ספרים חדשים – מומלצי השבוע 26/4/2015: ידע, עניין ופנאי

| 25/04/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע ידע, עניין ופנאי

ספרים חדשים – מומלצי השבוע ידע, עניין ופנאי

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההמלצה השבוע: ספרים המעבירים ידע, עניין ופנאי.

 

 

 

מאחורי יופיין של אבני החן

סוד הגביש מאת שני תודר

סוד הגביש מאת שני תודר

סוד הגביש מאת שני תודר, הוא שילוב מרתק וייחודי של מידע גיאולוגי, גמולוגי, היסטורי ואנרגטי שמאחורי יופיין של אבני החן. נכתב מאהבה לקריסטלים-גבישים ומשלב מידע גאולוגי על אופן ומקום היווצרותן של האבנים, מידע גמולוגי לאבחון אבני חן, מידע על השימוש באבני החן לאורך ההיסטוריה ומידע מפורט למאות סוגי אבנים הכולל אינדקס מסודר. זאת, לצד הסברים נרחבים על יכולת השפעתם של הקריסטלים ברבדים השונים.

הספר מספק מידע נרחב לעוסקים בתחומי הריפוי השונים המעוניינים לשלב קריסטלים כחלק מהטיפול וההעשרה. בספר שילוב חדשני וראשון בעולם של שני הצדדים של עולם הקריסטלים, המדעי, הרוחני והשילוב המופלא שבין השניים.

אנשים בכל העולם ולאורך כל ההיסטוריה, מתלהבים מיופיין של האבנים, מהצבעים, מהשקיפות, מהצורות. לא משנה באיזה מינוח תבחרו, ומאיזו נקודת מבט תביטו, בסופו של דבר מה שחשוב הוא הרגש והחיבור לאבן זאת או אחרת. יש שרואים באבנים יצירה של הטבע, יש שמקשרים ליצירה של האל ויש שמקבלים אותן כמו שהן בלי להתעמק יותר מדי. לחלק חשוב הצד המיסטי של האבנים, לחלק חשוב הצד הגמולוגי או פשוט היופי. יש שאוהבים אותן רק בתכשיטים ויש שמעדיפים רק בצורה הגולמית, הטבעית והגדולה.

הוצאת סטונאייג', 412 עמודים

עולם מסתורי וקסום

לכתוב היסטוריה בנפולי מאת דר שחף הגפני

לכתוב היסטוריה בנפולי מאת דר שחף הגפני

לכתוב היסטוריה בנפולי מאת ד"ר שחף הגפני, הוא החלק השני בטרילוגיה על מדינות איטליה ותרבותן במאה ה- 18. זהו חיבור היסטורי רחב-יריעה על עולם מסתורי וקסום. הקורא ייסחף לעולמם הסוער של זאבים בודדים כמו ג'מבטיסטה ויקו הנודע ופייטרו ג'אנונה מנפולי, מורטורי ממודינה, מאפאי מורונה וזנו מונציה, אך הוא אף ימצא היסטוריוגרפיה עליזה של הוגי הנאורות המילנזית, הפלורנטינית והנפוליטנית.

מרביתו של הספר עוסק בכתיבה היסטורית, אך פה ושם נפגוש כתיבה נרטיבית, מחזות (גולדוני, גוצי ואלפיירי), ביוגרפיות, יומנים ורומנים היסטוריים. האם ההיסטוריונים ואנשי הרוח האלה פעלו כמקשה אחת? האם הם חתרו להאדרת ההיסטוריה של עריהם? האם הם תרמו לרעיון איחודה של איטליה? מה תרומתם לדיסציפלינה ההיסטוריוגרפית ולמדעי העזר של ההיסטוריה? כיצד התייחסו לכתיבתם הוגים צרפתים, בריטים, גרמנים, אמריקאים, רוסים ואפילו יהודים? התשובות לשאלות אלו ורבות אחרות בספר זה. המבוא המורחב ישפוך אור על ההיסטוריה התרבותית של אירופה בכלל ושל מדינות איטליה בפרט. החלק הראשון עוסק באישים ומדוע חשוב להכירם, ואילו החלק השני עוסק במה הם כתבו וכיצד הרעיונות יושמו במציאות. השער השישי והאחרון הוא בבחינת סגירת מעגלים.

הוצאת אוריון, 482 עמודים

 

לדעת לשפר את קבלת ההחלטות

אמנות החשיבה הצלולה מאת רולף דובלי

אמנות החשיבה הצלולה מאת רולף דובלי

אמנות החשיבה הצלולה מאת רוֹלְף דוֹבֶּלי ישנה את הדרך שבה אתם חושבים ויהפוך לחלוטין את דרך קבלת ההחלטות שלכם – בבית, בעבודה, בכל יום. כולנו סובלים מהטיות קוגניטיביות, טעויות פשוטות בתהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות שלנו: מדוע אסור לכם לקבל משקה חינם, או למה אתם צריכים לצאת מסרט שאתם לא אוהבים או מדוע אתם לא צריכים לראות חדשות?

זהו מדריך מעשי לכל מי שרוצה לשפר את קבלת ההחלטות שלו ולנהל את חייו בצורה טובה יותר. דובלי מזקק מחקרים מתחומים כגון כלכלה התנהגותית, פסיכולוגיה, נוירולוגיה, ומראה לנו שכדי לחיות חיים משגשגים ושמחים יותר אנחנו לא זקוקים לרעיונות מתוחכמים, או לגדג'טים נוצצים וחדשים יותר, ואפילו לא לאנרגיות ומרץ יוצאי דופן. אנחנו רק צריכים להיות פחות אי-רציונליים.

 

תרגום: שמעון בוזגלו, הוצ' ספרי עליית הגג, ידיעות ספרים, 237 עמ'

 

לשנות ביעילות את תבניות החשיבה

תקשורת למצוינות מאת לילי כהן

תקשורת למצוינות מאת לילי כהן

תקשורת למצוינות – NLP ארגון עצבי לשוני מאת לילי כהן, הוא ספר המלמד את שיטת ה- NLP. זוהי גישה שעוסקת בהתנהגות האנושית ובתקשורת בין אנשים בכל תחומי החיים, מתבססת על הניסיון להבין איך אנחנו חושבים או מתנהגים בצורה מסוימת, ולא למה אנחנו פועלים בדרך כלשהי.

NLP גם מגבירה את היכולת ללמוד לשנות ביעילות מפתיעה את תבניות החשיבה ואת דפוסי ההתנהגות, להיפטר מדפוסים מסורתיים וישנים ומהרגלים שמגבילים התפתחות ועוזרת להתכוונן לעבר מאוויים ולשחרור כישרונות חבויים. השיטה עוסקת במודע ובלא‑מודע ובדרך פעולתם. כיצד אנו מארגנים את מה שאנחנו רואים, שומעים ומרגישים, כיצד אנו מתארים את העולם החיצוני דרך חושינו וכיצד אנו מתרגמים זאת לשפה ופועלים ליצירת תוצאות. ההצלחה באה מתוכנו. השיטה, עוזרת לגלות דרכי חשיבה חדשות שמסייעות לחולל שינויים באופן שבו אנו רואים את העולם. הלימוד כולל: יצירת "ראפור" (קשר ראשוני) עם האחר, שיפור יכולות קוגניטיביות ורגשיות, הבנת השפה הלא-מדוברת שהיא חלק נכבד בתקשורת שלנו, כיצד לחשוב ולהשיג את מטרותינו והכרה ביכולות הלא מודע.

טפר הוצאה לאור, 229 עמ'

 

מדריך טיולי חתירה

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין הוא מדריך טיולי חתירה ראשון מסוגו, הכולל 83 מסלולים, בהם שזורים עשרות איים, ספינות טבועות, אתרים ארכיאולוגים, אתרי צפרות, מקומות עליהם מספרים אגדות, אתרים קדושים וביניהם: כנסיות, מנזרים, מסגדים ובתי כנסת. אזורים מבודדים ופראיים לצד אזורים אורבאניים, מבצרים ומצודות, נמלים עתיקים, מערות, נקרות, גשרים, לגונות, מעיינות חמים ואפילו מפל מים. נוסף לאלה עוד מאות נקודות עניין לאורך החופים, הנחלים והאגמים בישראל.

נקודות עניין רבות שמופיעות במדריך זה לא מופיעות כלל במסלולי טיולים יבשתיים – מהסיבה הפשוטה שאי אפשר להגיע אליהן בדרך היבשה. גדולתו ויתרונו של הסאפ, הם האפשרות להיכנס כמעט בכל נקודה שנרצה לאורך החוף והאפשרות לתמרן ולשוט לכל כיוון שנחפוץ.

שילוב שני אלה, הופכים את הסאפ לכלי האופטימאלי לטיולים ימיים. לצורך כתיבת המדריך מופו 90 נקודות גישה אל קו המים, המסלולים תוכננו למגוון סוגי המטיילים והחותרים, גם לאלה שאינם בכושר שיא, ולכן נקודות הגישה נבחרו בקפידה רבה. נבחרו קטעי המסלולים השלווים, הרגועים והמתאימים ביותר לטיול חתירה מהנה ובטוח, לכל בעל סאפ מכל סוג שהוא. בפתיחת כל פרק יש טיפים והמלצות ספציפיות לאותו פרק.

202 עמודים. www.explore-israel.co.il

 

הטכנולוגיות שישנו בקרוב את חיי היום

העתיד של המוח מאת מיציו קאקו

העתיד של המוח מאת מיציו קאקו

העתיד של המוח – המסע המדעי להבנה, להעצמה ולשדרוג של המוח מאת מיצ'יו קאקו, לוקח אותנו להרפתקה מדעית מרתקת אל צפונות העתיד, ומספק לנו הבנה מקיפה לא רק של תפקוד המוח אלא גם של הטכנולוגיות שישנו בקרוב את חיי היום-יום שלנו.

קאקו, פרופסור לפיזיקה תיאורטית ואחד ממייסדיה של תורת המיתרים, מציג בפנינו נקודת מבט רחבת היקף על המחקרים פורצי הדרך שנערכים ברחבי העולם – תוך הסתמכות על התגליות החדשניות ביותר בפיזיקה ובמדעי המוח.

מה שנחשב פעם נחלתו הבלעדית של המדע הבדיוני הופך כיום למציאות מפתיעה. הקלטת זיכרונות, טלפתיה, צילום חלומות, שליטה מוחית, אווטארים וטלקינזיס אינם רק בגדר אפשרות עתידית, הם כבר קיימים. יום אחד נוכל לקחת "גלולה חכמה" לשיפור האינטליגנציה שלנו; נשלוט במחשבים וברובוטים בכוח המוח; ואולי אפילו נצליח לשתול במוחנו זיכרונות מלאכותיים. מוצגים דרכים חדשות ומרחיקות לכת לטיפול במחלות נפש, לקידום בינה מלאכותית ולהבנת דרכי המחשבה של חייזרים.

מאנגלית: אורי שגיא, הוצאת אריה ניר, 375 עמ'

 

להתמקד בעיקר ולהגיע לתוצאות

עקרון 8020 למנהל מאת ריצארד קוק

עקרון 8020 למנהל מאת ריצארד קוק

לפני 12 שנה בספרו עקרון 80/20 הפך ריצ'ארד קוק את "חוק פארטו", שבו 20 אחוזים בלבד מהזמן, מהמאמץ ומההחלטות המכריעות שלנו מניבים 80 אחוזים מהצלחתנו, לעקרון מוביל בתחום הניהול.

בספרו "עקרון 80/20 למנהל" הוא מראה כיצד להשתמש ב"חוק פארטו" כדי להפוך למנהלים אפקטיביים יותר. תיבת ה-inbox בעבודה עולה על גדותיה? רשימת המטלות רק מתארכת ומתארכת?  אתם עובדים שעות רבות אבל עדיין מרגישם שאין לכם זמן לטפל במה שחשוב אלא בעיקר במה שדחוף? אתם לא לבד.  מרבית המנהלים חשים שהם כורעים תחת הנטל, נטולי שליטה וחסרי כוח להשפיע בארגונים שבהם הם עובדים.

הספר יעזור לכם להשיג תוצאות יוצאות דופן בחייכם המקצועיים תוך השקעת מאמצים קטנים פי כמה וכמה.  על ידי יישום אסטרטגיות 80/20 תוכלו להשקיע פחות שעות מעמיתיכם, ולמרות זאת לא יחסר לכם זמן עבודה, ללמוד להתמקד רק בסוגיות החשובות באמת ולהתעלם מאלה שאינן חשובות, להשיג תוצאות יוצאות דופן בפחות מאמץ.

מאנגלית: יעל זיסקינד-קלר, הוצאת אופוס, 224 עמ'

מסלולים רטובים בישראל

טיולי המים שלא הכרנו מאת מיכאל בן דרור

טיולי המים שלא הכרנו מאת מיכאל בן דרור

מיכאל בן דרור מקיבוץ שדה נחמיה הוא, בין היתר, מדריך טיולים לא מוכרים בסגנון מיוחד. הוא מביא לנו בספרו טיולי המים שלא הכרנו מסלולים רטובים בישראל, טיולי מים נטו. בפלגים (נחל אינשם, מעין שמיר לעין ברכה, נחל זוויתן עליון, "אגדות" – טיולי מים מן האגדות), בנחלים, בנהרות, בבריכות, בכנרת ובים (מאכזיב אל הצוק הלבן, הרפתקה בראש הנקרה), במים צלולים מקרסול עד צוואר.

כל זה לפני שדיברנו על ההפלגה אל האופק ב"סוסון הים" (עליו משייטים בהנאה), שחיות האורך בנהר ושכיות החמדה.

בספר מסלולים למשפחות שוחרות טבע, לצעירים ולנוער, לרומנטיקנים, לנועזים וההרפתקנים (כמו "כסאח! – מגשר הדודות לפארק הירדן, חצבני תיכון, חוצות עכו), מסלולים חדשניים, צוננים בקיץ חם, נגישים לכול ואלטרנטיבות לכל מסלול וכמובן תאריכים מומלצים לטיולים. הסברים ברורים, לצד צילומים מרהיבים. 

הוצ' כנרת, 208 עמ'

 

מדריך פורץ דרך להישרדות ולשגשוג

הסתגלות מאת טים הרדפורד

הסתגלות מאת טים הרדפורד

מדוע כל הצלחה מתחילה בכישלון? בספרו הסתגלות מראה טים הרפורד, מחבר הכלכלן הסמוי, כיצד אימוץ הגישה הניסויית-המסתגלת ועשיית טעויות יכולים לסייע לנו לפתור את הבעיות הדוחקות ביותר בחיינו, ובתוך כך מביא עשרות סיפורי מקרה מרתקים ובדרך מיטיב להסביר את הרכיבים הדרושים להפיכת הכישלון להצלחה.

האתגר לא פשוט: העולם נעשה יותר ויותר מורכב ובלתי צפוי, והמנהיגים והמומחים שלנו מתקשים להתמודד עם הבעיות הניצבות מולם. ככל שהעולם והבעיות מורכבים יותר, כך נעשה השימוש בתהליך הניסוי והטעייה חיוני יותר; אלא שהתהליך הזה כרוך בביצוע כישלונות, ובני האדם נוטים להימנע מכישלונות. פחד מכישלונות הוא כמעט חלק מהדנ"א שלנו. כאשר מדובר בארגונים, ההימנעות של המנהיגים מניסוי וטעייה עלולה לגרום למשברים קשים ואפילו להתרסקות. כאשר מדובר במדינות, היא עלולה להביא לתבוסות צורבות בשדה הקרב ולמשברים קשים. וכאשר מדובר בבני אדם, היא עלולה להביא לשקיעה בחיים חדגוניים, שאולי אין בהם כישלונות והפסדים גדולים, אבל גם ניצחונות וצמיחה אין בהם. בין השאר נפגוש בספר קולונלים מורדים שסיכנו את עתידם המקצועי ואת חייהם כדי לשנות את צורת המלחמה בעיראק; נכיר רופא שההימור הנואש שעשה במחנה שבויים צריך לשמש דוגמה לעובדי הבנק העולמי היום; נגלה מה  יכולים  האסונות באי ת'רי מייל ובאסדת הקידוח "דיפווטר הורייזן" לספר לנו על מניעת המשבר הפיננסי הגדול הבא; נחקור את האסטרטגיות של כל מיני חברות, מ"גוגל' ועד רשת בריטית לתיקוני נעליים; ונלמד כמה לקחים חשובים מילד רחוב, משני מתכנני מטוסים ומכוריאוגרפית מפורסמת אחת שכשלה…

מאנגלית: מיכל גרינפלד, הוצאת כנרת זמורה, 327 עמ'

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מדריכים ופנאי, מומלצי השבוע, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.