מפגשים ספרותיים לקראת טקס פרס ספיר לספרות 2013 של מפעל הפיס

| 09/01/2013 | 0 Comments

לקראת ההכרזה ההולכת וקרבה של הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2012, יקיים מפעל הפיס במהלך ינואר מפגשים ספרותיים בהשתתפות המועמדים הסופיים לפרס. המפגשים יתקיימו בחמישה מוסדות תרבות ברחבי הארץ.

מפעל הפיס יקיים במהלך ינואר חמישה מפגשים ספרותיים עם המתמודדים הסופיים לפרס ספיר לספרות: סמי ברדוגו, לאה איני, שמעון אדף, בלה שייר וירמי פינקוס . בכל מפגש יקריא שחקן מקצועי חלקים מהספר של המועמד, זמר שילווה את המפגש עם קטעי מוסיקה ולבסוף הקהל יוכל לשאול את הסופר שאלות על הספר, הפרס וכו'. ההכרזה על הזוכה תתקיים בטקס מרכזי ב- 17.2.13.

במפגשים ישתתפו שחקנים וזמרים כמו דני שטג, מיכה סלקטר, עלמה זוהר, גלעד שגב ואחרים.. המטרה של המפגשים היא להכיר את המועמדים, לשמוע על תהליך הכתיבה ולהנגיש אותם בקרב קהלים בכל רחבי הארץ .

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס נוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה בישראל. הפרס יוענק זו הפעם השתיים עשר לכותר הטוב ביותר של השנה על-פי בחירת חבר השופטים, בראשותה של הפרופ' גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו"ם וכיום נשיאת המועצה האקדמית העליונה ודיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו.

חמשת המתמודדים על פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2012, הם:

1. הילד האחרון של המאה מאת סמי ברדוגו בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

2. סוסית מאת לאה איני בהוצאת כנרת זב"מ דביר

3. מוקס נוקס מאת שמעון אדף בהוצאת כנרת זב"מ דביר

4. מט ילדים מאת בלה שייר בהוצאת הקיבוץ המאוחד

5. בזעיר אנפין מאת ירמי פינקוס בהוצאת עם עובד

המפגשים יערכו במוסדות קהילתיים ותרבותיים ברחבי הארץ: תרבותא יוקנעם, נולה סוקס חיפה, עשן הזמן באר שבע, הספריה המרכזית לעיוורים, ת"א וספרית בלפר רמלה.

 

המפגשים הספרותיים יערכו :

 

1. יום ה', 10.01.2013, בשעה 20:00, תרבותא– יקנעם, מרחב רב תחומי של תרבות, בידור ובילוי. בהשתתפות סמי ברדוגו – "הילד האחרון של המאה" בהנחיית שהרה בלאו, מוזיקה: עלמה זוהר שחקן: דני שטג (צומת יקנעם, בניין כוכב יקנעם, בסמוך לתחנת פז)

2. יום שבת, 19.01.2013 בשעה 20:00, נולה סוקס – חיפה – פאבליק האוס אמיתי, בר שמח, מטבח עשיר ובמת אמנים שלא מפסיקה להביא את מיטב היצירה המקומית. מוסיקה חיה, תערוכות אמנות ועוד. בהשתתפות ירמי פינקוס – "בזעיר אנפין", בהנחיית ערן סבאג מוזיקה: שילה פרבר ומאיה בלזיצמן שרות אלתרמן שחקן: מיכה סלקטר (מרכז זיו, רחוב שלום עליכם 4, חיפה)

3. יום ד', 23.1.13 בשעה 20:00, עשן הזמן – באר שבע עשן הזמן "הבית האלטרנטיבי של באר שבע", חנות ספרים, בית קפה ומקום להופעות, בית ליצירה דרומית, בהשתתפות שמעון אדף – "מוקס נוקס", בהנחיית שהרה בלאו, מוזיקה: שילה פרבר ומאיה בלזיצמן שחקן: דני שטג. שרות אלתרמן (רינגלבלום 86/1 באר שבע)

4. יום ה', 24.1.13 בשעה 20:00 – הספריה המרכזית לעיוורים, ת"א, הספריה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים, פותחת את עולם המידע והתוכן עבור אלו שאינם קוראים חומר מודפס, ומאפשרת להם לגשת לתכנים שונים בפורמטים הנוחים עבורם. הספריה מייצרת ומשאילה ספרים וכתבי עת המוקלטים על ידי קריינים מקצועיים, ספרים וכתבי עת המודפסים בכתב ברייל או באותיות גדולות. ספרה של לאה איני הונגש לקהל העיוורים וניתן להשאלה בספריה. המפגש פתוח לציבור הרחב (לא רק למנויי הספריה) * מותנה בהרשמה מראש בהשתתפות לאה איני – "סוסית", בהנחיית ערן סבאג, מוזיקה: גלעד שגב

5. יום ג', 29.1.13 בשעה (טרם נקבע), ספרית בלפר רמלה – ספריית בלפר הספרייה העירונית של רמלה, במבנה אבן יפהפה בליבה של העיר, משרת את תושבי העיר והסביבה ומארח במקום מפגשים ספרותיים וערבי תרבות שונים, בהשתתפות בלה שייר – "מט ילדים" בהנחיית (טרם נקבע) מוזיקה: עלמה זוהר שחקנית: אולה שור סלקטר (הרצל 1 פינת ויצמן, רמלה)

דולין מלניק, ראש אגף תרבות של מפעל הפיס אמרה כי "לפני עשור הוסיף מפעל הפיס לתחומי פעילותו גם את הסיוע לקידום התרבות והאמנות. במסגרת זו נוסד פרס ספיר לספרות שמאז ועד היום הפך לפרס משמעותי ולא רק בגלל הפרס הכספי שהוא מציע. הפרס הצליח להפוך את הספרות לנושא מדובר גם מחוץ לעמודים הפנימיים בעיתונות וסייע בחשיפה של ספרים וסופרים בפני הקהל הרחב". 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.