ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 13/6/16

| 11/06/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 13/6/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 13/6/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 22 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער: הרפתקאות ופנטזיה, קומיקס והומור, רגשות ומחשבות, להשכיל ולדעת ועוד ועוד.

 

 

תחשבו שוב לגבי מלאכים

מלאכים מאת לא וותרלי

מלאכים מאת לא וותרלי

מלאכים מאת ל"א וות'רלי הוא החלק הראשון בטרילוגיית פנטזיה מסעירה המאירה את המלאכים באור חדש, אפל ומסוכן. המלאכים בספר הם ישויות ממימד אחר, העוברות למימד שלנו כשמקור האנרגיה ממנה הם ניזונים מתחיל להידלדל. כדי לשרוד, הם ניזונים מהאנרגיה של בני האדם ובכך גורמים להם מחלות קשות ובמקרים קיצוניים אפילו מוות.

ווילו יודעת שהיא שונה מנערות אחרות, ולא רק מפני שהיא טובה בלתקן מכוניות. לווילו יש כוח מיוחד: כשהיא נוגעת באנשים, היא מסוגלת לקרוא את עתידם, לדעת את חלומותיהם, את תקוותיהם ואת חרטותיהם. אין לה מושג מאין הגיע הכוח הזה. ואז הכול משתנה כשווילו מגלה שהיא בעצם מלאכית למחצה, ושמישהו מנסה להרוג אותה. אלכס המסתורי והיפהפה הוא קוטל מלאכים. הוא יודע את סודה של ווילו ומשימתו היא לעצור בעדה. הכוחות האפלים הנחבאים בתוך ווילו הופכים אותה למסוכנת – וגם לנחשקת. למרות כל פעמוני האזעקה המצלצלים בראשו, אלכס מוצא את עצמו הולך ומתאהב באויבת המרה ביותר שלו. העלילה שרקחה וות'רלי עוברת ללא מאמץ בין הרפתקת מתח מסחררת ובין רומן אהבה עוצר נשימה המתפתח בין ווילו ואלכס.

מאנגלית: חנה בן-צבי גורן, הוצאת דני ספרים, 367 עמודים

 

לא קל לחוות גירושין

עמית דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות מאת אלכס פז גולדמן

עמית דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות מאת אלכס פז גולדמן

הספר עמית, דלית ושביט בתעלומת המודעות התלושות, מאת אלכס פז-גולדמן, כתוב בהומור מתחילתו ועד סופו ומיועד גם לילדים אשר הוריהם התגרשו ואשר מתקשים למצוא ספר שמתקשר רגשית לתהליך הקשה שהם עוברים.

אין זה רק סיפור על גירושין אלא גם על מערכות יחסים בין ילדים. מסע חיפושים אחרי חתולה שספק נעלמה, ספק איבדה דרכה, ספק נחטפה, רצוף תפניות ומהפכים, מזימות והזמות, אך מעבר לכול הוא מבחן לחברות אמת שעומדת למבחן וצולחת אותו. חוץ מסיפורי העלילה נחשפות בספר תופעות חברתיות שנוגעות בחייו של כל אחד מאתנו – מאבקי כוח בכיתה, התאהבויות של ילדים בתחילת דרכם הבוגרת, קנאה בין ילדים או תהליכי פרידה וגירושין של הורים שאולי לא תמיד מודעים להשלכות על חיי הילדים. הספר אינו נוקט עמדה, אלא מנסה לתאר מצב והקוראים יכולים לגבש לעצמם את דעתם בעצמם.

בעלילה סיפורה של דלית שברגע אחד התהפך עולמה כשנודע לה שרוקפור, החתולה הקטנה הלבנה שלה נעדרת. כנראה חמקה החוצה כשהדלת הייתה פתוחה. לצרות אין קץ: חיפוש בסביבה הקרובה לא הועיל ואבא נפל לפח – פשוטו כמשמעו – את המודעה שהכינה אימא שלה תלש רום היפה והשחצן מלוח המודעות בכיתה ויד נעלמה תלשה את המודעות מהעצים ומעמודי החשמל. רוקפור לא נמצאה גם כשעלה לפייסבוק דף מיוחד והמצב החמיר כשהתקבלה ההודעה המצמררת מג'ק המרטש. האם זה הרוצח הידוע?

איורים: יניב טורם, הוצאת "אלוש", 160 עמודים

תכירו את הרגשות שלכם

איך אתם מרגישים? מאת דליה בר-אל

איך אתם מרגישים? מאת דליה בר-אל

ספר הילדים איך אתם מרגישים? מאת דליה בר-אל מזמין את הקוראים להכיר את הרגשות שלהם. 27 רגשות המוצגים כל אחד בצורה של סיפור קצר בשיר. הם מציגים מגוון תחושות ורגשות כמו אהבה, שנאה, קנאה, עליצות, עצב, פחד, אין אונים, בלבול, אשמה, שעמום, כעס, רעב וצמא, חשד, בדידות, עלבון ואחרים.

תקראו על החשש שבגילוי סודות, על היופי שבאהבה, על השמחה שבידידות, על כוחו של הדמיון, על הכאב שבשנאה, על הקסם שבחלום, על החשד המנקר, על עצב הפרידה ועל עליצות וצחוק פורץ, על עלבון ועל כעס, על התרגשות ועל עצב, על פחד ועל תחרות, על בדידות ועל ידידות. רגשות נעימים וגם נעימים פחות, רגשות שמגלים ורגשות שמסתירים. על כל אלה תוכלו לקרוא בספר המקסים שלפניכם. כל שיר מלווה בשאלות המופנות אל הילדים. מטרת השאלות היא לעודד ביטוי רגשות ומחשבות של הילדים שקוראים את השירים או שומעים אותם מפי המבוגר. כאשר הילדים עונים על השאלות הם מוצאים נקודות הזדהות עם הילד או הילדה שבשיר ומגלים איך הרגש המתואר בשיר מתבטא בעולמם שלהם.

איורים: צבי פדלמן. הוצאת אוריון, לגילאי 4-10. מנוקד

ההיסטוריה של המדע

היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים מאת ויליאם ביינום

היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים מאת ויליאם ביינום

המדע הוא דבר מיוחד במינו. הוא הדרך הכי טובה שיש לנו ללמוד על עולם ומלואו – וגם על עצמנו. במדע יש בו הכול: מֶרחבי האינסוף של החלל, יצורים מיקרוֹסקוֹפּיים, מיבנה גוף האדם, ההיסטוריה של כדור הארץ, ועוד. במרכז תמיד עמדה אותה השאיפה: להבין את הטבע, ולנסות לאלף אותו. בספר היסטוריה של המדע לצעירים מכל הגילים מאת ויליאם ביינום, פרופסור אֶמֶריטוּס להיסטוריה של הרפואה, נטוס אל הכוכבים בעזרת הטלסקוֹפּ, נראה איך השמש ירשה את מקומו של כדור הארץ במרכז היקום, נצלול אל מתחת לקרום האדמה, נלַווה את הופעת הכימיה ואת פיתוח הטבלה המחזורית, נתוודע להסברים הפיזיקליים לחשמל, לכוח המשיכה, ולמיבנה האטום, וגם נפרוס את נפתולי העלילה שהובילה לגילוי הדנ"א. מן הפילוסופים של יוון העתיקה, דרך גליליאו, ניוטון, דרווין, איינשטיין, מגלי מיבנה הדנ"א ווֹטסון וקריק, ועד לאשפי המחשב של היום – בני האדם לא הפסיקו לתהות, לבדוק, להתנסות ולחשב. ועדיין, הפליאה הגדולה על העולם סביבנו נמשכת:  איך כל זה קורה?

איורים מקסימים וסגנון נעים ונגיש הופכים את קריאת הספר לתענוג, שירתק צעירים ומבוגרים גם יחד.

מאנגלית: יפתח בריל, עריכה מדעית: חיים שמואלי, הוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים, 348 עמודים

שאול החתול חוזר והוא מגניב מתמיד

שאול החתול 3 והשכן החדש שממול מאת קימברלי וג'ימס דין

שאול החתול 3 והשכן החדש שממול מאת קימברלי וג'ימס דין

שאול החתול והשכן החדש שממול מאת קימברלי וג'ימס דין הוא הספר השלישי בסדרה המקסימה לילדים, על החתול האופטימי.

בספרים הקודמים שאול היה cool  לחלוטין בנעלים ששינו צבעים, ועם הכפתורים שנעלמו, עכשיו הוא מחייך לעולם עם חברים חדשים. הוא שוב יוצא לטיול והפעם עם השכן החדש שממול. אבל, בדרך, כמו תמיד, מחכים להם מכשולים והפתעות. והם לא מצליחים למצוא שום דבר נחמד לעשות. האם שאול מתייאש? מה פתאום, כשיש חברים כל העניינים מסתדרים.

 

 

עברית: רימונה די-נור, הוצאת כנרת, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

 

 

הספר הראשון שלי

שני ספרים בסדרת הספר הראשון שלי מלאים בתמונות מקסימות ובהמון עובדות מרתקות, הכתובות בצורה פשוטה וברורה עבור הקוראים הצעירים והסקרנים. החלל מאת אמילי בון, מיועד לילדים הרוצים לדעת הכול על החלל.

הילדים ילמדו על נושאים רבים הקשורים בחלל: מהו החלל, הירח והכוכבים, שיגור טילים ואסטרונאוטים, מהי תחנת חלל, מערכת השמש ועוד. הם ילמדו גם על חייו של כוכב, על הגלקסיות ואפילו על צפייה בכוכבים.

הספר הראשון שלי - החלל

הספר הראשון שלי – החלל

 

הספר הראשון שלי - דינוזאורים

הספר הראשון שלי – דינוזאורים

דינוזאורים מאת אלכס פרית, מיועד לילדים הרוצים לדעת הכול על הדינוזאורים ועל יצורים קדומים נוספים.

הילדים ילמדו על תקופת הדינוזאורים, מהיכן הגיעו, על השלד שלהם ועל גופם. הם ילמדו שהם בקעו מביצים, על קרבותיהם האכזריים, על מעופפי השחקים ואלה שהיו מתחת לפני המים, על המקומות שחיו בהם ואפילו על מה שקרה להם והביא למותם. סדרת "הספר הראשון שלי" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה לראשית קריאה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב.

 

איורים: לי קוסגרוב, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 32 עמודים

 

 

 

לימוד אנגלית למתחילים בדרך חווייתית ומהנה

משחקינגליש מאת יעל רוטנברג

משחקינגליש מאת יעל רוטנברג

משחקינגליש מאת יעל רוטנברג הוא ספר-משחק ייחודי ביותר. בצד אחד של העמוד לומדים נושא קליל באנגלית, ובצד השני – משננים אותו באמצעות משחק מהנה שמניע את הילד לחזור ולהגות שוב ושוב את המילים שזה עתה למד. בעזרת משחק "סולמות וחבלים" נלמד את שמות הצבעים באנגלית, בעזרת משחק "זיכרון" –שמות של חיות וכן הלאה. לספר מצורפים 4 חיילי משחק וקוביות. ללימוד בעזרת משחק יתרונות עצומים: המשחק עוזר לשחקן להפנים ולעבד את החומר באופן משמעותי ועמוק יותר. ההנאה שבמשחק, האתגר והרצון לנצח מדרבנים אותו לרכוש את הידע ודרך החוויה הזו, הפעילה והמהנה, הוא סופג את החומר ביתר שאת. אז קדימה, בחרו את המשחק החביב עליכם והתחילו לשחק – וללמוד אנגלית!

הוצאת דני ספרים. עמודים קשיחים

גיבורות מצחיקות ופרועות

אייבי ובין 9 מאת אנני ברוז

אייבי ובין 9 מאת אנני ברוז

אייבי ובין קובעות את הכללים מאת אנני ברוז הוא הספר התשיעי בסדרה המקסימה לראשית קריאה (ואחד לפני האחרון) שהגיבורות שלו הן החברות הכי טובות בעולם, הן מצחיקות והן פרועות.

ננסי, אחותה של בין, נרשמת לקייטנת 'כוח הבנות לנצח'. עושים שם כיף, כולל מחקרים בטבע ואימוני העצמה לגוף ולנפש, אבל הכניסה מותרת רק מגיל 11. לבין בכלל לא איכפת. מה היא צריכה את זה בכלל? אין לה מה לעשות? משעמם לה, כאילו? ואולי היא בכלל יכולה להמציא עם אייבי קייטנה משלהן? ברור שכן! ברוכים הבאים לקייטנה של אייבי ובין. שמה 'קייטנת החץ הבוער'. אייבי ובין הן המדריכות, והכי חשוב – הן אלה שקובעות את הכללים. כלל מספר אחת: מותר להשתולל בכיף רק אם מוכנים גם לסבול בכיף! בהצלחה לכל המשתתפים.

 

איורים: סופי בלקול, מאנגלית: עטרה אופק, הוצאת כתר, 141 עמ'

 

יעשה לכם חשק לאכול

 

כלב קו רודף אחרי פיצה מאת טום ווטסון

כלב קו רודף אחרי פיצה מאת טום ווטסון

כלב קו רודף אחרי פיצה מאת טום ווטסון הוא ספר שני בסדרה לראשית קריאה על כלב אחד מיוחד שיגרום לכם לבכות ולצחוק ובעיקר יעשה לכם חשק לאכול.

כלב-קו והחברים שלו, חבורת הכלבים, מאוד מאוד אוהבים לאכול ובספר זה הם יוצאים להרפתקה בחיפוש אחר טעם חדש והוא אפילו טוב יותר מהמבורגר – פיצה. הם לא ינוחו עד שישיגו כמה משולשים. אבל זה לא יהיה קל. יש חתלתול שצריך להציל, תכנית שצריך לתכנן, ומשחק תופסת (מסוכן במיוחד) שצריך לשחק.

 

מאנגלית: דנה זייברט טל, הוצ' כתר, 191 עמ'

 

 

 

 

מעשיות יהודיות

ספורי חלם - מהדורת 2016

ספורי חלם – מהדורת 2016

בספר סיפורי חלם, השלישי בסדרת מעשיות יהודיות, ליקטה ועיבדה נורית יובל מבחר מעלילותיהם של חכמי חלם שנאספו עם השנים, המוגשות בהוצאה מחודשת.

 

בפולקלור היהודי ידועה העיר חלם שבפולין כעיר של אנשים טובי-לב, אך טיפשים. יהודים ישבו בה מאות בשנים, והכינויים "חכמי חלם" או "חלמאים" מרמזים על בריות שמעשיהן חסרי היגיון ואבסורדיים. לא ידוע מדוע דווקא חלם נבחרה לייצג "עיר של טיפשים", אך אין ספק שבזכותה זכינו אנחנו באוצר של מעשיות יהודיות מצחיקות, מפתיעות ומחממות לב.

 

איורים: שירלי ויסמן, הוצאת דני ספרים, 72 עמודים, מנוקד

 

 

כיף ובלגן

הזוג הנורא מאת מק ברנט וג'ורי ג''ון

הזוג הנורא מאת מק ברנט וג'ורי ג''ון

הזוג הנורא מאת מק ברנט וג'ורי ג'ון הוא הראשון בסדרה המצחיקה לילדים, בכיכובם של שני ילדים מהסוג שהקוראים אוהבים.

העלילה מתרחשת במקום שבשנת 1836 בעקבות תקלה בספירת פתקי ההצבעה בבחירות, נבחרה פרה לעמוד בראשות העירייה ושנבחרה לתפקיד גם בבחירות הבאות. פסל של הפרה הזאת עדיין ניצב במרכז כיכר העיר.

מיילס מרפי הוא אלוף המתיחות. מעולם לא היה בבית ספרו מומחה למתיחות מוכשר כמוהו. כשהוא נאלץ לעבור לנאות שיממון, מקום שהשעמום הוא אכן המאפיין העיקרי שלו (חוץ מהמון פרות), הוא מניח שגם בבית הספר החדש הוא יהיה המותח מספר 1. אבל יש בעיה אחת. בבית הספר החדש כבר יש אלוף מתיחות. והוא טוב. ממש ממש טוב.

איורים: קווין קורנל, הוצאת כתר, 217 עמ'

 

לדבר עם חרקים

הזוחלים תוקפים מאת ג'ק פטון

הזוחלים תוקפים מאת ג'ק פטון

הזוחלים תוקפים מאת ג'ק פטון הוא הספר הראשון בסדרת מלחמת החרקים לראשית קריאה. החרקים והזוחלים גיבורי העלילה, חלקם טובים וחלקם רעים, פועלים כבני אדם ועם זאת משמרים את תכונותיהם בטבע. עירוב מופלא של פנטזיה, הרפתקה ומדע. כיף לקרוא.

מתקפה על אי החרקים. הזוחלים האויבים מנסים לפלוש אל האי. לחרקים המותקפים נשקפת סכנה גדולה. הסיכוי היחיד שלהם להינצל הוא בעזרת יצור בן המין האנושי שכמוהן לא ראו מעולם, ושמו מקס. מקס לא יודע איך הגיע לאי החרקים, אבל הוא כן יודע שהחרקים זקוקים לעזרתו.

איורים: ברט בין, עורכת: נעמי בן גור, הוצאת ספרית פועלים, 96 עמודים, מנוקד

 

 

 

 

לעולם הפנטזיה של בון

בון-המסע בעקבות הניצוץ 2 מאת טום סניגוסקי

בון-המסע בעקבות הניצוץ 2 מאת טום סניגוסקי

במעמקי הכוורת מאת טום סניגורסקי הוא ספר שני בטרילוגיה לנוער המסע בעקבות הניצוץ, המזמינה את הקוראים להרפתקה בעולם הפנטזיה של בון.

טום וחבריו יוצאים שוב לדרך, וכמו תמיד היא ארוכה ומלאת מכשולים. שליחי העכנא האכזריים לא ינוחו עד שיתפסו את אבירי החלימה, וגם הדרקון השחור בעצמו רוקם מזימות כדי לעצור אותם. כשחלקיק הניצוץ מתגלה בכוורת  ענקית, נאלצים הגיבורים לחבור לשלישיית דובים ערמומיים ויחד לחדור אל המבצר השמור של מלכת הדבורים. האם החבורה תישאר מאוחדת אל מול הסכנה? האם תספיק להשלים את המשימה לפני שידו של האופל תגיע אליה?

 

 

איורים: ג'ף סמית, מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 186 עמ'

 

 

היא שונה מאחרים

מעופפת מאת הואן בי לנדי

מעופפת מאת הואן בי לנדי

מעופפת מאת הואן בי לנדי הוא הספר הראשון בסדרת הפנטזיה לנוער מרקוריום.

ארלינדה המתינה כל חייה לרגע הזה. נשף המעוף הראשון שלה. היא רוצה להמריא עם כל בני המחזור עד לקצה הכיפה, זו המגוננת על עירה הלבנה והיפה. שנים חיכתה לרגע שבו יבקעו כנפוניה והיא תוכל לעוף – הרחק מהשמועות המרושעות על גורלם של הוריה ומהכתם שדבק בה. אבל אז היא מגלה שהיא שונה – יש בה פגם, אך גם יכולת נדירה ורבת-עוצמה שעתידה לקבוע לא רק את עתידה שלה אלא את עתיד העיר ואולי מרקוריום כולו.

מישהו מייחל לשובה ומתגעגע אליה בחשאי. מישהו צופה בכל תנועותיה. מה ממתין לה בעולם המאיים שמחוץ לכיפה? האם תהיה זו שנאה, או אהבה?

 

הוצאת זמורה ביתן, 318 עמודים

 

סוד אפל נחשף

הקמע 7 מאת קאזו קיבואישי

הקמע 7 מאת קאזו קיבואישי

אור האש מאת קאזו קיבואישי הוא הספר השביעי בסדרת הקומיקס המצליחה הקמע.

 

האי אלגוס הוא המקום שבו אפשר לחדור אל תוך זיכרונות אבודים. אמילי, טרליס וּויגו מגיעים לאי, בתקווה שיצליחו לגלות פרטים על ילדותו המסתורית של טרליס ולהיעזר בהם במאבק נגד מלך האלפים. בעוד הקמע של אמילי הולך ומקבל כוחות שמאיימים להשתלט עליה, הסוד האפל הנחשף באלגוס עומד לשנות הכול.

 

מאנגלית: דנה זייברט, הוצאת כתר, 197 עמודים

 

 

 

 

חתולי פרא נועזים

קרח ואש לוחמי הפרא 2 מאת ארין האנטר

קרח ואש לוחמי הפרא 2 מאת ארין האנטר

קרח ואש מאת ארין הנטר הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה לנוער לוחמי הפרא, הכולל הרפתקאות מותחות וחתולי פרא נועזים.

לב־אש הוא כבר לוחם בשבט הרעם, אבל הסכנה עדיין אורבת ביער, והיא קרובה מתמיד. החורף הקר עומד בפתח. חתולי שבט הנהר נעשים חסרי מנוחה, ושבט הרוח החלש נאלץ להתמודד עם איומים מכל עבר. קרב קשה עומד לפרוץ ביער, ולב אש ניצב באומץ מול הסכנות שבחוץ, אבל גם מול בגידה קשה בתוך השבט שלו.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 285 עמודים

 

 

 

 

גרג הפלי חוזר

יומנו של חנון 10 - קולות מהעבר

יומנו של חנון 10 – קולות מהעבר

קולות מהעבר מאת ג'ף קיני הוא הספר העשירי בסדרת יומנו של חנון. לגרג הפלי נמאס לשמוע את המבוגרים מספרים כמה טוב היה פעם. כשאמא שלו מארגנת לכל העיר סופשבוע "כמו פעם", בלי מכשירים אלקטרוניים, גרג בורח למקום הכי רחוק שרק אפשר – מחנה עבודה של בית הספר. הוא לא יודע שדווקא שם, אימת העבר קרובה מתמיד.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 218 עמודים

 

 

 

 

 

מהדורה מחודשת לקלסיקה לפעוטות

גן גורים - מהדורת 2016

גן גורים – מהדורת 2016

גן גורים, ספרו הקלסי לפעוטות של רפאל ספורטה, שהתפרסם לראשונה בשנת 1958 יצא לאחרונה במהדורה מחודשת בליווי האיורים המקוריים.

איוריה הנפלאים של איזה הרשקוביץ – של אבא פיל אוטומוביל, של הקוף השובב וכל שאר תינוקות גן גורים- זוכים במהדורה רעננה זו לחיים חדשים ולכבוד הראוי להם.

 

 

איורים: איזה הרשקוביץ, הוצאת כנרת, עמודים לא ממוספרים

 

 

 

 

שזור קטעי קומיקס

סטינק והסוכריות השוברות שיניים מאת מיגן מקדונלד

סטינק והסוכריות השוברות שיניים מאת מיגן מקדונלד

 

סטינק והסוכריות השוברות שיניים מאת מיגן מקדונלד הוא ספר ראשון בסדרה המקסימה לראשית קריאה, השזורה קטעי קומיקס. סטינק כועס על יצרני הסוכריות. הם הבטיחו סוכריה שוברת שיניים ולא קיימו. הוא מחליט לכתוב להם מכתב, ובתמורה הוא מקבל… 21,280 סוכריות. איזו צרה! עכשיו הוא לא מצליח להפסיק לכתוב מכתבים כדי לקבל עוד ועוד דברים חינם, ומרוב התלהבות הוא מחמיץ מכתב חשוב במיוחד.

איורים: פיטר ה' רינולדס, מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת עם עובד, 128 עמודים

סטינק הלוחש לשרקנים מאת מיגן מקדונלד

סטינק הלוחש לשרקנים מאת מיגן מקדונלד

 

סטינק הלוחש לשקרנים מאת מיגן מקדונלד הוא ספר שני בסדרה המקסימה לראשית קריאה, השזורה קטעי קומיקס. סטינק מודי ושני חבריו ובסטר וסופי מגלים שבעלת חנות החיות הסמוכה הצילה 101 שרקנים מנסויי מעבדה. הם מחליטים למצוא בית לכל יצורי הפרווה הקטנים ויוצאים למסע מצחיק ומלא הרפתקאות שסופו מפתיע את כולם.

איורים: פיטר ה' רינולדס, מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת עם עובד, 124 עמודים

התמודדות של ילד עם עצמו

עילי והסוס המתאים מאת אילנה לאור, פסיכולוגית קלינית, מדבר על התמודדות של ילד עם עצמו ועם הסובבים אותו בשאלת 'גודלו' ומה מתאים או לא מתאים לו. כל זאת בהתייחס למשאלותיו, למגבלותיו ולציפיות ממנו.

עילי והסוס המתאים מאת אילנה לאור

עילי והסוס המתאים מאת אילנה לאור

 

לאור מספרת: "האם אני קטן או גדול?" כשאני אומרת כל אחד אני מתכוונת לא רק לכל ילד אלא גם לכל מבוגר. שאלת הקטן/ גדול נוגעת בשאלת הערך: "האם אני חשוב?" בשאלת המקובלות: האם אני מקובל? האם אני מפורסם? רוצה להיות מפורסם? למה אני מוזמן ולמה לא. האם העיסוק שלי נחשב? האם אני יכול לעשות דברים שאני אוהב בלי להיות נלעג? איך מנצחים בתחרות ולמה כל כך חשוב לנצח? האם הורי יאהבו אותי רק כילד טוב, מנצח, חכם, שלא מתלונן כשמפסיד? בהשראת התמודדויות אלה של עילי נכדי כתבתי את הספר".

איורים: הילה חבקין, הוצאת אבן חושן, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.