מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי אוקטובר 2015

| 17/10/2015 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, רצח ותעלומות - מומלצי אוקטובר 2015

מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי אוקטובר 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 9  ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

הסודות כבר אינם מוגנים

 

הנערה ברשת העכביש מאת דיוויד לגרקרנץ

הנערה ברשת העכביש מאת דיוויד לגרקרנץ

הנערה ברשת העכביש מאת דיוויד לגרקרנץ הוא רביעי בסדרת המותחנים השבדית "מילניום", ממשיך לעסוק בקורותיהם של ההאקרית המבריקה והזועמת, ליסבת סלאנדר והעיתונאי מיכאל בלומקוויסט. עלילה עוצרת נשימה העוסקת בעולם שבו הסודות כבר אינם מוגנים, עולם של האזנות סתר, פריצות למחשבים וריגול טכנולוגי.

מיכאל בלונקוויסט שמצא עצמו במגרש לא מוכר של העיתונות הדיגיטלית הקלילה, נמצא במשבר. כבר אין הרבה קונים לכתב העת האליטיסטי שלו, 'מילניום'. הוא אפילו לא בטוח שברצונו להמשיך לשחק את המשחק. מיכאל תוהה אם המידע בקשר לפרנס בלדר, פרופסור שוודי בעל שם עולמי שנגנבה ממנו טכנולוגיה סודית פורצת דרך, ראוי לכתבה ב'מילניום'. הוא משתכנע כשמתגלה לו מי עוד מעורבת: ליסבת, ידידתו ההאקרית עם אמות המוסר חסרות הרחמים הייחודיות לה. מיכאל היה רוצה לדעת מדוע היא מתעניינת בסיפור, ולהבין לאן נעלמה לתקופה כה ארוכה. ליסבת סלאנדר נמצאת כעת בעיצומו של מצוד. היא חשבה שהארגון של אביה ואויבה המר, הארכי־פושע אלכסנדר סלאצ'נקו, חוסל יחד איתו. אך רמזים מעידים כי חיילים מרשת הרשע הישנה שלו עדיין פעילים, ועתה במקום לסחור בנשים הם סוחרים במידע שגנבו באמצעות חדירה למחשבים של חברות טכנולוגיות. בדרכה חסרת המעצורים היא מחליטה להשמיד אחת ולתמיד את מה שנותר מהארגון. אבל ליסבת, בבלי דעת, מקימה עליה משהו שגדול אפילו מיכולותיה. דמויות אפלות מעברה חוזרות לרדוף אותה, ואליהן מצטרפים גורמים רבי-עוצמה במנגנוני הביטחון החשאיים. אויביה סוגרים עליה מכל עבר. ייתכן שהפעם היא הסתבכה ברשת שממנה לא תצליח להיחלץ.

משוודית: רות שפירא, הוצ' מודן, 466 עמ'

האמת הבלתי נתפסת על האנושות

הגן האלוהי מאת דוד חווה

הגן האלוהי מאת דוד חווה

הגן האלוהי מאת ד"ר דוד חוה, הוא ספר מתח מרתק, העוסק בתגלית הנוגעת לתהליך האבולוציוני שעובר המין האנושי.

רגע לפני שד"ר רפאל מאירי, מדען צעיר ומבטיח במכון ויצמן, עומד לפרסם את תוצאות מחקרו פורץ הדרך בנוגע לגנום האנושי והתהליך האבולוציוני, מופיעים על סף דלת מעבדתו שלושה אנשים, אשר דורשים ממנו להשמיד את תוצאות המחקר, בטענה שנשקפת מהן סכנה לגורל האנושות. רפאל מסרב לדרישה, וכעבור מספר דקות נשמע קול פיצוץ והוא נעלם. בקצהו השני של העולם יוצר שותפו היחיד של רפאל למחקר, פרופ' ארווין קרוס מאוניברסיטת שיקגו, קשר עם אשתו של המדען הישראלי הנעדר, ד"ר שני מאירי, ומספר לה כי, לדעתו, בעלה לא נהרג בפיצוץ, אלא נחטף, וכי הוא מאמין שישנה דרך להצילו.  במסע, אליו יוצאת שני על מנת למצוא את בעלה היא עוברת בין יבשות כשהיא מלווה בעידו המופנם והכריזמטי, סטודנט העובד תחת הנחייתו של רפאל; הם מוצאים את עצמם נמלטים מאנשי סוכנות הביון האמריקנית אשר מאמינים כי הם אוחזים בידיהם מידע בעל חשיבות ביטחונית, ונתקלים בגורם מסתורי ורב עוצמה, העומד מאחורי סדרת אירועים שנראים כבלתי אפשריים. שני נחשפת אל תגליותיו של רפאל ומגלה את האמת הבלתי נתפסת על האנושות והאבולוציה, אמת אשר תטלטל את יסודות עולמה.

הוצאת "גוונים", 319 עמ'

אסור לסוד להיחשף

הרץ מאת פטריק לי

הרץ מאת פטריק לי

הרץ מאת פטריק לי הוא מותחן חכם ומפתיע, המיועד לאוהבי סיפורי קונספירציה משובחים. רייצ'ל בורחת על נפשה. היא לא יודעת ממי או לאן, אבל ברור לה שקבוצת האנשים החמושים שדולקת בעקבותיה תדאג לכך שזה יהיה הלילה האחרון בחייה. למזלה, היא נתקלת בסם דריידן, לשעבר איש יחידת עילית של הכוחות המיוחדים שיצא לריצה על הטיילת. לדריידן יש אינסטינקטים טובים. הוא רואה את מבטה הנואש והמבועת של הנערה הצעירה ומחליט לעזור לה לברוח. הוא לא משער כמה מסוכנת יכולה להיות נערה צעירה, וכמה נואשים רודפיה לעצור אותה. אבל מרטין גאול יודע. לכן ברור לו שאסור לאפשר לסודהּ של רייצ'ל להיחשף. כשכל המשאבים הטכנולוגיים של ארצות-הברית לרשותו, כולל רשת הלוויינים המקדמת ביותר בעולם, הוא משוכנע שלכידתה היא עניין של זמן בלבד. הרי מדובר בביטחון המדינה. מה שהחל כריצה על הטיילת הופך מהר מאוד למרדף מכוניות על כבישים מהירים, תרגילים מבריקים של התחמקות ממכ"ם הלוויין, ומשחק מוחות מתוחכם.

מאנגלית: דפנה לוי, הוצ' מודן, 338 עמ'

 

רוצח חג המולד מת?

ספר הנשמות מאת ג'יימס אוסוולד

ספר הנשמות מאת ג'יימס אוסוולד

המותחן ספר הנשמות הוא הספר השני בסדרת המפקח מקלין, הבלש הסקוטי, מאת ג'יימס אוסוולד.

שתים עשרה שנים לאחר לכידתו של דונלד אנדרסון – הרוצח הסדרתי שנהג לחטוף ולרצוח אישה כל שנה בערב חג המולד – הוא נרצח בכלא. אלא ששעות ספורות לאחר שנקבר נמצאת גופתה של אישה נוספת, המונחת באותה תנוחה ובאותו מקום שבו נהג אנדרסון להשאיר את קורבנותיו.

המפקח טוני מקלין, שלכד את אנדרסון, נושא צלקת כואבת מאותה פרשה: ארוסתו היתה הקורבן האחרון של רוצח חג המולד. כעת עליו לשוב לתיק שהרס את חייו ולבחון מחדש את העובדות. האם קם חקיין לאנדרסון? האם אנדרסון היה בעצם חף מפשע? ואולי יש הסבר אחר, מפחיד יותר, אפל יותר?

 

מאנגלית: אורית הראל, הוצאות כתר ועברית, 366 עמ'

 

כלואה בין שקרים

 

חיים כפולים מאת ס.ג'.ווטסון

חיים כפולים מאת ס.ג'.ווטסון

חיים כפולים מאת ס.ג'. ווטסון, הוא רומן מתח פסיכולוגי עוכר שלווה על החיים הסודיים שאנשים מנהלים והמחיר הכבד שהם עלולים לשלם עליהם.

ג'וליה, צלמת לונדונית מגדלת עם בעלה את בן אחותה הצעירה, קייט. בכל פעם שקייט משתכרת היא מתקשרת מביתה בפריז ודורשת שבנה בן ה- 14 יוחזר אליה. יום אחד גופתה של קייט נמצאת בסמטה ליד הדירה שלה. ג'וליה מתפרקת.

חקירת הרצח לא מעלה דבר וג'וליה מחליטה לחקור בעצמה. היא מגלה שקייט נהגה לפגוש גברים שפגשה באתרי הכרויות וחושדת שאולי אחד מהם הרג אותה. ג'וליה נקשרת לאחד מהגברים של קייט ומנהלת איתו רומן סוער, אלים ומלא תהפוכות ומוצאת את עצמה כלואה בין שקרים של הגברים הסובבים אותה.

 

מאנגלית: אורלי מזור-יובל, הוצ' כתר, 400 עמ'

 

הוא מספר סיפור אחר

 

קטלני מאת סנדרה בראון

קטלני מאת סנדרה בראון

קטלני מאת סנדרה בראון הוא ספר מתח מרתק נוסף של מחברת שכתבה שישים ושישה רבי־מכר של הניו יורק טיימס.

חייה של הונור, אלמנת שוטר בעיירה קטנה בלואיזיאנה, משתנים מן הקצה אל הקצה ביום שבו בתה בת הארבע מגלה גבר זר שכוב על המדשאה שבחזית ביתן. הוא הבטיח לא לפגוע בה או בבתה, אם רק תעשה כל מה שיגיד לה. ויש לו אקדח. אמצעי התקשורת מתארים אותו כרוצח קטלני. אבל הוא מספר סיפור אחר. הם נמלטים אל הסבך והביצות של לואיזיאנה כשאחריהם לא רק המשטרה והשריף המקומי אלא גם דמות מסתורית ורבת כוח המכונה "הבוס".

מאנגלית: רוני בק, הוצאת כנרת, 398 עמ'

 

 

 

 

עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת

חקירת מוות מאת פול קרסון

חקירת מוות מאת פול קרסון

חקירת מוות מאת ד"ר פול קרסון, רופא במקצועו, הוא מותחן המתרחש באירלנד. ד"ר מייקל ווילסון הוא פתולוג וחוקר מקרי מוות, עם עבר מסובך ומוח חשדן. כחוקר מקרי המוות הראשי של דבלין, הוא נתקל בהרבה מקרי מוות אלימים, חריגים או בלתי צפויים. אבל מקרה אחד מטריד אותו במיוחד. פטריק דאולינג נמצא תלוי ביער נידח שנה קודם לכן. החקירה הסתיימה ברגע שהוכרז על תוצאות נתיחת הגופה: התאבדות. דאולינג היה מכור לסמים, עם תוחלת חיים עלובה. התיק נסגר. ואז מגלה ד"ר ווילסון שהתיק של דאולינג היה מונח על שולחנו של חוקר מקרי המוות הקודם, כשנורה למוות בידי אופנוען מסתורי. צירוף מקרים? ד"ר ווילסון לא סבור כך. אבל כשהוא מעמיק לחקור, מתחילים לאיים על חייו. ואז, הוא, אשתו האהובה ושני ילדיו המתבגרים מוצאים עצמם תחת התקפה מסכנת חיים. עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת כדי לחשוף את האמת ולהעניק לפטריק דאולינג הזדמנות אחרונה להשמיע את קולו?

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצאת קוראים, 352 עמ'

 

לכודים ברשת של הונאה

משחק התמימות מאת מייקל הארווי

משחק התמימות מאת מייקל הארווי

משחק התמימות מאת מייקל הארווי הוא ספר מרתק וכובש הלוקח את הקורא למסע רב-תהפוכות, תיק רצח מן העבר עומד לפני פיצוץ אדיר, ושלושה סטודנטים עומדים ללמוד את מחיר התמימות.

איאן ג'ויס התקבל לכיתת "הוכחת החפות" היוקרתית בבית ספר נודע לעיתונאות. איאן ושני חבריו היחידים לכיתה, שרה גולד היפה והדעתנית וג'ייק הייבנס המבריק והאניגמטי, חוקרים מקרה בן חמש-עשרה שנה של נער צעיר בשם סקיילר וינגייט. הרוצח מת לכאורה במהלך שהותו בכלא, אך אט-אט מתחילים להצטבר רמזים מטרידים המעידים כי ייתכן שהרוצח האמיתי עדיין חי ואף פועל בסביבתם. ככל שמצטברות העדויות מוצאים עצמם השלושה לכודים ברשת של הונאה, חוסר אמון ושחיתות, המאיימת על חייהם ומטלטלת אותם בין הסמטאות האפלות של שיקגו לבין חופיו של אגם מישיגן.

 

מאנגלית: רוני בק, הוצאת הכורסא, ידיעות ספרים, 288 עמ'

 

היא נמצאת לפני בחירה בלתי אפשרית

סוד כמוס מאת קרלה באקלי

סוד כמוס מאת קרלה באקלי

סוד כמוס מאת קרלה באקלי מביא את סיפורה של איב לטימור. חייה לטימור הם מגדל קלפים בנוי בקפידה. כל חלק וחלק מאוזן בדקדקנות; צריך רק דחיפה קלה ביותר כדי שהכול יקרוס.

אורח החיים של משפחתה השתנה מן הקצה לקצה לפני 12 שנה. כשהרופא מסר לה ולבעלה דיוויד את האבחנה המזעזעת: טיילור החמוד בן השנתיים סובל ממחלה גנטית נדירה, אקס-פי, שמשמעותה רגישות קטלנית לאור השמש. איב זוכרת את זה כל בוקר לפני עלות החמה, כשהיא נועלת את טיילור בחדרו, עם קרשים על החלונות ועם וילונות כבדים. טיילור יושב כל היום מול המחשב, לומד דרך האינטרנט ומדבר בסקייפ עם קומץ חברים. בלילות הוא משוטט בשכונה עם מצלמתו ומציץ לחלונות השכנים, בלי ידיעת הוריו. איב מגוננת בקנאות על בנה מפני נזקי השמש, נורות הלוגן ואפילו פנסי מכוניות. היא מנסה להשאירו בחיים כמה שאפשר, אולי עד שתימצא תרופה. ערב אחד, חייה של איב משתנים שוב לעד. משהו נורא קרה כשהיא נוהגת על כביש רטוב בזמן סערה. היא נמצאת לפני בחירה בלתי אפשרית. כל הדברים שעשתה כדי לגונן על ביתה מפני אור השמש רק אפשרו לחשכה להזדחל פנימה.

 

מאנגלית: שרית פרקול, הוצ' קוראים, 399 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.