ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 19/07/15

| 18/07/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 19/07/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 19/07/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

סיפור אגדה מודרני קסום

 

ארטמיס פאואל 1 מאת אואן קולפר

ארטמיס פאואל 1 מאת אואן קולפר

סדרת הפנטזיה לנוער ארטמיס פאול מאת אואן קולפר חזרה למדפים והספרים יוצאים בעטיפות חדשות בהמשך מתוכנן לצאת לאור הספר האחרון שטרם ראה אור בעברית. ארטמיס פאול הוא סיפור אגדה מודרני, שנון, מקורי ומלא מתח והומור, המתרחש בעולם מורכב ומופלא שבו פיות, טרולים ויצורים מיתולוגיים אחרים מסתובבים על פני האדמה כשהם מצוידים במכשור סוּפר-טכנולוגי, גולשים באינטרנט ומנהלים מערכת יחסים מפתיעה עם בני האדם. הסדרה כבשה את דמיונם של מיליוני קוראים ברחבי העולם, זכתה בפרסים ספרותיים רבים ותורגמה ליותר מ-40 שפות.

גיבור הסדרה ארטמיס פאול הוא פושע מתוחכם גאון מחשבים, עם שומר ראש אישי ומשרד מלא בהמצאות טכנולוגיות. והוא רק בן 12! יש לו משימה – לפענח את ספר החוקים והכללים של הפיות, ולהשיג באמצעותו את אוצרות הזהב הנסתרים שלהן. אבל בני הפיות שהוא פוגש הם לא היצורים הקסומים מהאגדות: הם חמושים, הם מסוכנים, והם מתוחכמים לא פחות ממנו. וכשארטמיס חוטף את הלפריקונית סגן הולי שורט ודורש תמורתה כופר, הם מפסיקים לשחק לפי הכללים.

 

ארטמיס פאואל  2 התקרית בקוטב  מאת ארטמיס פאול

ארטמיס פאואל 2 התקרית בקוטב מאת ארטמיס פאול

ספר 2 – התקרית בקוטב: מזימה חשאית נרקמת בממלכת הפיות. כנופיית הגובלינים בווה קל הולכת ומתחזקת. מישהו עומד מאחוריה. סרן הולי שורט ממשמר הלפריקונים בטוחה שזה לא אחר מאשר ארטמיס פאול, האויב המושבע שלה. אבל יש לו דאגות משלו. הוא נמצא בדרכו למבצע חילוץ מסוכן בצפון הרחוק, שם מחזיקה המאפיה הרוסית באבא שלו. האם הפעם יאחדו בני האנוש כוחות עם בני עם הפיות? האם יחד יצליחו לגבור על כוחות הרשע שמעל פני האדמה ומתחתיה?

 

ארטמיס פאול 1, מאנגלית: דורית דליות-רובינוביץ', הוצ' כנרת, 272 עמודים

ארטמיס פאול 2 – התקרית בקוטב, מאנגלית: עופרה אביגד, הוצ' כנרת,  299 עמודים

 

 

 

יעשה לכם חשק לאכול

כלב קו מאת טום ווטסון

כלב קו מאת טום ווטסון

כלב קו מאת טום ווטסון הוא ספר ראשון בסדרה לראשית קריאה על כלב אחד מיוחד שיגרום לכם לבכות ולצחוק ובעיקר יעשה לכם חשק לאכול.

 

כלב-קו חי אי שם בין העיר הגדולה ליער בתוך צינור גדול וריק שעובר מתחת לכביש. מאז שהוא זוכר את עצמו הוא תמיד היה לבד, ללא משפחה וגם אף פעם לא חי עם כלבים אחרים. אבל שלא תחשבו שכלב-קו הוא כלב עצוב או בודד. להיפך, הוא מרגיש שהוא בר מזל וגם יש לו חברים. חברים טובים. ומה יותר טוב מחבר טוב? כלב-קו והחברים שלו מאוד מאוד אוהבים לאכול ובספר זה הם יוצאים להרפתקה בחיפוש אחר ההמבורגר המושלם.

מאנגלית: עטרה אופק, הוצ' כתר, 189 עמ'

 

 

חוקרים צעירים

דינוזאורים - חוקרים צעירים

דינוזאורים – חוקרים צעירים

דינוזאורים מאת דוגל דיקסון, הוא ספר נוסף בסדרת חוקרים צעירים. אוכלי עשב ענקיים, טורפים אכזריים ויצורים מעופפים – דינוזאורים אלה שוטטו בעבר הרחוק על פני כדור הארץ והיו שליטיו הבלעדיים.

בואו לחקור את עולם הדינוזאורים המרתק בעזרת עובדות מעניינות, תמונות נפלאות ומסגרות חקר מיוחדות בארבעה נושאים מרכזיים: מזון וציד, טבע, חיי הדינוזאורים ומדע. סדרת "חוקרים צעירים" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב.

ספרים נוספים בסדרה: כדור הארץ שלנו, בעלי חיים מדהימים, כלי רכב ומכונות, הכוכבים בחלל. הספרים בסדרה מיוחדים בכך שלאורך כל ספר מפוזרות מסגרות חקר צבעוניות. לכל מסגרת צבע וסימן משלה, וכל אחת עוסקת בנושא מסוים. על הקורא לבחור בנושא המעניין אותו וללכת בעקבות המסגרות העוסקות בנושא זה, כדי לגלות תגליות מרתקות בכוחות עצמו.

 

איורים: פטר בול ארט סטודיו, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 31 עמודים

 

מסע הרפתקאות ברחבי העולם

יוצאים לדרך חבורת הבאגיס מאת נאוה אלמוג

יוצאים לדרך חבורת הבאגיס מאת נאוה אלמוג

ארצות רחוקות תמיד מציתות את הדמיון האנושי – כל מה שחדש, לא מוכר ולעיתים גם מסוכן, מסעיר, מרתק ומרגש אותנו. יוצאים לדרך מאת הפסיכולוגית נאוה אלמוג הוא ספר ראשון בסדרת חֲבוּרַת הַבָּאגִיס המתאר את סיפורן של שלישיית הבאגיס, חיפושיות של הרפתקה, שנוסדה ביום בהיר אחד בעיר קטנה ביפן. יוגי, שין ומינג החליטו לראות עולם, וגילו דרך להגשים את חלומם. זהו מעין ספר מבוא אשר יתרחב בספרים הבאים אחריו בסדרה, למגוון הרפתקאות ברחבי העולם שיחוו במסען החיפושיות ביחד עם חברים נוספים שיצטרפו אליהן בדרכן.

חבורת הבאגיס הינו מיזם ספרותי פרי פיתוח ויצירה של אם ובת, הכוללת סדרת ספרים על הרפתקאות וחוויות אישיות דרך עיניהן של שלוש חיפושיות. הסדרה כולה עוסקת בהרחבה בסקרנות בהקשר לגילוי מקומות רחוקים, הכרת מנהגים ותרבויות חדשות. הילדים יצללו לתוך הרפתקה שתאפשר להם להכיר עולם, לפנטז, לחלום ולהזדהות – האם הם גם אוהבים לנסוע? לאן נסעו? עם מי? מה חוו בדרכם? את הפרוייקט מלווה שירה גידור-פרקש יועצת חינוכית – התפתחותית.

לספר (ולבאים אחריו) מתלווים   סדרה של מוצרים שונים  ומדליקים שמשלימים את חווית הקריאה והלמידה : דרכונים, מדבקות, פוסטר של כדור הארץ, עטים ועוד. בספר משולבים "סיפורטונים" – סרטי וידאו ואנימציה קצרים המעצימים את חוויית הקריאה והלמידה. ניתן לצפות ב"סיפורטונים" על ידי סריקת הברקוד באמצעות טלפון חכם או טאבלט.

 

איורים: קרן אלמוג שלם, הוצ' אופיר ביכורים, 28 עמ', מנוקד

 

פתגמים לילדים

 

קיש קיש קריא מאת חגית בנזימן

קיש קיש קריא מאת חגית בנזימן

קיש קיש קריא מאת חגית בנזימן הוא אוסף של 23 סיפורים מחורזים ומשעשעים המבוססים על הפתגמים היפים של השפה העברית. בין הפתגמים: אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אם לא עכשיו, אימתי (הכה בברזל בעודנו חם), אחז את החבל בשני קצותיו, אל תלבין פני חברך ברבים, מפני שיבה תקום, מרבה נכסים מרבה דאגה, מצא מין את מינו, פרצה קוראת לגנב, אין חכם כבעל ניסיון, ועוד ועוד ביטויים, שמלבד עשרם הלשוני הם מדגישים ערכי יסוד אוניברסליים ביחסים שבין אדם לחברו.

האמרות, שנבחרו על ידי פרופ' עמירם רביב ועובדו על ידי חגית בנזימן, הן מעין כמוסות מרוכזות של חכמת חיים שעברה מדור לדור וזכתה לפרשנות מחודשת ורעננה, המתאימה לילדים של היום.

 

איורים: מנחם הלברשטט, הוצ' כנרת, 64 עמ', מנוקד

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.