ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/3/15

| 14/03/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/3/15

ספרים חדשים מומלצי השבוע לילדים ולנוער 15/3/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

אל עולם הקסם הבלתי נודע

מגיסטריום 1 משפט הברזל

מגיסטריום 1 משפט הברזל

סופרות הנוער הולי בלק (ספיידרוויק) וקסנדרה קלייר (בני הנפילים, מכשירי התופת) הן חברות טובות, בין השאר בזכות אהבתן המשותפת לספרי פנטזיה. במגיסטריום כשהספר מבחן הברזל הוא הראשון בסדרה, הן איחדו כוחות ויצרו סיפור על טוב ורע, ועל מה שקורה כשאדם נועד לגדולה, בין שהוא רוצה בכך ובין שלא.

כולם חולמים להתקבל למגיסטריום, בית הספר המסתורי לתורת הקסם, אבל לא קאלם האנט. הוא יודע שקסם הוא עסק מסוכן. כשכוחותיו מושכים את תשומת לבם של המאסטרים, הוא מנסה להיות התלמיד הכי גרוע בכיתה – אבל נכשל. עכשיו עליו ללמוד במגיסטריום המופלא ומעורר האימה, וללכת בעקבות גורלו. בסוף השנה הראשונה תצטרכו לעבור בבית הספר את מבחן הברזל. אם תיכשלו, תאבדו את כוח הקסם לעד. ומה יקרה אם תצליחו? קאלם אט-אט יגלה שעולם הקסם קשור בקשרים אפלים לעברו, ומוביל בדרך מלאת סכנות אל עתידו. מבחן הברזל הוא רק ההתחלה. המבחן הגדול ביותר עוד יגיע.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצ' כנרת, 286 עמ'

 

הוא לגמרי מגניב

 

בארי לוזר 2 אני עדיין לא לוזר

בארי לוזר 2 אני עדיין לא לוזר

בספר בארי לוזר 2 – אני עדיין לא לוזר, השני בסדרה הפופולארית שכתב ואייר ג'ים סמית, וזוכה פרס רואלד דאל לספרות ילדים כספר המצחיק ביותר לשנת 2013, בארי לוזר, גיבור הסדרה, מנסה בכל כוחו ובאמצעות הומור, דמיון פורה ותעלולים משעשעים להוכיח שהוא לגמרי מגניב.

"אתם מכירים את זה שמישהו מעצבן אתכם בחלום ואתם מתעוררים ממש מעוצבנים עליו? אז זה מה שקרה לי עם החבר הכי טוב שלי באנקי". בשפתו המצחיקה והמיוחדת ובליווי איורים משובבי נפש ומלאי הומור, מספר בארי על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב, כשמסביבו שלל דמויות משעשעות: חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, בנג'מין בוטל העובד במוזיאון מוגדן, בעל האף הכי גדול בעולם, ריטה אקסטרה-אצבע בעלת חנות הממתקים, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, הנוראי אבל די מצחיק שסובל מבעיית גיהוקים.  הספר מעולה לראשית קריאה, הכתב גדול ומנוקד, הפרקים קצרים ומלווים באיורים הומוריסטים, השפה פשוטה ובגובה העיניים של הילד והסיפור משעשע ומצחיק מאוד. 

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 240 עמודים

 

הרפתקאות מטורפות נוספות של נייט

 

נייט הגדול על החיים ועל המוות מאת לינקולן פרס

נייט הגדול על החיים ועל המוות מאת לינקולן פרס

נייט הגדול על החיים ועל המוות! שכתב ואייר לינקולן פרס הוא מבחר מדהים, מצחיק, גאוני וחד פעמי של סיפורי הקומיקס של נייט, מתוך הטור הקבוע BIG NATE  המתפרסם ביותר מ- 250 עיתונים ברחבי ארה"ב.

נייט הגדול הוא צייר קומיקס שנועד לדברים גדולים. ממש גדולים. אבל הוא לא רק כוכב קומיקס, הוא גם השוער הכוכב של קבוצת הכדורגל בבית הספר שלו. האם נייט יצליח לעצור את הגול ולהיות גיבור היום? או שחטיבת הביניים ג'פרסון תנצח … שוב? בואו לגלות מה קורה!

מאנגלית: אסנת הדר, הוצאת כתר, 217 עמ'

 

 

 

 

 

קבלה של האחר והשונה

דב ושמו פדינגטון מאת מיקל בונד

דב ושמו פדינגטון מאת מיקל בונד

הספר הקלאסי, דוב ושמו פדינגטון מאת מייקל בונד, יצא לאחרונה במהדורה חגיגית מחודשת, בתוספת אחרית דבר של יהונתן גפן, שבה הוא מגלה וגם מסביר את אהבתו לספר הזה ולגיבורו.

דוב ושמו פדינגטון הוא אחד מסיפורי הילדים המרנינים ביותר שנכתבו אי פעם. מאז פורסם באנגליה ב-1958, לא הפסיק להיות אהוב ורלוונטי. ילדים שכבר קוראים יכולים ליהנות ממנו בכוחות עצמם, קטנים מהם שמחים לשמוע אותו מוקרא, פרק-פרק. הספר נפתח עם דוב אחד קטן, שנמצא בתחנת רכבת לונדונית עם מזוודה ועם פתק שתלוי על צווארו: "נא לדאוג לדוב הזה. תודה". למזלו הטוב, מצאו אותו בני משפחת בראון, שגם אחרי ששמעו שהגיע לבדו מפרו (ועוד כנוסע סמוי!), הם הציעו לו לבוא לגור איתם. וכך הם גילו איך זה לחיות בבית אחד עם דוב "מסוג נדיר מאוד", ופדינגטון מצדו ניסה לגלות ולהבין איך מתנהלים הדברים בסביבה המתורבתת שלתוכה נחת. הספר כתוב בפשטות שמשקפת את הכנות הישירה האופיינית לילדים, אך כדרכן של יצירות ספרות גדולות באמת, הוא לא מוותר גם על ערכים ספרותיים, ועל ערכים בכלל. עלילותיו של הדוב פדינגטון הן סיפור על קבלה של האחר והשונה, ועל השתלבותו בעולם זר לו. דרך עיניו של המהגר הדובי, מזדמן לנו להסתכל לרגע מבחוץ על העולם המערבי שאנו חיים בו, ועל מנהגיו ונהליו הברורים לנו מאליהם. מבחינה זו, "דוב ושמו פדינגטון" הוא סאטירה מעודנת, אך מתוחכמת, על העולם המוכר לכל ילד ולכל מבוגר.

איורים: פגי פורטנם, מאנגלית: אברהם יבין, הוצאת אחוזת בית, 132 עמ', מנוקד

 

 הספר הזה מכריח מבוגרים להגיד דברים מטופשים!

 

הספר בלי תמונות מאת בי גיי נובאק

הספר בלי תמונות מאת בי גיי נובאק

הספר בלי תמונות מאת בי ג'יי נובאק מסתמך על עיקרון אחד פשוט: המבוגר שמקריא אותו חייב להגיד בקול רם את כל מה שכתוב בו. בהתחלה זה נשמע רציני ומכובד, אבל מהר מאוד המבוגר מוצא את עצמו אומר דברים טיפשיים לגמרי, שאין להם שום משמעות. למשל: בּוּף. המזימה הזאת שהטקסט חורש נגד המבוגרים – להנאתם המרובה של הילדים – היא הוכחה לכוחן של המילים להיות מקור בלתי נדלה לעונג ולקריצה.

 

מחבר הספר, בי ג'יי נובק, הוא שחקן, תסריטאי ובמאי מצליח, שנמנה עם כותבי העיבוד האמריקני לסדרת הקומית "המשרד". זהו ספר הילדים הראשון שלו.

מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

 

 

מסע היכרות עם ציפורי ישראל

 

ציפי וצוף מאת רינת הופר

ציפי וצוף מאת רינת הופר

ציפי וצוף מאת רינת הופר הוא מסע הכרות מרגש עם ציפורי ישראל בהם עורב, תוכי (דררה), יונה (צוצלת), עורבני, סנונית מערות, מינה הודית, נחליאלי, דרור, בולבול, פשוש, דוכיפת ושחרור. הילדים יוכלו להתחיל לזהות חברים חדשים בחצר ביתכם או בגן השכונתי.

"ביום שמש נעים וחמים, בין פרחי גן, אחרי הגשמים, שתי ציפורים מרחפות כמו פיות, ציפי וצוף – זוג צופיות". עם בוא האביב זוג צופיות חרוץ מנסה לבנות לו קן בחצר בית. ציפורי החצר האחרות אינן רוצות לעזור לצופיות הקטנטנות והמשונות. כנגד כל הסיכויים, בתושייה רבה, בנחישות ובאומץ מצליחות הצופיות להקים משפחה חדשה בגן.

הוצאת זמורה, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.