ספרים חדשים לילדים ולבני נוער: אתגרי חשיבה, יצירה ועניין

| 13/12/2014 | 0 Comments

ספרים חדשים לילדים ולבני נוער: אתגרי חשיבה, יצירה ועניין

ספרים חדשים לילדים ולבני נוער: אתגרי חשיבה, יצירה ועניין

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: ספרים חדשים לילדים ולנוער הכוללים אתגרי חשיבה, יצירה ועניין

 

 

 

חידות בלשיות לנוער

פקד קולומבוס מפצח תעלומות מאת אשר קרביץ

פקד קולומבוס מפצח תעלומות מאת אשר קרביץ

פקד קולומבוס מפצח תעלומות הוא ספר ההמשך לספרו של אשר קרביץ, "פקד קולומבוס חוקר".  פקד נח קולומבוס, בלש הפותר כל תעלומה, חוזר עם תעלומות חדשות ומאתגרות. בעזרת שכלו החריף, הידע הרב שלו ושימת הלב שלו לפרטים מצליח החוקר להגיע לפתרונות במהרה. אשתו של פקד קולומבוס, עורכת מדור חידות בעיתון, נהנית להוסיף חידות ולהתקיל את פקד קולומבוס ואת הקוראים. הם יצטרכו להפעיל את מוחם על מנת לנסות לפתור את החידות השונות, תוך שימוש בידע כללי, שימת לב לפרטים וחשיבה מחוץ לקופסה: לאן ברחה הפושעת עמליה דגני לאחר שניסרה את סורגי הברזל בתא שבו נכלאה? היכן מוחזק דוד אלמליח, מחבר שאלוני הטריוויה שנחטף? האם רועה הצאן הבדואי באמת מצא במדבר מגילות עתיקות? האם אכן נהג הקטר נרדם בנהיגה? והאם סמי "הברקודה" כץ עדיין גובה דמי חסות? כל הפושעים מתוחכמים, חסרי מצפון וחסרי מעצורים. פתרונות לחידות נמצאות בסוף הספר. הספר ידבר אל ליבם של ילדים ובני נוער המוצאים עניין באתגרי חשיבה, ונהנים מפיצוח חידות, מתח ומסתורין. לגילאי 10-14

איורים: נועם נדב, הוצאת ידיעות ספרים, 152 עמ'

 

 

ילדים: ללמוד לבשל

 

אמא ואני מבשלים

אמא ואני מבשלים

הספר אמא ואני מבשלים הוא שער שדרכו יכנסו הילדים אל העולם המופלא והמרגש של הבישול.  הם יפתחו כאן את כישורי המטבח שלהם וילמדו לחתוך, לערבב, לבשל ולקשט והכל בעזרת אמא (או אבא). הם גם ילמדו על בריאות ובטיחות, על תזונה נכונה, ויגלו דברים מרתקים ועובדות בסיסיות על המרכיבים השונים: איך מייצרים קמח, מה יש בתוך הביצה, האם העגבנייה היא ירק או פרי, מהיכן המרכיבים מגיעים ואיך מבשלים אותם ועוד. באמצעות מפתח הסמלים המצורף לכל מתכון, הילדים ידעו על זמני ההכנה והבישול וכמות המנות.

בין היתר, הילדים ילמדו לבשל פסטה ולהכין רוטב עגבניות מתאים וגם יכינו חביתה מקושקשת עם פסטרמה, עוגיות בצורת כוכבים, עוגת אוכמניות, לחמניות גבינה, קציצות סלמון ותפוחי אדמה, חומוס אפונים ולקינוח – פרליני שוקולד, מטבל שוקולד ואפילו מילקשייק תות-בננה. הטקסט המנוקד מוגש בצורה קלילה מפורטת וברורה, לצד תמונות מתאימות. הפורמט הגדול של הספר עוזר ותורם גם הוא להנאה. כל המתכונים בספר כשרים. אז למה אתם מחכים? הפשילו שרוולים והתחילו לבשל!

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 63 עמודים

אמא ואני מבשלים. לפתח את כישורי המטבח

אמא ואני מבשלים. לפתח את כישורי המטבח

לצייר בשלבים קלים ופשוטים

כפולה מתוך הציור הראשון שלי

כפולה מתוך הציור הראשון שלי

הציור הראשון שלי

הציור הראשון שלי

באמצעות הספר הציור הראשון שלי – לצייר בשלבים קלים ופשוטים תוכלו גם אתם, בכמה שלבים פשוטים להפוך לציירים.

ציירו בקלות 21 בעלי חיים:  אריה, קנגורו, חתול, פרה, ג'ירף, פיל, תנין, ברוז ועוד המון חיות מדהימות. מתחילים בציור טבלה של שלוש שורות וארבעה טורים ומשם הדרך קלה, ברורה ומהנה.

העמודים הגדולים, האיורים המרהיבים יסייעו לבצע את הציור בצורה נכונה וקלה. בנוסף לשלבי הציור, תמצאו גם עובדה מעניינת על כל חיה. אז קדימה – קחו דף ועיפרון והתחילו לצייר.

 

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 47 עמודים, פורמט מלבני גדול, מנוקד

 

 

 

משמשים השראה

גיבורים אמיתיים דיאן ואני מאת שירלי יובל יאיר ודוקטור  טל בן שחר

גיבורים אמיתיים דיאן ואני מאת שירלי יובל יאיר ודוקטור טל בן שחר

לודוויג ואני, דיאן ואני, הם שני ספרים נוספים בסדרה 'גיבורים אמיתיים', מאת שירלי יובל-יאיר וד"ר טל בן שחר. ספרי הסדרה מציגים סוגיות עמוקות המעסיקות ילדים ודמויות היסטוריות שסיפור חייהן ומנגנוני ההתמודדות שלהן יכולים לשמש השראה לכולנו. 

האם להיות אמיץ פירושו לא לפחד? סיפורה של דיאן פוסי, שהקדישה את חייה לחקר הגורילות ולהצלתן, מוכיח אחרת ומשמש מקור השראה לכל מי שמנסה להגשים חלום ומתמודד עם הפחדים שבדרך.

איך עומדים בפני לחץ חברתי? מה קורה כשהקולות מבחוץ מתנגשים עם מה שאומר לך הלב? איך לומדים להקשיב 'גם וגם' לעצמך ולעולם? סיפורו של לודוויג ואן בטהובן יכול לשמש השראה לכולנו, לכל מי שמצא את עצמו מתבלבל בין עצות שונות.

איורים: איה גורדון-נוי, הוצאת כנרת, מנוקד

 

לקרוא ולהרכיב – 1

מרכיבים דינוזאורים בתלת מימד

מרכיבים דינוזאורים בתלת מימד

הספר מרכיבים דינוזאורים בתלת-ממד לוקח אותנו לעולמם המופלא של היצורים הענקיים, ששוטטו על פני כדור הארץ לפני מיליוני שנים. ספר מקסים ומהנה, המכיל מידע מרתק לראשית קריאה על סוגי הדינוזאורים השונים ואיורים ססגוניים ומרהיבים המעוררים לחיים את העולם הפרה-היסטורי.

בין דפי הספר הקשיחים נמצאים ארבעה דגמים של דינוזאורים (הדיפלודוקוס אוכל העשב, הלוסירפטור הטורף, הפרסאורולופוס אוכל העשב בעל הקרן הארוכה ביותר הטריסרטופס בעל הקרניים), פשוטים להרכבה: אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה לפי המספרים. ההרכבה בדגמים היא חלק מהלמידה והיא חשובה להורים לא פחות מגימיק ההרכבה.

איורים: סטיוארט ג'קסון-קרטר ולי מונטגומרי. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 10 עמודים, טקסט מנוקד. דפים קשיחים. מומלץ לגילאי 4 ומעלה – מכיל חלקים קטנים

 

לקרוא ולהרכיב – 2

מרכיבים מכונות בתלת מימד

מרכיבים מכונות בתלת מימד

הספר מרכיבים מכונות בתלת-ממד לוקח אותנו לעולמם המופלא של הדחפורים, הטרקטורים והבולדוזרים, הפועלים ללא לאות באתרי הבנייה. ספר מקסים ומהנה, המכיל מידע מרתק לראשית קריאה על סוגי כלי הרכב השונים ואיורים ססגוניים ומרהיבים המעוררים לחיים את אתר הבנייה ההומה.

בין דפי הספר הקשיחים נמצאים ארבעה דגמים של מכונות (דחפור, מעמיס תבואה/שופל, משאית עפר ובולדוזר), פשוטים להרכבה: אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה לפי המספרים. ההרכבה בדגמים היא חלק מהלמידה והיא חשובה להורים לא פחות מגימיק ההרכבה.

איורים: ז'אן מישל ג'ירארד ולי מונטגומרי. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 10 עמודים, טקסט מנוקד. דפים קשיחים. מומלץ לגילאי 4 ומעלה – מכיל חלקים קטנים

 

אגדות מיער הבלוטים

דב שולח מכתבים מאת גוליה דונלדסון

דב שולח מכתבים מאת גוליה דונלדסון

דב שולח מכתבים מאת ג'וליה דונלדסון הוא ספר נוסף מ'אגדות מיער הבלוטים', סדרה נפלאה לפעוטות. דב כותב לו מכתבים, אחד, שניים, שלושה. מכתב ראשון אל מי – שם בעץ שבחורשה? 

פתחו, הציצו וגלו: איזו הפתעה מכינים הסנאי, הצפרדע והחולד לדב?

פתחו, הציצו וגלו: איזו הפתעה מכינים הסנאי, הצפרדע והחולד לדב?

בלב ליבו של יער הבלוטים דב כותב מכתבים לידידיו. פתחו, הציצו וגלו: איזו הפתעה מכינים הסנאי, הצפרדע והחולד לדב?  דמויות מקסימות ומתוקות, שאי אפשר שלא להתאהב בהן. 

דמויות מקסימות ומתוקות, שאי אפשר שלא להתאהב בהן.

דמויות מקסימות ומתוקות, שאי אפשר שלא להתאהב בהן.

איורים: אקסל שפלר, הוצאת כנרת, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: דף הבית - מאמרים, דף הבית פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.