחידה בעלת המפתח להגנת המדינה שלה. אבל על מנת להציל חיי אלפים, עליה לבקש מזה שהיא אוהבת – לוותר על הכול.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 332 עמ'

 

 

קלאסיקה איטלקית פלאית

ג'לסומינו בארץ השקרנים מאת ג'אני רודארי

ג'לסומינו בארץ השקרנים מאת ג'אני רודארי

ג'לסומינו בארץ השקרנים מאת ג'אני רודארי היא קלאסיקה איטלקית מטורפת ופלאית שכדאי שכל ילד וילדה יכירו.

ג'לסומינו הוא ילד ככל הילדים חוץ מדבר אחד: יש לו קול חזק באופן מיוחד. כשהוא מתחיל ללמוד בבית הספר והמורה קורא בשמו, הוא עונה "כאן!" ושובר את כל חלונות הכיתה. כשהוא מתבגר והופך לאיכר צעיר, הוא מפיל בעזרת קולו אגסים בשלים מהעצים. אחרי תקרית לא נעימה עם שכניו, ג'לסומינו מחליט לעזוב את ביתו ולצאת לחפש את מזלו. במסעו הוא מגיע לארץ מוזרה, ארץ שבה הדברים אינם נקראים בשמם ולאנשיה אסור לומר אמת. במדינת השקרנים שולט המלך ג'קומונה, שודד ים לשעבר, המפיל את חיתתו על כל התושבים ואין להמרות את פיו. בעזרת קולו העוצמתי ובעזרת שני חברים טובים, זופינו, חתול מצוייר עשוי גיר אדום, וצייר מתוסכל בשם בנניטו, יוצא ג'לסומינו לשחרר את הממלכה מציפורניו של המלך הרשע.

תרגום: סביונה מאנה, סדרת הרפתקה, הוצאות מודן ואוקיינוס, 165 עמ', לגילאי 10-15, מנוקד

 

יש רק דרך אחת לברוח

בית הספר לטוב ולרע מאת סומן צ'יינני

בית הספר לטוב ולרע מאת סומן צ'יינני

בית הספר לטוב ולרע מאת סומן צ'יינני סוחף את הקוראים למסע פנטסטי בעולם חדש ומסחרר, שהדרך היחידה לצאת ממנו היא לעבור דרך אגדה. זהו סיפור מפתיע בשלל תהפוכות עלילתיות, רומנטי ומלא הומור, עשיר בדמויות ססגוניות ומסקרנות ששובות את לב הקורא מן השורה הראשונה.

בלילה אפל אחד מתגשם חלומה של סופי, כשהיא נחטפת לבית הספר המסתורי לַטוב ולַרע. לבית ספר זה נחטפים מדי ארבע שנים שני ילדים מן הכפר גבלדון, ובו הם לומדים כיצד להפוך לגיבורי אגדות – טובים ורעים. יחד עם סופי נחטפת חברתה הטובה אגתה, השונה ממנה מאוד. סופי הבלונדינית המטופחת, עם שמלתה הוורודה, נעלי זכוכית ומסירותה למעשים טובים, בטוחה שתצטיין בבית הספר לַטוב ותסיים את לימודיה כנסיכה מהאגדות. לעומתה, אגתה כהת השיער והמוזנחת, שמגדלת חתול מרושע כחיית מחמד וסולדת מחֶברה, נראית כתלמידה האידיאלית לבית הספר לַרע. אבל כששתי הנערות מגיעות ליער הקסום שבו ממוקם בית הספר, הן מגלות שחלה טעות גורלית: סופי נזרקת לבית הספר לַרע כדי ללמוד שיעורי כיעור, קללות-מוות והצמחת גיבנת, ואילו אגתה מוצאת את עצמה בבית הספר לַטוב, בין נסיכים נאים ועלמות יפהפיות המתנכלות לה, ולומדת שיעורי מוסר, טיפוח ותקשורת עם בעלי חיים. אך מה אם הטעות היא למעשה המפתח לזהותן האמיתית של סופי ואגתה? פנטזיה במיטבה, מקסים

מאנגלית: רחל אהרוני, איורים: יקופו ברונו, הוצ' הקיבוץ המאוחד, 471 עמ'

מעבר לכל דמיון

ארץ האגדות אזהרת האחים גרים מאת כריס קולפר

ארץ האגדות אזהרת האחים גרים מאת כריס קולפר

אזהרת האחים גרים מאת כריס קולפר הוא השלישי בסדרת ארץ האגדות שגיבוריה הם התאומים אלכס וקונר בני ה- 14, היוצאים למסעות גדושים הרפתקאות וסכנות ולמקומות מופלאים מעבר לכל דמיון ותמיד דואגים אחד לשני.  קונר משוכנע שהרפתקאותיו בעולם האגדות נגמרו עד שהוא מגלה רמז מסתורי שהושאר על ידי האחים גרים לפני מאתיים שנה. בעזרת ברי, חברתו לכיתה, יוצא קונר למסע מסוכן ברחבי אירופה כדי להציל את ארץ האגדות. בינתיים, אלכס ממשיכה באימוניה להפוך לפיה הסנדקית הבאה… אבל כל ניסיונותיה למלא משאלות משתבשים. האם תהיה מוכנה אי-פעם להוביל את מועצת-באושר-ובעושר? כשכל הסימנים מראים שאסון עומד להתרחש, אלכס וקונר חייבים לגייס את כל תושבי ארץ האגדות כדי להציל את המצב. אבל שום דבר לא הכין אותם לקרב הנורא העתיד להתחולל… או לסוד האיום שישנה את חייהם לנצח. ספר מלא בקסם ואגדות.

מאנגלית: נעה בן פורת, הוצ' אריה ניר, 392 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.