ספרים חדשים – מומלצי השבוע 17/05/15 לילדים ולנוער

| 16/05/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 17/05/15 לילדים ולנוער

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 17/05/15 לילדים ולנוער

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

 

כל מה שכדאי לדעת על שיני חלב

ספר השיניים המתנדנדות מאת איבונה רדינץ ותומס רהנר

ספר השיניים המתנדנדות מאת איבונה רדינץ ותומס רהנר

ספר השיניים המתנדנדות מאת איבונה רדינץ ותומס רהנר, הוא פרי עבודה משותפת של רופא שיניים ומומחית להיגיינת הפה. הוא מסביר בצורה קלה וברורה כל מה שילדים (ואפילו הוריהם) צריכים לדעת על שיני חלב והתחלפותן וכיצד לשמור על בריאותן. שיני חלב מתחילות לבקוע בגיל ששה חודשים בערך ולנשור סביב גיל שש אצל רוב הילדים. השיניים המתנדנדות והנושרות מעוררות שמחה וגאוה, ולעיתים גם חששות ושאלות.

ספר חוויתי זה עונה בדרך קלילה ונעימה על שאלות של הורים וילדים, שמוזמנים למשוך, לסובב, לפתוח ולגלות בעמודי הספר את סודן של השיניים ובדרך להביט, לנקוש, לנענע ולהבין: מדוע בקועות השיניים, כיצד מתחילות שיני החלב להתנדנד, מנין מגיעות השיניים הקבועות, האם יכולות שיניים לחלות, איך לשמור על בריאות השיניים. הספר כולל קופסה מיוחדת לשמירת שיניים. בסוף הספר הילדים מוזמנים לרשום את תאריך נשירת השן הראשונה ולצרף תמונות של שיניהם הצומחות, המתנדנדות והחסרות. מתנה חינוכית נהדרת לכל הורה ולילדיו בגילאים המתאימים 

מגרמנית: רחלי אידלמן, איורים: תומס רהנר, הוצ' שוקן, 29 עמ', מנוקד

 

זה לא מדע בדיוני – זוהי המציאות

 

ארנה  2 משחקי המוות מאת מורגן רייס

ארנה 2 משחקי המוות מאת מורגן רייס

ארנה 2 – משחקי המוות מאת מורגן רייס, הוא מותחן פנטזיה פוסט-אפוקליפטי, השני בטרילוגיה. השנה 2120. אמריקה קרועה לגזרים בעקבות מלחמת האזרחים השנייה. בערים הגדולות שולטות כנופיות אלימות המפטרלות ללא הרף וצדות עבדים, קורבנות שנועדו לספק את צרכי הבידור שלהם בזירת המוות: הארנה, שם נלחמים היריבים עד המוות ורק חוק אחד מושל בה – אף אחד לא שורד! הספר גדוש הפעולה עוקב אחרי מסעם המסוכן של ברוּק, ברי, בן ולוגן. לאחר שהצליחו להימלט מתוך ארנה 1, הם עושים את דרכם במעלה נהר ההדסון, מחפשים מקום להסתתר בו. בעקבותיהם נמצאים ציידי העבדים, שיעשו הכול כדי להחזיר אותם אל בין החומות. בדרכם אל החופש הם מפגינים את מלוא התושייה ומשתמשים ביצר ההישרדות שלהם כשהם מתמודדים עם שורדים אחרים, עם כנופיות של קניבלים, עם חיות טרף ועם סופות משתוללות. כשהם עולים על רכבת מסתורית, בתקווה שהיא תיקח אותם אל יעדם, הם מגלים שכל מה שהם עברו עד עכשיו היה כאין וכאפס לעומת מה שמחכה להם בארנה 2 – זירת קרבות חדשה, שממנה איש אינו יוצא בחיים, ושבה הם נקראים להקריב את הקורבן הנורא מכול. 

מאנגלית: חנה בן צבי גורן, הוצאת דני ספרים, 268 עמודים

מיליונר ביום – גיבור על בלילה

באטמן - הגיבור בגלימה האפלה מאת ביל מתני

באטמן – הגיבור בגלימה האפלה מאת ביל מתני

באטמן – הגיבור בגלימה האפלה מאת ביל מתני הוא הספר הראשון בסדרה, מהדורת קומיקס חדשה לילדים. הפשע משתולל ברחובות. כוחות החוק אובדי עצות. גותהם מחכה לבאטמן!

באטמן הוא מגיבורי-העל הוותיקים והנערצים בעולם. אומץ לבו, כוחו העצום וחכמתו כבשו את דמיונם של מיליוני קוראים בכל הגילים. דמותו נוצרה בשנת 1939 בידי אמן הקומיקס בוב קיין, ומאז ועד היום הופיעה בעשרות חוברות קומיקס וספרים, וכיכבה בסרטי קולנוע, בסרטי אנימציה, בסדרות טלוויזיה ובמדיה דיגיטאלית. ברוס ויין חי בעיר גותהם ומנהל חיים כפולים: ביום הוא תעשיין מצליח, ובלילה הוא באטמן – לוחם צדק חסר פשרות הנעזר בטכנולוגיה מתקדמת כדי להילחם ביריביו. הגדולים בפושעי העיר מנסים לגלות מיהו באטמן ולחסל אותו אחת ולתמיד: מן-באט משלח בו אנשי עטלף מפלצתיים, הג'וקר כולא אותו עם שכירי חרב רצחניים ובֵּיין יריבו המושבע מזמין אותו לדו קרב קטלני ששום טכנולוגיה לא תעזור בו. האם יצליח באטמן לגבור על אויביו באמצעות כוחותיו שלו? ואולי זהו סופו של איש העטלף?

 

כתב: ביל מתני; צייר: כריסטופר ג'ונס; דיו: טרי ביטי; צביעה: אריק הקטור. מאנגלית: דידי חנוך, הוצ' כנרת.

 

המחברת הזאת מפחידה!

מחברת המפלצות מאת טרוי קאמינגס

מחברת המפלצות מאת טרוי קאמינגס

מחברת המפלצות – מתקפת הבלונים הבריונים שכתב ואייר טרוי קאמינגס הוא ספר ראשון בסדרה המכוונת לקהל קוראים צעיר, שעושה את צעדיו הראשונים בקריאה עצמאית.

אלכסנדר בופ עובר לעיר חדשה, והוא בטוח שזה מקום מפחיד נורא. בהתחלה הוא מוצא מחברת מלאה בציורים ובתיאורים של מפלצות משונות. אחר כך הוא מתחיל לראות בכל העיר בלוני ענק בריונים שמעיפים זרועות לכל הכיוונים. האם הבלונים רודפים אחריו, ומה המחברת הזאת מנסה לרמוז לו?  קאמינגס הצליח ליצור סדרה על מפלצות, שלמראית עין אין בהן דבר מאיים, משום שהן מורכבות גם מחפצים ומיצורים יום-יומיים, שגרתיים למדי. הן מפחידות בדיוק במידה ומצחיקות עד בלי די. כתיבתו מדויקת מאוד ואיוריו משעשעים, והפחד (הלא מאיים, חייב לציין) המחלחל אל הגיבור המתמודד עם פחדיו, ודרכו אל הקוראים יסעיר את הקוראים.

מאנגלית: רונית רוקאס, הוצאת כנפיים וכתר, לגילאי 6-9, 92 עמ'

 

 

ללמוד להרגיש רגש בגוף

לפעמים נועם מאת מירה דרור שמי

לפעמים נועם מאת מירה דרור שמי

לפעמים נועם מאת מירה דרור שמי, מזמין את כל הילדים לחוש באופן פיזי את הרגשות שלהם בגוף, ולקרוא לחברים הדמיוניים שלהם לעזור להם לפרוק אותם. המסר העיקרי של הסיפור על נועם הוא פשוט.

נועם, כמו כל ילד אחר, חווה לפעמים רגשות עזים. קשה לה כשהיא כועסת, עצובה או פוחדת. הרגשות האלה גורמים לנועם להתנהג לפעמים בצורה שהיא מתחרטת עליה ולפעמים היא מרגישה חסרת אונים ומתוסכלת. נועם מרגישה את הרגשות האלה בגוף שלה, וכשזה קורה, היא יכולה לקרוא לחברים הדמיוניים שלה – הזהרורים לבוא לעזרתה. הם עוזרים לה "לאוורר" את הכעס שלה, "להזרים" את העצב "ולפורר" את גוש הפחד החוצה – אל מחוץ לגוף שלה. הזהרורים של נועם עוזרים לה גם בדרך נוספת – כשנועם שמחה והגוף שלה מוצף אושר, הזהרורים מסייעים לה לשמור אותו בתוך ליבה פנימה וכשהיא רוצה, היא יכולה להיזכר בשמחה השמורה אצלה בלב ולחוות אותה מחדש.

בספר יש פניות ישירות אל הילדים המקשיבים לסיפור (כשהן מודפסות בפונט שונה) ובסוף הספר יש פניה גם אל המבוגרים הקוראים באוזניהם את הסיפור.

איורים: טניה אמבר חינקיס, הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. לגילאי 4-8. מנוקד

 

להסיר את הקללה לפני שמישהו יפגע

פאקס מוט הקללה

פאקס מוט הקללה

מוט הקללה מאת אוסה לארסון, אינגלה קורסל והנריק יונסון הוא הספר הראשון בסדרה "פאקס". בין עמודי הספר משובצים איורי קומיקס בשחור לבן.

דברים משונים ועל-טבעיים מתחילים להתרחש בעיירה הקטנה מריפרד. במשך דורות ארוכים משמשת העיירה השוודית השלווה מקום מסתור לספריית כשפים סודית, שאוצרת בתוכה ידע ועוצמה מעבר לכל דמיון. מאגנר ואסטריד, אח ואחות מבוגרים, שומרים על דלתות הספרייה מפני כוחות החושך, ושנים רבות דבר לא הפר את שלוותה. עד עכשיו. אלריק בן האחת-עשרה ואחיו ויגו בן התשע מגיעים למריפרד לגור עם משפחה אומנת אחרי שכבר עברו כמה בתים. הם חייבים להימנע מלהסתבך בצרות נוספות, אבל הצרות ממשיכות לרדוף אחריהם. אסטריד ומאגנר מגלים כי ויגו ואלריק נושאים את הסימנים המתאימים, כדי להגן על הספרייה. עתה עליהם לבחון את הבנים ולגלות אם הם ניחנו בחוכמה ובאומץ הדרושים לשם כך. מה פשר העקבות המבעיתים בשדה היורטהאגן? מי הטמין את מוט הקללה בגינה של ליילה ואנדרס? ומי הוא אותו אדם נטול העיניים? אסטריד, מאגנר, ויגו ואלריק חייבים להסיר את הקללה לפני שמישהו ייפגע.

משוודית: יעל צובארי, הוצ' מודן, 133 עמ'

 

משחקי בילוש

הבריחה מיערות הערפל מאת מיכאל אבס

הבריחה מיערות הערפל מאת מיכאל אבס

בריחה מיערות הערפל מאת מיכאל אבס הוא הספר הרביעי בסדרת משחקי בילוש, כל פרק בעלילה הוא גם תעלומה.

כל תושבי העיר חיים בנחת ובשלווה, מבלי לדעת שבעוד כעשרים וארבע שעות מזימה שלא תאמן עומדת להותיר את כולם חסרי כל. והנה בינתיים, חבורת 'הבלשים הצעירים' נחטפה והיא בדרכה לבית מסתורי במעבה יערות הערפל. ממש באותו זמן שני הנבלים שרודפים את החבורה נמלטים מבית הסוהר. אבל כיצד כל ההתרחשויות הללו קשורות לאונייה הנושאת עליה אוצר? 

עליכם לקחת חלק בעלילה, ובמקרים רבים לפענח את התעלומה יחד עם הגיבורים שלנו.

 

איורים: ניר פילוסוף, עגור הוצאה לאור / מודן, 111 עמ', מנוקד

 

 

 

לאסי חוזרת הביתה

לאסי חוזרת הביתה מאת אריק נייט

לאסי חוזרת הביתה מאת אריק נייט

תרגום חדש לקלאסיקה לאסי חוזרת הביתה מאת אריק נייט כולל אחרית דבר מאת המתרגם יואב כ"ץ. דורות רבים של קוראים מלווים את לאסי במסעה הביתה כבר במשך 75 שנה, ומתרגשים איתה ועם ג'ו בכל פעם מחדש. הספר הוסרט והומחז עשרות פעמים.

כל אנשי הכפר גרינוול ברידג' שבאנגליה הסכימו שלאסי היא כלבת הקולי היפה והטובה ביותר שראו מעולם. גם הנער ג'ו קרקלו הסכים עימם והיה גאה מאוד על שלאסי היא כלבתו. אבל כשיום אחד מודיע לו אביו שעקב קשיי פרנסה הם נאלצים למכור את לאסי לדוכס מרדלינג, ג'ו לא יודע את נפשו מרוב צער. בתחילה הוא מנסה למנוע את רוע הגזרה, אך לבסוף, בלב כבד, הוא מבין שנגזר עליו להפרד מכלבתו הנאמנה. לאסי נלקחת אל אחוזתו של הדוכס בסקוטלנד הרחוקה, ונדמה שבכך תם הקשר המיוחד בין הכלבה והנער שלה. אך בלאסי טבוע כוח קדמון שאין לעמוד בפניו – הרצון העז לחזור אל כפר הולדתה ואל ג'ו. וכך היא בורחת משביה ויוצאת למסע ארוך ורצוף תלאות בחזרה הביתה.

 

תרגום: יואב כ"ץ, הוצאת אוקיינוס ומודן, סדרת הרפתקה – סופרים מתרגמים קלאסיקה, 251 עמ', מנוקד

 

פזמון ליקינתון

לַיְלָה לַיְלָה מִסְתַּכֶּלֶת הַלְּבָנָה, בַּפְּרָחִים אֲשֶׁר הֵנֵצּוּ בַּגִּנָּה…": פזמון ליקינתון הוא משירי הילדים האהובים והידועים ביותר, אך הסיפור המסתתר מאחוריו, על הידידות שנרקמה בין המשוררת לאה גולדברג למלחינה רבקה גוילי ידוע רק למעטים.

הסופרת שהם סמיט והמאיירת רוני פחימה מספרות בספר יקינתון – סיפור על חברות ושיר, שני סיפורי חיים הנפגשים ומולידים יצירה משותפת. "בִּשְׁתֵּי אֲרָצוֹת רְחוֹקוֹת רְחוֹקוֹת נוֹלְדוּ שְׁתֵּי בָּנוֹת. הֵן לֹא יָדְעוּ שֶׁיּוֹם אֶחָד יִפָּגְשׁוּ וְיִהְיוּ לַחֲבֵרוֹת. הֵן לֹא חָלְמוּ שֶׁיּוֹם אֶחָד יִכְתְּבוּ יַחַד שִׁיר. הֵן לֹא הֶאֱמִינוּ שֶׁהַשִּׁיר הַזֶּה יַהֲפֹךְ לְאֶחָד מִשִּׁירֵי הַיְּלָדִים הָאֲהוּבִים בְּאַרְצָן הַחֲדָשָׁה."

 

הוצאת כנרת, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.