ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 20/03/16

| 19/03/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 20/03/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 20/03/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 11 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער.

 

 

 

ההרפתקה שתסיים את הכול

ארטמיס 8  השומר האחרון מאת אואן קולפר

ארטמיס 8 השומר האחרון מאת אואן קולפר

השומר האחרון מאת אואן קולפר הוא הספר השמיני בסדרת הפנטזיה לנוער ארטמיס פאולזהו סיפור אגדה מודרני שנון, מקורי ומלא הומור, המתרחש בעולם מורכב ומופלא שבו פיות, טרולים ויצורים מיתולוגיים אחרים מסתובבים על פני האדמה כשהם מצוידים במכשור סוּפר־טכנולוגי, גולשים באינטרנט ומנהלים מערכת יחסים מפתיעה עם בני האדם.

אוֹפַּאל קוֹבּוֹי, הפיקסית שיכורת הכוח, זוממת להשמיד את האנושות ולהיות למלכת הפיות. אם תצליח, יעלו מהאדמה רוחות של בני-פיות לוחמים, יתנחלו בגופם של יצורים חיים ויזרעו הרס רב. אבל מה יקרה אם בין היצורים האלה יהיו גם שני ילדים קטנים וסקרנים בשם מיילס ובקט פאול? כן, זה בהחלט נכון. אחיו בני הארבע של גאון הפשע ארטמיס פאול עלולים להיות מעורבים בהכחדת המין האנושי. האם ארטמיס וסרן הולי שורט ממשטרת היסודות התת-קרקעיים יצליחו לעצור את אופאל ולמנוע את סוף העולם?

מאנגלית: עפרה אביגד, הוצאת כנרת, 316 עמ'

 

כוח הדמיון

הספה הקסומה מאת מאיה עוזיאל

הספה הקסומה מאת מאיה עוזיאל

אחד מנפלאותיו של כוח הדמיון הוא היכולת לקחת אותנו לכל מקום שנרצה. ספר הילדים הספה הקסומה שכתבה ואיירה מאיה עוזיאל בטכניקה מיוחדת של טקסטורות ומרקמים,  מספר על עולם קסום אליו בורחת הילדה ליה כשעצוב לה. עולם מופלא שבו כל הצעצועים הופכים אנושיים ומלווים את הגיבורה בהרפתקאותיה. 

ליה היא ילדה מלאת תושייה, דוהרת על הסוס שלה, משתתפת במסיבת תה ואפילו נמצאת בלב סערה. זהו ספר על חברות, חמלה ועל כוחו המבורך של הדמיון לחוות חוויות ולהירגע. המחברת מתארת את הדברים הקטנים שמתרחשים בבית – הסיטואציות האינטימיות השונות בין בני הבית ובמיוחד בין הילדים שעלולות להפוך לריב. היא מתארת איך ליה מתמודדת עם סיטואציות אלה בעזרת חשיבה יצירתית. המחברת מזמינה את הקוראים להיכנס לעולם הקסום – בלי ללכת לאיבוד בו. היא מנסה להעביר מסרים של חברות ואהבה אמיתית בין אחיות ומסר של חום, ביטחון ותמיכה שמקנה המשפחה אליה תמיד אפשר לחזור מכול מצב. הספר מחדד את תחושת השייכות לבית ולמשפחה. הוא נותן לילד את הביטחון שיהיה בסדר ושיש לאן לחזור גם כשעוברים הרפתקאות שונות.

הוצאת אוריון, לגילאי  6-3, 30 עמ', מנוקד

יש לה כוחות מיוחדים

אוקסה פולוק 6 מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה

אוקסה פולוק 6 מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה

האמת הסופית מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה, הוא הספר השישי והאחרון בסדרת הפנטזיה לנוער אוקסה פולוק.  אוקסה היא נערה צרפתייה המגלה שיש לה כוחות מיוחדים ושהיא יורשת העצר של ממלכת אדפיה, עולם בלתי נראה החבוי אי שם על פני כדור הארץ ונשלט בידי עריץ אכזר ובוגדני.

בספר החותם את הסדרה, על אוקסה וחבורת האנילימילים לעצור את מזימתם השטנית של אורטון ושני בניו, גרגור וטוגדואל, לבנות עולם חדש עבור הגזע העליון של אנשים כמותם. כדי לממש את תכניתו, אורטון פיתח וירוס קטלני שיהרוס את כל מתנגדיו. אך הוא לא מסתפק בכך: הוא מתכנן גם להרוס את הכוכב המגן על אדפיה ובכך לחשוף אותה לסכנת פלישה מבחוץ, דבר שיביא לקריסתה ולמותה של אוקסה עצמה. האם יצליחו אוקסה וחבריה, במרדף מסחרר ברחבי העולם, לעצור את הרשע המוחלט? האם טוגדואל, אותו אוקסה לא מסוגלת לשנוא, ייחלץ מהשפעתו המצמיתה של אורטון?  האם תצליח אוקסה להשיב את השלום אל שני העולמות?  

מצרפתית: ליאורה לוי מלינסקי, הוצאת דני ספרים, 413 עמ'

 

עליה לבחור בחירה בלתי אפשרית

עיר של נשמות אבודות מאת קסנדרה קלייר

עיר של נשמות אבודות מאת קסנדרה קלייר

עיר של נשמות אבודות מאת קסנדרה קלייר הוא הספר החמישי בסדרת הפנטזיה לנוער בני הנפילים.

במרכז הסידרה עומדת דמותה של קליירי פריי בת החמש-עשרה, נערה רגילה מניו יורק אשר מגלה, לילה אחד, כי עומדת בליבו של מאבק עתיק יומין בין בני הנפילים (הידועים גם כציידי הצללים) לשדים החיים בקרב האנושות כבר אלפי שנים.

קליירי נמצאת הפעם בנקודה גורלית במיוחד בעלילה, בה גורלו של ג'ייס יפה התואר, מושא אהבתה של קליירי, נתון בידיה ועליה לבחור בחירה בלתי אפשרית כדי שתוכל להציל את האנושות כולה מגורל אכזר.

 

מאנגלית: ענבל שגיב נקדימון, הוצאת גרף צעיר, 470 עמ'

 

 

 

הוא חייב לחזור למבוך ולעשות את הנורא מכול כדי להציל את כולם

תרופת המוות מאת ג'יימס דשנר

תרופת המוות מאת ג'יימס דשנר

תרופת המוות מאת ג'יימס דשנר הוא השלישי והאחרון בסדרת הרץ במבוך, סיפור הישרדות פנטסטי נהדר לנוער. תומס וחבריו שניצלו מהמבוך וממבחני הכווייה, מוחזקים במטה של נתעב ועומדים בפני מבחנים נוספים, במטרה למצוא תרופה למגפת ההתלקחות המאיימת על המין האנושי. אך האם המטרה מצדיקה את האמצעים?

למרות הכוונות הטובות שנתעב מציג לכאורה, תומס אינו מאמין להם. מיואשים וחסרי אמון, תומס וחבריו ניוט, מינהו, ברנדה וז'ורז'ה מתקוממים ובורחים לדנבר, שהיא עתה עיר מוקפת חומה האמורה לשמש מקלט לאלה שאינם נגועים במחלה הקטלנית. אולם ברור לכולם שאחד מהם נדבק ומתנדנד על סף השיגעון. כמו כן ברור שנתעב, אשר הכריזו פרס על ראשם, לא ישקטו ולא ינוחו עד שישיבו אותם חזרה לידיהם, במיוחד את תומס, שהיה הנבחן האולטימטיבי שלהם בכל הניסויים החל מן ההתחלה. תומס זוכה סוף-סוף לקבל את כל התשובות, אבל האם הן יצדיקו את המחיר הנוראי שייאלץ לשלם?

 

תרגום: דבי איילון, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 320 עמ'

בגיל 17 הם פורשים

מאחורי הסורגים מאת רוברט מצ'אמור

מאחורי הסורגים מאת רוברט מצ'אמור

מאחורי הסורגים מאת רוברט מצ'אמור, הוא הספר השלישי לבני נוער בסדרת מלאך, ארגון ריגול סודי שלשורותיו מגויסים סוכנים לאחר מיון קפדני, עוברים אימונים מפרכים וידועים במקצוענות שלהם. רשמית, הם בכלל לא קיימים, ובגיל 17 הם פורשים. רשמית.

ג'יין אוקספורד היא סוחרת נשק מסוכנת וחסרת מעצורים, והיא מבוקשת על ידי האף־בי־איי. איש אינו יודע היכן היא נמצאת, וגם לא איך היא נראית. הבן שלה, קרטיס, יושב בכלא אחרי שיצא למסע הרג ורצח שלושה אנשים. רק הוא יכול להוביל את האף־בי־איי אל אמא שלו. המשימה של ג'יימס, סוכן מלאך, קשה במיוחד: עליו להיכנס לכלא יחד עם חברו לארגון, ושניהם צריכים להתחזות לאסירים, להתיידד עם קרטיס, לעזור לו לברוח, וללכת בעקבותיו עד שיגיע אל אמו. הסכנות שאורבות לו בדרך רבות מספור, אבל כשבן זוגו למשימה נפצע קשה תכף אחרי שהם נכלאים מאחורי הסורגים, ג'יימס יודע שהכול תלוי בו.

 

מאנגלית: רוני בק, הוצ' כתר, 240 עמ'

 

מה זה להיות אנושי?

הניצוץ שבאפר מאת סבה טהיר

הניצוץ שבאפר מאת סבה טהיר

הניצוץ שבאפר מאת סבה טהיר הוא ספר פנטזיה לנוער, מסעיר ומרתק המתרחש בעולם שנהרס עקב אלימות ודיכוי, במציאות ספק היסטורית ימיביניימית, ספק פנטסטית, ושמזכיר לנו מה זה להיות אנושי ואיך ניצתת תקווה גם בתנאים של פחד ודיכוי.

 

אליאס שייך למעמד האדונים. מגיל צעיר הוא עובר הכשרה באקדמיה הצבאית כדי להפוך לחייל קטלני בשירות האימפריה. לאיה שייכת למעמד העבדים. היא חיה עם אחיה ועם סבא וסבתא שלה ברחובות המוזנחים של פשוטי העם ומשתדלת לחיות תמיד מתחת לרדאר. עד שאחיה נאסר בעוון בגידה. כדי להציל אותו לאיה עושה עסקה עם אנשי המחתרת: הם יחפשו את אחיה והיא תרגל למענם. כך היא נעשית משרתת באקדמיה הצבאית, ושם היא פוגשת את אליאס. הם באים מעולמות שונים, הם מייצגים אוכלוסיות עוינות, והם עומדים להיכנס למאבק של הגוף ושל הנפש, שיהפוך את חייהם ויביא אותם אל הקצה. הספר אלים מאוד, אמין מאוד, יש שם סיפור אהבה גדול מהחיים ומשכנע, מורכב ויפהפה.

 

מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון, הוצאת כתר, 446 עמ'

 

טימי טעות חוזר, ובגדול

 

טימי טעות 2 מאת סטפן פסטיס

טימי טעות 2 מאת סטפן פסטיס

טימי טעות הוא אנטי-גיבור מצחיק שחוזר בהרפתקת קומיקס נוספת בספר השני בסדרה, טימי טעות, תראו מה עשיתם! מאת סטפן פסטיס, אמן קומיקס אמריקני. עכשיו הוא עומד לפתור את תעלומת התעלומות. רק דבר אחד מפריד בינו לבין התהילה: תחבולות! כי מישהו מנסה לעקוף את הכללים, לסובב את החוקים ולשדוד את הקופה. הוא לא יודע שיש לו עסק עם טימי טעות!

 

הומור מתוחכם, מלא בשטויות ובדיחות מגוחכות שילדים אוהבים.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 275 עמ'

 

 

 

ילדת טבע

בטבע של זואי מאת אמליה קוב

בטבע של זואי מאת אמליה קוב

גור האריות הבודד מאת אמליה קוב הוא ספר ראשון בסדרה לראשית קריאה בטבע של זואי. זואי היא ילדת טבע שמתגוררת עם אמה הוטרינרית בגן חיות מיוחד, המשמש מקלט לבעלי חיים בסכנת הכחדה. סדר יומה מסעיר ומרגש. לזואי יש סוד ייחודי משלה – היא מבינה את שפת החיות! כשאיש לא רואה, היא משוחחת איתן ומשתתפת פעילה בהצלתן.

 

גור אריות זערורי ונטוש מגיע אל גן החיות בכדור פורח עם דוד הוראס. הוא מפוחד, והוא בודד. דוד הוראס הרים את דופן התיבה, וליבה של זואי החסיר פעימה. ממעמקי התיבה הציץ בעל חיים קטן ופרוותי ולו עיניים בצבע חום- שוקולוד וזנב ארוך שבקצהו ציצה חומה. זה היה גור אריות יפה להפליא ומתוק עד אין קץ. זואי יודעת איך תוכל לעזור לו להתאקלם, אבל היא נתקלת בכמה קשיים העומדים בדרכה.

עברית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאת אנונימה וכתר, 228 עמ'

 

70 שנה לבילבי גרב-ברך

בילבי גרך ברך הספר הגדול מאת אסטריד לינדגרן

בילבי גרך ברך הספר הגדול מאת אסטריד לינדגרן

במלאת 70 שנה לבילבי גרב-ברך מאת אסטריד לינדגרן יצא הספר הגדול של בילבי גרב-ברך, הכולל את התעלולים הנפלאים מכל הספרים. הספר הראשון ראה אור בשוודיה ב-1945. בעקבות ההצלחה המסחררת שלו כתבה לינדגרן שני ספרי המשך: בילבי גרב-ברך עולה לאונייה 1946, בילבי גרב-ברך באוקיינוס השקט 1948.

הספר הגדול שערכה לינדגרן עצמה הוא אסופה של סיפורים משלושת הספרים, ויש בו סיפורים שמעולם לא תורגמו לעברית. הספר מלווה באיורי צבע של אינגריד ואנג נימן המזוהים כל כך עם בילבי, ועל האיורים הללו אמרה לינגדרן "סופר שמוצא מאייר שהוא רוחו התאומה יהיה אסיר תודה לעד". ספרי בילבי תורגמו ל-70 שפות, ונמכרו בכ-60 מיליון עותקים (כל ספרי לינדגרן נמכרו בעולם ב- 150 מיליון עותקים). הסיפורים עובדו לשתי סדרות טלוויזיה, לתיאטרון, לשמונה סרטי קולנוע, שני סרטי טלוויזיה ולקומיקס. בכל מקום שבו היא מופיעה בילבי תמיד מעוררת השראה. כמו כל דמות ספרותית גדולה, גם לבילבי יש אמירה לגבי החברה והקיום האנושי: קוראים וקוראות לאורך השנים ולרוחב הגלובוס מזהים בה אייקון פמיניסטי, דמות אנטי ממסדית, לוחמת לזכויות ילדים, אבירת החלשים והפגועים, מצחיקנית פרועה ועוד.

משוודית: דנה כספי, הוצאת זמורה, סדרת מרגנית, 244 עמ', מנוקד

 

הנסיכה מגנוליה

הנסיכה בשחור מאת שנון הייל ודין הייל

הנסיכה בשחור מאת שנון הייל ודין הייל

הנסיכה בשחור מאת שנון ודין הייל הוא הספר הראשון בסדרה לראשית קריאה. הנסיכה מגנוליה היא הנסיכה בשחור. בשעה שהיא מארחת את הדוכסית פאה נכרית בטירה שלה, נשמעה אזעקת מפלצת. גלינג! נסיכות עדינות לא אמורות לצוד מפלצות, אבל לנסיכה מגנוליה יש סוד.. האם תצליח לחמוק החוצה ולמלא את המשימה החשאית שלה, לפני שהדוכסית הסקרנית תגלה לאן היא נעלמה?

הסדרה נכתבה בהשראת ארבעת ילדי המחברים: "לפעמים הבנות שלנו מתחפשות לנסיכות, ולפעמים הן לוחמות במפלצות. רצינו לכתוב על דמות שעושה את שני הדברים גם יחד".

 

איורים: לוין פאם, הוצאת כנרת, 90 עמודים, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.