ספרים חדשים – מומלצי השבוע 19/4/15

| 19/04/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 19/4/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 19/4/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

סיפור אהבה עדין המבוסס על מקרה אמיתי 

 

יפעת החיים מאת מיכאל קומפפמולר

יפעת החיים מאת מיכאל קומפפמולר

מיכאל קומפּפמולר מביא בספרו יפעת החיים סיפור אהבה עדין ומכמיר לב המבוסס על סיפור אמיתי. המחבר מכיר היטב את יומניו של קפקא, את מכתביו ואת כתביו האחרונים ואורג אותם לתוך הרומן במלאכת מחשבת. הוא מאמץ גם את נקודת המבט של דורה, אישה צעירה ומלאת חיים המאוהבת באיש חידתי הנוטה למות.

העלילה לוקחת את הקוראים לקיץ 1923, באתר קיט ליד הים הבלטי, מתאהב פרנץ קפקא חולה השחפת בן ה־40 בדורה דיאמנט בת ה־25. להפתעתו הרבה, לראשונה בחייו הוא מחליט לחיות עם אישה תחת קורת גג אחת. בשעה שברפובליקת ויימר משתוללת היפר־אינפלציה הוא מעז לחיות עם דורה בברלין, על אף האילוץ לעקור שוב ושוב מדירה שכורה אחת לאחרת ועל אף התנגדות הוריו. פרנץ קפקא ודורה דיאמנט לא ייפרדו עד למותו ב־1924. הספר מאיר באור בהיר וכמעט אופטימי את שנתו האחרונה של הסופר הגדול. באהבה ובאינטימיות המחבר מתאר אדם המוצא אהבה גדולה ונוטל אחריות על חייו לפני שזמנו אוזל.  סיפור אהבה יפה, מקסים ומרגש

מגרמנית: ארנו בר, הוצ' שוקן, 203 עמ'

 

 מערבולת יצרים ותשוקה

 

מסיביר באהבה מאת אילנה תורטלטאוב

מסיביר באהבה מאת אילנה תורטלטאוב

מסיביר באהבה מאת אילנה תורטלטאוב הוא רומן אהבה, סיפור רווי בסיפורי הרפתקאות והתנסויות שניחוחם מסתורי ומסקרן וחושף עולמות חבויים שנדמים תחילה רחוקים וזרים, כמעט דמיוניים, אך כל דף ושורה מקרבים אל הקורא את דמויות הגיבורים ואת הטבע הפראי הקפוא והזר שנמסך ומתערבל, אך לא באמת מתמזג, עם החמסינים המהבילים של מציאות מוכרת. האהבה הגורלית היא הנושא שבו עוסק הספר. אהבה של אישה לגבר נשוי שאינו יכול להיות שלה בשלמות.

אלכס, מדען מבריק ומרשים ביותר ממוצא רוסי, מתכנת מחשבים נשוי שקורות החיים שלו ומעלליו מותירים בפה פעור את כל המתוודע אליו, מגיע למשרדה של אדית, יועצת השקעות בבנק, כדי ללמד אותה להשתמש בתוכנה חדשה. כבר מהרגע שבו נפגשו במקרה בחניה עבר בין השניים חוט בלתי נראה, שהלך והתהדק סביבם. הגבר יפהפה ומקסים ואוהב אותה בכל לבו, אבל אהבתו קשה ופוצעת כמו ערבות הקרח האינסופיות שעיצבו את דמותו. אהובתו השברירית המאוהבת לכודה במערבולת יצרים ותשוקה שהופכים את חייה על פיהם. היא מיטלטלת בין אכזבה להשלמה ובין צער לשמחה, עד שהגורל מתערב וקובע מציאות נחרצת. מקסים ומהנה.

הוצאת אוריון, 352 עמודים

אתם תישבו בקסמיה של החוחית

החוחית מאת דונה טארט

החוחית מאת דונה טארט

בספרה החוחית זוכה פרס פוליצר 2014, מפליאה דונה טארט לשרטט דמויות בלתי נשכחות, ולטוות מהן סיפור מחשמל העוסק באובדן, בהישרדות, בזהות ובגורל, ובמסתורין העמוקים ביותר של האהבה.

תיאו דקר, נער בן 13, מבקר עם אימו בתערוכה מתחלפת של ציורים פלמיים. לפתע מחריד את המוזיאון פיצוץ עז. תיאו ניצל באורח נס ממוות, אך מכל בחינה אחרת – חייו מתנפצים לרסיסים. ללא כל שארי בשר בניו־יורק, הוא מופנה על ידי רשויות הרווחה למגורים זמניים בביתו של אחד מחבריו. אלא שהבית מנוכר, ודומה שכל מכריו האחרים מהלכים סביבו נבוכים, מתקשים למצוא דרך אל ליבו. תיאו כורע תחת נטל געגועיו המייסרים לאימו ונצמד לדבר שמזכיר לו אותה יותר מכול: ציור קטן ורב קסם של חוחית שהוצג בתערוכה. 

שנות התבגרותו עוברות עליו בחיפוש מתמיד, לעיתים נואש, אחר משמעות לחייו; הוא חובר לבוריס, נער כריזמטי ופרוע, וּלְהוֹבִּי, סוחר עתיקות טוב לב, ומקפיד להיצמד לאורך כל מסעו הרדוף ברחבי ארה"ב של ימינו לקמע שלו. אותו ציור רב קסם, שלימים ממקם אותו במרכזו של מעגל מסוכן ההולך וסוגר עליו.  זהו ספר על האמנות בכל צורותיה, מקסים, מרגש ונהדר

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצ' מודן, 838 עמ'

מה קרה לשליחה שהותירה שביל דם

הרוצח של הליצן מאת רובין הוב

הרוצח של הליצן מאת רובין הוב

הרוצח של הליצן מאת רובין הוב הוא הראשון בטרילוגיית הפנטזיה "פיץ והליצן" והראשון בסדרה חדשה הפותחת פרק אפל בסאגת "הרואים למרחק".

טום תלתל-גירית חי בשלום ובשלווה עם אשתו האהובה מולי באחוזת יערות-נצרים, אותה קיבל כגמול עבור שירותו למשפחת המלוכה. אבל מאחורי החזות של גבר מכובד בגיל העמידה מסתתר עבר אלים וסוער. מכיוון שטום תלתל-גירית הוא למעשה פיץ-אביר הרואה למרחק, הממזר לשושלת הרואים למרחק, הרוצח המלכותי, שנידון למוות בגלל שימוש בקסם החיות. האדם שהעניק למלך את חייו והרבה מעבר להם. פסל מגולף הניצב על אדן האח שלו, מציג אדם, זאב וליצן. בעבר, הייתה בין שלושתם חברות אמיצה: פיץ, עיני לילה והליצן. אבל אחד מהם מת לפני שנים רבות והאחר נעלם ללא כל סימן. ואז לילה אחד בחגיגות החורף מופיעה שליחה המחפשת את פיץ אבל נעלמת באורח מסתורי, מותירה מאחוריה רק שביל דם. מה הייתה ההודעה? מי שלח אותה? ומה קרה לשליחה? חייו האלימים והישנים של פיץ מנפצים את השלווה של עולמו החדש ואיש אינו בטוח מה עומד להתרחש.

מאנגלית: צפריר גרוסמן, הוצ' אופוס, 686 עמ'

המלחמה של חייהם

 

חזק מחרב מאת גפרי ארצר

חזק מחרב מאת גפרי ארצר

חזק מחרב מאת ג'פרי ארצ'ר הוא החמישי ב"דברי ימי קליפטון". פיצוץ המטען שהניחה המחתרת האירית על סיפונה של ספינת הפאר 'באקינגהם' הוא רק תחילתה של הטלטלה שעוברת משפחת קליפטון. אמה קליפטון, יו"ר מועצת 'ברינגטון ספנות', מואשמת בהסתרת מידע הקשור לפיצוץ ובהונאת בעלי המניות, והיא עלולה לאבד את שמה הטוב, את כיסאה ואולי אפילו את מפעל חייה.  הארי, בעלה של אמה, נבחר להיות נשיא ארגון הסופרים באנגליה, והוא מתכוון לנצל את תפקידו החדש כדי להילחם למען הסופר הרוסי אנטולי בבקוב שנעלם בסיביר, אלא שכשהדברים מסתבכים הוא עלול לשלם מחיר גבוה יותר משציפה. דווקא חייו של סבסטיאן, בנם של אמה והארי, בן הדור הבא של המשפחה, נראים מבטיחים. הקריירה שלו נוסקת, סמנתה אהובתו נענית להצעת הנישואין, והוא מסכל הונאה גדולה בתוך הבנק שלו. אלא שאז סבסטיאן עושה שגיאה קשה שמותירה אותו ללא אהובתו, כשהוא שבור לב ומחוסר עבודה.

לבני המשפחה אין ברירה, והם יוצאים למלחמה של חייהם, המלחמה על שמם הטוב.

מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי, הוצ' מודן, 422 עמ'

 

חומרי הגלם של חיינו

בובות סיניות מאת ליסה סי

בובות סיניות מאת ליסה סי

בובות סיניות מאת ליסה סי הוא רומן מרגש, המעוגן בהיסטוריה של תקופת השפל הכלכלי באמריקה ומלחמת־העולם השנייה, ספר עדין ונוגע ללב על חומרי הגלם של חיינו – על נאמנות, מסורת ובחירה חופשית.

סימני השפל הכלכלי הגדול באמריקה עדיין ניכרים בכול. גרייס, הלן ורובי, שלושתן קטנות קומה, מלוכסנות עיניים, ענוגות ועדינות למראה, וכל אחת מהן רוצה לברוח ממשהו. גרייס מאביה המכה, הלן משלשלאות המסורת ורובי מורדת בכל מה ומי שמנסה להצר את צעדיה. הן נאבקות כדי להתקבל כנערות מקהלה במועדון 'העיר האסורה', בטוחות שזו ההזדמנות שלהן לצאת לעולם הגדול, להפוך לכוכבות, לזכות להערצה, לאהבה ולביטחון. אבל ההפצצה היפנית בפרל הארבור מנפצת גם את חלומותיהן, ולפתע מוצאן הוא שקובע את מהלך חייהן: בדיוק לפני הצילומים לסרט שאמור להפוך אותה לכוכבת קולנוע, רובי נשלחת למחנה הסגר. הלן מסתבכת ברומן לא צפוי שמאלץ אותה להתעמת עם טראומה מעברה. גרייס שבה לביתה כדי להתעמת עם אביה, ומגלה שכבר מאוחר מדי. חברוּתן יודעת עליות ומורדות, אך היא כל שנותר להן, והן נאבקות עליה בכל כוחן. 

מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצ' מודן, 389 עמ'

 

עד כמה יכול גורלם של אחרים להשפיע על מי שעֵדים לו?

 

שיעור הפסנתר מאת מרגריט דיראס

שיעור הפסנתר מאת מרגריט דיראס

תרגום חדש ליצירת המופת שיעור הפסנתר (מודראטו קנטבילה), ספרה של מרגריט דיראס מ-1958, שהביא לה תהילה רבה ופרץ את דרכה לצמרת הספרות.

סיפורה של צעקה פתאומית בלב חיים שלווים, הקורעת את מארג היומיום של ילד עקשן ואֵם אוהבת ומעוררת מתח הולך ומתעצם. עד כמה יכול גורלם של אחרים להשפיע על מי שעֵדים לו?

דיראס (1914-1996) נחשבת לאחת הסופרות הבולטות של המאה הקודמת. מיצירותיה שראו אור בעברית: המאהב, הירושימה אהובתי, הכאב וסכר נגד האוקיאנוס השקט.

מצרפתית: רמה איילון, הוצאת מחברות לספרות, 100 עמ'

 

 

 

 

 

בריג'ט ג'ונס חוזרת! שוב!

משוגעת על הבחור הספר השלישי בסדרת בריגיט גונס מאת הלן פילדינג

משוגעת על הבחור הספר השלישי בסדרת בריגיט גונס מאת הלן פילדינג

משוגעת על הבחור הוא הספר השלישי בסדרת בריג'יט ג'ונס מאת הלן פילדינג. בריג׳ט ג'ונס בוגרת יותר, גם אם לא בהכרח חכמה יותר. הפעם היא מתמודדת  עם אתגרי החד־הוריות, הציוצים, האסמסים והגילוי המחודש של המיניות שלה כשהיא מתקרבת למה שחלק מהאנשים מכנים בגסות־לב מיושנת "גיל העמידה".

מה את עושה כשיום ההולדת השישים של החברה שלך חל בדיוק באותו יום שבו בן זוגך חוגג שלושים? האם זה לא בסדר לשקר בנוגע לגילך באתרי היכרויות? האם זו טעות מוסרית לעשות פֵן כשלאחד מהילדים שלך יש כינים? מה עדיף – למות מהשתלת בוטוקס או מבדידות, כי את כל כך מקומטת? האם לשכב עם מישהו אחרי שני דייטים ושישה שבועות של סימוסים זה אותו דבר כמו להתחתן אחרי שתי פגישות ושישה חודשים של חלופת מכתבים בימיה של ג'יין אוסטן? סיפור עדין, נוגע ללב, שנון, חכם ומצחיק בטירוף, בדיוק כמו שזכרנו.

הלן פילדינג כתבה את יומנה של בריג׳ט ג'ונס ואת בריג׳ט ג'ונס: עובדות החיים, והיתה חלק מצוות התסריטאים שכתב את הסרטים שיצאו בעקבות הספרים האלה. עם צאת הספר השלישי שני הספרים הקודמים בסדרה יצאו במהדורה מחודשת.

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת זמורה, 430 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.