ספרים חדשים – מומלצי השבוע 07/06/15

| 06/06/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 07/06/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 07/06/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

מלחמות בני הדודים

הנסיכה הלבנה מאת פיליפה גרגורי

הנסיכה הלבנה מאת פיליפה גרגורי

פיליפה גרגורי הנחשבת ל"מלכת הסיפורת המלכותית" מציגה בספרה הנסיכה הלבנה (מסדרת מלחמות בני הדודים), את סיפורה יוצא הדופן של אליזבת מיורק, בתה של המלכה הלבנה. זוהי סיפורת העוסקת בתעלומה שבליבה עומדות כמה עובדות היסטוריות מהימנות.

לאחר שהנרי טיודור זוכה בכתר אנגליה בשדה הקרב הבוצי של בּוֹזְווֹרת', הוא יודע שעליו להינשא לנסיכה מבית האויב אליזבת מיורק, כדי לאחד מדינה המפולגת זה שני עשורים בשל מלחמה. אבל ארוסתו עדיין מאוהבת באויבו ריצ'רד השלישי שנרצח, ואמה, כמו גם מחצית מאזרחי אנגליה, חולמים על היורש האובד, שהמלכה הלבנה שלחה אל הלא נודע. בית המלוכה החדש אמנם יכול לזכות בכוח, אבל אינו יכול לזכות בלבם של אנשי אנגליה, הזוממים על שיבתו המפוארת של בית יורק. פחדו הגדול ביותר של הנרי הוא שאי-שם ממתין נסיך לפלוש לממלכה ולהשיב לעצמו את כס המלוכה. כשגבר צעיר העתיד להיות מלך מוביל את צבאו לפלישה לאנגליה, על אליזבת לבחור בין הבעל החדש שהיא מתחילה לאהוב לנער שטוען כי הוא אחיה האהוב האובד: הוורד של יורק ששב סוף-סוף הביתה.

תרגום: בתיה זיסו, הוצ' אופוס, 557 עמ'

על התמודדות עם אובדן ועל תהליך ההחלמה

אנשים מאושרים קוראים ושותים קפה מאת אנייס מרטן לוגאן

אנשים מאושרים קוראים ושותים קפה מאת אנייס מרטן לוגאן

אנשים מאושרים קוראים ושותים קפה מאת אנייס מרטן-לוגאן הוא סיפור על התמודדות עם אובדן ועל תהליך ההחלמה.

לאחר שאיבדה את בעלה ובתה בתאונת דרכים, דיאן בת ה- 32 מסתגרת בדירתה בפריז ומוכנה לראות רק את פליקס, חבר טוב שאיתו הקימה בית קפה ספרותי בעיר. פליקס התוסס חי במסיבה בלתי פוסקת ובמיניות חסרת מעצורים ומתיש אותה בהצעות בילוי, שרק מבעתות אותה. עד אותו יום שבו היא מחליטה לפרוץ את סבך זיכרונותיה ולהמציא את עצמה מחדש. וכך, מעיר האורות הזוהרת היא עוברת לגור בחווה קטנה בכפר נידח באירלנד, שאותה בחרה על פי תמונה שראתה במודעה. עם סבתא נחמדה כבעלת בית ושכן צעיר בוטה וקשוח, אשף בהכנת חביתות מקושקשות, אט אט היא חוזרת להתמסר לחיים.

 

מצרפתית: מונה גודאר, הוצאת כנרת, 217 עמ'

 

 

מטרה המקדשת את כל האמצעים

הבן מאת פיליפ מאייר

הבן מאת פיליפ מאייר

פיליפ מאייר מספר בהבן, רומן מעורר התפעלות זה, את סיפורם הסוחף של בני שושלת מק'קאלה המתפרש על פני תקופות מכריעות ומרתקות בהיסטוריה האמריקנית. הוא בוחן כליות ולב ואומד את המחיר שגובה מטרה המקדשת את כל האמצעים.

בלילה שבו פושטים שודדים על ביתו של אילַיי, הוא מבין שלמרות שהוא בן שלוש עשרה בלבד, האחריות לביטחונם של אמו, אחותו ואחיו מוטלת על כתפיו. אביו נמצא הרחק מהבית, ומלבדו אף אחד אינו יודע לאחוז ברובה. בניסיון נואש להגן על משפחתו, הוא יורה למוות באחד השודדים משבט הקומאנצ'י, ומייד אחר כך נלקח על ידם בשבי.  בתהליך כואב והדרגתי נטמע איליי בקרב האינדיאנים וחי איתם מספר שנים מעצבות בטרם יחזור לחיק העולם הלבן, כנער תלוש אך חדור מוטיבציה לפלס לעצמו מקום בעולם שהוא אינו מרגיש כל שייכות אליו.  איליי מתחיל לצעוד בדרך ארוכה, הרפתקנית, חמדנית וטראגית ולהניח את היסודות לאימפריית בקר ונפט שתשתרע עד מעבר לאופק ועד לימינו אנו. דמותו של איליי מותירה חותם צרוב באש בבנו פיטר, המגולל ביומנו את המחיר הרגשי הכבד שנגזר עליו לשלם על כיבושי אביו. היא גם מהווה השראה לנינה שלו, ג'ין אן, שנאבקת לבסס את מעמדה כראשת אימפריית נפט בעולם של גברים. 

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצ' מודן, 525 עמ'

החיפוש אחר הזהות האבודה

זולגות דמעותי אמר השוטר מאת פיליפ דיק

זולגות דמעותי אמר השוטר מאת פיליפ דיק

פיליפ ק' דיק הידוע גם בשם העט ריצ'רד פיליפס, נמנה עם השורה הראשונה של סופרי המדע הבדיוני. זולגות דמעותיי, אמר השוטר, שמתורגם לראשונה לעברית, פורסם לראשונה ב-1974 וזיכה אותו בפרס על שמו של ג'ון וו. קמפבל כספר המדע הבדיוני הטוב ביותר.

ג'ייסון טוורנר, מנחה טלוויזיה נודע, מתעורר בוקר אחד במלון אפלולי בלוס אנג'לס לאחר שהותקף על ידי החבר של האקסית שלו. בדיקה מהירה בארנקו מגלה שהכסף נמצא אך תעודות הזיהוי שלו נעלמו. לא רק זאת, איש אינו מכיר אותו, גם לא עמיתיו הקרובים ביותר, ושמו לא מופיע במאגרי הנתונים של המשטר האמריקאי. זהותו נמחקה לחלוטין. במדינה שבה העדר זהות הוא פשע ומחסומי משטרה מוצבים בכל רחוב, אין לו ברירה אלא להפוך לפושע נמלט ולהיעזר בשורה של טיפוסים מפוקפקים ובהם שוטרים מושחתים וסוחרי סמים משנים תודעה. לראשונה בחייו ג'ייסון צריך להסתדר ללא התהילה והמוניטין שליוו אותו בחיפושיו אחר הזהות האבודה. המציאות מתערבבת בהזיה עד שג'ייסון מתקשה לדעת למי באמת שייכים החיים שהוא חווה.

מאנגלית: עמנואל לוטם, הוצ' כתר, 271 עמ'

 

סודות עמוקים

מיל ריבר המתמודדת על הגבעה מאת דרסי צאן

מיל ריבר המתמודדת על הגבעה מאת דרסי צאן

מיל ריבר – המתבודדת על הגבעה מאת דרסי צ'אן, מזכיר לנו שחברות, משפחה ואהבה יכולות להגיע מהמקומות הכי בלתי צפויים.

כלפי חוץ, מיל ריבר נראית כמו כל עיירה מנומנמת במדינת ורמונט, שבה כולם מכירים את כולם ואנשים אף פעם לא נועלים את דלתותיהם. יש תושבים חדשים שזה מוצא חן בעיניהם, כמו השוטר קייל הנסן ובתו רואן, שמתחילים מחדש את חייהם אחרי שברון לב, או קלודיה סיימון, מורה שנחושה להמציא את עצמה מחדש לאחר שהשילה עשרות קילוגרמים ממשקלה ..אך בבדיקה מקרוב, יש אנשים במיל ריבר, כמו אחות רחמנייה חמדנית, שוטר מציצן וכומר גנב, שיש להם סודות. ובעיקר, גיבורת הספר, מרי מקאליסטר, שבמשך 60 שנה מתבודדת באחוזת השיש שלה בראש גבעה המשקיפה על העיירה. רוב תושבי העיירה מעולם לא ראו את האישה המוזרה הזאת. רק הכומר, האב או'בראיין, מכיר את הסודות העמוקים שבגללם פרשה מרי מחברת אדםמרגע שנחשפים סודות אלה, הקהילה הקטנה כבר לא תשוב להיות כפי שהייתה.

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצ' קוראים, 335 עמ'

 

רוחות הרפאים של העבר

מכתבי אהבה למתים מאת אווה דלירה

מכתבי אהבה למתים מאת אווה דלירה

מכתבי אהבה למתים מאת אווה דלירה הוא רומן ביכורים לירי נוגע ללב ומעורר מחשבה.

לפעמים, המכתבים הטובים ביותר הם אלה שאין להם מענה. זה התחיל כמטלה בשיעור אנגלית: כִּתבו מכתב לאדם מת. לורל בוחרת לכתוב לקורט קוביין – הוא מת צעיר, כמו מאי אחותה, אז אולי יבין מעט ממה שעובר על לורל. עד מהרה מתחילה לורל לכתוב גם למתים אחרים: איימי ויינהאוס, ג'ניס ג´ופלין, הית' לדג'ר, ריבר פיניקס, אמיליה ארהארט, ג'ים מוריסון, ג'ודי גרלנד… היא כבר לא יכולה לעצור. והיא לא חולמת אפילו להגיש אותם למורה. היא כותבת איך זה ללכת לבית-ספר חדש, שאינך מכירה בו איש, על הכאב ועל ההתרסקות שלה ושל משפחתה אחרי מותה של מאי, על חברות, על אהבה ראשונה, על זהות מינית, על התמזמזויות ועל ניצול מיני, על הפחד להיחשף. אבל גם אם לורל מוצאת פורקן לרגשותיה בכתיבת המכתבים, היא אינה יכולה להימנע לנצח מלהניח לחיים האמיתיים לגעת בה. השורות על הדף לא יוכלו לכלוא את רוחות הרפאים של העבר, והיא תצטרך להשלים עם ההתבגרות, עם היגון על אובדן אחותה האהובה ועם ההבנה שרק האדם יכול לעצב את עתידו.

 

מאנגלית: איילת מיטש, הוצ' קוראים, 272 עמ'

 

שלוש נשמות אבודות

מות הדבורים מאת ליסה אודונל

מות הדבורים מאת ליסה אודונל

מות הדבורים מאת ליסה או'דונל זכה בפרס חבר העמים הבריטי, נכתב בחיבה גדולה ובתשומת לב לפרטים. זה סיפור קומי מרתק ועצוב על שלוש נשמות אבודות, שהואיל ואינן מסוגלות להגן על עצמן, מגוננות רק זו על זו.

גלזגו, סקוטלנד, ערב חג המולד, שנת 2000. מרני בת החמש-עשרה ואחותה הקטנה, נלי, בדיוק סיימו לקבור את הוריהן בגינה שבחצר האחורית. רק מרני ונלי יודעות איך הגיעו לשם הגופות. לני, השכן הקשיש מהבית הסמוך, מתחיל פתאום להתעניין בשתי שכנותיו הצעירות ולהשגיח עליהן. מהר מאוד מתחוור לו שהילדות לבדן לגמרי בעולם וזקוקות לעזרתו, או שמא הוא זה שזקוק לעזרתן? שנה חולפת ושנה חדשה מתחילה. חברותיהן של האחיות, שכניהן, השלטונות, שלא לדבר על סוחר הסמים המקומי שמחפש את אביהן,  כולם מתחילים לשאול שאלות. וכששקר אחד מוביל למשנהו, נחשפים סודות אפלים על משפחתה של מרני, סודות המסבכים עוד יותר את העניינים. מקסים

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצ' קוראים, 275 עמ'

   
 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.