שבוע הספר העברי 2015 – חגיגה של מילים / 3-13 ביוני

| 09/05/2015 | 0 Comments

שבוע הספר בתל אביב (צילום אמנון בן שמואל)

שבוע הספר בתל אביב (צילום אמנון בן שמואל)

שבוע הספר העברי שיתקיים בתאריכים 13-3 ביוני, מקבל השנה רוח חדשה לאור החוק להגנת הספרות והסופרים שנכנס לתוקף בפברואר 2014. באי היריד יוכלו ליהנות מהזדמנות יחידה בשנה לקנות את הספרים המוגנים בחוק בהנחה משמעותית. בנוסף להנחות ומבצעים שמציע היריד יוכלו חובבי הקריאה ליהנות מאלפי כותרים, ישנים וחדשים, מאות דוכנים ושפע של אירועי תרבות לכל הגילאים.

שבוע הספר העברי ה-54, יתקיים השנה בתאריכים 13-3 ביוני. ירידי שבוע הספר יתקיימו בתל אביב, ירושלים, כפר סבא  ובעוד כ-40 יישובים ברחבי הארץ. זו השנה השנייה בה מתקיים שבוע הספר העברי מאז נכנס לתוקף "החוק להגנת הספרות והספרים" בתחילת 2014. בעוד שבשנה הקודמת נכללו בחוק רק ספרים שיצאו לאור מכניסתו לתוקף בחודש פברואר, השנה מקבלים יתרונות החוק ביטוי משמעותי יותר בירידים וזו הפעם היחידה בשנה בה יוכלו חובבי הקריאה לקנות ספרים בהנחה של עד 20 אחוז על הספרים המוגנים בחוק.

במשך עשרה ימים מציע שבוע הספר את חנות הספרים הגדולה בישראל, בה ניתן יהיה למצוא אלפי כותרים חדשים ורבי מכר,  לצד ספרים שכבר אינם נמצאים על המדפים בחנויות ושניתן למצוא רק בירידי שבוע הספר של התאחדות הוצאות הספרים בישראל.

בנוסף מציעים ירידי שבוע הספר מגוון אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה ביניהם הצגות על פי ספרות מופת ישראלית לילדים ונוער, פעילויות יצירה ומופעים מוסיקאליים.

אירועי שבוע הספר בתל-אביב-יפו יתקיימו בכיכר רבין בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, אגף התרבות והאמנויות, המחלקה למופעים.  

גם השנה תפעיל עמותת ״ספרי מפתח״ את מתחם הפעילות והתוכן המרכזי בכיכר רבין , עולם ״תקרא תצליח״(בחסות בנק הפועלים). על במת הילדים יציגו מדי ערב שני מופעים, בשעות 18:15, ו-19:15, הצגות ילדים על פי ספרי ילדים אהובים, של תיאטרון אהל (הסנדלר והגמדים, הברווזון המכוער, בגדי המלך החדשים) ושל תיאטרון חוצפה קטנה (דירה להשכיר, עוץ לי גוץ לי, פרח לב הזהב, ממלכת הכוכבים), מופעים של להקת צעירי תל אביב, והסיפורים המוזיקליים של עידו וטל יציגו את ההצגות: "מי מכיר את הפיל הורוד" "פילים בכל מיני צבעים" "יצאתי לטייל בשביל המתפתל" "איזה ריב" "ככה זה במשפחה שלי" ו"מי יהיה חבר של הפרפר" ע"פ ספרה של אורית רז "הפרפר שחיפש לו חבר".

עוד במתחם, ספרייה ניידת עם מאות ספרי קריאה, מחצלות ופופים לקריאה באוויר הפתוח, פיסול בבצק סוכר ואנימטור שיצייר חלומות.

קיר ציטטות נעלם

קיר הציטטות הנעלם

קיר הציטטות הנעלם

בנוסף יוצב ביריד בכיכר השנה לראשונה קיר ציטטות נעלם – גריד עשוי עץ ופלסטיק של מדפים קטנים, עליהם מונחים לוחות עץ קטנים נשלפים. על לוחות העץ מופיעות ציטטות של סופרים, משוררים והוגים גרמניים ועבריים בארבע שפות (עברית ערבית אנגלית וגרמנית), והציבור יוזמן לקחת אותם ולשמור לעצמו, עד ל"היעלמות" הקיר.

קיר הציטטות הנעלם.

קיר הציטטות הנעלם.

בירושלים יתקיים היריד ברחבת "התחנה הראשונה", והשנה לראשונה יוכלו באי היריד ליהנות ממופעי מוסיקה המתקיימים במסגרת "פסטיבל ישראל". בין ה 11-7 ביוני, יתקיימו מדי ערב שני מופעים מוסיקאליים, בשעה 19:00, ובשעה 21:00,. בין המופעים: ריף כהן, להקת Jane Doe המשלבת פולק קאנטרי, רוקנרול וג'אז, מיכאל גריילסאמר שיארח את להקת "קטיפה שחורה" במסיבה צוענית, הזמרת נטלי אוריון במופע "בין יוון ונאפולי", מלך הבלוז המקומי, רוני פיטרסון, יארח את אפריים שמיר, ועוד. בנוסף, במהלך היומיים הראשונים של היריד יתקיימו הפעלות מוסיקאליות והצגות לילדים.

בכפר סבא יתקיים גם השנה היריד ברחבת בית ספיר.

"שבוע הספר העברי אינו רק הזדמנות ליהנות מהנחות ומבצעים על מגוון הספרים בדוכנים", אומר אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאות ספרים בישראל, "שבוע הספר העברי הוא חג אמיתי לאוהבי הספר. האפשרות לסייר בין הדוכנים הרבים, לפגוש את הסופרים החותמים בדוכני ההוצאות, לעיין בספרים שכבר מזמן אינם נמצאים על מדפי החנויות, לשבת עם הילדים וליהנות מהצגות ילדים אהובות, זו המשמעות האמיתית של היריד הוותיק והאהוב. 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.