ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/01/17

| 14/01/2017 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/01/17

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/01/17

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 13 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער.

 

 

 

גיבורה גדולה מהחיים

סופגנית מאת ג'ולי מרפי

סופגנית מאת ג'ולי מרפי

סופגנית מאת ג'ולי מרפי הוא רומן שעוסק בדימוי גוף ובסטריאוטיפים ובהתמודדות של נערה שמנה עם חברה שלא מקבלת אותה כפי שהיא. ספר חובה ומעורר השראה להורים ולנוער, ספר שיחדור ללב כל מי שמסתכל במראה ולא בטוח שהוא אוהב את מה שהוא רואה.

וילודין, או סופגנית (כינוי שנותנת לה אמה) היא גיבורה בלתי נשכחת, שמנה ומצחיקה שמאוד שלמה עם הגוף שלה ועם איך שהיא נראית. היא לא עושה עניין ממימדי גופה וחושבת שהקריטריונים ללבוש בגד ים הם מאוד פשוטים – יש לך גוף? שימי בגד ים. אמה הייתה פעם מלכת היופי המקומית, וכיום היא המנהלת המסורה של אותה תחרות. לווילו נמאס לחלוטין מעריצות היופי והרזון. יש לה אופי, יש לה חן, יש לה המון שכל, ויש לה חברות טובות. וישנו גם בּוֹ, הנער המקסים שעובד איתה במזללה המקומית, יפה תואר ונחמד להפליא. לווילו ברור לגמרי למה היא נמשכת אליו, אבל עם כל הכבוד לגוף שלה, היא לא מצליחה להבין למה בו נמשך אליה. רק כשהיא מתאהבת בחתיך של השכבה, הדימוי העצמי שלה משתנה, היא כבר לא אוהבת את מה שהיא רואה במראה, אך מנגד גם לא מוכנה להשלים עם  התפיסות המעוותות הקיימות בחברה, אלו שגורמות לה להתבייש במראה שלה. המפגש איתו גורם לה לראשונה להרגיש שונה, והחרדות שהוא מעורר בה מובילות אותה להנהיג מרד של ממש, מרד שמטלטל את העיירה הקטנה בה היא גרה. היא עושה זאת בדרך מקורית במיוחד ולו רק בשביל זה כדאי לקרוא את הספר.

מאנגלית: נעה שביט, הוצאת כתר, 348 עמודים

גיבורים על מפלצות

גיבורים על מפלצות מאת דליה בר-אל

גיבורים על מפלצות מאת דליה בר-אל

ספר הילדים המקסים גיבורים על מפלצות מאת דליה בר-אל מזמין את הקוראים הצעירים ללמוד איך להיות גיבורים על מפלצות ופחדים, מרגעי שקיעת השמש בערב ועד זריחתה בבוקר, מהשעות שבהן הפחדים מתעצמים ועד לרגעים בהם הפחדים מתפוגגים.

איך אפשר להפחיד מפלצת? לפי הספר יש כמה דרכים להפחיד מפלצת ואפילו לנצח אותה. מפלצות שונאות אור ושונאות טבע יפה ופורח, אז אפשר להפחיד אותן עם אור ועם פרח יפה וריחני. הילדים מזדהים עם התכנים ונהנים משלל עצות כיצד לפוגג את הפחדים: בעזרת מחשבות טובות, בעזרת ציורים, בעזרת אור ופרחים, בעזרת ההורים ורעיונות נוספים. בספר 22 שירים שכולם על פחדים – פחד מחושך, מחלומות רעים, פחד להישאר לבד, פחד ממפלצות, פחד מהלא נודע. הספר מתחיל בתיאור הלילה שיורד על העולם ומביא איתו כוכבים, אבל גם חלומות רעים ופחדים. בהמשך מתוארים הפחדים, כשבכל שיר יש גם הצעה איך להתגבר על הפחד. הספר מסתיים עם סיומו של הלילה, זריחת השמש, והתפוגגות הפחדים. בסיומו של כל שיר מופיעה שאלה שמכוונת את הקורא למחשבה נוספת. שאלה שמסייעת לקוראים לברר לעצמם את הרגשות שהתעוררו בהם בזמן הקריאה ומסייעת להם בהתמודדות עם הפחדים ובהשתחררות מהם.

איורים ססגוניים: צבי פדלמן, הוצאת אוריון, לגילאי 8-3

גיבורים בעל כורחם

צוללן הערפל מאת ג'ואל רוס

צוללן הערפל מאת ג'ואל רוס

צוללן הערפל מאת ג'ואל רוס, הוא ראשון בסדרת ספרי פנטזיה לבני נוער המתרחש בעולם עתידי שבו החיים מתנהלים בשמים וחבורה של נערי שכונת עוני הופכים לגיבורים בעל כורחם.

ערפל לבן וקטלני עוטף את כדור-הארץ כבר מאות שנים. האנושות נאחזת בפסגות ההרים הגבוהות ביותר, שם שולטות ביד רמה חמש המשפחות העשירות ביותר, בעוד האנשים שמזלם לא שפר עליהם נאבקים על קיומם בשכונות העוני ובמגרשי הגרוטאות שלמטה. בשעה שבשמים מפטרלות ספינות האוויר של הלורד קודוק, השליט האכזר הכול-יכול, צ'ס בן ה-13 וצוותו שטים ברפסודת שלל ומחפשים בין ההריסות שבערפל חפצים שיוכלו למכור כדי להתקיים. צ'ס הוא צוללן הערפל, ערמומי ומהיר – וקשוח יותר מכפי שהוא נראה. אתו בצוות נמצאים הייזל הקפטנית האמיצה, שְוודי הטייס החסון ובּי הקטנה, המכונאית הגאונה. הצוות מנסה לשרוד בכל כוחו בעולם הקשוח והמסוכן הזה, אך מכל עבר אורבות לו סכנות חדשות שמאיימות להשמידו. אבל לצ'ס יש סוד שאותו הוא שומר כל חייו – סוד שהלורד קודוק מבקש לנצל לטובתו האישית ויעשה הכול על מנת ללכוד את צ'ס בחיים. האם יצליחו צ'ס וחבריו להימלט מציפורניו של הלורד קודוק, ובאותה עת להימנע מליפול אל תוך הערפל הקטלני? ומיהם המורדים המסתוריים העוקבים אחרי רפסודת השלל הקטנה? האם הם אויבים או ידידים?

מאנגלית: נעמה בן דור, הוצאת דני ספרים, 288 עמודים

מיהו הכותב המסתורי

כשתגיע אלי מאת רבקה סטד

כשתגיע אלי מאת רבקה סטד

כשתגיע אלי מאת רבקה סטד הוא אחד מספרי המופת העכשוויים לנוער, זכה בעשרה פרסים ספרותיים בהם פרס ניוברי היוקרתי. סיפור יוצא דופן המתרחש בעולם האמיתי, אבל בלבו טמונה תעלומה פנטסטית.

 

סאל הוא החבר הכי טוב של מירה. בגיל 12 השניים כבר יודעים איך להתנהל בשכונה שלהם בניו יורק. הם יודעים איפה בטוח ללכת, וגם ממי כדאי להתרחק: למשל מחבורת הילדים הגדולים שליד המוסך או מהאיש הצוחק שעומד תמיד בפינת הרחוב. עד שיום אחד מירה מוצאת בין חפציה פיסת נייר קטנה ובה משפט מוזר: "אני מגיע להציל את החיים של החבר שלך ואת החיים שלי". כשעוד פתקים ממשיכים להופיע, מירה מחליטה לחפש את הכותב המסתורי. אט־אט היא מבינה שרק היא יכולה למנוע מוות טרגי. ואז מגיע הפתק האחרון, ולפתע נראה שהכול אבוד.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת זמורה-ביתן, סדרת מרגנית, 208 עמודים

לעצור את המכשפה

המכשפות מכפר בנוונטו מאת ג'ון במלמנס מרסיאנו וסופי בלקול

המכשפות מכפר בנוונטו מאת ג'ון במלמנס מרסיאנו וסופי בלקול

המכשפות מכפר בנוונטו מאת ג'ון במלמנס מרסיאנו וסופי בלקול, היא סדרה חדשה, מצחיקה ומופלאה לבני 6 עד 106, הלוקחת את הקוראים לכפר קטן וחביב, מלא במכשפות מכל הסוגים והמינים. "עונת התעלולים – סיפורם של תאומים" הוא הספר הראשון בסדרה.  

העלילה מתרחשת בסביבות שנת 1820. בנוונטו היה צומת דרכים חשוב בתקופה הרומית והיה בירתם של הלומברדים בדרום איטליה בתחילת ימי הביניים. המקום היה מפורסם במכשפות שלו עוד לפני הכיבוש הרומי. במשך מאות שנים היה נהוג להאמין שכל מכשפות העולם מתאספות במקום ועורכות את הפסטיבלים המשונים שלהם ליד עץ אגוז, סמוך לנהר סבטו. אנשי המקום מעולם לא האמינו שיש משהו רע במכשפות, ואולי זו הסיבה שמכשפות רבות כל כך הגיעו אליהם, על פי האמונה הרווחת. בכפר מכשפה יכולה להיות ייצור על טבעי מכל סוג שהוא. למזלו של הכפר, יש בו גם כמה ילדים חכמים, שמתכוונים להעיף את המכשפות לכל הרוחות. רוזה וחבריה לכפר יודעים שהמכשפה מסוג ג'נארה היא האשמה בבלגן ששורר בכפר. יחד הם מחפשים דרך לעצור אותה. מצורף מילון מכשפות.

מאנגלית: דנה טל, הוצאת כתר, 131 עמודים, מנוקד

הדרך הקלה ביותר לקיים הבטחה היא לא להבטיח אותה

אווטאר 1 - כשף האוויר האחרון מאת ג'ין לואן יאנג

אווטאר 1 – כשף האוויר האחרון מאת ג'ין לואן יאנג

ההבטחה מאת יוצר הקומיקס המוערך וחתן פרס אייזנר ג'ין לואן יאנג הוא הספר הראשון בסדרת המנגה של ניקלדאון אווטאר – כשף האוויר האחרון מאת בריאן קונייצקו ומייקל דנטה דימרטינו, שיצרו את עולמו של האווטאר בסדרת אנימציה מרהיבה והתוצאה היא הרפתקת קומיקס סוחפת ומקסימה.

 

הנער אנג הוא אחרון כַשַפי האוויר ואחראי לעתידם של בני מינו, והוא גם האווטאר – יחיד סגולה המופקד על השלום הודות ליכולתו לשלוט בארבעת היסודות ולקשר בין עולם בני האדם ועולם הרוחות. אנג האווטאר המליך את יורש העצר צוּקוֹ על אומת האש במקום השליט האכזר אוֹזַאי, בתקווה שחברו הטוב יתרחק מדרכיו האלימות של אביו. אבל כשמתעוררת מתיחות חדשה בממלכה, צוקו נקרע בין הבטחתו לשמור על השלום לרצונו להוכיח לבני עמו את מנהיגותו. מה יעשה האווטאר? האם יצליח למנוע מלחמה חדשה מבלי לפגוע בחברו?

 

ציור: סטודיו גוריהירו, מאנגלית: אורנה כץ, הוצאת כנרת, 77 עמודים

סיפורי סבא

סיפורי סבא מאת דידי פרימור

סיפורי סבא מאת דידי פרימור

ספר הילדים סיפורי סבא מאת דידי פרימור, מתאר את עלילות סבא יעקב בחמישה סיפורים, שנכתבו באופן הומוריסטי וקליל.  כל סיפור מציג זווית שונה של הסבא ומתאר אותו בסיטואציה שונה – מצחיקה, מפתיעה ומרגשת וממחיש את הניגודיות שבין היותו אנושי לבין תפיסתו כבעל יכולות מיוחדות. אנחנו לומדים להכיר את סבא יעקב מזוויות שונות וללמוד על דמותו הצבעונית והכל כך אנושית – אמיץ וגם פוחד, שובב וגם אחראי, שאפתן שלא תמיד מצליח לממש את שאיפותיו, מקבל ביקורת מהסובבים, אך מספיק אמיץ לעמוד על שלו והכי חשוב – אוהב את משפחתו ודואג לה. הוא נלחם בפחדים בלונה פארק (הוא מפחד מרכבת ההרים) ובאויבים רחוקים בלב ים. כדי להספיק לעשות הכול הוא לעולם לא ישן (לישון בעיניו זה בזבוז זמן בטוח) ובשעות הפנאי הוא חושב שהוא הזמר הטוב בעולם, אך באופן קבוע כל צליל ששר עולה אוטומטית חצי טון, אבל יותר מכל (אולי חוץ מהשמן הסודי שלו) הוא אוהב את הנכדים. הסבא מייצג דמות סב שכולנו אוהבים – אוהב, מיוחד, כישרוני, מעורר השראה בקרב נכדיו ואנושי. סבא שמתכוון תמיד לעשות רק טוב, והתוצאה המתקבלת משעשעת עד מאד. 

איורים: אורי גינזבורג, הוצאת אוריון, 40 עמודים. לגילאי 3-7

מלא קסם ותעוזה

מתגלגלת מאת ויקטוריה ג'יימיסון

מתגלגלת מאת ויקטוריה ג'יימיסון

מתגלגלת מאת ויקטוריה ג'יימיסון הוא רומן גרפי לילדים ולבני נוער שעוסק בחברוּת, עוצמה נשית ורולר-דרבי.

 

אסטריד בת השתים-עשרה תמיד עשתה הכול יחד עם החברה הכי טובה שלה ניקול. לכן כשנרשמה לקייטנה של רולר דרבי היא הניחה כמובן מאליו שגם ניקול תירשם. אבל ניקול הולכת יחד עם חברה חדשה לקייטנת מחול. זוהי תחילתו של הקיץ הקשה ביותר בחייה של אסטריד. יש מריבות ופציעות כשאסטריד לומדת מי היא ללא ניקול, ומה צריך בשביל להיות שחקנית רולר דרבי חזקה וקשוחה.

 

מאנגלית: סיגל גפן, הוצאות הכורסא ומודן, 240 עמודים

 

 

 

היא צריכה להציל את כולם

מפתח הקסמים מאת טוני אלמייל

מפתח הקסמים מאת טוני אלמייל

מפתח הקסמים מאת טוני אלמייל הוא ספר פנטזיה נהדר לבני נוער. לין מתגעגעת לתל-קיץ, שם גרה עד לפני שנה, ולחברים שלה שם. החבר היחיד שנותר לה הוא רופוס, הנברן אדום הגב שבילה את רוב הזמן בכיס הסוודר שלה. אבל כעת הוא מת, והיא יושבת בכל יום שעות רבות ליד קברו הקטן, שמעליו צומח שיח ורדים. עכשיו היא באמת לבד. ואז מגיעה חבילה, ובחבילה יש מפתח. על העטיפה חרותה רק מילה אחת: "פתלקוץ". המילה הזו עומדת לשנות לנצח את חייה של לין.

בחיפושיה אחר המנעול שאותו פותח המפתח היא מגיעה לכסופוניה, ארץ קסומה ומלאה במחמדונים – חיות מחמד אהובות שמתו. כל חיות המחמד מגיעות לשם, והן צופות דרך המראות הקסומות בילדים שהשאירו מאחור. המחמדונים מפעילים כוחות, שחלקם טובים ומשמשים למטרות טובות, וחלקם רעים ומשמשים למטרות רעות. המשימה של לין: היא צריכה להציל את כולם. גם את רופוס. וגם, כפי שהיא מגלה, את עצמה.

מאנגלית: חמוטל ילין, הוצאת מודן, 328 עמודים

 

כוחם המופלא של הדמיון והזיכרונות

בובות של נייר מאת ג'וליה דונלדסון

בובות של נייר מאת ג'וליה דונלדסון

בובות של נייר מאת ג'וליה דונלדסון ('טרופותי', 'לקוף יש בעיה') הוא סיפור פיוטי, נפלא ומרגש על כוחם המופלא של הדמיון ושל זיכרונות ילדות. קראו להן: דיתי ודוט וקייט נקודות, פול אף-כפול וסאלי סלסול. בובות נייר אמיצות יוצאות להרפתקה בבית ובגינה עם הילדה שיצרה אותן. הן מחזיקות ידיים חזק-חזק, ולא עוזבות. האם יצליחו להיחלץ מציפורניהם המאיימות של הדינוזאור, הטיגריס והתנין שיפגשו בדרך?

איורים: רבקה קוב, מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת כנרת, לגילאי 6-3, מנוקד

לדעת הכול על הטבע

הספר הראשון שלי הטבע

הספר הראשון שלי הטבע

הטבע מאת פליסיטי ברוקס וקרוליין יאנג, הוא ספר נוסף בסדרת "הספר הראשון שלי". זהו הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על הטבע. הוא מלא בתמונות מקסימות ובהמון עובדות מרתקות, הכתובות בצורה פשוטה וברורה עבור הקוראים הצעירים והסקרנים.

 

הילדים ילמדו על נושאים רבים הקשורים בטבע המרהיב והמסקרן שסביבנו: הם ילמדו מהו הטבע, על עונות השנה, על צמחים ופרחים, קצת על עצים, על חיות שונות ומשונות, על בעלי כנף וחרקים ויצורים קטנים, על אגמים ונחלים ועוד.

 

איורים: מאר פררו, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 32 עמודים

 

מקומו של היחיד בחברה

מר טיגריס מתפרע מאת פיטר בראון

מר טיגריס מתפרע מאת פיטר בראון

מר טיגריס מתפרע שכתב ואייר פיטר בראון, הוא ספר ילדים מלא השראה על מקומו של היחיד בחברה ועל יכולתו לשנות אותה מבחוץ ומבפנים. לא מתחשק לכם לפעמים להפסיק להתנהג יפה ולהפוך לפראיים? מר טיגריס יודע בדיוק איך אתם מרגישים. יום אחד נמאס לו להיות מנומס. משהו פראי התעורר בתוכו והוביל אותו מביתו אל מרחבי הטבע שמעבר לגבול. אבל מה יקרה כשהוא יחצה אותו בדרך חזרה? ספר מקסים ומלא השראה. (מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת כנרת, לגילאי 6-3, מנוקד)

 

האם הוא חלק ממזימת ענק?

חתולה לבנה מאת הולי בלק

חתולה לבנה מאת הולי בלק

חתולה לבנה, מאת הולי בלק, הראשון בטרילוגיית "מפעילי הקללות", הוא ספר פנטזיה נוער מודרני אך קלאסי הדן באופן מתוחכם בהתבגרות, אהבה ראשונה וגילוי עצמי.

במרכז עלילת הסדרה עומד קאסל, נער מתבגר הגדל במשפחה יוצאת דופן: בני משפחתו מסוגלים במגע יד לשנות את רגשותיהם, זכרונותיהם ואפילו מזלם של אנשים אחרים. לכן הם נקראים "מפעילי קללות". רק קאסל יוצא דופן: הוא חסר את היכולות שיש לשאר בני משפחתו, ולכן גם היחיד שאינו נחשב לפושע: כי הפעלת קללות אינה חוקית, ובני המשפחה נמלטים מזרועות החוק. אלא שאירוע טראומתי אחד משנה את חייו של קאסל, משפיע על התבגרותו וגורם לו לחשוד כי יתכן וחייו הם חלק קטן ממזימת ענק זדונית במיוחד. כדי לגלות את האמת עליו לחשוף את עברו שלו ואת זכרונותיו הרדומים. כדי להגיע אל האמת על קאסל לנצח את חבורת הנוכלים במשחק שלהם.

מאנגלית: ענבל שגיב נקדימון, הוצאת גרף צעיר, 260 עמודים

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.