ספרים חדשים לילדים – מומלצי השבוע 28/12/14

| 27/12/2014 | 0 Comments

ספרים חדשים לילדים - מומלצי השבוע 28/12/14

ספרים חדשים לילדים – מומלצי השבוע 28/12/14

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: ספרים חדשים לילדים.

 

 

 

ההרפתקה ממשיכה

הסיפור המושלם 6 - ארבעת השלדים מאת אלדד אילני

הסיפור המושלם 6 – ארבעת השלדים מאת אלדד אילני

 

 

 

ארבעת השלדים מאת אלדד אילני הוא הספר השישי בסדרת ההרפתקאות "הסיפור המושלם". הנסיכה ג'וניורינה שוב דוהרת אל ההרים על גב הסוסה שלה, אבל שם מחכה לה הפתעה – שלושה אצילים זרים בדרכם אל הארמון ובידם מפה עתיקה.

עד מהרה מתברר שהביקור המפתיע אינו תמים, ושפאצ'ינה הקטנה נתונה בסכנה. כעת על הנסיכה לצאת להציל את אחותה, ולשים סוף לפרשיה עתיקה, ובה אוצר וארבעה שלדים עם עבר מפוקפק.

מהנה ומקסים

איורים: יניב שמעוני, הוצאת כנרת, 89 עמ', מנוקד

 

 

 

שאלות קטנות – למה?

שאלות קטנות - למה

שאלות קטנות – למה

הספר שאלות קטנות – למה? עונה על המון שאלות מרתקות בנושאי בעלי החיים ואיכות הסביבה, ופותח בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם.

ילדים אוהבים לשאול "למה?". זהו כלי חיוני, שבעזרתו הם מגלים דברים חדשים ולומדים להכיר את העולם סביבם. כשאנחנו עונים על שאלותיהם, אנחנו עוזרים להם להתפתח ולגדול. התשובות שלנו ללמה שלהם בונות עבורם גשר, שדרכו הם יכולים להתחבר לעולם המקיף אותם. העמודים הגדולים והאיורים המרהיבים שבספר יסייעו להסביר לילדים שאלות רבות: למה גורי הפילים מוצצים את החדק שלהם? למה האקלים משתנה במהלך השנים? למה הסוסים זקוקים לפרסות ברזל? למה שקיות הפלסטיק מזיקות לסביבה? למה הגחליליות זוהרות בחושך? למה האוקיינוסים כל כך חשובים? למה הנשרים קרחים? למה לחיפושית פרת משה רבנו יש גוף אדום ונקודות שחורות? ועוד.

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 47 עמודים, פורמט מלבני גדול, מנוקד

העולם סביבנו

סדרה חדשה לילדים הפותחת בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם. הספר העולם סביבנו – חיות מיועד לכל אוהבי בעלי החיים, עונה על המון שאלות מרתקות בנושאי בעלי החיים. הספר העולם סביבנו – איכות הסביבה פותח בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם ועל הצורך לשמור על כדור הארץ נקי ובריא למחיה עבור בני האדם, החי והצומח.

העולם סביבנו-חיות

העולם סביבנו-חיות

הצטרפו אל הילדים עופר ואייל ואל ד"ר צב, המדריך שלהם, לטיול בטבע ולשיחה מרתקת על בעלי החיים השונים ועל איכות הסביבה. העמודים הגדולים והאיורים המרהיבים שבספרים יסייעו להסביר לילדים שאלות רבות על איכות הסביבה, על יצרנים, צרכנים ומפרקים, יחסי גומלין בטבע, בני האדם והסביבה, זיהום אוויר, מפגעי רעש, זיהום מים, זיהום קרקע והשמירה על הסביבה. ולחובבי בעלי החיים יסייעו להסביר על הדינוזאורים, על חיות היבשה, חיות מים ודו-חיים, חיות אוויר ועצים, אוכלי עשב, טורפים, אוכלי כול, חיות בית וחווה, הישרדות בטבע.

מתוך העולם סביבנו-חיות - סדרה חדשה לילדים הפותחת בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם

מתוך העולם סביבנו-חיות – סדרה חדשה לילדים הפותחת בפני הילדים צוהר להבנת עולמם וסביבתם

כפולה מתוך העולם סביבנו-איכות הסביבה

כפולה מתוך העולם סביבנו-איכות הסביבה

 

בסוף הספרים תמצאו גם הרבה פעילויות מגניבות שיעשירו את ידיעותיכם וינעימו את זמנכם.

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים כל אחד

 

ללמוד על המדבריות בעולם

הכי יבש שיש-ספרית הלימוד של דוקטור סוס

הכי יבש שיש-ספרית הלימוד של דוקטור סוס

 

הכי יבש שיש מאת טיש ראבי, הוא ספר ששי בספרית הלימוד של ד"ר סוס והפעם נלמד על המדבריות בעולם, החמים והקרים.

חתול תעלול יוצא לטייל במדבר ועונה לנו על שאלות רבות בהן למה המדבר יבש? חם במדבר ויש שם רק מעט מים, איך הצמחים מחזיקים מעמד? איזה בעלי חיים מתגוררים במדבר? מה שותים חרקים? ומה זה פטה מורגנה?

אתם מוזמנים לצאת לעוד הרפתקה נהדרת עם החתול החכם בעל הכובע, אבל הפעם – לא לשכוח לקחת בקבוק מים (וכובע).

 

איורים: אריסטידס רואיז וג'ו מתיו, תרגום: לאה נאור, הוצאת כתר, 42 עמ', מנוקד

 

 

הגיע הזמן לנקמה

וויל גאלוז והטרול הנחש בטן מאת דרק קיילטי

וויל גאלוז והטרול הנחש בטן מאת דרק קיילטי

 

וויל גאלוז והטרול הנחש-בטן מאת דרק קיילטי הוא סיפור הרפתקאות מעולה, מצחיק ומלהיב, שגיבורו הוא וויל גאלוז, קאובוי-שמים אֶלפי צעיר, היוצא על סוסתו מונשיין למשימה מסוכנת – לתפוס את נוּז ווֹרמווֹרקס, הטרול הנחש-בטן המרושע, ולהביא אותו למשפט צדק.

נוז מבוקש על רצח אבא של וויל, וגיבורנו הצעיר לא יעצור עד שיזכה בנקמה. בדרך יפגוש גמדה בשם גֶ'ז, רוחות רפאים ושלל יצורים מסוכנים, וגם יגלה את הסוד השמור של מִכרות דֶדרוֹק.

 

איורים: ג'וני דודל, מאנגלית: יעל בן ישראל, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 189 עמ'

 

 

 

החברות הכי טובות בעולם

אייבי ובין למי יש רעיון מאת אנני ברוז

אייבי ובין למי יש רעיון מאת אנני ברוז

אייבי ובין – למי יש רעיון? מאת אנני ברוז, הוא הספר השביעי בסדרה על אייבי ובין, החברות הכי טובות בעולם. הן מצחיקות ופרועות ומקוריות, ויחד הן מהוות צוות שהעולם לא יכול להתעלם ממנו.

גברת ארובה-טייט, המורה של אייבי ובין, מחליטה יום אחד לקיים שיעור מדעים מיוחד על ההתחממות הגלובלית. אייבי ובין יוצאות מהשיעור מודאגות. העולם מתחמם ומה יהיה על דובי הקוטב? אין להם מספיק קרח לחיות עליו והם עלולים להתחסל כמו הדינוזאורים. המורה המודאגת אף היא מדאגתם של תלמידיה מחליטה שההתחממות הגלובלית תהיה נושא יריד המדעים. ילדי כיתה ב' וביניהם החברות אייבי ובין יוצאים לדרך במטרה לחפש רעיונות חדשים לפתור את הבעיה. אייבי ובין יודעות שהן חייבות למצוא פתרון מקורי ביותר. האם הוא יהיה עשוי מחומר ורוד ודביק? או אולי יהיה מעורב בעניין איזה פיצוץ? אולי ישתמשו בחבל? ואולי, בכלל יהיה זה משהו מאוד מאוד שקט?

מאנגלית: עטרה אופק, איורים: סופי בלקול, הוצאת כתר, 130 עמ', מנוקד

להינצל ממתקפת הזומבים

מיינקראפט בעקבות חרב היהלום מאת וינטר מורגן

מיינקראפט בעקבות חרב היהלום מאת וינטר מורגן

מיינקראפט – MINECRAFT  הרפתקה של שחקן – בעקבות חרב היהלום מאת וינטר מורגן הוא ספר המבוסס על משחק מחשב פופולארי ומצליח.

סטיב גר בחוות חיטה. יש לו כל מה שהוא צריך כדי לחיות במיינקראפט: בית, מזון ומיטה. את בקריו הוא מבלה בכפר הסמוך, שם הוא סוחר בחיטה תמורת כל מיני סחורות.

לילה אחד סטיב מגלה שזומבים תוקפים את הכפר. כדי להגן על עצמו ועל מעט הניצולים, הוא יוצא למסע לכריית ארבעים יהלומים, המינרל החזק ביותר במיינקראפט. הוא רוצה ליצור מהם חרב יהלום שתעזור לו להילחם בזומבים.

במהלך חיפושיו סטיב חובר לשלישיית ציידי אוצרות: מקס, לוסי והנרי. בעודם מנסים לשמור זה על זה מפני סכנות רבות ויצורים עוינים, יגלו השלושה מה עדיף: משחק יחיד או רב-משתתפים. האם סטיב ימצא את היהלומים? האם כדאי לו לסמוך על חבריו החדשים? והאם יחזור בזמן כדי להציל את הכפר?

מאנגלית: איתמר שטורם, הוצאת ידיעות ספרים, 126 עמ'

 

רוחות של דרקונים

עולש מכשף חדש בשכונה מאת אשכר ארבליך-בריפמן

עולש מכשף חדש בשכונה מאת אשכר ארבליך-בריפמן

 

עולש – מכשף חדש בשכונה מאת אשכר ארבליך-בריפמן הוא הספר הששי בסדרת "עולם המכשפים", סיפור מלא קסם על סודות עתיקים, על חיות מחמד ועל חברות.

לכל שכונה מגיעים מדי פעם שכנים חדשים, אבל כשהם עוברים לגור דווקא בבית נטוש ורדוף רוחות של דרקונים, ברור שזאת תחילתה של הרפתקה. אניס וחבריה פוגשים בעולש, שכנם החדש, ביום הראשון לבואו, ומיד מנסים להזהיר אותו מפני שוכני הבית המוזר שמשפחתו בחרה להתגורר בו. אבל עולש לא מפחד. הוא בכלל לא מאמין ברוחות, ודאי לא ברוחות של דרקונים. איך יצליחו החברים להגן על שכניהם החדשים מפני הסכנה שאורבת להם?

 

איורים: נטליה גידה, הוצאת כנרת, 74 עמ', מנוקד

 

 

 

סמי הכבאי האהוב

סמי הכבאי החלוצים של פונטי פנדי

סמי הכבאי החלוצים של פונטי פנדי

סמי הכבאי – אש גדולה בפונטי-פנדי וסמי הכבאי – החלוצים הגדולים של פונטי-פנדי הם שני הספרים הראשונים בסדרה המבוססת על סדרת הטלוויזיה האהובה לילדים שגיבורה הוא סמי הכבאי. 

תקציר הספרים:

אש גדולה בפונטי-פנדי – זהו יום חם מאוד בפונטי-פנדי, ובלי כוונה אדם ודניאל גורמים לשריפה ביער. האם יצליח סמי הכבאי והצוות שלו לכבות את השריפה המשתוללת ולהציל את העיירה ואת תושביה?

החלוצים הגדולים של פונטי-פנדי – מטען של ארגזי עץ נסחף אל החוף של פונטי-פנדי, וסמי הכבאי נקרא לעזרה. אז עכשיו החלוצים הצעירים זקוקים למנהיג חדש ואמיץ. האם יענק'לה אוונס יוכל לעמוד במשימה?

מאנגלית: סיגל גפן, הוצאת ידיעות ספרים, 32 עמ' כל ספר, מנוקד.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.