חגים ונהנים: פעילות יוצרת לילדים ולנוער / לצייר, לפסל, לבשל, להכיר ולטייל

| 05/09/2015 | 0 Comments

חגים ונהנים: פעילות יוצרת לילדים ולנוער

חגים ונהנים: פעילות יוצרת לילדים ולנוער

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

האם הילדים אוהבים לצייר, לפסל ולבשל? תקופת החגים היא הזדמנות נהדרת להפעלות וליצירה עבורם (ולפעמים גם למבוגרים), לחקור נושאים מעניינים, להעמיק עוד ועוד בעולם של צבעים וצורות. בתקופת החגים מרבים לטוס לחו"ל והילדים יוכלו לטייל מסביב לעולם בספר מיוחד, באמצעות תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים. לנוסעים לחו"ל מומלץ לקחת איתם מדריכי נסיעות מיוחדים למשפחות הכוללים גם חוברות הפעלה לילדים – "כשיש ילדים ממש לא צריך להפסיק לטייל, אלא לטייל מעט אחרת".

 

 

יצירה ראשונה

חיות הג'ונגל יצירה ראשונה

חיות הג'ונגל יצירה ראשונה

האם הילדים אוהבים חיות? האם הם אוהבים יצירה? אז הספרים המקסימים בסדרת יצירה ראשונה מאת ג'יליאן צ'פמן הם בדיוק בשבילם.

 

חיות הג'ונגל לוקח אותנו להכיר את חיות הג'ונגל וליצור בדמותן יצירות יפות ומועילות. הכינו בובת אצבע בצורת למור, קופת חיסכון בצורת טיגריס, קופסת אוצר בצורת צב, נרתיק ליומן בצורת תוכי, מגנט בצורת נמלה, קישוט לחלון בצורת פרפר, כרטיס נדנדה בצורת עצלן, בובה על חוט בצורת איגואנה, מסכה בצורת עיט ועוד.

להכיר את חיות הג'ונגל וליצור בדמותן יצירות יפות ומועילות

להכיר את חיות הג'ונגל וליצור בדמותן יצירות יפות ומועילות

ללמוד להכין נרתיק ליומן בצורת תוכי

ללמוד להכין נרתיק ליומן בצורת תוכי

חיות הספארי מכיר לנו את חיות הספארי ומלמד ליצור בדמותן יצירות יפות ומועילות. הכינו כרטיס ברכה מתנדנד בצורת זברה, מתלה לדלת פלמינגו, כלי לממתקים בצורת כלב בר, מעמד לתמונה בצורת אריה, מגנט בצורת לטאה, קופסת אחסון בצורת ג'ירף, מחזיק ספרים בצורת היפופוטם, תגית צבעונית בצורת פיל נחמד שתקשטו בה כל מתנה שאתם נותנים, כספת סודית בצורת תנין ועוד. ספרי היצירה היפים האלה מכילים הרבה הפתעות מגניבות וכולל הוראות הכנה ברורות ופשוטות, מלוות באיורים מאירי עיניים, דוגמאות שיעזרו לכם לצייר את החיות השונות ודף עם יותר מ- 180 מדבקות עיניים שהילדים יוכלו להוסיף לחיות הספארי שלהם.

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 38-40 עמודים. מנוקד

ערכת יצירה

פלסטלינה בכיף - ערכת יצירה

פלסטלינה בכיף – ערכת יצירה

האם הילדים אוהבים לצייר ולפסל? האם הם אוהבים יצירה? אם כך, הספרים המקסימים בסדרת "ערכת יצירה" הם בדיוק בשבילם.

עם פלסטלינה בכיף, ערכת היצירה המקסימה הזאת, הילדים, ולפעמים גם המבוגרים, תוכלו גם אתם ליצור חיות נהדרות מפלסטלינה. כל חיה מוצגת בשלבים קלים להכנה ואיורים מפורטים מדגימים איך ליצור אותה בצורה הנכונה.

תלמדו על החומרים הדרושים ושיטות עבודה בסיסיות ותפסלו 14 בעלי חיים שונים בהם אריה, צפרדע, כבשה, פיל, פלמינגו, ג'ירף ועוד. הערכה מכילה פלסטלינה ועיניים מפלסטיק. 

פלסטלינה - אריה

פלסטלינה – אריה

פלסטלינה -מפסלים אריה

פלסטלינה -מפסלים אריה

מתאים לגילאי 3 ומעלה.  

תרגום: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים

מציירים בכיף - ערכת יצירה

מציירים בכיף – ערכת יצירה

ספר נוסף הוא מציירים בכיף איתו תוכלו גם אתם לצייר המון ציורים נהדרים של חיות (בהם צפרדע, חיפושית, קוף, שבלול), כלי רכב ואנשים (קוסם, שודד ים, גמד).  כל ציור מורכב משלבים קלים להבנה ותקבלו טיפים והסברים, כדי שהמלאכה לא תהיה קשה מדי. בספר זה מתרגלים ילדים את השימוש בעפרון ובנייר תוך כדי משחק, ולומדים באופן מהנה איך ציורים מוצלחים נוצרים. הערכה מכילה עפרון, עפרונות צבעוניים ומחק.

מתאים לגילאי 3 ומעלה.  

תרגום: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 29 עמודים

ללמוד לצייר חיפושית

ללמוד לצייר חיפושית

שירי צבע וציורים

קישטה וצבעי הקשת מאת נורית יובל

קישטה וצבעי הקשת מאת נורית יובל

קישטה וצבעי הקשת – שירי צבע וציורים שכתבה ואיירה נורית יובל, הוא ספר יחיד ומיוחד בכיכובו של קישטה החתול, המאגד שירים מחורזים וקצובים ואיורים מקוריים וססגוניים לצבעים שונים בעולמנו.

הצבע מעלה בנו תחושות ומושגים רבים יותר מאשר הגדרת הגוון בלבד ופורש עולם דימויים שפותח את הדמיון והמחשבות ומבקש מהקורא להוסיף ולהרחיב את הרשימה ולהעמיק עוד ועוד בעולם של צבעים וצורות.

כל אחד משירי הצבע מוגש בשתי רמות: האחת לקהל קוראים בוגר והאחרת בגירסה נוחה לילדים ובהטעמה ישראלית מקומית. כל צבע מוגש בכפולת עמודים, מתואר בעצמים שהוא מתגלה בהם ונחזה בצבעוניות המתאימה וההומור של נורית יובל מחייך מכל דף.

כל אחד משירי הצבע מוגש בשתי רמות: האחת לקהל קוראים בוגר והאחרת בגירסה נוחה לילדים ובהטעמה ישראלית מקומית

כל אחד משירי הצבע מוגש בשתי רמות: האחת לקהל קוראים בוגר והאחרת בגירסה נוחה לילדים ובהטעמה ישראלית מקומית

השיר המסכם 'הקשת שלי' מקביל את הצבעים למצבי הרוח השונים והמכלול כולו עשוי להנאתם של מדריכים, מציירים, חתולאים ואוהבי שירה בכל גיל וצבע. בסדנת הציור הנלווית לשירים מביא קישטה החתול מושגי יסוד ראשונים בממלכת הצבעים, מספר על מעגל הצבעים, על צבעים חמים וקרים, על צבעים קלים וצבעים כבדים, וכן על הקו שמגדיר את הצורה, מפריד בין משטחים ונותן גם צל, עומק ומבנה. לקינוח מוסיף קישטה מילון קצר למילים הפחות שגורות בפינו. מיועד לבני כל גיל החל מגילאי גן חובה.

הוצ' אוריון, 36 עמ', מנוקד

 

ילדים אופים

אמא ואני אופים

אמא ואני אופים

הספר אמא ואני אופים הוא שער שדרכו יכנסו הילדים אל העולם המופלא והמרגש של האפייה.  הם יפתחו כאן את כישורי המטבח שלהם וילמדו לחתוך, לערבב, לקשט ולאפות והכל בעזרת אמא (או אבא). כאן הם גם יגלו דברים מרתקים על סודות האפייה: למה הבצק תופח? איך מודדים חומרים? מהו תפקידן של הביצים באפייה ועוד?

אפייה היא דבר מהנה מאוד, ובעזרת הספר הזה הילדים ילמדו להכין המון מאפים טעימים. הילדים ילמדו על בטיחות, ציוד אפייה בסיסי, שקילה ומדידה. הם ילמדו, בין היתר, להכין עוגיות בצורת חיות (כולל ציפוי וקישוט), יכינו פרחי עוגיות (הכינו הרבה עוגיות ויהיה לכם גן פורח וטעים), יכינו בית חרושת לעוגיות (במהרה ההזמנות מחברים יתחילו להגיע), ילמדו מה קורה בתוך התנור ועל גן עדן של קפקייקס, יכינו עוגה מנומרת, עוגת אננס הפוכה ואפילו מגדל בראוניז ועוד. הטקסט המנוקד מוגש בצורה קלילה מפורטת וברורה, לצד תמונות מתאימות. הפורמט הגדול של הספר עוזר ותורם גם הוא להנאה. כל המתכונים בספר כשרים. אז למה אתם מחכים? הפשילו שרוולים והתחילו לאפות! ספרים נוספים בסדרה: אמא ואני יוצרים ואמא ואני מבשלים.

מתכון מתוך אמא ואני אופים - עוגה מנומרת

מתכון מתוך אמא ואני אופים – עוגה מנומרת

אמא ואני אופים עוגה מנומרת 2

אמא ואני אופים עוגה מנומרת 2

הטקסט המנוקד מוגש בצורה קלילה מפורטת וברורה, לצד תמונות מתאימות

הטקסט המנוקד מוגש בצורה קלילה מפורטת וברורה, לצד תמונות מתאימות

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 63 עמודים

להעשיר את הידע

למה בריבוע 2 - מסביב לעולם

למה בריבוע 2 – מסביב לעולם

למה בריבוע – מסביב לעולם מאת דניאלה פונד וחגי ברקת הוא השני בסדרה שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים. בספר, למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים. הספר בנוי משני חלקים. בחלק הראשון מסביר למה לילדים על כדור הארץ ושבע היבשות השונות המרכיבות אותו. בחלק השני יוצאים ארבעת החברים למסע סביב העולם ומבקרים ב- 25 מדינות שונות. בכל מקום לומדים הילדים פרטים מעניינים על המדינה, מכירים את האתרים המפורסמים שלה ופוגשים באישיות מרכזית שהשפיעה על ההיסטוריה של המדינה. לסיום, זוכים הילדים בסיפור קומיקס משעשע. ספר מקסים שיעשיר את הידע וירחיב את האופקים, יעניק שעות של לימוד והנאה הן לילדים והן להורים.

איורים: דניאלה פונד, הוצאת "דני ספרים", 64 עמ'

 

מארז פעילות

מארז חגי תשרי של השירות הבולאי

מארז חגי תשרי של השירות הבולאי

לקראת החגים, השירות הבולאי של חברת דואר ישראל בשיתוף עם חברת "קלסיקלטת" הפיק מארז מיוחד המיועד לחוויה משותפת לכל המשפחה, המעניק זמן איכות חווייתי, והמשלב תוכן עשיר ומהנה. הוא כולל 4 מתנות ייחודיות: 2 חוברות איכותיות: חוברת עם כל הדמויות האהובות של "לשבור את הקרח" – פעילויות, הפעלות ומשחקים. חוברת עם כל הדמויות האהובות של "מכוניות" – פעילויות, הפעלות ומשחקים; משחק קלפים מהנה להרכבת מושגים של חגי תשרי – לזמן איכות לכל המשפחה; גיליון "הבול שלי" עם הדמויות האהובות של "לשבור את הקרח" ו"מכוניות".

 

המארז יימכר בסניפי הדואר ובאתר האינטרנט של חברת הדואר http://www.israelpost.co.il במחיר 39.90 ₪ בלבד.

ספר צביעה לילדים ע"פ הנסיך הקטן

צייר לי כבשה - ספר צביעה לילדים

צייר לי כבשה – ספר צביעה לילדים

צייר לי כבשה הוא ספר צביעה לילדים מעולמו של הנסיך הקטן וכולל את איוריו המקוריים של אנטואן דה סנט–אכזופרי

האם תדעו להבדיל בין כובע לנחש או לגלות איזה כוכב לכת מצא הנסיך הקטן ולצבוע אותו? 

בספר הצביעה מסתתרים יותר מ- 40 איורים ושלל הצעות למשחק ולמחשבה, המזמינים את הילדים לגלות בצבעים את עולמו הפיוטי של הנסיך הקטן.

הוצ' כנרת

חוברות צביעה

ART TIME מיכל בוקר

ART TIME מיכל בוקר

סדרת חוברות צביעה חדשה בשם Art-Time של היוצרת מיכל בוקר. החוברת הראשונה נקראת "חיות הבר". 

בחוברת יש 12 איורי חיות בסגנון מיוחד, כדוגמת הפרפר שעל כריכה החוברת, האיורים מודפסים בצבע חום בהיר על נייר ציור איכותי ועבה, בגודל 23X24 ס"מ. בכל עמוד יש רק איור אחד וניתן לצבוע גם בטושים, בצבעי מים או שמן. המחיר לחוברת: 30 שח. גם דרך האתר www.argaman.info

הטיול מתחיל עכשיו

המשפחה המטיילת אוסטריה מאת שלומית יפת-ביאליק

המשפחה המטיילת אוסטריה מאת שלומית יפת-ביאליק

המשפחה המטיילת היא סדרת מדריכי נסיעות לחו"ל למשפחות, שהגתה וכתבה שלומית יפת-ביאליק, הכוללת שישה מדריכי נסיעות וחמש חוברות הפעלה לילדים.  

סדרת הספרים כוללת את מדריכי המשפחה המטיילת ליער השחור, לצפון איטליה, להולנד, לפריז, לסלובניה וצפון קרואטיה ואת המדריך החדש לאוסטריה שיצא לאחרונה. כל אחד מהספרים כולל מידע רב ונרחב על היעד, תוך שימת דגש על מידע, אתרים ואטרקציות המתאימים למשפחות.

כמו כן יש בספרים הדרכה לתכנון טיול עם ילדים בכל הגילים, הצעות למסלולים יומיים, מפות מפורטות, טיפים כלליים וטיפים ממומחים שונים במגוון נושאים רלוונטיים, מידע על כרטיסי הנחה, רשימת ציוד, עשרת הדיברות לטיול משפחתי, שאלות טריוויה ואפילו מילון מקומי-עברי.

 

חוברת הפעלה לילדים אוסטריה

חוברת הפעלה לילדים אוסטריה

סדרת חוברות ההפעלה לילדים כוללת חוברת הפעלה ויומן טיול. החוברות הן דרך מופלאה להפעלה של הילדים בטיסות, בנסיעות ובערבי הטיול והן מאפשרת לילדים לתעד את הטיול בדרך מקורית וחווייתית. יש בסדרה חוברת כללית לנסיעה לחו"ל וכן חוברות הפעלה לאיטליה, היער השחור, אוסטריה והולנד. כל חוברת כוללת עובדות מדליקות על היעד, מקום להדבקת מזכרות כמו כרטיס הטיסה וכרטיסי כניסה לאטרקציות, מקום לציור, צביעה וכתיבה, משחקים, חידות, והפעלות נוספות. לא רק שזו פעילות מהנה במהלך הטיול, החוברת נשארת כמזכרת אישית נפלאה. גם סדרת הספרים וגם סדרת החוברות כתובות בשפה ברורה ו"בגובה העיניים" ומשולבים בהם תמונות ואיורים מקסימים של המאיירת גליה לרך. המשפחה המטיילת לאוסטריה כולל מבוא מפורט ובו הסברים כלליים על אוסטריה, טבלת עזר לתכנון הטיול, מפות מסלולי הספר, עשרת הדברות לטיול משפחתי באוסטריה ועוד. הספר מתמקד בשלושה אזורים עיקריים המתאימים לטיולי משפחות: אזור זלצבורג, טירול וטיול עירוני לוינה. לכל אחד מהאזורים ישנם מספר מסלולים מומלצים, רשימת אתרים ואטרקציות ומידע חשוב נוסף כמו כרטיסי הנחה, מזג האוויר, כללי נהיגה וכדו'. בנוסף תמצאו בספר גם מידע לגבי טיולי קרוואנים באוסטריה, סקי ורשימת ציוד מלאה לטיול. החידוש בספר זה הוא קודי ה-QR, הממוקמים ליד המלצה על כל אתר. סריקתם בטלפון הנייד מפעילה ישירות תוכנת ניווט לבחירה- Waze או Google Map, כך שאין צורך לחפש ולהקליד את הכתובת במהלך הנסיעה! שלומית יפת-ביאליק מספרת על הרעיון: "מניסיוני, כשיש ילדים ממש לא צריך להפסיק לטייל, אלא לטייל מעט אחרת. במדריכי "המשפחה המטיילת" אני מקווה להקל על ההורים בהתאמת הטיול להרכב המיוחד של המשפחה, וכך ליצור חוויה משותפת נפלאה ובלתי נשכחת".

המשפחה המטיילת אוסטריה, 272 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: דף הבית - מאמרים, מדריכים ופנאי, מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.