מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יוני 2015

| 30/05/2015 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, רצח ותעלומות - מומלצי יוני 2015

מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יוני 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 5 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים וספר חדש הבוחן את תולדות הזיהוי הפלילי במאתיים השנים האחרונות ומביא את פריצות הדרך המדעיות, את ההברקות של חוקרי משטרה שהובילו לפיענוחים שנחשבו לאבודים, ולעיתים מראה שלבני אדם יש סיפור לספר גם אחרי מותם.

 

 

 

הבלש הכי שנון ומעצבן בסביבה

בקסטרום 1 הרצח של לינדה מאת לייף ג.ו. פרסון

בקסטרום 1 הרצח של לינדה מאת לייף ג.ו. פרסון

הרצח של לינדה מאת לייף ג.ו. פרסון הוא הראשון בסדרת ספרי המתח בקסטרום. ספר מתח מסחרר, ריאליסטי ומלא בהומור שחור, והכי חשוב – הוא מפגיש אותנו לראשונה עם הבלש הכי שנון, פרובוקטיבי, מבריק ומעצבן בסביבה – אוורט בקסטרום.

בקסטרום הוא לא סוג הגיבור הרגיל בספרי מתח מסוג זה, אלא יותר אנטי-גיבור שספק אם תרצו להסתובב בחברתו או לקבל ממנו עצות, אבל זה בדיוק כוחה של הסדרה בכיכובו. דווקא בגלל אופיו הבעייתי והרגליו המגונים, הקורא נמשך אל דמותו ומצפה בקוצר רוח לראות האם הוא יצליח לפתור את התעלומה. באמצע קיץ שוודי חם באופן בלתי רגיל, אישה צעירה בשם לינדה, הלומדת באקדמיה של המשטרה, נרצחת באכזריות. לחקירת המקרה, בניגוד לרצונו, מוזעק משטוקהולם הבלש בקסטרום. יהיר, אנוכי, גזען ובעל דעות קדומות לגבי כל דבר, הוא אדם ללא שום חוש אחריות, חושב שכולם מלבדו הם אידיוטים מוחלטים, והרגשות היחידים שהוא מסוגל להביע הם כלפי דג המחמד שלו ובקבוק הוויסקי התורן שתמיד נמצא בסמוך אליו. כדי לפתור את מקרה הרצח של לינדה, חברי צוות החקירה שלו נאלצים להתמודד עם הבוס המיזנטרופ והבלתי מתפשר שלהם, בנוסף לכל המכשולים האחרים הנערמים בדרכם.

מאנגלית: נעמה בן דור, הוצאת "דני ספרים", 587 עמ'

מי חטף את אלישה?

עונש מוות מאת רוברט וילסון

עונש מוות מאת רוברט וילסון

עונש מוות מאת רוברט וילסון, הספר הראשון בסדרת צ'רלס בוקסר, הוא מותחן קצבי ואינטליגנטי שנע בין מקומות ודמויות באלגנטיות ובבהירות ההופכות את הקריאה בו למענגת במיוחד.

אלישה ד'קרוז, בתו של מיליארדר הודי, נחטפת בלונדון. עד מהרה מתברר שהחוטפים לא מעוניינים בכסף, אלא דווקא בנקמה. משפחת ד'קרוז פונה לצ'רלס בוקסר, מומחה לניהול משא ומתן ולהשבת חטופים, כדי שישיב להם את אלישה. אבל איך מנהלים משא ומתן כשלחוטפים אין שום דרישות? בוקסר אינו היחיד המנסה לאתר את אלישה. גורמים נוספים בהם גנרל פקיסטני, סוכני MI6, מבריחי זהב וסוחרי סמים מנהלים במקביל חקירה משלהם. כולם רוצים להבין מי החוטפים, ואם אפשר גם להניח את ידיהם על השלל: אלישה. אם בוקסר רוצה להציל את חייה, עליו לפעול במהירות, לפני שמישהו אחר יגיע אליה.

מאנגלית: צילה אלעזר, הוצ' כתר, 448 עמ'

 

 

אל תאמינו לאף אחד

הבחורה על הרכבת מאת פולה הוקינס

הבחורה על הרכבת מאת פולה הוקינס

הבחורה על הרכבת מאת פולה הוקינס הוא ספר מתח משובח ובנוי לעילא, המצליח לתעתע בקוראיו ממש עד הרגע האחרון. הוקינס חוקרת את חולשת הזיכרון האנושי ומראה עד כמה קל, בעִתות ייאוש, לבלבל בין דמיון ומציאות.

כל יום רייצ'ל נוסעת ברכבת ללונדון. כל יום באותו מסלול. את שגרת חייה האפורה מפר רק זוג אחד, שעל פני ביתו היא חולפת מדי בוקר. ג'ס וג'ייסון, כך היא קוראת להם, ומפנטזת על החיים המושלמים שהם ודאי מנהלים. ג'ס וג'ייסון המאוהבים, הצעירים והיפים מסמלים את כל מה שרייצ'ל איבדה ואת כל מה שהיא מנסה לשכוח. עד שיום אחד רייצ'ל רואה את ג'ס מנשקת גבר זר. למחרת ג'ס נעלמת. בניגוד לכל היגיון ובעיקשות הגובלת באובססיה, רייצ'ל מחליטה לחקור את היעלמותה של ג'ס ולהתחקות אחר עקבותיה של אישה שהיא אפילו לא מכירה. אבל יש דברים שאנחנו לא יודעים על רייצ'ל, ולרגעים אף לא יודעים אם להאמין לה- לאט לאט נגלים סודות מן העבר, והזיכרון מתברר לא תמיד מהימן. מרתק ומותח

מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצ' כתר, 312 עמ'

 

קורא תיגר על חוקי הזמן

מחר מאת גיום מוסו

מחר מאת גיום מוסו

מחר מאת גיום מוסו (מחבר 'קולו של המלאך') הוא מותחן פסיכולוגי סוחף מרחיק לכת, הכולל, בין היתר, אהבה, מסתורין וקמצוץ של בדיון.

היא העבר שלו, הוא העתיד שלה: אֶמה גרה בניו יורק. בגיל שלושים ושתיים היא עדיין מחפשת את הגבר של חייה. מתיו גר בבוסטון, הוא איבד את אשתו בתאונת דרכים קשה ומגדל לבד את בתו בת הארבע. השניים מכירים באינטרנט, ועד מהרה הם קובעים להיפגש במסעדה במנהטן. באותו היום באותה השעה, כל אחד מהם יחצה בתורו את דלת המסעדה ויובל אל אותו השולחן, אבל… הם לא ייפגשו לעולם. משחק של שקרים? רוחות רפאים? תחבולה זדונית? קורבנות למציאוּת שגוברת עליהם, אמה ומתיו מתחילים להבין שלא מדובר בפגישה תמימה שהוחמצה… עלילה מפתיעה ומלאת מסתורין

 

מצרפתית: מונה גודאר, הוצ' כנרת זמורה, 335 עמ'

 

 

רוצח סדרתי מתוחכם

הס פן תעיר מאת מו היידר

הס פן תעיר מאת מו היידר

בספרה הס פן תעיר מספקת מו היידר את ג'ק קאפרי, אחד הבלשים המרתקים והפגומים של הז'אנר במרדף אחר יריב שמזכיר את חניבעל לקטר. ספריה זכו בפרס אדגר וג'ק עומד להפוך לגיבור טלוויזיוני הנאבק ברשע ובטיפה המרה.

הסיוט הגדול ביותר שלכם הוא החלום שלו. ג'ק קאפרי הוא בלש צעיר ושאפתן עם סיפור משפחתי אפל. בתיק הגדול הראשון שהוא מוביל הוא נתקל בזירת פשע כה מחרידה עד כי גם הוותיקים שבבלשי לונדון לא זוכרים כמותה. הוא מבין שנתקל ברוצח סדרתי מתוחכם שמכור לטקסים חולניים. בכל אחת מהקורבנות שלו מותיר הרוצח את סימן ההיכר שלו, משתיל בבית החזה של כל אחת מהקורבנות–-ציפור חיה. הוא מבהיר למשטרה ולג'ק כי הוא לא מתכוון ולא מסוגל להפסיק. הטקסיות והאופן בו הרוצח מהתל במשטרה גורמים לקאפרי להבין כי יאלץ להתמודד עם הטראומה מהעבר האישי שלו שעשויה לעזור לו בפענוח המוח החולני שמולו וכי דווקא הפגמים והצלקות שהוא נושא עשויים לסייע לו בתיק. מרתק

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 377 עמ'

 

תולדות הזיהוי הפלילי

עדים אלמים מאת נייגל מקרירי

עדים אלמים מאת נייגל מקרירי

מדע הזיהוי הפלילי מוכר לרובנו מספרים ומיצירות קולנוע וטלוויזיה, ובכל זאת איננו יודעים עליו רבות. עדים אילמים – תולדות הזיהוי הפלילי מאת השוטר לשעבר נייג'ל מקרירי בוחן את תולדות הזיהוי הפלילי במאתיים השנים האחרונות ומביא את פריצות הדרך המדעיות, את ההברקות של חוקרי משטרה שהובילו לפיענוחים שנחשבו לאבודים, ולעיתים מראה שלבני אדם יש סיפור לספר גם אחרי מותם. 

הספר בנוי על פי העקרונות המנחים את אנשי המז"פ כאשר הם מגיעים לזירת הפשע, כל פרק מוקדש לענף אחר במדע הזיהוי הפלילי מסכם פריצה מדעית או רעיון חדשני לזמנו שהביאו להפללה- דם, בליסטיקה, זהות, די אן איי, עקבות בזירה ועוד. ויחד הם מוכיחים כי כדי לפענח מקרי פשע, המדע מוכרח להקדים את הפושעים לפחות בצעד אחד. הספר מגולל פרשות פשע מסעירות – המשתרעות מהודו, אוסטרליה וסין ועד לרוסיה, צרפת, גרמניה, איטליה וספרד – ומציג לנו מומחים נודעים כאלפונס בֶּרטיוֹן, המדען הצרפתי שפעל על פי הקביעה ש"אין שני בני אדם בעלי אותן מידות גוף בדיוק", וברנרד הנרי ספּילסבּרי, הפתולוג הבריטי שנחשב לבלש הרפואי הדגול ביותר במאה העשרים.

מאנגלית: יוסי מילוא, הוצ' כתר, 235 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.