מתח באוויר – הרפתקאות מתח ותעלומות: מומלצי יוני 2016

| 04/06/2016 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות מתח ותעלומות: מומלצי יוני 2016

מתח באוויר – הרפתקאות מתח ותעלומות: מומלצי יוני 2016

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:  10  ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

האיש משומקום

פרויקט איקס מאת גרג הורביץ

פרויקט איקס מאת גרג הורביץ

האם אתם זקוקים לעזרה? זוהי תמיד השאלה הראשונה שהאיש משומקום שואל כאשר מתקשרים אליו. פרויקט X מאת גרג הורביץ הוא הראשון בסדרת המתח המבריקה, המרתקת ומלאת האקשן, בה מככבת דמותו של "האיש משומקום", דמות אגדית ששמה נלחש מפה לאוזן.

אומרים שכאשר האנשים הנואשים ביותר פונים אליו, הוא יעשה הכול כדי להגן עליהם. אבל האיש משומקום אינו אגדה. בהיותו ילד הוא נבחר ונלקח מבית היתומים שבו התגורר. הם גידלו אותו ואימנו אותו במסגרת "פרויקט X", תכנית סודית ביותר שמטרתה ליצור לוחמים בלתי פגיעים, שניתן להתכחש להם כיוון שאינם קיימים באופן רשמי. הוא נשלח למקומות המסוכנים ביותר בעולם כדי לבצע משימות, שהממשלה מכחישה כל קשר אליהן. לאחר שעבר הכשרה מיוחדת, הוא ניצל את כישוריו יוצאי הדופן, בורח מהפרויקט ונעלם. כעת מטרתו היחידה היא לעזור לכל אותם אנשים הזקוקים נואשות לעזרתו. אבל עכשיו מישהו נמצא בעקבותיו. זהו אדם כמותו, מישהו שעבר הכשרה דומה, חבר "פרויקט X", שיודע סודות אפלים מעברו של האיש משומקום, וכל רצונו הוא לעצור בעדו, ולחסל אותו. מותחן מעולה

מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת "דני ספרים", 416 עמ'

בלש יהיר ופרובוקטיבי

בקסטרום 2 - רצח בראשי תיבות מאת לייף ג ו פרסון

בקסטרום 2 – רצח בראשי תיבות מאת לייף ג ו פרסון

רצח בראשי תיבות מאת לייף ג.ו. פרסון הוא השני בסדרת ספרי המתח המצליחה בקסטרום. זהו ספר מתח מסחרר, ריאליסטי ומלא בהומור שחור, והכי חשוב – הוא מפגיש אותנו שוב עם הבלש הכי יהיר, שנון, פרובוקטיבי, מבריק ומעצבן בסביבה – אוורט בקסטרום, שחוזר בתעלומת רצח חדשה.

הבלש בקסטרום הוא לא הגיבור הרגיל בספרי מתח מסוג זה, אלא יותר אנטי-גיבור שספק אם תרצו להסתובב בחברתו או לקבל ממנו עצות, אבל זה בדיוק כוחה של הסדרה בכיכובו. דווקא בגלל אופיו הבעייתי והרגליו המגונים (הוא חושב שכולם, חוץ ממנו, הם אידיוטים מוחלטים), הקורא נמשך אל דמותו ומצפה בקוצר רוח לראות האם הוא יצליח לפתור את התעלומה. לא לחינם הפכה הסדרה בכיכובו לאחת מסדרות המתח המצליחות בסקנדינביה ובעולם כולו. הפעם הבלש בקסטרום ניצב מול מקרה רצח, שבתחילה נראה סטנדרטי לחלוטין – גבר רווק  בגיל העמידה, מבודד  חברתית, עם תלות רצינית באלכוהול – או כמו שבקסטרום מסכם זאת:  "עקרונית, השתיין השוודי המצוי". אך כאשר נדמה שפתרון התעלומה נמצא מעבר לפינה ובקסטרום כבר מתמרק לקראת חמש-עשרה דקות התהילה שלו, מתגלה גופה נוספת הקשורה לנרצח הראשון, והעניינים מתחילים להסתבך. הגופות ממשיכות להיערם, והעקבות מובילות אל כנופיה בראשות משפחת פרחאן ואל רשימה של ראשי תיבות מסתוריים. כעת יזדקק בקסטרום לכל האינטואיציה המפורסמת שלו בתוספת מעט עזרה מחבריו לצוות והרבה מזל, כדי לפתור את התעלומה.

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת "דני ספרים", 458 עמ'

מי הוא הרוצח הסדרתי?

מגרה טומן מלכודת מאת ז'ורז' סימנון

מגרה טומן מלכודת מאת ז'ורז' סימנון

מגרה טומן מלכודת מאת ז'ורז' סימנון הוא ספר מתח נוסף בסדרת "הפקד מגרה". במעלה גבעת מונמארטר התגודדו אנשים סביב לשולחנות קטנים במה שנראה כמו יריד. הם שתו יין רוזה, מוזיקה בקעה מכל עבר […] אך פחות ממאה מטרים משם היו הסמטאות שוממות, והרוצח היה יכול להגיח ללא כל סכנה. מי הוא הרוצח הסדרתי המטיל את אימתו על נשות מונמארטר?

שמש הקיץ הלוהטת מכה בפריז, התקשורת גועשת והמשטרה אובדת עצות. פקד מגרה נקרא לפתור את אחת הפרשיות האלימות בתולדות העיר, ורוקם תחבולה מזהירה כדי לפתות את הרוצח לצאת ממחבואו.

 

מצרפתית: רמה איילון, הוצאת עם עובד, 193 עמודים

 

 

 

פיליפ מארלו חוזר

הבלונדינית שחורת העיניים מאת בנג'מין בלאק

הבלונדינית שחורת העיניים מאת בנג'מין בלאק

במותחן הבלונדינית שחורת העיניים, בסגנונו הבלתי נשכח של ריימונד צ'נדלר, הסופר בנג'מין בלאק משיב לחיים את הבלש הקשוח, בתעלומה נוספת ברחובותיה האפלים של ביי סיטי, קליפורניה. 

תחילת שנות ה-50, מרלו חסר מנוחה ובודד מתמיד, והעסקים חלשים במקצת. ואז לקוחה מופיעה בדלת: צעירה, יפהפייה, לבושה בהידור. היא רוצה שמרלו ימצא עבורה את המאהב שלה לשעבר, אדם ששמו ניקו פיטרסון, שנעלם יום אחד, כאילו בלעה אותו האדמה. מרלו מקבל עליו את החיפוש, אבל עוד בשלבים הראשונים הוא מגלה שהיעלמותו של פיטרסון אינה אלא חוליה בשרשרת אירועים מתעתעים ומטרידים. הוא נסחף אל תוך מערבולת אלימה של שקרים ופיתוי, נתקל במפתיע בכמה מהדמויות הבלתי נשכחות מעלילותיו בעבר, ועד מהרה הוא לומד לגלות על בשרו עד כמה רחוק תלך משפחתה העשירה של הלקוחה שלו כדי להגן על הונה.

בנג'מין בלאק הוא שם העט של הסופר האירי הנודע ג'ון באנוויל.

מאנגלית: יונתן פיין, הוצאת עם עובד, 304 עמודים

 

יש להם יכולות יוצאות דופן

מבריקים מאת מרקוס סייקי

מבריקים מאת מרקוס סייקי

ספר המתח מבריקים מאת מרקוס סייקי הוא החלק הראשון בטרילוגיה, סיפור הרפתקאות שהוא לא רק רכבת הרים מסחררת, אלא גם מסמך חברתי מרתק ומעורר מחשבה; סיפור על עולם שהוא בעת ובעונה אחת שונה לחלוטין מעולמנו, אך גם דומה לו באופן מצמרר – עולם שבו אם נולדת בעל כישורים מיוחדים, אתה לאו דווקא מבורך.

בוויומינג ילדה קטנה מסוגלת לקרוא את סודותיהם האפלים ביותר של אנשים לפי הדרך שבה הם משלבים את זרועותיהם. בניו-יורק אדם ה"חש" דפוסים בשוק המניות יכול לגרום לנפילת הבורסה. בשיקגו אישה מסוגלת לעבור ממקום למקום מבלי שאיש יבחין בה. הם נקראים "מבריקים", ומאז שנת 1980 אחוז אחד מהאוכלוסייה נולד "מבריק". ניק קופר הוא אחד מהם – סוכן פדרלי בעל יכולות ההופכות אותו לצייד טרוריסטים יוצא דופן. המטרה הבאה שלו היא כנראה האיש הכי מסוכן בעולם, "מבריק" בעצמו שידיו טבולות בדם והוא זומם להצית מלחמת אזרחים בין ה"מבריקים" והאנשים הרגילים. אבל כדי לתפוס אותו קופר ייאלץ לצאת נגד כל מה שהוא מאמין בו – ולבגוד באנשים שהוא חלק מהם.

מאנגלית: נעמה בן דור. הוצאת "דני ספרים". 518 עמודים

 

חקירה בעולם קשוח

 

עיר של שוטרים מאת קארין סלוטר

עיר של שוטרים מאת קארין סלוטר

המותחן עיר של שוטרים מאת קארין סלוטר, זוכה פרס פגיון הכסף ע"ש איאן פלמינג, לוקח אותנו לאטלנטה של 1974.

זה היום הראשון של קייט מרפי בתור שוטרת. היא תעשה הכול כדי שהוא לא יהיה היום האחרון שלה. גם למגי לוסון, שותפתה הוותיקה יותר, לא יהיה קל לחזור הביתה בשלום. יש רוצח שמטיל אימה בעיר והוא רוצח שוטרים. גם בלי פושע שרודף דווקא שוטרים, מסוכן באטלנטה של שנות השבעים להיות אישה, הומו, שחור או יהודי.

כשהן מוקפות בחשדנות ובשנאה יוצאות שתי הנשים לחקירה בעולם קשוח ואפל כשהן מסכנות הכול.

 

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 399 עמודים

 

 

 

בחזית המאבק בטרור האסלאמי והגלובלי

 

המלאך הנופל מאת דניאל סילבה

המלאך הנופל מאת דניאל סילבה

המלאך נופל מאת דניאל סילבה הוא הספר ה- 12 בסדרת המתח "גבריאל אלון". 

 

גבריאל אלון חוזר. רסטורטור, מתנקש, מרגל, הנמצא בחזית המאבק בטרור האסלאמי והגלובלי. הוא מתחיל את המסע שלו ברומא, כשגופה של אישה צעירה מתגלית בוותיקן. מות האישה עלול לפתוח קופת שרצים עולמית ולהוביל למאבק קדומים שסופו אפוקליפסה. הדרכים מובילות מרומא לירושלים ולהר הבית, ונדמה כי הפעם גבריאל אלון ייאלץ להילחם באויבים מבית ומחוץ, בשדי העבר ובאסלאם הקיצוני.

 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 367 עמודים

 

 

 

מהם המניעים של הרוצח?

תולעת משי מאת רוברט גלבריית

תולעת משי מאת רוברט גלבריית

תולעת משי מאת רוברט גלבריית (שם העט של ג'יי.קיי. רולינג) הוא הספר השני בסדרת "הבלש קורמרן סטרייק", מותחן נפלא בכיכובם של הבלש קורמורן סטרייק והעוזרת הצעירה והנחושה שלו, רוֹבּין אֵלָקוֹט.

כאשר הסופר אואֶן קְוַויין נעדר מביתו כבר כמה ימים, פונה אשתו אל הבלש הפרטי קוֹרְמוֹרַן סְטְרַייק ומבקשת ממנו לנסות ולמצוא אותו. אבל ככל שמתקדמת החקירה מתברר לסטרייק שלא מדובר בעוד סיפור על בעל שרצה קצת חופש מהחיים. זמן לא רב לפני כן השלים קוויין כתיבת רומן המציג כמעט את כל מכריו באור אכזרי וגרוטסקי. אם הספר יֵצא לאור, ייהרסו חייהם של לא מעט אנשים. כמה מהם בהחלט היו שמחים להשתיק אותו. וכשנמצאת גופתו של קוויין אחרי שנרצח באכזריות מצמררת, ולא פחות מכך, מוזרה להחריד, פותח סטרייק במרוץ נגד השעון כדי להבין את המניעים של הרוצח. ורוצח כזה סטרייק עוד לא פגש.

מאנגלית: אמיר צוקרמן, הוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים, 519 עמודים

 

להאיר באור חדש את העבר וההווה גם יחד

החולשה של ויקטוריה ברגמן - ההוראות מאת אריק אקסל סונד

החולשה של ויקטוריה ברגמן – ההוראות מאת אריק אקסל סונד

ההוראות מאת אריק אקסל סונד הוא השלישי והאחרון בטרילוגיית המתח החולשה של ויקטוריה ברגמן. "תחילת הסוף היא מכונית כחולה בוערת בנקודה הגבוהה ביותר בהר טָנְטוֹבֶּרייט. מפקחת המשטרה ז'נט שילבֶּרג לא ציפתה שדווקא הר בוער באמצע סוֹדֶרמָאלְם יהיה החלק שישלים את התמונה. ברגע זה לז'נט אין שמץ של מושג שכל זה הוא תחילת הסוף, ושכל הפרטים שאיכשהו קשורים אלה לאלה יזכו להסבר. למרות הכול, היא רק בן אדם, ולכן לא תהיה שותפה אלא לשבריר מן השלמוּת כולה." (מתוך הספר).

 

שרשרת הרציחות שהחלה בספרים הקודמים מגיעה לשיא עוצר נשימה. בעוד הבלשית ז'נט שילברג ממשיכה את המרדף אחר ויקטוריה ברגמן החמקמקה, הפסיכולוגית סופיה סטרלונד מצליחה סוף סוף להתמודד עם שברי עברה ולהאיר באור חדש את העבר וההווה גם יחד.

 

משוודית: רות שפירא, הוצאת כתר, 378 עמודים

 

למצוא את האמת

גלוי ונעלם מאת לורה ליפמן

גלוי ונעלם מאת לורה ליפמן

גלוי ונעלם מאת לורה ליפמן הוא ספר מתח ממכר שבוחן כיצד היעלמותו של גבר אחד מהדהדת בחיי הנשים שהותיר מאחור. כשפליקס ברואר פוגש את ברנדט "במבי" גוטשלק בנשף חג האהבה ב-1959, הוא מקסים אותה בהבטחות פרועות שאחדות מהן הוא אכן ממלא. הודות לעסקיו המכניסים, גם אם לא לגמרי חוקיים, היא ושלוש בנותיהם הקטנות חיות חיי שפע. אבל בארבעה ביולי 1976, עולמה הנוח של במבי קורס כאשר פליקס נעלם באופן מסתורי. אף שלבמבי אין מושג היכן בעלה או כספו היא חושדת שאישה אחת כן יודעת: הפילגש שלו, ג'ולי. כשג'ולי נעלמת בדיוק עשר שנים לאחר היום שבו נמלט פליקס, כולם מניחים שהיא הסתלקה להצטרף למאהבה מאז, עד שבסופו של דבר מתגלים שרידי גופתה. עכשיו, עשרים ושש שנה לאחר היעלמותה של ג'ולי, רוברטו "סנדי" סנצ'ס, בלש בדימוס ממשטרת בולטימור, פותח מחדש את חקירת הרצח שלה. כשסנדי ימצא את האמת, דבר לא יהיה עוד כשהיה.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 336 עמודים

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.