פעילות יוצרת – לדעת ולהכיר, לטייל, ללמוד לבשל, לצבוע וליהנות

| 26/07/2015 | 0 Comments

 פעילות יוצרת

פעילות יוצרת

צביעה אינה נחלתם הבלעדית של הילדים. פעילות זו דורשת מאיתנו לשבת בשקט, להתבונן במוטיבים המוצגים כדי להצליח לדמיין את הצבעים בצורה הטובה ביותר, ולהאט את נשימתנו כדי לשלוט בעשייה. היא גם מסייעת לריכוז, לדיוק ולשימוש מתואם בשתי אונות המוח. אותו רגע של האטה מביא איתו תחושת שחרור ושיפור היכולת להקשיב לעצמנו. הכול התחיל בצרפת בשנת 2012 כשספר הצביעה למבוגרים 100 Coloriages הפך לסדרה שמכרה בצרפת בלבד מעל שני מיליון עותקים ועוד כמיליון עותקים בתרגומיה ל- 18 שפות.

הכינו את העפרונות והצבעים, כבו את המחשב ואת הטלפון, הניחו לטרדות היום־יום, זכרו שלצבוע זה כמו לרקוד וכמו לנשום, חפשו את הציור שנותן לכם השראה. הרי זאת רק ההתחלה. חוויה נפלאה ומפיגת מתחים לכל הגילים.

 

 

ספרי צביעה למבוגרים 

כל צבעי השקט - ששת ספרים

כל צבעי השקט – ששת ספרים

בהוצאת כנרת יצאו עד כה שישה ספרים בסדרת כל צבעי השקט, כשבכל אחד מהם כמאה איורים: חתולים שעות של שלווה, דמיון ויצירה, חדווה וחמידות בעזרת חברינו המשופמים – החתולים – הידועים בסגולות הריפוי שלהם, מנדלות למצוא שקט ושלמות פנימית במנדלה, הצורה המעגלית הסימטרית המסמלת את העולם ואת נפש האדם ומשמשת אמצעי טיפולי בשיטות ריפוי שונות, סודות היער – פיות וגמדים, אבירים וקוסמים, דרקונים ועוד יצורים אגדיים מסתתרים בין דפי הספר ומחכים שיפיחו בהם חיים; בודהיזם לאמץ את שתי הדרכים של הבודהיזם: תשומת הלב והריכוז. הם מציעים לכם למצוא שלווה בסמלים האמנותיים והרוחניים של הפילוסופיה העתיקה הזו –  מנדלות, פניו המחייכות של הבודהה, עץ ההתעוררות ופרח הלוטוס, גנים האיורים בספר מזמינים אתכם לגלות מחדש את ההתבוננות האיטית בטבע. הדפדוף בו הוא מסע לאורך השנה והצבעים המשתנים מעונה לעונה. תמצאו בו מבוכי צמחים וסלסולי פריחות, עיטורי צבעונים ברוח הטאג' מאהל וגנים מעוצבים בסגנון צרפתי; פרחים, פרפרים וציפורים; אלף לילה ולילה – מחווה לאמנויות האסלאם – להרמוניה וליופי שיוצרים ערבסקות, סלסולי פרחים, ומוטיבים אוריינטליים מעודנים.

גנים ויערות קסומים

הגן הסודי מאת ג'והאנה באספורד

הגן הסודי מאת ג'והאנה באספורד

 

בהוצאת "מודן" יצאו שני ספרים בסדרת ספרי הצביעה של ג'והאנה באספורד. הגן הסודי ויער קסום.

 

אתם מוזמנים לטייל בעולם של גנים ויערות קסומים, שאויירו להפליא בפרטי פרטים ושיתעוררו לחיים כאשר תצבעו אותם. כל איור מסתיר בחובו יצורים זעירים ממינים שונים, שמחכים שתגלו אותם. בנוסף, ישנם חלקים שתצטרכו להשלים במו ידיכם.

 

 

 

99 מתכוני לחם

 

צעד אחר צעד - לחם

צעד אחר צעד – לחם

לחם מאת קרוליין ברתרטון הוא ספר מקיף ונפלא בסדרת ספרי הבישול צעד אחר צעד. מכיל יותר מ-99 מתכונים קלאסיים, טעימים ופשוטים להכנה. מעבר לעשרות המתכונים, תמצאו בו תמונות המסבירות צעד אחר צעד את אופן ההכנה של הטכניקות הבסיסיות.

מכיל את כל הלחמים האהובים מרחבי העולם: לחמים קלאסיים בהם לחם שתי קומות, פאנה די פטטה, לחמניות חמוציות ופקאן, מאפינס אנגליים, לחמניות משמש וגרעיני דלעת, זר לחם ממולא פסטו, לחם אנדאמה, ג'בטת זיתים שחורים ופלפל פפדיו; לחמי בוטיק בהם לחם מחמצת, לחמניות מחמצת, לחם פוליה, בגט, לחם שיפון בוטיק, לחם פומפרניקל; לחמים מתוקים בהם לחמניות בריוש, לחמים דמויי חלה, פנטונה, בארת ברית', קינמונים, לחמניות צ'לסי, לחמניות פירה מתובלות; לחמים שטוחים וחטיפים פריכים בהם פיתה מקמח מלא, נאן, נאן פשווארי, פראטה ממולאת, גריסיני, עוגיות סטילטון ואגוזים, דקיקוני גבינה; לחמים מתובלים ולחמים מהירים בהם לחם סודה, עוגות גריל, לחמניות בטטה ורוזמרין, לחם קישואים ואגוזי לוז, לחם תירס בסגנון דרום ארה"ב, פנקייקס אוכמניות, קלפוטי משמש, ועוד.    

כל המתכונים בספר כשרים.

מאנגלית: נועה מרום. הוצאת "דני ספרים", 144 עמודים

 

איך להאכיל אלוף?

איך להאכיל אלוף מאת מאיה גלפנד

איך להאכיל אלוף מאת מאיה גלפנד

איך להאכיל אלוף? – יומנה של בעלת מקצוע מאת מאיה גלפנד כולל עשרות מתכונים לצד מחשבות וסיפורים אישיים שכתבה כאשתו של בוריס גלפנד, סגן אלוף העולם בשחמט. גלפנד מציגה את האוכל כהשקפה של אישיות האדם. האדם יכול ללבוש מסכה על פניו, אך האוכל חושף את כל שהאדם מנסה להסתיר. לדעתה מה שאדם מכניס לפיו – משקף אותו הרבה יותר טוב ממה שהוא מנסה להביע באמצעים אחרים. היא ניסתה לשקף דרך האוכל את מסעו של בעלה מילדותו עד לפסגת הקריירה של שחמטאי מקצועי – הדו-קרב על תואר אלוף העולם. הספר הוא תפריט אישי מיוחד שלה שהוכן בהתייעצות עם דיאטניות בקשר לתזונה נכונה וכולל מטעמים מהמטבח הרוסי, הקווקזי, האסיאתי והאירופאי. התפריט מורכב ממאכלים פשוטים וממאכלים מורכבים – כאלה שנעשים בשנייה וכאלה שדורשים זמן הכנה ממושך. כל התבשילים בריאים, יפים וכמובן טעימים בהם: עוגת בצק פריך עם תפוחי עץ ומרנג שוויצרי, דג אמור שלם במלח גס, ריבת אוכמניות שחורות ותפוח, מנטים (מאכל מהמטבח המרכז-אסיאתי), פלוב (פילאף) עם בשר. מסר שהיא מעבירה הוא שההבדל היחיד בין המטבח לחיים הוא שאין בחיים מתכונים הרשומים בספר בישול.

איורים: מקס מלצר, הוצאת "מסדה", 216 עמודים

 

100 מתכוני עוגות ועוגיות

עוגות ועוגיות צעד אחר צעד

עוגות ועוגיות צעד אחר צעד

עוגות ועוגיות מאת קרוליין ברתרטון הוא ספר מקיף ונפלא בסדרת ספרי הבישול צעד אחר צעד. הוא מכיל יותר מ-100 מתכונים קלאסיים, טעימים ופשוטים להכנה. מעבר לעשרות המתכונים, תמצאו בו תמונות המסבירות צעד אחר צעד את אופן ההכנה של הטכניקות הבסיסיות. 

הספר מכיל את המון עוגות ומאפים אהובים מרחבי העולם: עוגות יומיומיות בהם עוגת ויקטוריה, עוגת מדיירה, עוגת טופי תפוחים, רולדת ספוג ספרדית, עוגת גזר ותבלינים, עוגת שוקולד ואגסים, לחם בננה; עוגות פירות ועוגות חגיגיות בהם עוגת שזיפים ושוקולד, עוגת עקיצת דבורה, קרמשניט ערמונים, עוגת פירות קלילה, רולדת שוקולד וערמונים, בול עץ משוקולד, רולדת שוקולד וחמאה, גאטו בלק פורסט, גאטו פטל מבוואריה, קוגלהוף, קרמשניט פירות קיץ; עוגות קטנות בהם קאפקייקס ומאפינס, כדורי שלג על שוקולד לבן וקוקוס, פחזניות, כדורים על מקל מעוגת תותים ושמנת, עוגיות סנדוויץ', סקונס חמוציות; עוגיות בהם עוגיות שיבולת שועל עם אגוזים וצימוקים, עוגיות בריאות, עוגיות חמאה, עוגיות דובדבנים, מקרונים, ביסקוטי פיסטוק ותפוז, בראוניז שוקולד ודובדבנים חמוצים ועוד. כל המתכונים בספר כשרים. בתיאבון 

מאנגלית: נועה מרום. הוצאת "דני ספרים", 144 עמודים

 

מדריך טיולי חתירה

 

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין

לגלות את ישראל עם סאפ מאת צביקה ברנשטיין הוא מדריך טיולי חתירה ראשון מסוגו, הכולל 83 מסלולים, בהם שזורים עשרות איים, ספינות טבועות, אתרים ארכיאולוגים, אתרי צפרות, מקומות עליהם מספרים אגדות, אתרים קדושים וביניהם: כנסיות, מנזרים, מסגדים ובתי כנסת. אזורים מבודדים ופראיים לצד אזורים אורבאניים, מבצרים ומצודות, נמלים עתיקים, מערות, נקרות, גשרים, לגונות, מעיינות חמים ואפילו מפל מים. נוסף לאלה עוד מאות נקודות עניין לאורך החופים, הנחלים והאגמים בישראל.

נקודות עניין רבות שמופיעות במדריך זה לא מופיעות כלל במסלולי טיולים יבשתיים – מהסיבה הפשוטה שאי אפשר להגיע אליהן בדרך היבשה. גדולתו ויתרונו של הסאפ, הם האפשרות להיכנס כמעט בכל נקודה שנרצה לאורך החוף והאפשרות לתמרן ולשוט לכל כיוון שנחפוץ. שילוב שני אלה, הופכים את הסאפ לכלי האופטימאלי לטיולים ימיים. לצורך כתיבת המדריך מופו 90 נקודות גישה אל קו המים, המסלולים תוכננו למגוון סוגי המטיילים והחותרים, גם לאלה שאינם בכושר שיא, ולכן נקודות הגישה נבחרו בקפידה רבה. נבחרו קטעי המסלולים השלווים, הרגועים והמתאימים ביותר לטיול חתירה מהנה ובטוח, לכל בעל סאפ מכל סוג שהוא. בפתיחת כל פרק יש טיפים והמלצות ספציפיות לאותו פרק.

202 עמודים. www.explore-israel.co.il

 

צמחי הנגב כצמחי מרפא

 

צמחי הנגב מאת יגאל גרנות

צמחי הנגב מאת יגאל גרנות

יגאל גרנות, מורה דרך מוסמך ומורה לביולוגיה ולימודי סביבה, העוסק בנושא של צמחי המרפא, מביא לנו במדריך צמחי הנגב מידע יעיל ומעניין על השימושים בצמחי בר בנגב כצמחי מרפא, וזאת לפי הרפואה הערבית, האסלמית הקדומה וברפואה העממית הבדואית.  

סביון הערבות, מתנן שעיר, קזוח עקום, לענת יהודה, שיזף מצוי, שיבולת שועל נפוצה, דנדנה רפואית, זוגן השיח ועוד, הם רק חלק מרשימת 116 צמחי הבר המצויים בנגב. עוד בספר סיכום ההיסטוריה של הרפואה העממית בכלל ושל הערבית-בדואית בפרט. בחלק זה מתקיים גם דיון בעקרונות של הרפואות הללו ובדרכי עבודתן; חומר על השימוש בצמחי הבר בנגב כצמחי מרפא; ציטוטים ממחקרים מדעיים, המסכמים את מה ש"אומר" המדע על היכולות הרפואיות של כל צמח וצמח; שמות הצמחים בשפות שונות, מהו מקור השם, החומרים הפרמקולוגיים הנמצאים בצמח, הפולקלור הקשור בו, ההיסטוריה של השימוש בצמח וכדומה. הצמחים מסודרים לפי האלף – בית של שמם העברי וכן מצוי אינדקס של שמות החומרים הכימיים ושל המושגים הרפואיים והאנטומיים שמופיעים בו.

הוצ' אופיר ביכורים, 282 עמ'

 

לדעת לנהל מו"מ

 

מגיע לך יותר מאת ד

מגיע לך יותר מאת ד"ר יוסי מערבי

מדוע אסור להתפטר לפני שמוצאים מקום עבודה חדש? איך לשכנע את הילדים לקרוא יותר? כולנו מנהלים משא ומתן, כולנו מנסים לשכנע. כל יום. יותר מפעם ביום: במשפחה, בעבודה, בעסקים. 

מגיע לך יותר שכתב ד"ר יוסי מערבי מבוסס על הרעיון כיצד כולנו יכולים לשכנע ולנהל משא ומתן.  אם אתם סבורים שיכולות השכנוע שלכם נגזרות רק מאישיוּת ומכישורים מולדים, אתם שוב טועים. מחקרים מוכיחים שניתן ללמוד את מיומנויות האלה ולהשתפר בהן.

"בניגוד למה שחושבים אלו אינן מיומנויות השמורות רק לפוליטיקאים או לאנשי מכירות", מסביר מרחבי. "ניתן ללמוד ולהשתפר בשכנוע ובמשא ומתן. אלה לא יכולות שנגזרות רק מאישיות ומתכונות מולדות. יש ידע אקדמי מוצק ממדעי ההתנהגות והחברה שעליו ניתן להסתמך כאשר מבקשים ללמוד כיצד לשכנע לא די באינטואיציה ובניסיון 'מהשטח'".

 

הוצ' דביר,  240 עמ'

 

על משחקים, סיכויים ושקרים

 

אני חושב משמע אני טועה מאת ד

אני חושב משמע אני טועה מאת ד"ר חיים שפירא וד"ר גייל גלבוע פרידמן

אני חושב משמע אני טועה מאת ד"ר חיים שפירא וד"ר גייל גלבוע פרידמן מגיש פנינים שתורת המשחקים ותורת ההסתברות יכולות להביא לקהל הרחב. משעשע ובו בעת מעמיק הבנות ומעניק תובנות  ונגיש לכל אדם חושב. נלמד לנהל משא ומתן, נבין איך סלילת כביש נוסף עלולה להאריך את זמן הנסיעה, נכיר את האישה החכמה בתבל ואת פתרונה לחידה שעורר סערה,  נראה כיצד מלך חכם חושף את הרמאות של שר האוצר, נלמד למה לא צריך להילחץ (מיד) מתוצאה של בדיקה רפואית, נחשב את מספר הדייטים הדרוש לפני שתשקלו נישואין ונמצא את השיטה הטובה ביותר להימורים בקזינו

הוצ' כנרת זמורה, 304 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: דף הבית - מאמרים, מדריכים ופנאי, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.