ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 16/08/15

| 15/08/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 16/08/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 16/08/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

מיהם בני האנוש ומיהם האחרים?

הים האינסופי מאת ריק יאנסי

הים האינסופי מאת ריק יאנסי

הים האינסופי מאת ריק יאנסי הוא החלק השני בסדרת הגל החמישי, הטרילוגיה המהפנטת לבני נוער על עולם עתידני וקר שבו הייאוש מנסה להכניע את התקווה, אבל האהבה יוצאת לקרב הגדול על חייה.

ארבע קטסטרופות פגעו בכדור הארץ וכך חוסל רוב המין האנושי. באומץ אדיר ולב נחוש הצליחה קאסי סאליבן להישאר בחיים. עכשיו שוטף הגל החמישי את כדור הארץ, ואיש אינו יודע מיהם בני האנוש ומי האחרים. על מי אפשר לסמוך ומי יחסל אותך בלי למצמץ. קאסי, בן ורינגר יודעים שרק יחד יש להם סיכוי, אבל כל מטרתם של האחרים היא לפורר את היחד, והמטרה מקדשת את האמצעים. קאסי וחבריה יופתעו לגלות עד כמה האחרים מוכנים להרחיק לכת, אבל במקביל הם יגלו את האנושיות האינסופית שטמונה בהם.

 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאות כתר ומודן, 292 עמ'

 

 

מי הטיל קללה ולמה?

בלתי נראה מאת אנדראה קרמר ודיויד לוויתן

בלתי נראה מאת אנדראה קרמר ודיויד לוויתן

בלתי נראה מאת אנדראה קרמר ודיוויד לוויתן הוא סיפור אהבה מרגש לבני נוער, המשלב בחוכמה בין גוף ונפש, תשוקה ואימה, מציאות ניו יורקית ופנטזיה עוצרת נשימה.

 

סטיבן הוא בלתי נראה. הוא נולד כך, וכבר רגיל לחיים האלה. שבהם איש לא יודע שהוא קיים. עד שהוא פוגש את אליזבת'. אליזבת' היא נערה רגילה לגמרי. כך לפחות היא חושבת, עד שהיא עוברת לגור ליד סטיבן, ורואה אותו. ככל שסטיבן ואליזבת' מתקרבים, הסכנה הולכת וסוגרת עליהם. עולם שלם ונסתר של קללות ונקמות, רוחות רפאים ונשמות מיוסרות, מתחיל להתגלות. האם הם יוכלו להתגבר עליו? האם יצליחו לגלות מי הטיל על סטיבן את הקללה האיומה ולמה?

 

מאנגלית: רוני בק, הוצ' כתר, 330 עמ'

 

 

 

היה היה פעם, בעתיד הלא רחוק

סינדר 1 תולדות הלבנה מאת מאריסה מאייר

סינדר 1 תולדות הלבנה מאת מאריסה מאייר

בסדרת תולדות הלבנה מעניקה מאריסה מאייר עיבוד עתידני פוסט אפוקליפטי לדמויותיהם של האחים גרים ומשלבת טכנולוגיה מתקדמת עם קסם, מתח, רומנטיקה והומור.

סינדר, הספר הראשון לוקח אותנו לרחובות של ניו- בייג'ין הרוחשים סכנה. מגפה קטלנית מתפשטת ברחבי הארץ. הרחק מלמעלה צופים במתרחש אנשי הלבנה, אורבים לרגע של חולשה. בלב העיר גרה סינדר בת השש-עשרה – מכונאית מחוננת עם עבר מפוקפק ועתיד חסר תקווה. היא כלואה כל היום בדוכן מלוכלך בשוק, שם היא עובדת מבוקר עד ערב כדי למלא את חשבון הבנק של אמה החורגת. "הן לקחו ממנה את שמלותיה היפות, הלבישו אותה חלוק אפור וישן, ונתנו לה נעליים מעץ" (מתוך הספר). אבל יום אחד ניצב בפתח הדוכן שלה יורש העצר, הנסיך קאי, והוא מבקש לשכור את שירותיה. סינדר חוצה לראשונה את חומות הארמון ומגלה אט-אט שנועד לה תפקיד גדול לא רק בחיי הנסיך אלא בחייה של הארץ כולה. כי בסינדר יש משהו מיוחד, משהו שרבים מוכנים לשלם בעבורו מחיר יקר.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצ' כנרת, 335 עמ'

 

בגיל 17 הם פורשים

מלאך - הדילר מאת רוברט מצ'אמור

מלאך – הדילר מאת רוברט מצ'אמור

הדילר מאת רוברט מצ'אמור, הוא הספר השני לבני נוער בסדרת מלאך, ארגון ריגול סודי שלשורותיו מגויסים סוכנים לאחר מיון קפדני, עוברים אימונים מפרכים וידועים במקצוענות שלהם. בגיל 17 הם פורשים. רשמית.

סוחר הקוקאין הגדול ביותר באירופה חי לו בשקט באנגליה, והמשטרה לא מצליחה לחדור לשורותיו. ג'יימס המגויס החדש של ארגון מלאך נקרא למשימה. יחד עם שלושה מחבריו הוא צריך להתחפש לנער החדש בשכונה, להכיר את ילדיו של הדילר, לחדור לביתו  ולנסות לאסוף מידע רב ככל האפשר על ארגון סחר הסמים המסועף שהקים.  המשימה מסוכנת ביותר. הדילר מעולם לא ריחם על אף אחד בדרכו אל הצמרת. אם יתפוס אותם, גילם הצעיר לא יגן עליהם.

מאנגלית: רוני בק, הוצ' כתר, 265 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.