ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/05/15

| 24/05/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/05/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 25/05/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

להתמודד מול מכשולים

הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים מאת מאיה גלפנד

הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים מאת מאיה גלפנד

הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים מאת מאיה גלפנד הוא סיפור התבגרות המתווך דרך דמותו של עלה קטן וחבריו הפרחים. מה יקרה לעלה קטן, אחד מאלפי עלים זהים? האם הוא יצליח להיות אחד במינו, מיוחד ויוצא דופן או שילך לאיבוד בין אחיו הרבים? כמו בתהליך הגדילה של כל אחד, ילד או צמח, גם כאן יש קושי, פחד וסכנה ולבסוף שמחה ופריחה.

בלילה אחד לא שונה מכול לילה אחר, עלֶה פיקוס קטן מחליט להתמרד מול אמו ומסרב ללכת לישון! בעיה נפוצה ומוכרת זו הופכת במהרה למסע מופלא, מרגש, מותח ואפילו מפחיד ומסוכן. הפיקוס הקטן מוצא עצמו בעולם אחר, רחוק ושונה, עולם שבו שולטים קקטוסים מרושעים בממלכת הפרחים שנודעה בעבר ביופייה ובשפע שבה. הפיקוס יוצא למסע ממושך במהלכו הוא פוגש חברים רבים ואויבים רבים אף יותר, מתמודד עם מכשולים ובעיקר – מתגעגע לביתו ולאימו. לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים של ולדימיר קדירבייב, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו

הוצאת "גוונים", 95 עמודים

 

מבט של כלב מאומץ

הרפתקאות אוליבר מאת מיטל צפרוני

הרפתקאות אוליבר מאת מיטל צפרוני

הרפתקאות אוליבר מאת מיטל צפרוני, הוא השני בסדרת ספרי הילדים המתארת את חוויותיו של הכלב אוליבר. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של כלב מאומץ, שהאהבה העיקרית שלו והדבר שמניע אותו בחיים הוא אוכל.

אוליבר מתגורר עם מיטל (שאימצה אותו) ודוג'ר, כלב נוסף שהצטרף למשפחה. בעקבות האהבה שלו לאוכל הולך אוליבר לאיבוד. בזמן שהוא שוהה מחוץ לבית, הוא חווה געגוע לבעליו ולדוג'ר, חרטה, זיכרונות מהעבר ופחד. בסופו של דבר, לאחר לילה קשה מחוץ לבית, סוף טוב הכול טוב, ואוליבר נמצא הודות לתליון שעל צווארו. באמצעות הסיפור הקוראים נחשפים לעולמם המיוחד של הכלבים ומקבלים מסרים, גם בנושא גידול בעלי חיים וגם מסרים של חמלה, סבלנות וקבלה של האחר. הילדים ילמדו בקריאה גם על חשיבות של תג עם פרטים, רגשות של שמחה מהולים בדאגה וחמלה: מתוך הספר: "מיטל הודתה לאישה הנחמדה שמצאה אותי. האישה אמרה שמזל גדול שיש לי תג ועליו הפרטים שלה. אני לא יכול לתאר במילים את ההרגשה שלי כשראיתי את דוג'ר ומיטל. אני חושב שלהרגשה הזאת קוראים 'אושר'.".

איורים: נורית יובל, הוצאת "אוריון", 28 עמ', לגילאי 3-7

 

בין פנטזיה למציאות

הקוסמים מאת לב גרוסמן

הקוסמים מאת לב גרוסמן

הקוסמים הוא הראשון בטרילוגיית פנטזיה מפוכחת לנוער מאת לב גרוסמן. קוונטין קולדווטר, תלמיד מחונן שעומד להירשם לאוניברסיטה, עדיין מכור בסתר לסדרת ספרי פנטזיה שקרא בילדותו, על הרפתקאותיהם של חמישה ילדים בארץ קסומה ששמה פילורי. בהשוואה לזה, החיים האמיתיים שלו נראים אפורים וחיוורים. ואז הוא מתקבל לפתע לאוניברסיטה יוקרתית וסודית מאוד ללימודי קוסמות בצפון מדינת ניו יורק, ושם רוכש השכלה שיטתית בכישוף מודרני מעשי. חלומו מתגשם. אבל מה באמת קורה כשחלומות מתגשמים? גרוסמן בונה גיבור שכל חייו מושתתים על ההפרדה בין פנטזיה למציאות, על האמונה שהחיים שהוא חי הם חיים סוג ב', העתק חיוור של "החיים האמיתיים", ואם רק היה יכול להגיע למציאות הפנטסטית שהוא קורא עליה בספרים, כל בעיותיו היו נפתרות וחייו היו מתמלאים תוכן ומשמעות.

בעזרת עלילה מרתקת ורבת תפניות, שפע של המצאות עתירות דמיון ודמויות אמינות ומעוררות הזדהות, הקוסמים מעמיד את אמונת התשתית הזאת למבחן. התוצאה היא רומן נוקב שמתמודד באומץ עם שאלות שרבים מעדיפים להתחמק מהן, ולפעמים קוראים ספרי פנטזיה בדיוק כדי להתחמק מהן. נפלא ומרתק.

מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 378 עמ'

להעשיר את הידע

למה בריבוע 2 - מסביב לעולם

למה בריבוע 2 – מסביב לעולם

למה בריבוע – מסביב לעולם מאת דניאלה פונד וחגי ברקת הוא הספר השני בסדרת "למה בריבוע" שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים. בספר, למה וחבריו ציפור,  ג'ירף וצב יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים.

הספר בנוי משני חלקים. בחלק הראשון מסביר למה לילדים על כדור הארץ ושבע היבשות השונות המרכיבות אותו. בחלק השני יוצאים ארבעת החברים למסע סביב העולם ומבקרים ב- 25 מדינות שונות. בכל מקום לומדים הילדים פרטים מעניינים על המדינה, מכירים את האתרים המפורסמים שלה ופוגשים באישיות מרכזית שהשפיעה על ההיסטוריה של המדינה. לסיום, זוכים הילדים בסיפור קומיקס משעשע בכיכובם של למה וחבריו, ציפור, ג'ירף וצב. ספר מקסים שיעשיר את הידע וירחיב את האופקים, יעניק שעות של לימוד והנאה הן לילדים והן להורים.

איורים: דניאלה פונד, הוצאת "דני ספרים", 64 עמ'

 

קופיקו לראשונה בעיבוד קומיקס

קופיקומיקס מאת תמר בורנשטיין לזר

קופיקומיקס מאת תמר בורנשטיין לזר

קופיקומיקס – תעלומה בקרקס מאת תמר בורנשטיין-לזר הוא הספר הראשון בסדרת הקומיקס קופיקומיקס. זהו סיפור הרפתקה מותח וסוחף הלוקח אותנו להרפתקה בקרקס.

הקרקס הגדול מגיע העירה, וכולם נאחזים התרגשות גדולה; אבל אז מגלה קופיקו שזהו הקרקס של פטרוזיליה הרשע – אותו מנהל אכזר, שממנו ברח קופיקו לפני שנים רבות. פטרוזיליה יעשה הכול כדי לתפוס אותו שוב ולהחזירו לקרקס שלו, אבל לקופיקו יש עדיין כמה תעלולים בשרוול.

קופיקו הוא הקוף הלאומי האחד והיחיד אשר רק לגביו יכולים אנשים לא מעטים לומר:  גם אנחנו, גם הורינו וגם ילדינו נהנינו וצחקנו לכל אורכה של ילדות מחויכת ונפלאה בזכותו.

איורים: אוריאל ברקוביץ', הוצאת "דני ספרים", 110 עמ'. מנוקד.

 

 

רשמית, הם בכלל לא קיימים

הגיוס מאת רוברט מצאמור

הגיוס מאת רוברט מצאמור

הגיוס מאת רוברט מצ'אמור הוא הספר הראשון לבני נוער בסדרה מלאך. מלאך הוא ארגון סודי ביותר שהקים מרגל בריטי אחרי מלחמת העולם השנייה. הסוכנים נבחרים בקפידה, עוברים אימונים מפרכים, וידועים במקצוענות שלהם. בגיל 17 הם פורשים, רשמית.

למרות שעבודתם מסוכנת מאוד, יש להם יתרון אחד משמעותי: מבוגרים אף פעם לא חושדים שבני נוער מרגלים אחריהם. זה הרעיון שמאחורי הארגון. ג'יימס הוא המגויס החדש. כמו המרגלים האחרים, ג'יימס יתום. אף אחד לא מחכה לו בבית. חייו הרגילו אותו להגן על עצמו ועל אחותו. הוא לא יודע לשתף פעולה, הוא מבריק ומלאך זקוק לו. אבל לפני הכול הוא צריך לעבור מאה ימי אימונים שרק מעטים שורדים.  מלא קצב ומרתק.

 

מאנגלית: רוני בק, הוצ' כתר, 304 עמ'

 

 

סיפורי טבע

מצעד האביב - סיפורי טבע

מצעד האביב – סיפורי טבע

ספר הילדים מצעד האביב – סיפורי טבע  הוא אוסף מענג ומרחיב לב של אגדות, סיפורים ושירים, שבכולם מככב הטבע סביבנו והגיבורים הראשיים הם בעלי החיים והצמחים המאכלסים אותו. בלקט נהדר זה תמצאו 19 סיפורים מאת טובי הכותבים לילדים: נורית יובל, חנה בר, מיכאל דשא, ליאורה כרמלי, לבנה מושון, רות ריכטר ואירית שושני. כל הכותבים הם סופרי ילדים מוכרים ואהובים, שספריהם נקראים בשקיקה כבר שנים רבות על ידי ילדים בכל הגילאים. לכבוד אוסף חדש זה, תרם כל כותב מספר סיפורים ממיטב יצירתו, סיפורים בהם הטבע הוא הכוכב הראשי, ויחד הם יצרו עבור הקורא אסופה מקסימה שכולה שיר הלל לטבע. את הספר מעטרים איוריה של תומר זית, מאיירת צעירה ומוכשרת שסגנונה המיוחד מוסיף נופך "אגדתי" נפלא לסיפורים שבאוסף.

בין הסיפורים באוסף: "מצעד האביב" מאת נורית יובל, "הפרפר הצבעוני" מאת אירית שושני, "מדוע סגולים פרחיו של כליל החורש" מאת רות ריכטר, "הרקפת והפטרייה" מאת מיכאל דשא, "האגדה על עץ הקטלב" מאת חנה בר, "הינשופה החצופה והסנאי הרגזני" מאת לבנה מושון, "מסעות הצב אברהם" מאת ליאורה כרמלי, "המרווה המשולשת, הרופאה שבחורש" מאת רות דיכטר, "איך הוכתר האירוס למלך הגלבוע" מאת רות ריכטר, "העצים הערומים" מאת נורית יובל ועוד. הספר מתאים במיוחד לגילאי ראשית קריאה, עבור ילדים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקסום של הסיפור והאגדה.

איורים: תומר זית, הוצאת "דני ספרים", 108 עמ', מנוקד.

בון – הרפתקה חדשה מתחילה

בון  1 - המסע בעקבות הניצוץ

בון 1 – המסע בעקבות הניצוץ

בון 1 – המסע בעקבות הניצוץ מאת טום סניגורסקי הוא הספר הראשון בסדרת פנטזיה לנוער המזמינה את הקוראים להרפתקה חדשה בעולם הפנטזיה של בון, פרי שיתוף פעולה יחד עם המאייר ג'ף סמית, מחבר סדרת בון שזכתה ב- 38 פרסים בינלאומיים.

חיי העמק השלווים בסכנה. כוח אפל משתלט על החלימה ופולש לעולם העֵרוּת. כל אנשי העמק, ואפילו המלכה ת'ורן, לכודים בסיוטים מסוכנים. רק נער אחד יכול להציל את המצב – טום ההרפתקן בן השתים-עשרה. כשתרדמה נופלת על משפחתו הוא חובר אל שלושה חוקרי ארצות מבונוויל ויוצא למסע בעקבות חלקיו האבודים של ניצוץ קסום. ללא אורו העצום, משפחתו של טום – והעמק כולו – לא יתעוררו ולא יקומו לעולם.

איורים: ג'ף סמית, צבע: סטיב המאקר, מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 158 עמ'

 

 

העולם כולו בסכנה – חיתול על יצילו

קפטן תחתונים - הרפתקאות חיתול על  1

קפטן תחתונים – הרפתקאות חיתול על 1

הרפתקאות חיתול-על הוא ספר ראשון בסדרת קומיקס לילדים של ג'ורג' בירד והרולד הצ'ינס היוצרים של "קפטן תחתונים" מאת דאב פילקי.

כשסגן אסלנסקי המצחין גונב מקפטן תחתונים את עצמת העל שלו, העולם כולו נמצא בסכנה. רק גיבור אחד יכול להציל את המצב: תינוק חיתול-על. הוא אמנם עדיין ישן בעריסה, אבל אל תתבלבלו: הוא מהיר יותר מעגלת תינוקות דוהרת, לוהט יותר מפריחת חיתולים ומסוגל לנתר מבניין לבניין בלי פיק-פוקים. האם יצליח תינוק חיתול-על לגבור על הנבל המטורלל לפני שזה יגנוב גם ממנו את הכוחות החיתוליים שלו?

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצ' כנרת, 127 עמ', מנוקד

 

 

ילדים – השלימו את החסר

אייבי ובין ואני מאת אנני ברוז

אייבי ובין ואני מאת אנני ברוז

אייבי + בין + אני – ספר השלימו את החסר מאת אנני ברוז וסופי בלקול, טומן בתוכו פעילויות רבות ומצחיקות, כיפיות ומשעשעות. המורה של אייבי ובין, גברת ארובה-טייט, החליטה יום אחד שעל הילדים בכיתה לכתוב יומן. ולכתוב בו כל יום! דף שלם! אייבי ובין לא ידעו איך יצליחו למלא כל יום דף שלם ואז צץ בראשן רעיון מבריק ומוצלח יותר – הן החליטו להמציא שאלונים ולענות עליהם, וגם השאירו מקום, והרבה מקום, עבור הילדים שיוסיפו תשובות משלהם וגם ציורים ורעיונות. בואו לבלות עם אייבי ובין, החברות הכי טובות בעולם.

מאנגלית: עטרה אופק, הוצ' כתר, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.