ספרים חדשים לילדים ולנוער – מומלצי השבוע 11/1/2015

| 10/01/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים לילדים ולנוער - מומלצי השבוע 11/1/2015

ספרים חדשים לילדים ולנוער – מומלצי השבוע 11/1/2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

להציל את העולם

אבודים בבבל מאת פיטר לרנגיס

אבודים בבבל מאת פיטר לרנגיס

אבודים בבבל הוא השני בסדרת הפנטזיה לנוער שבעת הפלאים מאת פיטר לרנג'יס. ג'ק מקינלי וחבריו ממשיכים במשימה הגורלית: להציל את חייהם-שלהם ואת העולם כולו. הם צריכים לאסוף שבעה "לוֹקוּלִי" (לוֹקוּלוּס, דרך אגב, הוא מילה מגונדרת מאטלנטיס שמשמעותה "כדור בעל כוח קסם מגניב") שחבויים בשבעת פלאי העולם העתיק.

אחרי שהביסו יצור ענקי ביוון והצליחו לקחת את הלוֹקוּלוּס הראשון, הם צריכים קודם כול למצוא את חברם מרקו שנעלם בקרב. אין להם שום רמז, שום כיוון ואף אחד שאפשר לסמוך עליו. בלית ברירה הם נעזרים בפרופסור ביגאד ובצוות מוסד 'קָרָאִי' כדי למצוא את הלוֹקוּלוּס השני שנמצא אי-שם בבבל העתיקה. הצטרפו לחבורה הכי מגניבה במסע מטורף במרחב ובזמן, מסע של צפנים וכתבי חידה, גילויים שהפיזיקה עוד לא שמעה עליהם, ומעל לכול, חברוּת, אומץ לב והרבה צחוקים.

מאנגלית: יעל ענבר, הוצ' ידיעות ספרים, 374 עמ'

 

 

בקיץ אחד הכל משתבש

היינו שקרנים מאת אמילי לוקהרט

היינו שקרנים מאת אמילי לוקהרט

היינו שקרנים מאת אמילי לוקהרט הוא ספר מתח פסיכולוגי מודרני ומתוחכם לנוער. זהו סיפורה של נערה יפה ממשפחה אמריקאית עשירה שמבלה כל קיץ בחברת בני דודיה על האי הפרטי של המשפחה.

קיץ אחד הכול משתבש. ברוכים הבאים למשפחת סינקלר הנהדרת. "אצלנו אין פשעים, אין התמכרויות, ואין כישלונות מחפירים. כולנו ספורטאים גבוהים ויפים, העושר עובר אצלנו מדור לדור, יש לנו חיוך רחב, סנטר רבוע וחבטות הגשה חזקות במגרש הטניס. אנחנו גרים, לפחות בקיץ, על אי פרטי מול חופי מסצ'וסטס. ואולי זה כל מה שאתם צריכים לדעת. שמי המלא הוא קֵיידֶנס סינקלר איסטמַן, אני גרה בוֶורמוֹנט, עם אמא שלי ושלושה כלבים, ואני בת שמונה-עשרה. כמעט. פעם היה לי שיער זהוב, עכשיו הוא שחור. פעם הייתי חזקה, עכשיו אני חלשה. פעם הייתי יפה, עכשיו אני נראית חולה". אם ישאלו אתכם מה הסוף של הספר, פשוט תשקרו. מקסים 

מאנגלית: שרון פרמינגר, הוצאת ידיעות ספרים, 284 עמ'

 

 

לדעת להתגבר על קשיים

ילדון בלון שכתבה ואיירה מיכל פלסקוב, הוא סיפור ילדים משעשע, המשלב בין אלמנטים דמיוניים ומציאותיים. זהו סיפור על מפגש בין ילד שהוא בלון לילד רגיל. קריאת הספר מקנה, בין היתר, לילד כלים להתמודד ולהתגבר על קושי פיזי או נפשי, התמודדות ולמידה כיצד לחיות עם הקושי בלי לנסות לבטל או לפתור אותו כדי שיעלם.

ילדון בלון מאת מיכל פלסקוב

ילדון בלון מאת מיכל פלסקוב

אנו מגלים בקריאה ערכים של עזרה לזולת, חברות, נתינה והשלמה עם מי שאתה (הבלון), ושניתן להתגבר על פחד או כל קושי אחר אם לומדים לקבל אותו כחלק ממך. לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של המחברת, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. לגילאי 3-6.

איורים: מיכל פלסקוב, הוצאת אוריון, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

הומור מקסים – יופי של ספר

 

אני רוצה את הכובע שלי מאת גון קלאסן

אני רוצה את הכובע שלי מאת גון קלאסן

 

ספר הילדים אני רוצה את הכובע שלי מאת ג'ון קלאסן הוא סיפור מלא הומור, מקסים ומענג. דב אחד אבד את הכובע שלו. הוא הלך מחיה לחיה, ושאל: אולי ראית את הכובע שלי? אבל אף חיה לא ראתה את הכובע של הדב.

הצפרדע אמרה "לא. לא ראיתי כובעים כאן בסביבה". הארנבת אמרה "לא. למה אתה שואל אותי? לא ראיתי אותו. לא ראיתי שום כובע בשום מקום. אני לא הייתי גונב כובע. אל תשאל אותי יותר שאלות". הוא כבר כמעט התייאש: מה יקרה אם הוא אף פעם לא ימצא אותו? רגע! הוא ראה את הכובע איפשהו… אבל איפה?

מאנגלית: שמעון ריקלין-בנעט, הוצאת מודן, מנוקד

 

 

 

 

 

דימיון פורה

פעם ניצחתי שלושה ענקים מאת עדנה קרמר

פעם ניצחתי שלושה ענקים מאת עדנה קרמר

"ישֵׁ לִי בַּכִּיס נָמֵר מְסֻכָּן. אֶתְמוֹל הוּא בָּרַח לִי בְּאֶמְצַע הַגָּן. לִפְנֵי שֶׁנָּתַן לְמִישֶׁהוּ בִּיס תָּפסְַתִּי אוֹתוֹ וְהֶחְזַרְתִּי לַכִּיס."

פעם ניצחתי שלושה ענקים מאת עדנה קרמר, כולל 14 שירי גוּזמה קצרצרים ומקסימים מפי ילד בעל דמיון פורה.

פעם הוא ניצח שלושה ענקים; 'חיסל' תוך דקה פיצה בגודל חדר; הרכיב את אבא ואמא על הכתפיים באמצע טיול אל ראש ההר כי נגמר להם הכוח, טייל עם פיל ברחוב, יש לו חדר סודי מעבר לקיר שבו מותר לו להכניס כל דבר, עף על בלון בשמים ותפס ענן וטס איתו ישר לגן. ועוד ועוד המצאות כיד הדמיון הטובה עליו.

 

איורים: אביאל בסיל, ספרית פועלים, 29 עמ', מנוקד

 

מעשייה מענגת

למרבה המזל החלב מאת ניל גיימן

למרבה המזל החלב מאת ניל גיימן

למרבה המזל, החלב מאת ניל גיימן הוא ספר הומוריסטי הכולל איורים סופר-מדליקים, על אבא שהולך לקנות חלב ומתעכב, סיפור מצחיק על מסע בזמן ועל קורנפלקס וצלחת ענקית כסופה שמרחפת באוויר מעל רחוב מרשל.

כשהאבא חוזר הוא מספר על ההרפתקאות המשונות והמשעשעות  שעבר בדרכו, ושבסופן, למרבה המזל, החלב נשאר בידו. מתאים לקריאה בקול רם, ומובטח שגם המבוגרים יצחקו.

 

איורים: סקוטי יאנג, מאנגלית: דידי חנוך, הוצאות הכורסא וידיעות ספרים, 120 עמ'

 

 

 

 

150 שנה לאליס בארץ הפלאות

אליס בארץ הפלאות הנפילה לתוך מאורת הארנב

אליס בארץ הפלאות הנפילה לתוך מאורת הארנב

כולכם מוזמנים ליפול לתוך מאורת הארנב – ולהגיע אל ארץ פלאות מקסימה יותר מאי פעם!  אליס בארץ הפלאות – הנפילה לתוך מאורת הארנב שסופרה מחדש ע"י ג'ו רטיגן וצ'רלס נורנברג, זוהי המחצית הראשונה של הרפתקאותיה של אליס בארץ הפלאות, ושאר ההרפתקאות יסופרו בהמשך. האמן אריק פויברט עטור הפרסים בורא כאן ארץ פלאות קסומה שאינה דומה לשום ארץ אחרת, ובה גיבורה צעירה ומלאת חן שהילדים של היום ישמחו להתחבר אליה. זוהי ההקדמה המפוארת, המושלמת, לספר המופת המקורי שכתב לואיס קרול.

לראשונה מתאפשר גם לילדים בגיל הרך לחוות את הקסם שבעולמו ההזוי והנחשק של קרול, שבו שתיית משקה מקטינה אותך, אכילת עוגה מגדילה אותך, ודמעותיך יוצרות אגם שתוכל לשחות בו. בספר זה יכירו הפעוטות את הדמויות האהובות ביותר שיצר, כמו הארנב הלבן והמגונדר, הזחל הכחול והחכם וכמובן אליס, השופעת שאלות ותהיות לאין-ספור. הטקסט הפשוט לוכד היטב את התדהמה פעורת העיניים ואת השעשוע שבסיפור המקורי, המכווץ כאן לגודל נגיסה שקטנטנים יוכלו לעכל – ממתק טעים שיעורר את תאבונם לספר השלם, לכשיגדלו.

אייר: אריק פויברט, מאנגלית: עטרה אופק, הוצאות פן וידיעות ספרים, מנוקד

 

הרפתקה של התחלת הקיץ הראשון

כוכב הצפון מאת סמדר שיר

כוכב הצפון מאת סמדר שיר

סמדר שיר עיבדה את העונה הראשונה של כוכב הצפון, הפקת המקור של ערוץ דיסני ו- YES, לספר בלשי ורומנטי מרתק. אהבות שמתחילות, חברויות שמתפרקות, כישרונות שמתגלים וגם – בלשים וגנבים. 

מאיה, שהתייתמה מאמה, עוזבת את העיר הגדולה ליישוב קטן בצפון, כדי לנהל יחד עם אביה את המלון המשפחתי, "כוכב הצפון". אבל במקום חיים רגועים ומשעממים ביישוב הנידח, היא נקלעת להרפתקה סבוכה, מתאהבת בשון ומתמודדת עם גנב ערמומי וקר רוח, שמנסה להשיג פסל ששווה מיליונים, ומוכן לשם כך להרוס את המלון. בדרך היא פוגשת חברים וחברות חדשים: נועה המוכשרת, שנלחמת על תפקיד בסדרת טלוויזיה; דניאל המפונקת והתכסיסנית שהיא חברה של שון; יולי מפיקת הטלוויזיה, שמתאהבת באבא של מאיה; בן, נער הטבע הנאמן שמתאהב במאיה עד מעל הראש; ועידו, הדי-ג'יי הצעיר, שמאוהב בנועה, שמאוהבת בעוז הרוקיסט. וזו רק ההתחלה של הרפתקאות הקיץ הראשון ב"כוכב הצפון". האם שון יבין שמאיה מאוהבת בו? האם נועה תזכה בתפקיד הראשי? האם הגנב הערמומי ייתפס או שאולי יצליח להערים על כולם?

הוצאת ידיעות ספרים, 327 עמ'

 

מסע בין מספרים

עשרה קופים - ספר המספרים מאת אנתוני בראון

עשרה קופים – ספר המספרים מאת אנתוני בראון

הצטרפו אל משפחת הקופים למסע בין מספרים בספר עשרה קופים – ספר המספרים מאת אנתוני בראון. מאז ספרו הנודע "גורילה" הפכו הקופים לגיבורי ספריו האהובים.  זהו ספר לפעוטות לספירת קופים, מגורילה אחת, 2 אורנגאוטנים, 3 שימפנזה ועד עשרה למורים. המחבר רומז על מוצא האדם בסוף הספר "כולם בני משפחת הקופים. כולם משפחה אחת. כולם המשפחה שלי.."

 

הוצאת כנרת, עמודים לא ממוספרים, מנוקד.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.