בבקשה תשגיחי על אמא – קיונג סוק שין

| 22/11/2011 | 0 Comments

מערכת היחסים המורכבת בין אימהות לילדיהן עומדת במרכזו של הרומן "בבקשה תשגיחי על אמא" מאת קיונג סוק שין. אמם המבוגרת של ארבעה ילדים שבגרו ועזבו את הבית נעלמת בתחנת הרכבת של סיאול. מבועתים וחסרי אונים הם מתאספים בביתו של האח הבכור כדי לנסות למצוא אותה בכרך האדיר.

 

סיפורה של האם, שהוא גם סיפורם שלהם, נפרש על ידי ארבע דמויות מבני המשפחה. הזיכרונות מעלים את דיוקנה המורכב של האם שגידלה את ילדיה בעוני מרוד והקריבה את חלומותיה על מזבח חלומותיהם, כמו גם את הפער הנצחי בין הורים לילדיהם. דווקא היעדרותה הבלתי צפויה של האם הופכת אותה לנוכחת. זהו רומן על ההקרבה השקטה והאושר הסודי של האימהות.

 

קיונג סוק שין היא סופרת פופולרית ומוערכת בדרום קוריאה, שם נמכרו מיליון וחצי עותקים של הרומן בבקשה תשגיחי על אמא לאחר צאתו לאור ב-2008. הספר אף הומחז והוסרט, תורגם לעשרים שפות וזכה בפרסים מכובדים בארץ מוצאו ובאירופה. שין נולדה ב-63' בדרום קוריאה למשפחת איכרים גדולה וחסרת אמצעים. להוריה לא היה די כסף לשלוח אותה לתיכון, לכן עזבה שין את הבית בגיל 16 לטובת לימודים בסיאול. היא למדה כתיבה יוצרת באקדמיה לאמנות בסיאול בלימודי ערב, ועבדה במהלך היום כדי לממן את לימודיה. שין זכתה להכרה ב-93' כשפרסמה קובץ סיפורים קצרים שנחשב פורץ דרך בתחום הספרות הקוריאנית, שעסקה עד אז בעיקר בנושאים פוליטיים, ואילו הפרוזה של שין עסקה באנשים וברגשות. שין כתבה למעלה מ-12 ספרים (בבקשה תשגיחי על אמא היה הראשון שתורגם לשפות נוספות) ונחשבת לסופרת הבולטת, הנקראת והמוכרת ביותר בסצינת הספרות הקוריאנית.

 

מתוך הספר: "או שאמא ובת מכירות זו את זו היטב או שהן זרות זו לזו. המילה 'אמא' מוכרת וצופנת בחובה דרישה: בבקשה תשגיחי עליי. בבקשה תפסיקי לצעוק עליי ותלטפי לי את הראש, בבקשה תהיי לצדי, בין שאני צודקת ובין שלא. אפילו עכשיו, כשאמא נעדרת. כשאת קוראת בקול, אמא, את רוצה להאמין שאמא בריאה, שאמא חזקה, שאמא לא נרתעת מכלום. שאמא היא האדם שאליו את רוצה להתקשר בכל פעם שמשהו בעיר הזאת מייאש אותך."

הביקורות בעולם משבחות את בבקשה תשגיחי על אמא:

 

"דיוקן אינטימי ומרגש של אימהות. הרבה לפני שהגעתי לעמוד האחרון הרגשתי צורך עז להתקשר לאמא שלי" (Washington Post)   

"יצירה ספרותית נפלאה" (Seattle Post)

"רומן יוצא דופן ביופיו, על חרטה ועל היחסים עם האנשים הקרובים לנו ביותר" (Harper Bazaar)

הרומן המתורגם המרגש, המפתיע והמושלם ביותר שקראתי זה זמן רב"  (Wall street Journal)

"בלתי נשכח. בבקשה תשגיחי על אמא עשוי להיות רב המכר הראוי ביותר של השנה" (Library Journal)

 

בבקשה תשגיחי על אמא, מאת קיונג סוק שין, הוצאת ידיעות ספרים, שנת 2011, 231 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.