מתח באוויר: הרפתקאות, מתח ותעלומות מומלצי פברואר 2017

| 25/02/2017 | 0 Comments

מתח באוויר: הרפתקאות, מתח ותעלומות מומלצי פברואר 2017

מתח באוויר: הרפתקאות, מתח ותעלומות מומלצי פברואר 2017

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:  9 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

האם הוא עשה את טעות חייו?

רצח ראוי מאת פיטר סוונסון

רצח ראוי מאת פיטר סוונסון

רצח ראוי מאת פיטר סוונסון הוא ספר מתח פסיכולוגי מעולה. בטיסת לילה מלונדון לבוסטון, טד סוורסון פוגש אישה מהממת ומסתורית בשם לילי קינטנר. על כוסית מרטיני אחת יותר מדי, שני הזרים נסחפים למשחק של גילויי אמת ומספרים זה לזה את סודותיהם הכמוסים ביותר. טד מספר ללילי על נישואיו הכושלים עם אשתו מירנדה, שהוא בטוח שבוגדת בו עם גבר זר. טד ומירנדה לא התאימו זה לזה מההתחלה – הוא איש עסקים עשיר והיא אומנית בעלת נשמה חופשית – ניגוד שבתחילה הצית את הלהבה ביניהם אך כעת הפך לקלישאה חבוטה. במהרה הופך המשחק הקטן לאפל ומסוכן, כשטד מגלה ללילי שהוא היה רוצה לנקום במירנדה על בגידתה בו. לילי, מבלי להחסיר פעימה, אומרת לו, "הייתי שמחה לעזור לך. אחרי הכל, יש אנשים שהעולם יהיה טוב יותר בלעדיהם…". כשהשניים מגיעים לבוסטון, הקשר המעוות ביניהם הולך ומתחזק בעודם מתכננים יחד את הרצח של מירנדה. אבל ישנם כמה דברים בעברה של לילי בהם היא לא שיתפה את טד, כמו למשל הניסיון העשיר שלה באומנות הרצח, מסע שהחל בשלב מוקדם ביותר בילדותה. האם טד יצליח במזימתו להיפטר מאשתו, או שמא הוא עשה את טעות חייו?

סוונסון, בכתיבה מסחררת וחסרת פשרות, מצליח לעשות לקוראים מה שהוא עושה לדמויות שלו – להכניס אותם לתוך משחק חתול ועכבר עמוס בפיתולים ובהפתעות, שאין לדעת איך הוא ייגמר.

מאנגלית: חנה בן-צבי גורן. הוצאת דני ספרים. 326 עמודים

עליו לפענח סודות אפלים

סודות אפלים מאת מיכאל יורת והאנס רוזנפלדט

סודות אפלים מאת מיכאל יורת והאנס רוזנפלדט

סודות אפלים מאת מיכאל יורת והאנס רוזנפלדט הוא מותחן מרתק, ראשון בסדרת עלילותיו של סבסטיאן ברגמן (שאף עובדו לסדרת טלוויזיה). זהו גיבור חדש ופגום עם עבר כאוב. גיבור שעבודתו כפסיכולוג מגדירה אותו ומכתיבה את מהלכיו.

הכול החל עם היעלמותו של רוגר אריקסון בווסטרוס. גופתו נמצאה בביצה לאחר מסע חיפושים, אך במקום לשקוע אל השִכחה, סודות החלו לצוף. סבסטיאן ברגמן, פסיכולוג פורנזי רודף נשים וצדק, הוא מהמומחים הגדולים של שבדיה בכל הנוגע לרוצחים סדרתיים. סבסטיאן מגיע לווסטרוס כדי לטפל בעיזבון של אמו, ועדיין מתאושש מאסון הצונאמי של 2004, שבו איבד את  בִּתו ואשתו. הוא מנסה להטביע את העבר בנשים מזדמנות ובפענוח פשעים אלימים, אבל במקום שהעבר יתפוגג באפלה, הוא יוצא לאור. כשהוא נקרא לסייע למשטרה בתיק הרצח של רוגר, היהירות שלו מונעת ממנו להפוך לחלק מהצוות, אבל אט-אט הוא מבין שכדי לחשוף את מה שקרה בווסטרוס, עליו לחדור לנפש המתבגרים בבית ספר יוקרתי, להתריס כנגד שיטות החקירה המסורתיות ולפענח סודות אפלים.

מאנגלית: אסף שור, הוצאת כנרת, 474 עמודים

 

עליה לחפש את הרוצח האמיתי

בתי היקרה מאת אליזבת ליטל

בתי היקרה מאת אליזבת ליטל

בתי היקרה מאת אליזבת ליטל מביא את סיפורה של ג'ני ג'נקינס, שהייתה נערת זוהר בהוליווד. היא הואשמה ברצח של אמא שלה – ונשלחה לכלא. בזכות תקלה טכנית ג'ני משתחררת לפני הזמן, אף שכולם משוכנעים שהיא הרוצחת. בתור האישה השנואה ביותר באמריקה, לג'ני הערמומית, אלופת ההישרדות, אין ברירה אלא להיאחז בקצה החוט היחיד שיש לה, ולרדת למחתרת בחיפוש אחר האמת. אלא שבעיירה שכוחת האל בדקוטה הדרומית שאליה היא מגיעה מתברר לג'ני כי כל רמז מוליך לתעלומה נוספת: תצלום ישן, בית נטוש ויומן נשכח משרטטים בפניה את דמות אמה כפי שמעולם לא הכירה אותה. ככל שהיא חושפת פרטים נוספים על עברה של אמה, היא חושפת גם בעל כורחה את זהותה שלה. וכך, ככל שהיא מתקרבת לאמת ולרוצח שאותו היא מחפשת, גם העיתונות, המשטרה ואולי אפילו אותו רוצח עצמו, מתקרבים אליה. מעבר לחיפוש אחרי פתרון תעלומת הרצח הספר עוסק בזהות. מי אנחנו בעיני עצמנו לעומת איך החברה רואה אותנו: ג'ני מתחזה למישהי אחרת, כדי למצוא את הרוצח של אמה. אישיותה הבדויה מתמזגת עם זאת האמיתית. הספר עוסק גם ביחסי אימהות ובנות: מה קורה כשהחלום של המתבגרת שאמה תעלם מתרחש? ועוד המתבגרת נאשמת ברצח. הספר מוקדש לפריס הילטון ובוחן את תופעת הסלבריטאות: גיבורת הספר היא סלב, עוד לפני שהואשמה ברצח אמה.

מאנגלית: אמיר צוקרמן, הוצאת כנרת זמורה, 460 עמודים

איך מבחינים בין אמת ושקר?

היער של דנטה מאת לין ריימונדו

היער של דנטה מאת לין ריימונדו

היער של דנטה מאת לין ריימונדו הוא תעלומה בלשית שבמרכזה גיבור מרתק לא פחות מהתעלומה: פסיכיאטר עיוור, חריף וסרקסטי שבורח מטרגדיה בעברו שלא נותנת לו מנוחה.

מארק אנג'לוטי חוזר לעבודתו כפסיכיאטר לאחר היעדרות ארוכה שבמהלכה למד להתמודד עם המחלה שגזלה את מאור עיניו. הוא למד מחדש איך להתמצא בעיר מגוריו, להזמין אוכל במסעדה ולגלוש באינטרנט. ביומו הראשון במשרד מגיע אליו צ'רלי, נער בן 18 עם פיגור שכלי. אמו של צ'רלי משוכנעת שאחת המטפלות שלו מתעללת בו ומבקשת מאנג'לוטי לגלות את האמת. הוא בודק את הנער ומרגיע את האם שהכול כשורה, אבל זמן קצר לאחר מכן מתגלה גופתה של המטפלת ולידה צ'רלי, מכוסה בדמה. המצב מסתבך כשעוד ועוד ראיות מתגלות וכולן מצביעות על אשמתו של צ'רלי. האם ייתכן שאנג'לוטי טעה בהערכתו?

מאנגלית: איריס ברעם, הוצאת כתר, 347 עמודים

 

 

רוצח סדרתי

השען מאוורטון מאת ז'ורז' סימנון

השען מאוורטון מאת ז'ורז' סימנון

בספרו השען מאוורטון מצליח ז'ורז' סימנון בדרכו הייחודית, לעורר לחיים עולמות מורכבים שבתוכם מתרחשות עלילות בלשיות. הספר כולל 2 סיפורים: "רוחות הרפאים של הכובען" ו"השען מאוורטון".

רוחות הרפאים של הכובען הוא מותחן אפל שחוזקו בהתבוננות מפליאה בעומקה ובעדינותה בנפש גיבורו – נפשו של אדם מן היישוב שנעשה רוצח. רוצח סדרתי שחונק רק נשים מבוגרות מזעזע את שלוות יומם של תושבי לה רושל, עיר נמל שקטה בדרום מערב צרפת; שם גורלותיהם של מר לאבה, כובען בורגני מהוגן, וקשודאס, שכנו החייט המצניע לכת שמעבר לכביש, נשזרים זה בזה לבלי התר.  הסיפור השני, השען מאוורטון מביא את סיפורו של דייב גאלאוויי, גבר גרוש בדמי ימיו שמתגורר עם בנו בן השש עשרה בעיירה אמריקנית שלווה. ברומן זה סימנון מתחקה אחר יחסי אב ובן, מקור השראה בלתי נדלה בכתיבתו: האב מתבונן בחיים מנקודת פרישה, והבן ניצב על מפתנם. מלבדם אין אף אחד, וגם ביניהם מתפשט האין. יום בהיר אחד הבן נעלם, וכל עולמו של אביו קורס. 

מצרפתית: רמה איילון, הוצאת עם עובד, ספריה לעם, 342 עמודים

 

האם יש אנשים שמגיע להם למות?

תיק רצח מאת טוני פרסונס

תיק רצח מאת טוני פרסונס

תיק רצח מאת טוני פרסונס הוא ספר ראשון בסדרת המותחנים בכיכובו של הבלש מקס וולף, אב חד-הורי, חובב כלבים ומתאגרף, עצמאי בשטח ובעל מצפון וחושים בלתי מתפשרים.

רוצח סדרתי מטיל אימה על רחובות לונדון, ומהר מאוד נהיה כוכב נערץ ברשתות החברתיות – הקרבנות שלו הם בעלי הכוח והעשירים. נתיב הרציחות מוביל לאחד מבתי הספר היוקרתיים לבנים של אנגלייה, לשבעה חברים שנשבעו אמונים לנצח ולסודות אפלים שנשמרו שנים רבות במסדרונות. הבלש מקס וולף, כבר בשבוע הראשון להצבתו במחלק רצח יוצא למרדף אחרי הרוצח האכזרי ברחובות האחוריים של לונדון, דרך מעמקי הרשת האפלה עד מסדרונות השלטון. הגופות נערמות, ומקס מגלה שהסכנה הולכת ומתקרבת אליו ואל כל מי שהוא אוהב ומכיר. עד מהרה מתברר שהוא נאבק לא רק על הצדק, אלא גם על חייו.

מאנגלית: יואב כ"ץ, הוצאת עם עובד, 365 עמודים

 

 

רשת של סודות ושקרים

שלגייה חייבת למות מאת נלה נויהאוז

שלגייה חייבת למות מאת נלה נויהאוז

שלגייה חייבת למות מאת נלה נויהאוז הוא מותחן מרתק מלא במסתורין. אחרי עשר שנים בכלא, שב טוביאס סרטוריוס לכפר הולדתו. חבול ושפוף הוא מבקש לשקם את חייו, אבל תושבי הכפר מסרבים להניח לו. מבחינתם אין שום עונש שיעניק מחילה למי שרצח בדם קר שתי נערות, והם מתכוונים לגרום לו לשלם את מלוא המחיר.

שורה של מקרי אלימות לא מוסברים מזעיקים לכפר את פיא, שוטרת מנוסה וותיקה, שמתחילה לפשפש בסיפורו של טוביאס ומגלה שם בעיקר סימני שאלה. גם אמילי פרויליך בת השבע־עשרה, נערה מבולבלת ולא שגרתית שנמשכת למסתורין, פותחת בחקירה משלה וגוררת אחריה שכנים נוספים. אבל כל מי שמנסה לרדת לחקר האמת נתקל בחומה בצורה של עוינות וברשת של סודות ושקרים, כי האמת כל כך איומה, שחשיפתה עלולה להמיט אסון על האנשים החזקים ביותר בכפר. רק כשמתעורר חשש שהסיפור הישן מתחיל לחזור על עצמו, ועקבות פשע חדש שהתבצע מובילות שוב אל טוביאס, קשר השתיקה של תושבי הכפר מתחיל להיפרם. אלא שזה כבר עלול להיות מאוחר.

מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 376 עמודים

 

היישר ללב האומה

תכריח אותי מאת לי צ'יילד

תכריח אותי מאת לי צ'יילד

תכריח אותי מאת לי צ'יילד הוא ספר מתח מעולה, ה- 20 בסדרת ג'ק ריצ'ר.

לחוקר הפרטי ג'ק ריצ'ר אין שום יעד. ויש לו את כל הזמן שבעולם להגיע לשם. תחנת רכבת נידחת עם השם המסקרן 'מנוחה לאימא' נראית לו המקום המושלם לעצירה של יום אחד. הוא ציפה למצוא מצבה ישנה לאימא אחת בתוך ים של חיטה… אבל במקום זה נתקל באישה שמחכה לעמית שלה שנעלם, בפתק מסתורי לגבי מאתיים מתים, ובעיירה קטנה מלאה אנשים שקטים ודרוכים. העצירה של יום אחד של ריצ'ר הפכה למסע של חיפוש, היישר אל לב האימה.

 

מאנגלית: איה מלמד, הוצאת כנרת זמורה, 398 עמודים

 

 

 

מה קרה לאליס?

פרוייקט אליס מאת ט.ר. ריצ'מונד

פרוייקט אליס מאת ט.ר. ריצ'מונד

פרויקט אליס מאת ט.ר. ריצ'מונד הוא ספר מתח פסיכולוגי מרתק על אהבה, אובססיה, ותעלומה שאיננה מרפה המאפשר הצצה לנפש האדם ולזהות הדיגיטלית שאנו מייצרים.

כשסטודנטית צעירה נעלמת, יש כאלה שמסרבים להרפות ונאחזים בכל קצה חוט כדי לנסות להבין מה קרה לאליס. אליסה סלמון היא סטודנטית, עיתונאית, בת, מאהבת, שונאת דדליינים. ההיא שטבעה בשנה שעברה. היא איננה, אבל היום אי אפשר להיעלם, לא באמת. תמיד יש עקבות. מותה של אליס מהדד באינטרנט, בחדשות, ברשתות החברותיות ובטוקבקים. אבל הן לא מספרות את כל הסיפור. פרופסור ג'רמי קוק יודע את זה. הוא חוקר את 'פרוייקט אליס' ללא לאות וללא מעצורים. הוא מחבר את הודעות הטקסט, את היומנים, את הפרופיל שלה ברשת, את החוויות של אלה שנותרו. ככל שפרויקט אליס קורם עור וגידים, מתברר שמדובר בסיפור מזעזע של אהבה ואובססיה ושלכולם בו, כולל לו, יש מה להסתיר. מי הייתה אליס?

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 390 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.